Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEOG Tercih ve Yerleştirme Sistemi
Advertisements

ÖMER DERİNDERE ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ Osmancık/ÇORUM
TRABZON ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜ
Öğrencilerin devamsızlıkları ile ilgili işlemlerde, 08/12/2004 tarihli ve sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim.
2014 YILINDA BAŞLAYAN YATIRIMLARIMIZ
Erzurum Masa Tenisi İl Temsilciliği Faaliyet Sunumu
1-2-3 Şubat 2012 tarihinde Bingöl Merkez İlköğretim Okulu Öğretmenlerine ‘Okullarda Afet Bilincini Oluşturma’ konulu eğitim semineri düzenlenmiştir.
T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
AMADDE 10 – (1) İş güvenliği uzmanları, bu Yönetmelikte belirtilen görevlerini yerine getirmek için aşağıda belirtilen sürelerde görev yaparlar: a) Az.
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)-2014 Eylül ayında duyurulan ve kısaca TEOG olarak adlandırılan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi bu.
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
Hacettepe Üniversitesi Hacettepe Sanat Müzesi
Diferansiyel Denklemler
M.E.B. ALİ KARAY ORTAOKULU
2013 SBS SİSTEMİ SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ. SINIF BAŞVURU VE ÜCRET YATIRMA TARİHİ SINAV GİRİŞ BELGELERİNİN İNTERNETTE YAYIM TARİHİ SINAV TARİHİ SINAV.
EDDY AKIM AYRIŞTIRICISI. MİSYONUMUZ, VİZYONUMUZ, TEMEL İLKE VE DEĞERLERİMİZ Atatürk ilke ve inkılâplarının rehberliğinde; sanayici, veli, esnaf ve sanatkârlarıyla.
Yalı Mahallesi Uzun Mustafa Sokak No : 1 Erdek/BALIKESİR
Mersİn İl Mİllİ EğİTİm Müdürülüğü EĞİTİMDE KALİTE yönetİm sİstemİ değerlendİrİcİ eğİtİmİ   MERSİN.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİM GEÇİŞ VE KONTENJANLAR
SİNCAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
BARBAROS ORTAOKULU BİRİFİNG DOSYASI
Özel Öğretim Kurumları Şubesi
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
9. SINIFLARIN ALAN SEÇİMİNDE DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) TERCİH ve YERLEŞTİRME SİSTEMİ –
HOŞ GELDİNİZ.
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI. 1 - Öğretim Şekli 2- Tahsis Durumu 3- Bina Durumu 4- Lojman Durumu 5- Bina Kullanımı (Özellikle derslik sayıları) E-OKUL MODÜLÜNE.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 1.
ANADOLU TEKNİK PROGRAMI (ATP) / ANADOLU MESLEK PROGRAMLARINDA (AMP) ALANA GEÇİŞ, TERCİH VE YERLEŞTİRME KILAVUZU.
AĞAPINAR İLKÖĞRETİM OKULU Resmi açılış tarihi: Eğitim Öğretim yılı ilk defa eğitim öğretime başlamıştır.
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
2014/2015 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME e-KILAVUZU 1 MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
OKULUMUZUN TARİHÇESİ   Okulumuz ilk defa 1942–1943 öğretim yılında Atatürk Bulvarında, şimdiki Arı Sineması’nın yerinde, eski durumuyla Ali KAYAALP’ın.
YİĞİTLER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
MEBBİS Veri Girişi BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ERZURUM VALİLİĞİ
Okulumuz tarihinde Kırıkhan Cumhuriyet Ortaokulunun 3 ve 4. Katında öğretime başladı. Aralık 2013’den itibaren Kırıkhan Anadolu İmam Hatip.
“BEYAZ BAYRAK” KASTAMONU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 03/08/2015.
 yılında Akarçay İlkokulu olarak eğitim öğretime başlayan okulumuz,  1985 yılında şu anki yerine kurulmuş olup,  1998 yılında Pansiyonlu.
AĞAPINAR İLKOKULU /ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ Resmi açılış tarihi: Eğitim Öğretim yılı ilk defa eğitim öğretime başlamıştır.
MILLETIN GÖZ BEBEĞI TÜRKIYE’NIN AYDıNLıK GELECEĞI YUNUS EMRE İMAM HATİP ORTAOKULU.
KANUNİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
ŞEHİT KEMAL EKŞİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ (FEN BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLERİ PROGRAMI/PROJESİ OKULU)
GÖLCÜK ADNAN MENDERES ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 2015
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
ARALIK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ÖĞRETİM YILI CUMHURİYET İLKOKULU ORTAOKULU
2017 İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARI BURSLULUK SINAVI
Ortaöğretime Geçiş Sistemi
BATMAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sunum transkripti:

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü Dönüşüm Programına Başvurular ve Dönüşüm Süreci MART 2015

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü Dönüşüm Programı Kapsamında Mevzuat Düzenlemeleri: 14 Mart 2014 tarihinde 6528 sayılı Kanun yürürlüğe girmesi, 18 Nisan 2014 tarihinde 2014/7 sayılı Genelgenin yayımlanması, 29 Mayıs 2014 tarihinde Dönüşüm Programına İlişkin Kılavuzunun yayımlanması, 05 Temmuz 2014 Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin yayımlanması,

16 Temmuz 2014 Özel Öğretim Kurumları Standartlar Yönergesinin yayımlanması, 18 Temmuz 2014 tarihinde 2014/14 sayılı Genelgenin yayımlanması, 2015/5 sayılı Genelgenin yayımlanması

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanununda; Kanunda yer alan dershane ifadesi Kanun metninden çıkarılmıştır. Öğrenci etüt eğitim merkezi ifadesi yeniden tanımlanmıştır. Ek 1. madde ve Geçici 5. maddede Dönüşüm Süreci ve Dönüşüm Programına esas olan hükümler yer almıştır.

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü Dönüşüm süreci Dershaneler ve öğrenci etüt eğitim merkezleri 1 Eylül 2015 tarihine kadar mevcut faaliyetlerine devam edebileceklerdir. Dönüşüm programına alınmayan dershaneler ile gerekli şartları sağlayamayan öğrenci etüt eğitim merkezlerinin faaliyetleri 1 Eylül 2015 tarihi itibari ile sonlandırılacaktır.

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü Dönüşüm süreci Özel okula dönüşme taahhüdünde bulunarak Dönüşüm programına alınan ve 14 Mart 2014 tarihi itibari ile en az üç yıldır aynı kurucu tarafından işletilen dershane kurucularından isteyenler, kamu taşınmazlarının irtifak hakkı tesisi veya kiralanması ihalelerine katılabileceklerdir. Dershane ve öğrenci etüt eğitim merkezlerinde 14 Mart 2014 tarihi itibari ile çalışmakta olan ve 1 Ocak 2014 tarihi itibari ile bu işyerlerinde eğitim personeli olarak ödenmiş prim gün sayısı 6 yıl ve daha fazla olan eğitim personelinin devlet kadrolarına atanmalarına ilişkin başvuruları 1 Temmuz 2015 ile 1 Ağustos 2015 tarihinde alınacaktır. Bu husustaki kılavuz Mart 2015 tarihinde yayımlanacaktır.

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü Dönüşüm süreci Dönüşüm Programına başvuru süreci 02/06/2014 tarihinde başlamış ve dönemler halinde 01/09/2015 tarihine kadar devam edecektir. 6528 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten 04 Mart 2015 tarihine kadar 365 dershanenin faaliyeti sona ermiştir.

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü Dönüşüm Süreci DÖNÜŞÜM BAŞVURU TAKVİMİ Başvuru Dönemi Başvuru Başlama Tarihi Başvuru Bitiş Tarihi Birinci Dönem 02/06/2014 04/08/2014 İkinci Dönem 05/08/2014 27/10/2014 Üçüncü Dönem 28/10/2014 31/12/2014 Dördüncü Dönem 02/01/2015 02/03/2015 Beşinci Dönem 03/03/2015 04/05/2015 Altıncı Dönem 05/05/2015 06/07/2015 Yedinci Dönem 07/07/2015 31/08/2015

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü Dönüşüm Süreci DÖNÜŞÜM PROGRAMINA YAPILAN BAŞVURULAR Birinci Dönemde Başvuru Yapan Kurum Sayısı: 475 Birinci Dönemde Programa Alınan Kurum Sayısı: 326 İkinci Dönemde Başvuru Yapan Kurum Sayısı: 298 İkinci Dönemde Programa Alınan Kurum Sayısı: 240 Üçüncü Dönemde Başvuru Yapan Kurum Sayısı: Dördüncü Dönemde Başvuru Yapan Kurum Sayısı: 218/182 1050/885 1 Eylül 2014 Tarihi İtibariyle Açılan Kurum Sayısı: Temel Lise: Anadolu Lisesi: Ortaokul: İlkokul: 54 45 4 1 14 Mart 2014 tarihinden itibaren Kapanan Dershane Sayısı: 365

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği Dönüşüm Programına alınan ve mevcut binalarında veya farklı binalarda 2018-2019 eğitim öğretim yılı bitimine kadar faaliyetlerini sürdürecek olan okulların 1/9/2015 tarihine kadar kurum açma ve iş yeri açma ve çalışma ruhsatını almış olmaları gerekir.(Madde:6/8) Dönüşüm sürecinin bitiminde dönüşme talebinde bulundukları örgün eğitim kurumunun haiz olması gereken şartları karşılamayan kurumların kurum açma izni ile iş yeri açma ve çalışma ruhsatı iptal edilerek faaliyetlerine son verilir.(Madde:9/3)

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü Dönüşüm programına alınan ve mevcut binalarında veya farklı binalarda 2018-2019 eğitim öğretim yılı bitimine kadar faaliyetlerini sürdüren Temel Liseler dışındaki tüm okullarda normal öğretim yapılır ve öğretim seviyesine göre dengi resmi okullardaki ders saati süresi esas alınır.(Madde:10/5)

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü Dönüşüm programına alınan kurumlardan faaliyetleri 2018-2019 eğitim öğretim yılının sonuna kadar devam edecek olan okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve temel lise türünden sadece biri mevcut binalarında veya farklı binalarda açılabilir.(Madde:11-c/4) Kurumların dönüşümü.(Madde:15)

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü Temel liselerin dokuzuncu sınıfına, ortaokul veya imam-hatip ortaokulunu bitirenlerin kaydı yapılır. Dokuzuncu ve diğer sınıflarına ise aynı veya farklı program uygulayan ortaöğretim okullarından öğrenci nakil ve geçişleri yapılır.(Madde:51-2/d)

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü Dönüşüm programı kapsamında açılan ortaokullar ile temel liselerin her sınıf düzeyinde kayıtlı öğrenci sayısı toplam kontenjanın yüzde otuzunu geçemez. Okuldaki toplam öğrenci sayısı da kurum kontenjanından fazla olamaz. (Madde:51/4)

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü GEÇİCİ 5. MADDE: 14/03/2014 tarihinde faal olan dershaneler ile öğrenci etüt eğitim merkezleri kurucularından isteyenler dönüşüm programına başvurabilecektir. Başvurular kurucu temsilcisi tarafından 02.06.2014-01.09.2015 tarihleri arasında yapılabilecektir. Dönüşüm Programına alınan kurumlar için dönüşüm puanı oluşturulur(Yön. Ek:13)

Dönüşüm Programına başvuran kurumların dönüşmeyi taahhüt ettikleri kurum, örgün eğitim kurumu değilse Kanunda öngörülen desteklerden yararlanamaz. Yönetmeliğin geçici 5. maddesine 17/01/2015 tarihinde eklenen 8-9-10. maddeler(Dershane faaliyeti devam ederken taahhüde dayalı okul açılabilmesine ilişkin hükümler)

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLAR YÖNERGESİ

Anaokulu olacak kurumların fiziksel standartları Bölüm Adı Standartlar 1 Müdür Odası En az 10 m2 olmalıdır 2 Müdür Yardımcısı Odası (İsteğe bağlı) En az 10 m2 olmalıdır 3 Öğretmenler Odası (İsteğe bağlı) İhtiyaca cevap verecek büyüklükte olmalıdır 4 Rehberlik ve Ölçme Değerlendirme Servisi Odası 5 Uyku Odası (İsteğe bağlı)Her öğrenci için hava hacmi 10 m3, kullanım alanı ise 3 m2 den aşağı olamaz 6 Okul Öncesi Eğitim Dersliği En az 15 m2 olmalıdır. 7 Oyun Bahçesi (İsteğe bağlı)Okullarda binaya verilecek toplam öğrenci kontenjanı ile orantılı büyüklükte bahçe bulunmalıdır. Bahçe alanı her bir öğrenci için en az 1,5 m2 alan düşecek şekilde olmalıdır 8 kütüphane (İsteğe bağlı) En az 20 m2 büyüklüğünde olmalı ve öğrencilerin gelişim düzeylerine uygun oyuncak bulunmalıdır 9 Çok Amaçlı Salon (İsteğe bağlı) Öğrencilerin sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerini yapmalarına uygun en az 80 m2 olmalıdır 10 Mutfak

Anaokulu olacak kurumların fiziksel standartları Bölüm Adı Standartlar 11 Yemek Odası İhtiyaca cevap verecek büyüklükte olmalıdır. 12 Veli Görüşme/Bekleme Odası (İsteğe bağlı) İhtiyaca cevap verecek büyüklükte olmalıdır. 13 Drama Odası (İsteğe bağlı) En az 30 m2 olmalıdır. 14 Müzik ve Görsel Sanatlar Dersliği (İsteğe bağlı) En az 30 m2 olmalıdır. 15 Tuvalet ve Lavabolar Her 30 öğrenci için yaşlarına uygun bir tuvalet ve lavabo, 30 öğretmene kadar bir tuvalet ve lavabo ayrılır. 30’dan fazla öğretmeni olan okullarda, her 30 öğretmen için bir tuvalet ve lavabo daha ayrılır. Tuvalet ve lavabolar kurumda öğrenim gören kız ve erkek öğrenciler ile kadın ve erkek öğretmenler için ayrı ayrı düzenlenir. Tuvaletlerin kabinlerinde kapı yüksekliği 1,2 m’den az olamaz. Kız ve erkek öğrenciler için okulda düzenlenen lavabo ve tuvaletlerden birer tanesi engelli bireylerin kullanımına uygun şekilde düzenlenir

İlkokula dönüşecek kurumların fiziksel standartları Bölüm Adı Standartlar 1 Müdür Odası En az 10 m2 olmalıdır 2 Müdür Yardımcısı Odası (İsteğe bağlı) En az 10 m2 olmalıdır 3 Öğretmenler Odası 8 öğretmene kadar en az 12 m2 olmalıdır. 8’den fazla her öğretmen için 1,5 m2 yer ilave edilir 4 Öğrenci İşleri Bürosu (İsteğe bağlı) İhtiyaca cevap verecek büyüklükte olmalıdır 5 Arşiv ve Dosya Odası İhtiyaca cevap verecek büyüklükte olmalıdır 6 Rehberlik ve ölçme-değerlendirme servisi odası 7 Okul öncesi eğitim dersliği (isteğe bağlı) En az 15m2 olmalıdır 8 Derslikler En az 20 m2 büyüklüğünde olmalıdır 9 Kapalı beden eğitimi salonu Alanı en az 60 m2 olmalıdır. Okul binasında kapalı beden eğitimi salonu bulunmaması durumunda okula en fazla 5 km uzaklıkta bulunan herhangi bir spor salonunun kullanılabileceğine ilişkin 2018-2019 eğitim ve öğretim yılı sonuna kadar geçerli protokol istenir.

İlkokula dönüşecek kurumların fiziksel standartları Bölüm Adı Standartlar 10 Çok amaçlı salon (isteğe bağlı) Öğrencilerin sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerini yapmalarına uygun, seyirciler için ayrılan yeri de bulunan ve en az 80 m2 alana sahip olmalıdır 11 Fen Bilgisi Laboratuvarı (isteğe bağlı) Laboratuvarda her bir öğrenci için ayrılacak kullanım alanı en az 1,5 m2dir. Ayrıca ihtiyaç duyulan ölçüde laboratuvarın içinde hazırlık odası bulunur. Laboratuvarlarda insan sağlığını korumaya yönelik her türlü önlem alınır 12 Kütüphane Kütüphane, kitapların konulduğu kısım ve okuma bölümü birlikte veya ayrı ayrı düzenlenebilir. Okuma bölümü kitapların konulduğu bölümden küçük olmamak üzere toplam alanı en az 20 m² olmalıdır. Binanın farklı alanlarında aynı özelliklerde iki kütüphane düzenlenebilir. Ancak iki kütüphanenin toplam alanı en az 20 m² olmalıdır. Aynı alanda internet üzerinden bilgi iletişim imkânı verilecek şekilde düzenleme yapılabilir. Kütüphane, binanın kolay ulaşılabilen bölümünde oluşturulur 13 Teneffüshane Bina içinde bağımsız bir bölüm hâlinde olabileceği gibi ayrı ayrı bölümlerden de meydana gelebilir. Toplam teneffüshane alanı olarak derslik, kütüphane, laboratuvar, yönetim, eğitim ve öğretime ayrılan diğer alanlar dışındaki yerler kabul edilir.

İlkokula dönüşecek kurumların fiziksel standartları Bölüm Adı Standartlar 14 Müzik dersliği Her bir öğrenciye 1,5 m2 kullanım alanı düşmelidir. Müzik aletleri için yeterli alan ayrılır 15 Görsel sanatlar dersliği Her bir öğrenci için 1,5m2 kullanım alanı düşmelidir. Okullar müzik ve görsel sanatlar dersliğini birlikte de oluşturabilir. 16 Oyun bahçesi (isteğe bağlı) Her bir öğrenci için 2 m2 alan ayrılır 17 Yemek salonu İhtiyaca cevap verebilecek büyüklükte olmalıdır. 18 Mutfak (isteğe bağlı) İhtiyaca cevap verebilecek büyüklükte olmalıdır 19 Zümre odası (isteğe bağlı)En az 10 m2 olmalıdır 20 Kantin (isteğe bağlı) En az 30 m2 olmalıdır 21 Yardımcı personel odası (isteğe bağlı)İhtiyaca cevap verebilecek büyüklükte olmalıdır 22 Sağlık odası 23 Veli görüşme/bekleme alanı/odası

İlkokula dönüşecek kurumların fiziksel standartları Bölüm Adı Standartlar 24 İbadethane İbadetlerini yapmak isteyenler için doğal havalandırması (merkezi havalandırma sistemi bulunan okullar hariç)ve aydınlanması olan ihtiyaca cevap verebilecek şekilde ve büyüklükte olmalıdır 25 Tuvalet ve lavabolar Her 30 öğrenci için yaşlarına uygun bir tuvalet ve lavabo, 30 öğretmene kadar bir tuvalet ve lavabo ayrılır. 30’dan fazla öğretmeni olan okullarda, her 30 öğretmen için bir tuvalet ve lavabo daha ayrılır. Tuvalet ve lavabolar kurumda öğrenim gören kız ve erkek öğrenciler ile kadın ve erkek öğretmenler için ayrı ayrı düzenlenir. Kız ve erkek öğrenciler için okulda düzenlenen lavabo ve tuvaletlerden birer tanesi engelli bireylerin kullanımına uygun şekilde düzenlenir.

Ortaokula dönüşecek kurumların fiziksel standartları Bölüm Adı Standartlar 1 Müdür odası En az 10 m2 olmalıdır 2 Müdür yardımcısı odası (isteğe bağlı) En az 10 m2 olmalıdır. 3 Öğretmenler odası 8 öğretmene kadar en az 12 m2 olmalıdır. 8’den fazla her öğretmen için 1,5 m2 yer ilave edilir 4 Arşiv ve dosya odası İhtiyaca cevap verecek büyüklükte olmalıdır 5 Öğrenci işleri bürosu (isteğe bağlı) İhtiyaca cevap verebilecek büyüklükte olmalıdır. 6 Rehberlik ve ölçme-değerlendirme servisi odası İhtiyaca cevap verebilecek büyüklükte olmalıdır. 7 Okul öncesi eğitim dersliği (isteğe bağlı) En az 15m2 olmalıdır 8 Derslikler Derslikler en az 20 m2 olmalıdır

Temel Liseler (Ortaöğretim Özel Okulu) Standartları Bölüm Adı Standartlar 9 Kapalı beden eğitimi salonu Alanı en az 60 m2 olmalıdır. Okul binasında kapalı beden eğitimi salonu bulunmaması durumunda okula en fazla 5 km uzaklıkta bulunan herhangi bir spor salonunun kullanılabileceğine ilişkin 2018-2019 eğitim öğretim yılı sonuna kadar geçerli protokol istenir. 10 Çok amaçlı salon (isteğe bağlı)Öğrencilerin sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerini yapmalarına uygun, seyirciler için ayrılan yeri de bulunan ve en az 80 m2 alana sahip olmalıdır. 11 Fen Bilgisi Laboratuvarı Laboratuvarda her bir öğrenci için ayrılacak kullanım alanı en az 1,5 m2dir. Ayrıca ihtiyaç duyulan ölçüde laboratuvarın içinde hazırlık odası bulunur. Laboratuvarlarda insan sağlığını korumaya yönelik her türlü önlem alınır. 12 Bilişim teknolojileri ve yazılım dersliği Her bir öğrenci için 1,5 m2 kullanım alanı düşmelidir. 13 Kütüphane Kütüphane, kitapların konulduğu kısım ve okuma bölümü birlikte veya ayrı ayrı düzenlenebilir. Okuma bölümü kitapların konulduğu bölümden küçük olmamak üzere toplam alanı en az 20 m² olmalıdır. Binanın farklı alanlarında aynı özelliklerde iki kütüphane düzenlenebilir. Ancak iki kütüphanenin toplam alanı en az 20 m² olmalıdır. Aynı alanda internet üzerinden bilgi iletişim imkânı verilecek şekilde düzenleme yapılabilir. Kütüphane, binanın kolay ulaşılabilen bölümünde oluşturulur.

Temel Liseler (Ortaöğretim Özel Okulu) Standartları Bölüm Adı Standartlar 14 Teneffüshane Bina içinde bağımsız bir bölüm hâlinde olabileceği gibi ayrı ayrı bölümlerden de meydana gelebilir. Toplam teneffüshane alanı olarak derslik, kütüphane, laboratuvar, yönetim, eğitim ve öğretime ayrılan diğer alanlar dışındaki yerler kabul edilir 15 Müzik dersliği Her bir öğrenci için 1,5 m2 kullanım alanı düşmelidir. Müzik aletleri için yeterli alan ayrılır 16 Görsel sanatlar dersliği Her bir öğrenci için 1,5 m2 kullanım alanı düşmelidir 17 Teknoloji ve tasarım dersliği 18 Oyun bahçesi (İsteğe bağlı) Her bir öğrenci için 2 m2 alan ayrılır 19 Yemek salonu (İsteğe bağlı) İhtiyaca cevap verecek büyüklükte olmalıdır. 20 Mutfak (isteğe bağlı) İhtiyaca cevap verebilecek büyüklükte olmalıdır 21 Zümre odası (isteğe bağlı) En az 10 m2 olmalıdır 22 Kantin En az 20 m2 olmalıdır

Temel Liseler (Ortaöğretim Özel Okulu) Standartları Bölüm Adı Standartlar 23 Yardımcı personel odası (isteğe bağlı) İhtiyaca cevap verebilecek büyüklükte olmalıdır. 24 Sağlık odası 25 Veli görüşme/bekleme alanı/odası 26 İbadethane İbadetlerini yapmak isteyenler için doğal havalandırması (merkezi havalandırma sistemi bulunan okullar hariç) ve aydınlanması olan ihtiyaca cevap verebilecek şekilde ve büyüklükte olmalıdır 27 Tuvalet ve lavabolar Her 30 öğrenci için yaşlarına uygun bir tuvalet ve lavabo, b) 30 öğretmene kadar bir tuvalet ve lavabo ayrılır. 30’dan fazla öğretmeni olan okullarda, her 30 öğretmen için bir tuvalet ve lavabo daha ayrılır. Tuvalet ve lavabolar kurumda öğrenim gören kız ve erkek öğrenciler ile kadın ve erkek öğretmenler için ayrı ayrı düzenlenir. Kız ve erkek öğrenciler için okulda düzenlenen lavabo ve tuvaletlerden birer tanesi engelli bireylerin kullanımına uygun şekilde düzenlenir.

Temel Liselere dönüşecek kurumların fiziksel standartları Bölüm Adı Standartlar 1 Müdür odası En az 10 m2 olmalıdır 2 Müdür yardımcısı odası (İsteğe bağlı) En az 10 m2 olmalıdır 3 Öğretmenler odası 8 öğretmene kadar en az 12 m2 olmalıdır. 8’den fazla her öğretmen için 1,5 m2 yer ilave edilir 4 Arşiv ve dosya odası İhtiyaca cevap verecek büyüklükte olmalıdır 5 Büro hizmetleri odası (İsteğe bağlı) İhtiyaca cevap verecek büyüklükte olmalıdır. 6 Öğrenci İşleri Bürosu İhtiyaca cevap verecek büyüklükte olmalıdır. 7 Rehberlik ve ölçme-değerlendirme servisi odası 8 Derslikler En az 4 derslik olmalı ve her bir derslik en az 20 m² olmalıdır 9 Oyun bahçesi (İsteğe bağlı) İhtiyaca cevap verebilecek büyüklükte olmalıdır

Temel Liseler (Ortaöğretim Özel Okulu) Standartları Bölüm Adı Standartlar 10 Kapalı beden eğitimi salonu Alanı en az 60 m2 olmalıdır. Okul binasında kapalı beden eğitimi salonu bulunmaması durumunda okula en fazla 5 km uzaklıkta bulunan herhangi bir spor salonunun kullanılabileceğine ilişkin 2018-2019 eğitim ve öğretim yılı sonuna kadar geçerli protokol istenir 11 Çok amaçlı salon (isteğe bağlı) Öğrencilerin sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerini yapmalarına uygun seyirciler için ayrılan yeri de bulunan en az 80 m2 olmalıdır 12 Laboratuvarlar Fizik, Kimya ve Biyoloji dersleri için en az bir laboratuvar veya ayrı ayrı laboratuvarlar düzenlenir. Laboratuvarda her bir öğrenci için ayrılacak kullanım alanı en az 1,5 m2 dir. Laboratuvarda ayrıca ihtiyaç duyulan ölçüde laboratuvarın içinde veya bitişiğinde hazırlık odası bulunur. Birbirine bitişik laboratuvarlarda hazırlık odası ortak kullanılabilir. Laboratuvarlarda insan sağlığını korumaya yönelik her türlü önlem alınır. 13 Bilişim teknolojileri dersliği (isteğe bağlı) En az 20 m2 olmalıdır. Her bir öğrenci için 1,5 m2 kullanım alanı düşmelidir

Temel Liseler (Ortaöğretim Özel Okulu) Standartları Bölüm Adı Standartlar 14 Teneffüshane Bina içinde bağımsız bir bölüm hâlinde olabileceği gibi ayrı ayrı bölümlerden de meydana gelebilir. Toplam teneffüshane alanı olarak derslik, kütüphane, laboratuvar, yönetim, eğitim ve öğretime ayrılan diğer alanlar dışındaki yerler kabul edilir 15 Kütüphane Kütüphane, kitapların konulduğu kısım ve okuma bölümü birlikte veya ayrı ayrı düzenlenebilir. Okuma bölümü kitapların konulduğu bölümden küçük olmamak üzere toplam alanı en az 20 m² olmalıdır. Aynı alanda internet üzerinden bilgi iletişim imkânı verilecek şekilde düzenleme yapılabilir. Kütüphane, binanın kolay ulaşılabilen bölümünde oluşturulur 16 Müzik dersliği Her bir öğrenci için 1,5 m2 kullanım alanı düşmelidir. Müzik aletleri için yeterli alan ayrılır 17 Görsel sanatlar dersliği Her bir öğrenci için 1,5 m2 kullanım alanı düşmelidir. Müzik ve görsel sanatlar dersliği birlikte de oluşturabilir. 18 Yemek salonu (isteğe bağlı) İhtiyaca cevap verecek büyüklükte olmalıdır. 19 Zümre odası (isteğe bağlı) En az 10 m2 olmalıdır

Temel Liseler (Ortaöğretim Özel Okulu) Standartları Bölüm Adı Standartlar 20 Kantin En az 30 m2 olmalıdır 21 Yardımcı personel odası (isteğe bağlı) İhtiyaca cevap verebilecek büyüklükte olmalıdır 22 Sağlık odası (isteğe bağlı) İhtiyaca cevap verebilecek büyüklükte olmalıdır. 23 Veli görüşme/bekleme alanı/odası 24 İbadethane İbadetlerini yapmak isteyenler için doğal havalandırması (merkezi havalandırma sistemi bulunan okullar hariç) ve aydınlanması olan ihtiyaca cevap verebilecek şekilde ve büyüklükte olmalıdır 25 Tuvalet ve lavabolar Her 30 öğrenci için bir tuvalet ve lavabo, 30 öğretmene kadar bir tuvalet ve lavabo ayrılır. 30’dan fazla öğretmeni olan okullarda, her 30 öğretmen için bir tuvalet ve lavabo daha ayrılır. Tuvalet ve lavabolar kurumda öğrenim gören kız ve erkek öğrenciler ile kadın ve erkek öğretmenler için ayrı ayrı düzenlenir. Kız ve erkek öğrenciler için okulda düzenlenen lavabo ve tuvaletlerden birer tanesi engelli bireylerin kullanımına uygun şekilde düzenlenir.

Teşekkürler… donusum@meb.gov.tr fguner@meb.gov.tr