Tanecikler Ararsı Etkileşmeler Seher DEMİRAY 2013 Materyal Metot Yapılandırmacı tabanlı etkileşimli doğrudan öğretim(YÖTEDÖ) metodu, geleneksel öğretime.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Advertisements

ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Elif AKYOL & Halil BİLİR
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
İstatistik Kavramı İstatistik; kesin olmayışlığın ışığı altında karar verme tekniğidir. Ana kitle hakkında örneklem yardımıyla tahmin çalışmalarıdır. Kitle.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Yeni SBS Neler Getiriyor? 10 Soruda Yeni Sınav Sistemi...
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
1. İki Yönlü ANOVA İki bağımsız değişkenin bir bağımlı değişken üzerine etkisini araştırırken bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken üzerine etkilerini.
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
Yard. Doç. Dr. Serkan ŞENDAĞ MAKÜ 2012, BURDUR
Öğrenme-Öğretme Süreci
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
Dr. İpek Gönüllü Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
Nicel Araştırma Yöntemleri
12 - KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTLERİ
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
BENER CORDAN İLKÖĞRETİM OKULU
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
NİCEL ARAŞTIRMA DESENLERİ
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Araş. Gör. Dr. N. Emel ELVERİCİ ARDIÇ
1: Şehit Yüzbaşı Beşir Bayraktar Ortaokulu,
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
Uygun örneklem SayISI hesaplama Power (güç) analİzİ
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 4
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
NİTEL ARAŞTIRMALARDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK
Bir psikolojik yapı olarak "başarı" ve madde geliştirme süreci
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Mesleki Yüksek Öğretimde Öğrencilerin Web Tabanlı Öğrenmeye Karşı Tutumları Ar. Gör. Erman Uzun ODTÜ – Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü.
TARTIŞMA ABSTRACT METHOD SONUÇ GİRİŞ ÖNERİLER BULGULAR
Araştırma Problemi Nasıl Yazılır?
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
KAVRAM HARİTALARI.
Bilimsel Araştırmada Kullanılan Temel Kavramlar
Sunum transkripti:

Tanecikler Ararsı Etkileşmeler Seher DEMİRAY 2013 Materyal Metot Yapılandırmacı tabanlı etkileşimli doğrudan öğretim(YÖTEDÖ) metodu, geleneksel öğretime göre öğrencilerin başarılarına daha fazla etki eder. Bu metot, öğrencilerin tutumlarına olumlu yönde yansır. Bu çalışmanın evrenini Türkiye’de 10. Sınıfta öğrenim gören bütün öğrenciler oluşturur. Örneklem olarak Erzurum ili Mecidiye Anadolu lisesinde 10. Sınıfta öğrenim gören 50 öğrenci seçilmiştir. 1- Çalışmanın örneklemi, Erzurum ili Mecidiye Anadolu lisesinde öğrenim gören 50 öğrenci ile sınırlıdır öğrenim yılının bir aylık öğretim süresi ile sınırlıdır. 3- Pratik uygulama, çözünme ve çözeltiler konusunu kapsayan kavramlarla sınırlıdır. Kimyanın temel konularından biri olması, yaygın kavram yanılgılarının mevcudiyeti, tüm programlarda yer alması ve ortaöğretim kimya derslerinde geniş yer tutması nedeniyle tanecikler arası etkileşmeler araştırma konusu olarak seçilmiştir. Kaynaklar Ausubel, D. P. & Robinson, F. G. (1969). School learning: An introduction to educational psychology. New York-Holt, Rinehart & Winston. Ausubel, D. P. (1978). In defense of advance organizers: A reply to the critics. Review of Educational Research, 48, Other fine print regarding the conference or the post can be placed here, delete if it is not needed Bulgular Uygulama sonrasında değerlendirme yapılırken nitel ve nicel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Nitel araştırma daha çok yorumlamacı bilim paradigmasına dayandırılırken, nicel araştırma pozitivist bilim paradigmasına dayandırılmaktadır. Bu iki araştırma yöntemi birbirini tamamlayıcı yöntemler olarak düşünülmektedir. Çözünme ve çözeltiler konusu, kontrol grubuna geleneksel yöntemle deney grubuna yapılandırmacı öğrenme temelli etkileşimli doğrudan öğretim(YÖTEDÖ) modeli kullanılarak işlenmiştir. Konunun bitiminde her iki gruba da aynı test tekrar uygulanmıştır. Son test sonuçlarına göre deney grubu, kontrol grubundan daha başarılı olmuştur. Son test başarı puanları arasında istatistiksel olarak ta anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Bu durumda yapılandırmacı öğrenme temeli etkileşimli doğrudan öğretim modelinin geleneksel yönteme göre öğrencilerin başarılarına daha fazla etki ettiği söylenebilmektedir. Tutum ölçeği analiz edildiğinde ki; öğrencilerde yapılandırmacı öğrenme tabanlı etkileşimli doğrudan öğretim(YÖTEDÖ) metoduna karşı olumlu bir tutum gelişmiştir. Özet Yapılandırmacı öğrenme tabanlı etkileşimli doğrudan öğretim(YÖTEDÖ)’ de öğrenme, anlamadan kavramaya zihinsel bir geçiş veya yönlendirilmiş bir değişme olarak değerlendirilir. Bu yaklaşım kavramsal bir yapılanmaya odaklanmıştır. Bu yaklaşımın ders pratiğinde öğretim aktiviteleriyle gerçekleştirilecek olan zihinsel geçiş; mevcut kavramlarla ilgili öğrencilerin farkındalığının oluşturulması, çoklu kavramsal kısımları içeren geniş bir zihinsel uzayın yaratılması, sürekli bağlamsal iletişimle önceki bilgilerle yeni bilginin uyumunun sağlanması ve uyumlaştırmadan ibarettir. Evren Örneklem Bu çalışma Erzurum ili mecidiye Anadolu lisesinde 10. Sınıfta öğrenim gören 50 öğrenci ile yürütülmüştür. Burada amacımız yapılandırmacı temelli etkileşimli doğrudan öğretim(YÖTEDÖ) modelinin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisini incelemektir. Yöntemin uygulanmasında ön test–son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Bu çalışmada kullanılan veri toplama araçları: Kavramsal başarı testi(KBT), Yapılandırmacı öğrenme tabanlı etkileşimli doğrudan öğretim(YÖTEDÖ) tutum ölçeği. Yapılandırmacı tabanlı etkileşimli doğrudan öğretim(YÖTEDÖ) metodu, geleneksel öğretime göre öğrencilerin başarılarına daha fazla etki eder. Bu metot, öğrencilerin tutumlarına olumlu yönde yansır.