MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI. KİMLİK Mİ KİŞİLİK Mİ? KİMLİK - Kim olduğunuz - Kendiniz Hakkında ne düşündüğünüz - Kendinizi nasıl sunduğunuz Ya da Böyle.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Efes Pilsen Özgün Reklam Kampanyasıyla Rakiplerine Fark Attı
Advertisements

Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
MARKALARIN TÜKETİCİ ALGILARINDAKİ YERİ
MARKA VE KURUMSAL İMAJ TASARIMI
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
REKLAMCILIK Hafta 2.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
MARKA VE KURUMSAL İ MAJ TASARIMI HAFTA V. Marka İ majı I İ maj, genel olarak bir olay, olgu, kurum, kişi hakkında bireyin sahip oldu ğ u algılama olarak.
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ
REKLAMCILIK Hafta 5.
Global pazarlama stratejisi
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
KURUMSAL LOGO ÇALIŞMASI Bursa İl Özel İdaresi. Logo, çizgesel tanıtımdır. Logolar kurumların isimlerinin, profil veya vizyonlarının temsil edildiği resimlerdir.
Marka Konumlandırma Brand Positioning
Yeni Pazarlama Teknikleri
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Cuma Beykent Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Halka İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları Bitirme Projesi.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Pazarlama Yönetimi Süreci
Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Reklamcılıkta Anna Karenina İlkesi
Tüketicilerin Lüks Marka Algısı Ölçümü
DİNAMİKLER Nisan 2008, İstanbul İNOVASYON  İnovasyon: bir ürün veya proseste verimliliği artırarak, etkinliği artırarak, maliyetleri düşürerek,
Pazarlama Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Konumlandırma.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Pazarlama İlkeleri.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
TÜKETİM PSİKOLOJİSİ VE SATIN ALMA MOTİFLERİ
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
ÜRÜN YERLEŞTİRME NEDİR?
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Hazırlayan: Selim ERDEM
PAZARLAMA KARMASI.
Reklam Stratejileri Radyo Ve Tv’de Reklam Yapım Teknikleri Dersi Ödevi
MEDYA VE ÇOCUK
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
İŞ PLANI ÖRNEĞİ HAZIRLAMA
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Tüketici Kararları.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ALGILAMA İLETİŞİM.
TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİ. TOPLUMSAL CİNSİYET-1 Toplumsal cinsiyet, bireyin belirli bir cinsten olduğuna ilişkin bilgiye, bu bilgi dahilinde olmak üzere.
MARKA YÖNETİMİ Vazgeçme Çağında Yüksek Sadakat Markaları Yaratmak.
ETKİLİ İLETİŞİM VE TOPLUMSAL CİNSİYET
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi ve Marka
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI

KİMLİK Mİ KİŞİLİK Mİ?

KİMLİK - Kim olduğunuz - Kendiniz Hakkında ne düşündüğünüz - Kendinizi nasıl sunduğunuz Ya da Böyle

Markanın/Kurumun Kimliği -Marka adı -Logo -Websitesi -Reklam

MARKA KİŞİLİĞİ (Brand Personality) 5 Marka kişiliği kavramı temelde markaların da insanlar gibi kişilik özelliklerine, belli duygular veya izlenimlere sahip oldukları varsayımına dayanır. Böylece marka yaş, toplumsal sınıf, ekonomik sınıf, sosyo-ekonomik grup, cinsiyet gibi açılardan değerlendirilir.

MARKA KİŞİLİĞİ (Brand Personality) Ayrıca sıcak, soğuk, duyarlı, erkeksi, kadınsı gibi bazı kişilik özellikleri ile de ilişkilendirilir. Ör: Arçelik köklü bir marka yaşlı olarak değerlendirilebilir ancak iletişiminde slogan olarak “arçelik demek yenilik demek” sloganını kullanıyor ve yeniliğe vurgu yapıyor.

Kimlik, kişiliği ortaya çıkarmalıdır.

MARKA KİŞİLİĞİ 8 Marka kişiliğinin sembolik bir işlevi vardır. Araştırmalar tüketicilerin markaların kişilikleri ile kendi kişilikleri arasındaki uyuma önem verdiklerini ortaya koyuyor. Özellikle de belli ürün kategorilerinde markanın kişiliği tüketici tercihlerinde belirleyici konumdadır. Marka kişiliği markayı rakiplerine göre de farklılaştırmaktadır. Ör: araba, giyim markaları

MARKA KİŞİLİĞİ 9 Markanın tüketicilerle kurduğu iletişim doğrudan doğruya o markanın kişiliği ile ilgili algılamaları etkiler.

Peki Ama Nasıl?

MARKA KİŞİLİĞİ Bu bağlamda bir markanın kişiliği; ürünle bağlantılı özellikler, ürün kategorisi ile ilgili çağrışımlar, marka adı, sembolü, reklamcılık tarzı, fiyat ve dağıtım kanalı gibi pazarlama iletişimi uygulamaları ile biçimlenmektedir.