T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TAŞINIR MAL YÖNETİMİ Faysal ÖZCAN Maliye Bakanlığı Bütçe Başkontrolörü
Advertisements

Taşınır İşlemleri.
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
5018 SAYILI TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
I.DÜZEYII.DÜZEY III.DÜZEYIV.DÜZEY I.DÜZEYII.DÜZEY III.DÜZEYIV.DÜZEY 38YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI38YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI 61NAMIK KEMAL.
TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ
HESAP PLANI DEĞİŞİKLİKLERİ Dayanak (Md 3) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 44 üncü maddesi 1- Taşınırların kaydı ile.
KBS TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
MUHASEBE EĞİTİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR MAL UYGULAMA EĞİTİMİ 10 KASIM 2014.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
SGB.NET İLE SAY2000i RAPORLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
HESAPLARIN SAYIŞTAYA VERİLMESİ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
KESİN HESAP.
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Taşınır Mal Yönetmeliği & MKYS Uygulamaları
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
KAMU HARCAMALARININ SINIFLANDIRILMASI
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
HOŞ GELDİNİZ BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI KAMU MALİ YÖNETİMİ PROJESİ KAPSAMINDA YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR, MEVCUT KODLAMANIN DAHA ÖNCE DEĞİNİLEN EKSİKLİKLERİNİ ORTAYA.
TAŞINIRLARIN KAYDI.
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
NUMARALANDIRMA VE KOD SİSTEMİ.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
ANKARA İLİ 2. BÖLGE KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ TAŞINIR İŞLEMLER YÖNETİM BİRİMİ Kadir ULUTAŞ İl Konsolide Yetkilisi.
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
T.C. Sağlık Bakanlığı Ankara İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Başkanlığı Taşınır İşlemler Yönetim Birimi İl Konsolide.
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ Resmi Gazete 18 Ocak 2007 /
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
DÜZELTME İŞLEMLERİ AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN MEVZUAT EĞİTİMİ MAYIS 2016
NİSAN 2016 TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ Levent ÖZGÜMÜ Ş Strateji Geli ş tirme Daire Ba ş kanı NİSAN 2016.
DÜZELTME İŞLEMLERİ AFYON BAHAR EĞİTİMİ NİSAN 2016
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI DÖNER SERMAYELİ İŞLETMELER BÜTÇE VE MUHASEBE DAİRE BAŞKANLIĞI.
Taşınır Yıl Sonu İşlemleri ve Gerekli Belgeler
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
Sunum transkripti:

T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı Kuşadası, Eylül 2014

Seminer Sunum PLANI 1. Strateji Geliştirme Başkanlığı nın görevi ve yetkileri nelerdir? 2. Taşınır kesin hesabı nasıl çıkarılıyor? 2. Kurum tanımlama işlemleri (Bölünen/birleşen okullar) 3. Harcama yetkilileri/Tkkylerin sorumlulukları, 4. Tüketime verme işlemleri ve istek birim yetkilileri, 5. Zimmet işlemleri ve sorumluluk, 6. Öğretmenevleri, 7. FATİH projesi, 8. Hata Düzeltme İşlemleri 9. Hurda İşlemleri 10. Sıkça sorulan sorular

Strateji Geliştirme Başkanlığı’(SGB)nın Görev ve yetkileri….

Taşınır konsolide görevlileri MADDE 7 – (1) Kamu idarelerinin merkez ve taşra harcama birimlerinin taşınır hesaplarının, ilçe, il, bölge, dış temsilcilik ve merkez teşkilatları itibarıyla konsolide edilmesi işlemlerini yürütmek üzere merkez, bölge, il ve gerek görülmesi halinde ilçe teşkilatlarında birer taşınır konsolide görevlisi belirlenir. (2) Taşınır konsolide görevlisi, kamu idarelerinin merkez teşkilatlarında strateji geliştirme birimi yöneticisine bağlı malî hizmetleri yürüten birimin bünyesindeki taşınır kayıt işlemlerinden sorumlu yöneticidir. İlçe, il veya bölge teşkilatlarında ise taşınır konsolide görevlisi, bu teşkilatların en üst yöneticileri tarafından belirlenir. (3) Merkezdeki taşınır konsolide görevlileri, harcama birimleri ile dış temsilciliklerden ve taşradaki taşınır konsolide görevlilerinden aldıkları Taşınır Hesap Cetvellerini konsolide ederek, idarenin Taşınır Kesin Hesap Cetveli ile Taşınır Hesabı İcmal Cetvelini, üst yönetici adına hazırlamakla yükümlüdür.

1- 1939 yılından beri geçerli Ayniyat Talimatnamesi 28/12/2006 tarihindeki Bakanlar Kurulu kararı ile kaldırılarak Taşınır Mal Yönetmeliği uygulanmaya başlanmıştır

2- Bakanlığımız birimlerinin Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamındaki iş ve işlemlerinin yapılabilmesi amacıyla Bakanlığımız MEBBİS E-Taşınır Modülü 2007 yılında kullanılmaya başlanmıştır.

3- Bakanlığımız birimleri yapmış oldukları taşınır işlemlerini MEBBİS Modülünden gerçekleştirmekte ve mevzuat gereği say2000i sisteminde Maliye Bakanlığı kayıtlarına alınabilmesi amacıyla muhasebe işlemlerini yapmaktadırlar.

4- MEBBİS E-Taşınır Modülü kayıtları ile Maliye Bakanlığının say2000i kayıtları uyumsuzluk göstermesi nedeniyle Sayıştay Başkanlığınca yapılan denetimlerde tenkit konusu yapılmaktaydı.

5- Bakanlığımız ve Maliye Bakanlığı kayıtları arasındaki uyumsuzluğu gidermek üzere; 2011/2303 sayılı 2012 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Bakanlar Kurulu Kararı Eki’nde yer alan 5 Nolu Tedbir gereğince, Maliye Bakanlığının Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi (KBS) üzerinde geliştirilen Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi (TKYS), yapılan protokol ile 12 Kasım 2012 tarihinden itibaren Bakanlığımızın kullanımına açılmıştır.

6- Bakanlığımız 2012 yılı Taşınır Kesin Hesabı’nın Maliye Bakanlığının Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi üzerinden alınabilmesi amacıyla merkez ve taşra birimlerimiz taşınırlarından sadece mevcut olanların girişlerinin 2012 yıl sonuna kadar yapılması sağlanmıştır.

Ancak Bakanlığımıza bağlı 56566 adet resmi okul ve kurumlarımızın gerek ülkemizin coğrafi şartlarının zorluğundan kaynaklanan sebeplerle, gerekse nitelik ve nicelik bakımından insan kaynaklarımızın yetersizliği nedeniyle ve yeni sisteme ilk geçiş yılı olmasından kaynaklanan ve üzerine de KBS Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi'nde yaşanan aksaklıklar gibi nedenlerle hesapların denkliği sağlanamamıştır.  

(2) Taşınır kayıt ve kontrol yetkililerinin görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir. a) Harcama birimince edinilen taşınırlardan muayene ve kabulü yapılanları cins ve niteliklerine göre sayarak, tartarak, ölçerek teslim almak, doğrudan tüketilmeyen ve kullanıma verilmeyen taşınırları sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza etmek. b) (8/11/2012-28461 sayılı R.G.; 8/10/2012 - 2012/3832 sayılı BKK ile eklenen) Muayene ve kabul işlemi hemen yapılamayan taşınırları kontrol ederek teslim almak, bunların kesin kabulü yapılmadan kullanıma verilmesini önlemek. (Ancak, özellikleri nedeniyle kesin kabulleri belli bir dönem kullanıldıktan sonra yapılabilen sarf malzemelerinin kullanıma verilmesinde kesin kabul şartı aranmaz.) c) Taşınırların giriş ve çıkışına ilişkin kayıtları tutmak, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemek ve taşınır yönetim hesap cetvellerini konsolide görevlisine göndermek. ç) Tüketime veya kullanıma verilmesi uygun görülen taşınırları ilgililere teslim etmek. d) Taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı korunması için gerekli tedbirleri almak ve alınmasını sağlamak. e) Ambarda çalınma veya olağanüstü nedenlerden dolayı meydana gelen azalmaları harcama yetkilisine bildirmek.

Taşınır kesin hesabı MADDE 35 – (8/11/2012-28461 sayılı R.G.; 8/10/2012 - 2012/3832 sayılı BKK ile değişen) (1) Kamu idarelerinin taşınır kesin hesabı merkezde, dış temsilcilikler ile merkez ve taşra harcama birimleri itibarıyla düzenlenen Harcama Birimi Taşınır Yönetim Hesabı Cetvelleri konsolide edilmek suretiyle taşınır konsolide görevlilerince hazırlanır. (2) Taşınır Kesin Hesap Cetveli ile Taşınır Kesin Hesap İcmal Cetvelinin bir nüshası, genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerince Sayıştayın ilgili mevzuatında belirlenen süre içinde Sayıştay Başkanlığına gönderilir. (Şubat ayının sonuna kadar) (3) Ayrıca, merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerince, Taşınır Kesin Hesap Cetveli ile Taşınır Kesin Hesap İcmal Cetvelinin bir nüshası, incelenmek ve üzerinde mutabakat sağlanmak üzere Nisan ayının sonuna kadar Bakanlığa gönderilir. Bakanlıkla mutabakat sağlanan ve ilgili bakan ve üst yönetici tarafından imzalanan Taşınır Kesin Hesap Cetvelleri ile Taşınır Kesin Hesap İcmal Cetvelleri, Mayıs ayının onbeşine kadar bütçe kesin hesap cetvelleri ile birlikte yeniden Bakanlığa gönderilir. (4) Sosyal güvenlik kurumları ve mahalli idareler, Taşınır Kesin Hesap Cetvelleri ile Taşınır Kesin Hesap İcmal Cetvellerinin bir nüshasını bütçelerinin uygulama sonuçlarını kesin hesaba bağlayacak mercilere gönderirler.

2013 yıl sonu itibariyle durum nedir??

2012 yılı kesin hesabı

MEB olarak TKYS de mevcut olup MALİYE BAKANLIĞI nda muhasebe birimlerinde olmayan tutar yaklaşık 1.490 kurumda 198.191.997,5 TL ‘dir. MALİYE BAKANLIĞI muhasebe birimlerinde say2000 de mevcut olup MEB olarak TKYS de olmayan tutar yaklaşık 3.400 kurumda 281.043.608 TL ‘dir.

Buna Göre; Fark ; Maliye de FAZLA taşınır bulunmaktadır….. MALİYE BAKANLIĞI muhasebe birimlerinde mevcut olup MEB olarak TKYS de olmayan tutar 82.851.611 TL ‘dir.

Başarılı il/İlçeler İl merkezi ve ilçe olarak yetkisi dahilinde hatasız olarak tüm kurumlarını muhasebeyle denk kapatanlar : % 16,7 İl mem olarak : 7 İlçe mem olarak :167

ANALİTİK BÜTÇE KODLAMASI 28 ANALİTİK BÜTÇE KODLAMASI

29

FONKSİYONEL SINIFLANDIRMA (BİRİNCİ DÜZEY) 30

FİNANSMAN TİPİ KODLARI 31 1 - GENEL BÜTÇELİ İDARELER 2 – ÖZEL BÜTÇELİ İDARELER 3 – DÜZENLEYİCİ VE DENETLEYİCİ KURUMLAR 4 – SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARI 5 – MAHALLİ İDARELER 6 - ÖZEL ÖDENEKLER 7 - DIŞ PROJE KREDİLERİ 8 – BAĞIŞ VE YARDIMLAR

GİDERİN EKONOMİK SINIFLANDIRMASI 01 PERSONEL GİDERLERİ 02 SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ 03 MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ 04 FAİZ GİDERLERİ 05 CARİ TRANSFERLER 06 SERMAYE GİDERLERİ 07 SERMAYE TRANSFERLERİ 08 BORÇ VERME 09 YEDEK ÖDENEKLER 32

Strateji Geliştirme Başkanlığı Bütçe Grup Başkanlığının sayfasında Bakanlığımızın bütçe kod yapısı bulunmaktadır.

Teşekkür ederim….. Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı