TAHİRİNİ DURAN DUDU GÜMÜŞ İLKOKULU VE ORTAOKULU YARIN SİZDEYİZ PROJESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

Çocuk bugünün yarını, yarının umududur.
HOŞGELDİNİZ.
ŞEKER İLKÖĞRETİM OKULU
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
GÖNÜL KÖPRÜSÜ PROJESİ.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
ÖZVERİ DERSHANESİ REHBERLİK.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
Avcılar Mehmetçik İlkokulu
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
FEVZİ PAŞA ORTAOKULU PROJENİN ADI: PROJENİN ADI: EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
SEMİNERİN TEMEL FELSEFESİ
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
YARIN SİZDEYİZ.
HOŞGELDİNİZ.
Okulumun dünü, bugünü, yarını…
ÇOCUK NE YAŞIYORSA ONU ÖĞRENİR!.
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
HOŞGELDİNİZ DEĞERLİ VELİLERİMİZ.
Eğer bir çocuk kınanarak yaşarsa suçlamayı öğrenir.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
DEĞERLER ŞEHRİ KASTAMONU
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
DAHA ETKİN BİR ÖĞRETME-ÖĞRENME VE DAHA GÜZEL DAVRANIŞ KAZANIMI
OKUL VELİ EL ELE PROJESİ ŞAPHANE 2012
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
ÇOCUK NE YAŞIYORSA ONU ÖĞRENİR!
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG BRİFİNG DOSYASI
KARATAY DR.SEDAT YÜKSEL İLKOKULU
Hoş Geldiniz.
MOTİVASYON.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
İLETİŞİM, ÖFKE KONTROLÜ VE ŞİDDET
eğİtİm öğretim yIlI yaz dönemİ meslekİ eğİtİm çalIşmasI
HOŞGELDİNİZ ELİF BAŞLARLI Rehber Öğretmen Genç Osman Ortaokulu
Ticaret Meslek Lisesi Rehberlik Servisinin Hazırlamış olduğu “Aile İçi İletişim ve Çocuk Yetiştirilmesinde Ailenin Rolü” konulu seminere HOŞGELDİNİZ.
‘Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı ’ adlı seminere HOŞGELDİNİZ.
ÇOCUĞUN BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ANA BABA OKULU SEMİNERİNE
‘Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı ’ adlı seminere.
“Aile İçi İletişim ve Çocuk Yetiştirilmesinde Ailenin Rolü”
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Çocuk Yaşadığını Öğrenir
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
ATA İLKOKULU 1/A SINIFI BİRİNCİ DÖNEM 1. VELİ TOPLANTISI
ANA BABA OKULU SEMİNERİ.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
‘Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı ’ adlı seminere HOŞGELDİNİZ.
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

TAHİRİNİ DURAN DUDU GÜMÜŞ İLKOKULU VE ORTAOKULU YARIN SİZDEYİZ PROJESİ

EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Veliler çocukların başarısında okul kadar hatta daha da önemli bir etkiye sahiptir.

Çocukların ders başarısını etkileyen en önemli etkenlerden birisi aile ortamı ve tutumdur Aile ne kadar sağlıklı ve bilinçli ise çocukların başarı düzeyleri o kadar yükselir.

O halde ; Öğrencinin okuldaki başarısı mutlak manada Ailenin çocuğuna bu ortamda destek vermesi ve öğretmenleriyle iyi diyalog içerisinde olmasıyla doğru orantılıdır.

Yarın Sizdeyiz Projesi…..

Projenin Hedefleri a) Kayseri merkez ve ilçelerinde bulunan resmi okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerde görevli yöneticiler, öğretmenler ve proje paydaşı kurum ve kuruluşlarının proje temsilcileri tarafından eğitim öğretim yılında en az bir kez okulda/sınıfta bulunan velileri ziyaret etmesi sağlanacaktır.. b) Proje kapsamında Okul Gelişim Yönetim Ekibi tarafından velilerle etkili iletişim, iş birliği ve koordinasyon sağlanacaktır. c) Okul veli ilişkilerini geliştirerek başarıyı olumsuz etkileyecek faktörleri yerinde tespit ederek gerekli önlemler alınacaktır.

d) Yaşam koşulları nedeni ile okula gelemeyen öğrencilerin ailelerini evinde ziyaret ederek öğrenciyi okula kazandıracak çalışmalar yapılacaktır. e) Projeye veli desteğini sağlayacak tedbirleri alınacaktır. f) Sivil toplum kuruluşları ve diğer kurumlar eğitim sürecine dâhil edilecektir.

Gözlemlerimiz; a)Öğretmen-öğrenci ilişkisi gözlemleri b)Öğretmen-veli ilişkisi gözlemleri c)Öğretmen-toplum gözlemleri

Öğretmen öğrenci ilişkisi gözlemleri Öğrenci kendinin biricik ve değerli olduğunu hisseder. Öğretmen öğrenci ilişkisi daha içten bir hal alır. Öğretmene sempati artar.

Öğrencinin nasıl bir ortamda yaşadığı, Nasıl bir ders çalışma ortamına sahip olunduğu tespit edilir gerekirse yönlendirilip çalışma programı sunulur. Öğrencinin varsa özel sorunları hakkında bilgi edinme fırsatı elde edilir.

Öğretmen veli ilişkisi gözlemleri Velilerin ve fikirlerinin değerli olduğu hissettirilir. Velinin okul, öğrenci hakkında eleştirileri dinlenerek aksaklıklar fark edilir ve giderilmeye çalışılır. Velinin yaşam tarzı göz önünde bulundurularak öğrenci ile geçirebileceği vakit tespit edilir ve kaliteli zaman geçirmesi için önerilerde bulunulur.

Öğretmen toplum gözlemi Toplumda öğretmenlik mesleğinin saygınlığı hissedilir. Köylünün yaşam şartlarının hala zor olduğu görülür. Toplumda hala çocuk gelinlerin varlığı tespit edilir.

ÇOCUK NEYİ ÖĞRENİR? EĞER BİR ÇOCUK KINANARAK YAŞARSA SUÇLAMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DÜŞMANCA DAVRANIŞLAR İÇİNDE YAŞARSA KAVGA ETMEYİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK ALAY EDİLEREK YAŞARSA SIKILGANLIĞI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK UTANÇ İÇİNDE YAŞARSA SUÇLULUK DUYMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DÜŞMANLIKLAR İÇİNDE BÜYÜRSE SALDIRGANLIĞI ÖĞRENİR.

EĞER BİR ÇOCUK HOŞGÖRÜYLE YAŞARSA SABIRLI OLMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK TEŞVİK EDİLEREK YAŞARSA ÖZGÜVENİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DEĞER VERİLEREK YAŞARSA SAYGI DUYMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK EŞİTLİK ORTAMINDA YAŞARSA ADALETİ ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK GÜVEN DUYGUSU İÇİNDE YAŞARSA İNANMAYI ÖĞRENİR.

ÇOCUK YAŞADIĞINI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK BEĞENİLEREK YAŞARSA KENDİSİNDEN HOŞLANMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK DOSTLUK İÇİNDE YAŞARSA DÜNYADA SEVGİ ARAMAYI ÖĞRENİR. EĞER BİR ÇOCUK SEVGİ İÇİNDE BÜYÜRSE GÜVENMEYİ ÖĞRENİR. ÇOCUK AİLENİN, AİLE DE TOPLUMUN ÜRÜNÜDÜR; ÇOCUK YAŞADIĞINI ÖĞRENİR.