Hedefteki ideoloji: KEMALİZM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
proSuccess - Yaşam Değiştiren Organizasyon
Advertisements

Zeytİnburnu kIz anadolu İmam hatİp lİsesİ
İNSAN HAKLARI
İmparatorluktan Cumhuriyete Geçiş
Dövüş ustası olanlar öfkelenmezler. Kazanma ustası olanlar korkmazlar
YEŞİLAY.
İngilizceden çeviri : Orkideler İngilizceden çeviri : Müzik: Autumn Rose.
“ Hayatın Ortağı Olmak …” ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
1 HUKUK ve SİYASET OKULU – 8 Şubat 2008 X BAYAN: Biz uluslar arası ilişkilerde… ( Montaj Arası ) Birol BAŞARAN: Ben bütün toplumlarda hukuka ihtiyaç olduğunu,
İNKILAP NE DEMEKTİR ?   Toplum düzenini ve yapısını daha iyi duruma getirmek için yapılan köklü değişiklik, iyileştirme, devrim, reform demektir. 
DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Prof.Dr.rer.nat. D. Ali Ercan Ankara, 10. Kasım.2012 Ankara, 10. Kasım.2012.
AYDINLANMA ÇAĞI.
Yüzyılımızın Sorunlarına Prof.Dr.rer.nat. D. Ali Ercan
Ömer Hayyam Rubailer BÖLÜM-2
MERKANTİLİZM TANIM Orta çağın sonları ile sanayi devrimi arasında kalan dönem. Ticaret Ev-sanayi şeklinde başlayan sanayi Kapitalist sınıf: sanayiciler,
BATI AİLELERİNDE DEMOKRASİ VE BATI AİLELERİNİN YAPISI.
ATATÜRK İLKELERİ.
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
…Tarih Kainatın Vicdanıdır...
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
DEMOKRASİNİN SERÜVENİ
DİN KÜLTÜRÜ PERFORMANS ÖDEVİ
DÜNYA ÜZERİNDE VAR OLAN YÖNETİM BİÇİMLERİ.
Hayatta,birşeyin eksikliğini hissettiğimiz
Zaman içinde bilim.
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ BÖLÜMÜ SOSYAL DEMOKRASİ VE ÜÇÜNCÜ YOL
SANAYİ DEVRİMİ Sanayi Devrimi ya da Endüstri Devrimi, Avrupa'da 18. ve 19. yüzyıllarda yeni buluşların üretime olan etkisi ve buhar gücüyle çalışan makinelerin.
COĞRAFİ KEŞİFLER HAZIRLAYANLAR MERAL KARSU NEVZAT ALTIN MEHMET ÖNAL.
ANADOLU UYGARLIKLARI.

Okul Rehberlik Servisi
Karanlıklar uzaklaştı
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
SOSYAL BİLGİLER 5. SINIF DERS KİTABI 7
HAYAT CAN DÜNDAR.
Bahar geldi mi başka şey dinler miyim ?                                                                     Bahar geldi mi başka şey dinler miyim.
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAPLARI
Sömürgecilik.
SANAYİ DEVRİMİ VE EMPERYALİST YARIŞ
Son 50 Yılda Kaybolan 5 Ülke
KENTSEL SİYASET. KENTSEL SİYASET Kentsel Siyaset Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
AVRUPA.
SOĞUK SAVAŞ DÖNEMİ.
Klasik Sosyoloji Tarihi
Marksizm.
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
‘’-Kİ’’ EKİ VE ‘’Kİ’’ SÖZCÜĞÜNÜN (BAĞLACININ) YAZIMI
orta ÇAĞLARDA ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi MEŞRUTİYET Halk Meclisi (Meclis-i Mebusan) Anayasa (Kanun-i Esasi) Padişah (Saltanat ve Hilafet) MEŞRUTİYET.
Yirminci yüzyılın son dekadında emperyalizm ve işbirlikçileri tarafından katledilen Atatürkçülerin aziz anılarına… * “Atatürk’e Saldırmanın Dayanılmaz.
Bilişim teknolojilerindeki hızlı değişimler, ülkeleri bir yandan çeşitli ekonomik ve sosyal çalkantılar içine sürüklerken, diğer yandan da yeni ekonomik.
GÜZ-V: ÇAĞDAŞ DÜNYANIN TEMEL KAVRAMLARI Fransız İhtilalını Hazırlayan Sebepler Ortaçağ’da Avrupa (Karanlık çağ) Siyasi yapısı: Derebeylik Sosyal yapısı:
BİLİMİN SAVUNMASI D. Ali Ercan Ankara.
AYAĞA GİDEREK DEĞİL!!! ULUSLARARASI KARİZMA BÖYLE OLUR
Sosyalizm Karl marx.
ANLATILAN SENİN HİKAYENDİR:KAPİTALİZM
KUZEY EFTAL SESLİOKUYUCU
REFAH DEVLETİ.
İNSAN HAKLARI. İNSAN HAKLARI İnsan hakları nedir? İnsanlar arasında ırk, din, renk, yaş, cinsiyet ayırımı yapmadan sevgi, saygı, dostluk duygularını.
SİYASAL İDEOLOJİLER HAFTA İDEOLOJİNİN DOĞASI.
SİYASAL İDEOLOJİLER 3. HAFTA LİBERALİZM.
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMİ
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
Demokrasinin Temel İlkeleri Hazırlayanlar:M.Kerem GÜNGÖR Deniz ÇAPAR Kaan CANLI.
İNSAN HAKLARI KONU VI HAK VE ÖZGÜRLÜKLERİN GELİŞİM SÜRECİ-
II. Dünya Savaşı büyük bir yıkıma sebep oldu. 80 milyondan fazla insanın hayatını kaybettiği bu savaş dünya genelinde ekonomik krizlere, ülke sınırlarının.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Siyaset Bilimi II 9. Hafta: milliyetçilik.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Hedefteki ideoloji: KEMALİZM

“Kemalist” deyimi, Osmanlı’nın son döneminde Batı’ya teslim olmayı reddedip, Anadolu’da halkı padişah ve emperyalist devletlere karşı örgütleyenler için Batılılarca kullanılmıştı. Batılının gözünde Bolşevikler gibi bir asiler sürüsüydü Kemalistler. Dünyamız yaklaşık iki asırdır Rönesans-Reform- Aydınlanma süreçleri sonunda Sanayi Devrimi’ni yapabilmiş ve bu sayede edindiği teknolojik üstünlüğü zayıfları sömürgeleştirmekte ustaca kullanmış, pragmatizme ve ekonomik yararlılık ilkesine inanan Batı tarafından yönetilmektedir. Kısaca WASP diye tanımlanan günümüzün egemenleri Beyaz- Anglosakson- Protestanlar, Yahudilerle yaptıkları büyük uzlaşı sonunda “neo konservatizm” ve “neo liberalizmi” dünyaya egemen kılmışlardır.

Esasında iki yüzyıldır tek bir emperyal güç egemendir: Kuzey Atlantik Anglosakson İmparatorluğu Cihan Harpleri öncesinde sahnede, silah zoru ile sömürgeleştiren Birleşik Krallık varken, paylaşım savaşları sonrasında yıpranmış ve demode olanın yerine, para ile ekonomik olarak sömürgeleştirmeyi ve demokrasiyi (!) savunan Birleşik Devletler geçmiştir. Değişen sadece dış görüntüdür, yayılmacılık, sömürgecilik, Siyonizm ile işbirliği hiç değişmemiştir.

Bu büyük gücün karşısına çıkan ilk büyük engel “Marksizm/Leninizm” olmuştur. “Her şeyin temeli ekonomiktir” ve “ulus devlet bir burjuva aldatmacasıdır, esas olan enternasyonalizmdir” savları ile şaşırtıcı biçimde günümüz hakim ideolojisi “globalleşme” (neo-liberalizm) ile benzerlik gösteren “Marksizm/Leninizm”, temel çelişkiyi sınıf temelli tutması (Sanayii devrimini yaşayamamış toplumlarda işçi sınıfı olmaz) ve sosyolojik olayları nesnel doğa yasaları ile açıklaması gibi majör, ölümsüz ruhu inkar eden materyalizmi ve insanların tüketerek de mutlu olmalarını görmezden gelme gibi minör YANLIŞLIKLAR nedeniyle yirminci yüzyılın son dekadını görememiştir. Lakin kapitalizmi ehilleştirme konusunda son derece yararlı olmuş, kimilerince revizyonizm denilen “sosyal demokrasilere” neden olmuştur.

Kuzey Atlantik Anglosakson İmparatorluğu’nun ve WASP’ların önündeki ikinci önemli engel bu “Sosyal Demokrasi” olmuştur. Esasında Ada Avrupası ile Kıta Avrupası arasındaki fikri ayrılık birkaç yüzyıl öncesine dayanır. Britanya’da empirizmin (görgücülük) kol gezdiği yıllarda Kıta Avrupası’nda rasyonalizm (usçuluk) geçerlidir. Bu usçuluktan olsa gerek K.Marx 1883’te Londra’da ölmüşse de, ana kıtada ölmemiş, etkisini sürdürmüştür. Almanya, Fransa ve İskandinav ülkeleri uzun yıllar Sosyal Demokrasi’yi benimsemişlerdir. Bu rahatsızlık da İngiltere’nin “guguk kuşu politikası” ile (esasında Anglosakson İmparatorluğuna ait olmasına rağmen gereğinde Avrupa Birliği’nin bir üyesiymiş gibi davranması ile) giderilmiş, İngiltere’nin dayatmaları ile doğrunun sosyalleşmemiş, vahşi kapitalizm (liberal politik) olduğu tüm Avrupa’ya öğretilmiştir!

Günümüzde bu hakim ideoloji karşısında küçük bir pürüz kalmıştır Günümüzde bu hakim ideoloji karşısında küçük bir pürüz kalmıştır! Küçük ama mide bulandırıcı, sinek misali! Asterix’i bilir misiniz? Şu Galyalı cizgi film kahramanı! Hani her maceranın başında “Sezar ve Romalılar tüm Normandiya’yı işgal ederler. Tümü mü? Hayır küçük bir Galya köyü hariç” diye başlar ya!

İşte bu önüne çıkanı yiyip, yutan vahşi canavarın da yutamadığı ve diline batıp duran bir ideoloji vardır ve hala direnmektedir: KEMALİZM 1923’lerde topla tüfekle yola gelmeyen bu asi “barbarlar” (Batı kendinden olmayanları böyle niteler) Anglosakson İmparatorluğu’nun eski temsilcisine direnebilmişlerse de demokrasi ve özgürlük (liberalizm) kelimelerinin sihrine kim karşı koyabilir ki? Hem paradan etkili bir silah var mıdır? Yeter ki siz insanlara medeniyettir diye “her şeyin temeli ekonomiktir” ahlaksızlığını öğretin, onları sisteme uygun “parayataparlar” yapın. “Her şeyde iyi ve kötü iç içedir, saf iyi ya da kötü yoktur bu nedenle her şeyde iyi ve güzel olanlar aranmalı, benimsenmeli ve bu aklın ve bilimin öncülüğünde yapılmalı” diyen, Sanayi Devrimi sürecini yaşayamamış az gelişmişler için yegane seçenek ve umut olan Kemalizm’in de defterini dürersiniz.

Sistemin (Liberal Politik/ Vahşi Kapitalizm) en belirgin özelliğidir; o patrondur, biat ister. Siz gariban koltuğunuzda oturur, bir anlam vermeye çalışırsınız olanlara, beyhude yere. Sizin karşıt olduklarını sandığınız güçler, çatıştığını sandığınız unsurlar (ordu, sivil toplum, dini ya da ezoterik cemaatler, üniversiteler, siyasi partiler) hep aynı kaynaktan beslenirler. Esas olan sistemin bekasıdır. Sistem kendine yönelmedikçe bu karşıtların çatışmasına ya da barışmasına, hırlaşmasına ya da koklaşmasına, iktidar mücadelelerine hiç karışmaz. Sistemin gösterdiği yolda kalındıkça her şey özgürce yapılır. Amma! Sömürüye ahlaksızlık derseniz, paraya tapınmayı reddederseniz, gücü sınamaya kalkarsanız…

Yandınız… Sabahattin Ali Deniz Gezmiş Uğur Mumcu Ahmet Taner Kışlalı Eşref Bitlis Paşa Necip Hablemitoğlu … bu liste burada bitmez!

İnsan doğası (ego) gereği çıkarcıdır, bencildir, haddini bilmezdir İnsan doğası (ego) gereği çıkarcıdır, bencildir, haddini bilmezdir. Ehilleştirilmeye (eğitimle kazanılan süper egoya, sosyalleşmeye) muhtaçtır ki bu çoğunluk için, çoğunlukla mümkün değildir. Bu nedenle olsa gerek sömürüsüz bir dünya herhalde hayaldir! Hayal, adı üstünde gerçekleşme olanağı olmayan bir düştür. Durma oturma hayal görüp, hayal aleminde yaşayanlara gerçeklikten kopuk anlamında “deli” denir. Ama bir de gerçekleşme olanağı olmasa da bir hayalin peşinden gidenler vardır. Yanacağını bilse de gider bunlara da “divane” denir. Pervane gibidir divane, ışığa (aydınlığa) koşar, yanacağını bile bile. Her şeyde iyiyi ve güzeli arayan ve bunu aklın ve bilimin öncülüğünde yapmayı hedefleyenler de divanelerdir. Haklıdır Batılı, akıllı insanın yapacağı bir şey değildir bu! Anlamaz, anlayamaz ! “İyiyi ve güzeli savunmak her namuslu insanın namus borcudur” (YSL)