MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI
KİMLİK Mİ KİŞİLİK Mİ?
KİMLİK - Kim olduğunuz - Kendiniz Hakkında ne düşündüğünüz - Kendinizi nasıl sunduğunuz Ya da Böyle
Markanın/Kurumun Kimliği -Marka adı -Logo -Websitesi -Reklam
MARKA KİŞİLİĞİ (Brand Personality) 5 Marka kişiliği kavramı temelde markaların da insanlar gibi kişilik özelliklerine, belli duygular veya izlenimlere sahip oldukları varsayımına dayanır. Böylece marka yaş, toplumsal sınıf, ekonomik sınıf, sosyo-ekonomik grup, cinsiyet gibi açılardan değerlendirilir.
MARKA KİŞİLİĞİ (Brand Personality) Ayrıca sıcak, soğuk, duyarlı, erkeksi, kadınsı gibi bazı kişilik özellikleri ile de ilişkilendirilir. Ör: Arçelik köklü bir marka yaşlı olarak değerlendirilebilir ancak iletişiminde slogan olarak “arçelik demek yenilik demek” sloganını kullanıyor ve yeniliğe vurgu yapıyor.
Kimlik, kişiliği ortaya çıkarmalıdır.
MARKA KİŞİLİĞİ 8 Marka kişiliğinin sembolik bir işlevi vardır. Araştırmalar tüketicilerin markaların kişilikleri ile kendi kişilikleri arasındaki uyuma önem verdiklerini ortaya koyuyor. Özellikle de belli ürün kategorilerinde markanın kişiliği tüketici tercihlerinde belirleyici konumdadır. Marka kişiliği markayı rakiplerine göre de farklılaştırmaktadır. Ör: araba, giyim markaları
MARKA KİŞİLİĞİ 9 Markanın tüketicilerle kurduğu iletişim doğrudan doğruya o markanın kişiliği ile ilgili algılamaları etkiler.
Peki Ama Nasıl?
MARKA KİŞİLİĞİ Bu bağlamda bir markanın kişiliği; ürünle bağlantılı özellikler, ürün kategorisi ile ilgili çağrışımlar, marka adı, sembolü, reklamcılık tarzı, fiyat ve dağıtım kanalı gibi pazarlama iletişimi uygulamaları ile biçimlenmektedir.