İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE PROGRAMI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
MODÜL 4 Organizasyon.
KİŞİSEL İMAJ ve BEDEN DİLİ SITKI ASLANHAN
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
İLETİŞİM.
Çağdaş Yönetim İlkeleri
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İLETİŞİM SORUNLARI.
İLETİŞİM.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
Mesleki Yeterlilik Kurumu
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
İletişim Sanatı 1.
YÖNETIM ANLAYIŞLARI İLE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İnovatif İnsan Kaynağı Dr. A. Kemal Tuğcu PERYÖN Etik Kurulu Başkanı İSTANBUL SANAYİ ODASI – 6. SANAYİ KONGRESİ 26 – 27 Kasim 2007.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Sözlükte "iletişim" ne demek?
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE POLİTİKASI.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Lezzet, Sağlık ve Güven..
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI “Dünden Bugüne Çalışmalarımız” “KALİTE”
Bölüm 10 Takımlar.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
İŞYERİNDE İLETİŞİM NASIL OLMALIDIR? İŞYERİNDE İLETİŞİM SORUNLARI
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
İLETİŞİM.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Girişimcilik.
“Günde defa karar anıyla karşı karşıya kalıyoruz.” Jan Carlzon, İskandinav Hava yolları Başkanı.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
SANAL SINIF UYGULAMASI
Hedeflerinize Bizimle Ulaşın...!
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
KAVRAMLAR.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Gökçe Erinç Büyükşengür
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
GRUP İLETİŞİMİ.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM NEDİR??.
Sunum transkripti:

İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE PROGRAMI

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE İLETİŞİM

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İNSANLARI YÖNETMEK DEĞİL, İNSANLARLA YÖNETMEKTİR.

Herkesin katılımından anlaşılması gereken kasıt; FİZİKSEL GÜÇ + ZİHİNSEL BECERİ+ GÖNÜL GÜCÜ’ dür.

Toplam Kalite Yönetiminde iki önemli unsur bulunmaktadır.  Bütün Kalite Yönetim Çalışmalarında Liderin Önderliği,  Takım Çalışması ve Ruhun Teşvik Edilerek Sağlıklı İletişimin Kurulması,

Kaliteli bir iletişimin kurulması; iletişim çatışmaları veya noksanlıkları sebebiyle meydana gelebilecek problemleri engeller, böylece çalışanlara da kaliteli ve sağlıklı bir iş ortamı sağlar. Bunun ardından da iş tatmini, motivasyon, müşteri memnuniyeti, şirket karında artış ve iş yerinde verimlilik ortaya çıkar.

 Globalizasyonla beraber dünya ticareti de yapısal olarak büyük değişimler yaşamış ve uluslararası dev şirketler kurulmuştur. Bu şirketlerin ana merkezi Amerika’dayken üretim üssü Çin olmakta ama pazarlama merkezi ise Dubai olabilmektedir. Bu çok parçalı organizasyonları bir arada tutabilen ve faaliyetlerini sürdürmelerini sağlayan en önemli bağ iletişimdir. Artık internet ağları bu dünyadaki ticareti besleyen kan damarları gibi olmuştur.

 Peki iş dünyasında bu kadar önemli olan iletişim temel işlevlerinden bir şey kaybetmiş midir? Hayır iletişim aynı zamanda beden diliyle, yazılı ve sözel olarak kurulur. Beden dili:İlk konuşma dilimiz beden dilidir. Jestler, mimikler, ses tonu beden dilidir. Beden dilinin konuşmayı destekler mahiyette olması karşımızdaki kişiye güven verir, mesajı desteklemezse karşımızdakine güven vermez. Kullandığımız kelimelerin anlamını, beden dilimizi kullanarak çok değişik anlamlara getirebiliriz. Direkt göz teması, uygun bir beden mesafesi, sıkı bir tokalaşma dostluğun ifadesine bağlı olarak “güvenilir bir insanım” mesajını verir.

 Sözel iletişim: İşyerinde sözel iletişim en çok video-konferans, telefon, sesli ile yapılmaktadır. Sözel iletişimde konuşmayı anlamak için dikkatle dinlemek gerekir. Konsantrasyon sağlanamazsa karşıdaki yanlış anlaşılabilir veya konuşmanın birkaç kez tekrar edilmesi gerekebilir ki bu da zaman kaybıdır. Sözel iletişimde beden dili de rol oynar, konuşma tonu, konuşma tarzı mesela kelimeleri uzatarak konuşma, sessiz konuşma karşımızdakine bir mesaj verebilir.

SAĞLIKLI İLETİŞİMİN SONUÇLARI KISACA ŞÖYLE SIRALANABİLİR; Kurum amaçlarına odaklanmak Müşteri isteklerine odaklanmak Katma değer yaratmak Gri alanları yok etmek Hızlı karar almak

 Sonuç Olarak; Toplam Kalite Yönetimini formülize edecek olursak; Müşteri Memnuniyeti (mm) Alınan Kalite (a.k)-Beklenen Kalite (b.k) a.k > b.k a.k = b.k a.k < b.k

Hülya ALDEMİR Sevinç TURSUN Şenol TUNCEL Mehmet İPEK Emel NAR Teşekkürler…