Fotoğrafta Soyut Derleyen: Ayşe Saray

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Empresyonizm Resimde İzlenimcilik Mert Özel 11-F 1385.
Advertisements

: • Bridgeman Art Library ‘e ait eğitimsel imaj kaynaklarını içeren online bir veri tabanıdır • 530,000.
BAUHAUS MANİFESTO Yapıları süslemek bir zamanlar güzel sanatların en soylu işleviydi: bunlar anıtsal mimarlığın zorunlu öğeleri sayılıyordu. Bugün sanatlar.
“Resimde İç Mekan” nedir?
HAZIRLAYAN: Derya Demİryürek 9/f 262
Emel ÖZDEMİR Nokta Çizgi Espas
NEŞET GÜNAL.
Hazırlayan: Emin Deniz Aktaş 4-A 63
SANATA EVET YES WE ART. FOTOGRAF SANATI ART OF PHOTOGRAPHY İSA ÇELİK.
SANAT KURAMLARI.
HazIrlayan:Vecİhe –PInaR AVCI 4/a 138
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
FOTOĞRAF ÇEKMEYİ SEVİYORUM
İç mimar - Tasarımcı Metin Kâşo i l e S o h b e t
Görsel Tasarım, Görsel Göstergeler ve Anlam
TEMEL FOTOĞRAF EĞİTİMİ
Portre Fotoğrafları: Konu olarak insan kişiliğinin, duygularının ve iç dünyasının ele alındığı fotoğraflardır.
Beyza Duygu Güzel Sanatlar Fakültesi
Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ
Hazırlayan: Ömürcan Aydın
SANAT TARİHİ.
Portre Fotğrafları.
Hayatı Edebiyat Yaşamı Eserleri Ödülleri
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI VE ÖRNEKLER
Çağdaş Dünya Sanatı.
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
Masters of Photographers. Ansel Adams ( ) ABD'li fotoğrafçı. Piyano öğrenimi gören Ansel Adams, Paul Strad'ın yapıtlarından etkilenerek tümüyle.
Fotoğraf Stüdyosu Temel Ekipmanları
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
GÜNEŞLİ BİR GÜN (İZLENİMCİLİK)
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
DIŞAVURUMCULUK.
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
 İsminden de anlaşılacağı üzere, fikirlerin ya da verilmek istenen bilginin, semboller, resimler ya da yazı ile izleyiciye aktarılması ve bu işlem sırasında.
MINIMALIZM.
SANAT TARİHİ Nurdan Gül Kökten.
SANAT AKIMLARI.
GÜZEL SANATLAR İÇERİSİNDE EDEBİYATIN YERİ  YE Şİ M ÖZDEM İ R  BA Ş AK Ş EH İ R ANADOLU L İ SES İ.
Almanlar’ın Jugendstil, Fransızlar’ın Art Nouveau, İngilizler’in Modern Style dedikleri gençlik üslubu 20.yüzyılın başlangıcında NewYork’tan Türkiye’ye.
GÖRSEL SANATLAR UYGULAMA ÖDEVİ PORTRE NEDİR? HAZIRLAYANLAR ERHAN ÖZTEP
Resim Performans Ödevi
FOVİZM (Yırtıcılık ).   20. yy. nın modern resim akımlarından biridir. Bir grup genç Fransız sanatçılarının 1905’te Paris’te açtıkları bir.
GÖRSEL SANATLAR UYGULAMA ÖDEVİ PORTRE NEDİR? HAZIRLAYANLAR ERHAN ÖZTEP
GÖRSEL SANATLAR DERSİ.
Soyut sanat ve wasllay kandinsky
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
TC. MARMARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ BİLİM DALI 6.SINIFLAR İÇİN KOLAJ TEKNİĞİ.
 Pop Art
P ABLO PICASSO Pablo Picasso, çalışmalarıyla resim sanatına ve anlayışına apayrı bir boyut kazandırmıştır. Onu ve sanatını anlamayan insanlar, resimlerini,
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ
Resimle İlgili Meslekler
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI EMPRESYONİZM, FOVİZM, KÜBİZM
Soyut sanattaki geleneksel akımları yadsıyan bazı ressamlar, çalışmalarını katıldıkları pek çok sergi aracılığı ile geniş kitlelere sunma olanağı buldular.
DOKU.
TEMEL FOTOĞRAF EĞİTİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Objektif Çekilecek nesneden gelen ışıkları toplayarak film ya da sensör üzerine net düşmelerini sağlayan mercekler topluluğudur. Objektif seçerken şunlara.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ ESMA ERDOĞANLI 11/G
Sunum transkripti:

Fotoğrafta Soyut Derleyen: Ayşe Saray

resim öğretilerinin etkisinde HIGH ART (ileri sanat) 1850-1870 resim öğretilerinin etkisinde kayıt aracı

Gareth and Lynette: the Idylls of the King  Julia Margareth Cameron, 1875 

resme sadık kalan sahtelikten uzak, müdahalesiz, gerçeğe uygun NATURALiZM 1889- doğa resme sadık kalan sahtelikten uzak, müdahalesiz, gerçeğe uygun

“Nilüfer Toplarken” Peter Henry Emerson 1886, platinum baskı

PICTIORALISM (resimsellik) 1880-1930 estetik, renk ve çizgi uyumu naturalizm ve empresyonizm etkileri kabul: kendi kuralları olan güzel sanat dalı

“Soğan Tarlası” George Davison, 1907

malzeme: sıradan eşyalar fotoğrafın kendi tasarımı ve yapısı YALIN FOTOĞRAF 1920- malzeme: sıradan eşyalar fotoğrafın kendi tasarımı ve yapısı fotoğrafçının iç dünyası ve özü ön planda görsel açıdan çok zengin SOYUTLAMA

“Biber” Edward Weston,1930

Modern Sanatın Gelişimi Alfred Stieglitz Galeri “291” Dove, Matisse, Picasso gibi birçok sanatçı bu galeride işlerini sergilemiştir...

Fotoğrafa (soyut) etkisi: Modern Sanat Akımları Kübizm Modernizm Fotoğrafa (soyut) etkisi: Dinamizm Gelecekçi akım Vortisizm

gelecekçi akımdan daha soyut VORTİSİZM 1912-14 gelecekçi akımdan daha soyut köşeli ve sert hatlar Alvin Langdon Coburn’ün vortografları fotoğraf alanındaki dinamik soyut örneklerden ve tamamen soyut sayılabilecek ilk çalışmalardan sayılabilir...

“Vortograf” Alvin Langdon Coburn, 1907

Paul Strand 1915 civarında soyutlamaya ilk adım attığında soyut tasarımların gündelik yaşama daha farklı bakarak yaratılabileceğini gördü. Katlantılar veya gölgelerin izdüşümleri gibi...

“Soyutlama”, Twin Lakes, Connecticut Paul Strand, 1916, gümüş-platin baskı

tanınmaz şekillerle daha derin katman ve duygulara ulaşmak SOYUT GERÇEKÇİLİK tanınmaz şekillerle daha derin katman ve duygulara ulaşmak izleyicinin tepkilerini ortaya çıkarmak gerçek dünyadan elde edilebilen görüntüler SOYUT DIŞAVURUMCULUK resim, şiir, heykel, film gibi diğer güzel sanat yapıtlarıyla bir aradalık Lazlo Moholy-Nagy

“Soyutlama”, Aaron Siskind, 1952

“Çatlak” Lilian Basman, 1970

teknik özellikler: objektif, enstantane, diyafram açıklığı, film Soyutlama Yolları: teknik özellikler: objektif, enstantane, diyafram açıklığı, film ölçü (küçük, büyük) ışık aracı (plastik objektif, ayna, çoklu pozlama) değişik bakış açıları (yukardan, aşağıdan) solarizasyon hareket makinasızlar distorsiyon (ayna, objektif)

Otorite kabul edilen Michel Seuphor’a göre; “Dış gerçek, sanatçıya ister hareket noktası olmuş olsun, ister olmasın, dış gerçeği herhangi bir şekilde anımsatmayan sanat soyuttur.”

(şarap kristali) Sondra Barrett-1983 (küçük ölçü)

Times Square, New York Andreas Gursky,1997 (büyük ölçü)

Işıkla soyutlama Vortisizm: Malcolm Arbuthnot Alvin Langdon Coburn Pierre Dubreuil

“Prizmadan Geçen Işık” Berenice Abbott,1958

“Fotogram” Man Ray, 1930 (makinasızlar)

“Kuş Uçuşu” Ernst Haas, 1959 (hareket)

Frederick Sommer,1946, jelatin gümüş baskı “Max Ernst” Frederick Sommer,1946, jelatin gümüş baskı (çoklu baskı)

“Çocuk Kütüphanesi, Paris” Martine Franck, 1965 (çekim açısı)

“Distorsiyon” André Kertész, 1933

KAYNAKLAR www.lumious-lint.com (+fotoğraflar) www.luminous-landscape.com Fotoğraf Dergisi: Prof. Güler Ertan – Soyut Sanat Prof. Tunç Tüfekçi – Yapısal bağlamda resim fotoğraf ilişkisi Fotoğraf akımları John Berger- Görme biçimleri