Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Uzmanlık Öğrencilerinin Eğitim ve Mesleki Kariyer hakkındaki Görüş ve Tutumları Doç. Dr. Gür Akansel Kocaeli Üniversitesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
ZABİT ADAYLARININ GEMİ İŞLETMESİ VE GEMİ TİPİ TERCİHLERİ
Esin Kulaç, Erol Gürpınar, Meral Öncü
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
e-Danışmanlık Açıköğretim Sisteminde
V. TÜBİTAK EKUAL Yıllık Toplantısı Mayıs 2009 Antalya HOŞGELDİNİZ…
Dudak Damak Yarıkları Çalışma Gurubu Kongre Raporu
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Araştırmacı Öğretmenler Ebru Mugaloglu
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
ADLİ TIP ANABİLİM DALI’na
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
ASİSTAN ANKETİ Dr. Ahmet Fazıl NOHUTÇU Oftalmolojide Eğitim Buluşması
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**,
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
BALIKESİR DEVLET HASTANESİ EVDE BAKIM BİRİMİNDEN FAYDALANAN HASTALARIN SOSYO DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ VE MEMNUNİYET DURUMLARININ BELİRLENMESİ   S.Türker*,
Prof. Dr. Mustafa Dülger Hocamız.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
AİLE HEKİMLİĞİ ANABİLİM DALLARININ AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASI VE EĞİTİMLERİNİN BUGÜNÜ VE GELECEĞİ İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ, GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ.
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
.. HASTANEMİZE HOŞ GELDİNİZ. .. EGE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANESİNİN TARİHÇESİ 20 Mayıs 1955 günü Türkiye Büyük Millet Meclisinde kabul edilen.
Toplumsal Duyarlılık Projesi “Eşik Altına Mesaj Gönderimi”
PEDİATRİK İLERİ YAŞAM DESTEĞİ Yard. Doç. Dr. ŞEVKİ HAKAN EREN CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ Tıp Fakültesi.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 18 Aralık 2013.
Tıp Fakültesi Prof. Dr. Elif N. Özmert. Dekanlık Seçimi ( ) Dört Aday Fakülte Akademik Kurulu ( ) Öğretim elemanları, tüm asistanlar.
Asistan ve Öğretim Üyesi İhtiyacı Açısından Gelecekte Aile Hekimliği
Türk Tıp Fakültesi yayınlarında kurallar ve dergiler Sağlık Bilimlerinde Süreli Yayıncılık Ulusal Sempozyumu Kasım 2008, Ankara Öğr. Gör.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
TTB-UDEK Müfredat Komisyonları Temsilciler Toplantısı Dr. İskender SAYEK Ankara
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
TIP ÖĞRENCİLERİNDE DERSLERE KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İnsan hayatının yegâne bekçisi olan doktorların şüphesiz ki nitelikli bir eğitim almaları hem.
PROF.DR. MURAT DERBENT ( )
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrenci Danışmanlık Sisteminin Güçlendirilmesi Tıp Eğitimi Çalıştayı Grup Çalışması
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Akreditasyon Ara Değerlendirme Yard.Doç.Dr. Esin Kulaç Tıp Eğitimi AD Tıp Eğitimi Çalıştayı Mayıs 2014.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
Temel Bilimler Dr. Ayşegül AYTEKİN
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
3-BULGULAR 1-GİRİŞ 2-YÖNTEM2-YÖNTEM Araştırma kesitsel olarak yapılmıştır. Çalışma Eylül ayı 2012’de Erzurum merkezde yapılmıştır. Çalışmanın evreni Erzurum’un.
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Eğitim Faaliyetleri Dr. Dilek Bayramgürler.
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 1 AMİNE YUGRUŞ NECİP SELMAN ÖZKAN.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI9
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
ZORUNLU HIZMET CALISTAYI
HE-KİM SOSYAL? TODUP D-1 GRUBU.
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
Bu poster 70X110 cm olarak hazırlanmıştır.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Uzmanlık Öğrencilerinin Eğitim ve Mesleki Kariyer hakkındaki Görüş ve Tutumları Doç. Dr. Gür Akansel Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Sonrası Eğitim Komisyonu (MSEK) adına Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi 2009 Tıp Eğitim Çalıştayı Mayıs 2009

Giriş ve Amaç KOUTF MSEK uzmanlık öğrencilerinin aldıkları eğitim hakkındaki görüşleri ve mesleki kariyer ile ilgili tutumlarını araştırmak amacı ile bir anket geliştirdi.

Gereç ve Yöntem - I Çalışma düzeni: kesitsel deskriptif Çalışma yöntemi: anket çalışması 15 soru –7 adet mesleki kariyer hakkındaki tutum –8 adet eğitim kalitesi hakkındaki görüş Likert Skalası –“Hiç geçerli değil” “Tamamen geçerli”, 7 “Fikrim yok” anonim dolduruldu –isim, yaş, cinsiyet hakkında sorular yok, –anketler Tıp Fakültesi Dekanlığı tarafından kapalı zarflarda dağıtılıp, toplandı Evren: KOU TF uzmanlık öğrenimine devam eden asistanlar n=291

Bulgular - I Cevap oranı: 42.6% (n=124 anket) Dört anket eksik bilgi/cevap nedeni ile değerlendirmeye alınmadı 120 adet asistan geri bildirim anketi –%45.2 Dahili Tıp –%54.8% Cerrahi Tıp

Bulgular - II Sekil 1: Asistanların aldıkları uzmanlık eğitimi ile ilgili görüşleri

Bulgular -III Şekil 2: Uzmanlık öğrencilerinin eğitim ortamı-şartları ile ilgili görüşleri

Bulgular -IV Şekil 3: Uzmanlık öğrencilerinin mesleki kariyerleri hakkındaki görüşleri

Sonuç Bu çalışmanın preliminer sonuçları Fakültemizin uzmanlık öğrencilerinin değerlendirmesinde; Tıp Fakültesi ortamının alt yapı olarak uzmanlık eğitime el verişli şartlar sağladığını Hizmet sunumu’nun gerektirdiği rutin işlerin eğitim kalitesini olumsuz etkileyebildiğini Uzmanlık öğrencilerinin mesleki kariyerlerine ilişkin kurumları ile ilgili beklentilerinin düşük olduğunu Uzmanlık öğrencilerinin büyük ölçüde mesleki kariyerlerini sürdürmek eğiliminde olduğunu göstermiştir.

Öneri Rutini azaltamayız Daha fazla birebir eğitim Uzman çalıştırmak

Kaynak P Topsever, G Akansel, Y Gürbüz, A Arslan, Z Utkan. Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Uzmanlık Öğrencilerinin Eğitim ve Mesleki Kariyer Hakkındaki Görüş Ve Tutumları. Mezuniyet Sonrası Tıp Eğitimi Sempozyumu, 4-5 Mayıs 2007, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Özet Kitabı:46 (poster)