BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ 2005-2006 3 Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Bologna Sürecinde Hareketlilik ve Türk Yükseköğretimi
MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ Atılım Üniversitesi 26 Ocak 2009.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
, Prof. Dr. A.S.GÖKALP MESLEK YÜKSEK OKULLARI VE BOLOGNA SÜRECİNDE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
BOLOGNA SÜRECİ: Atatürk Üniversitesi’de Uygulaması
ÜÇ KADEMELİ AKADEMİK DERECELENDİRME (Three Cycle System) Prof. Dr
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Türkiye Bologna Rehberlerinin Katkılarıyla
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Balıkesir Üniversitesi Ziyareti Mayıs 2009 Prof. Dr. Süheyda Atalay Prof. Dr.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
V. TÜBİTAK EKUAL Yıllık Toplantısı Mayıs 2009 Antalya HOŞGELDİNİZ…
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ: Öğrenci Konseyi Başkanlarına Yönelik Toplantı 14 Mayıs 2010 Akdeniz.
Bologna Süreci, Bergen Bildirisi, Kurumsal Değerlendirme Projesi ve Yeni Yönetmelikler Stratejik Planlama ve Kurumsal Değerlendirme Programı İzleme Komitesi.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
AVRUPA BİRLİĞİ OFİSİ ERASMUS
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Avrupa Üniversiteler Birliği Kurumsal Değerlendirme Programı
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Erasmus Hareketliliği
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
DİCLE ÜNİVERSİTESİ UYGULAMALARI”
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
DİCLE ÜNİVERSİTESİ UYGULAMALARI” TANITIM SUNUSU, DİYARBAKIR
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PROF. DR. SEBAHATTİN BALCI KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ (28 – 29 Mart 2013, İstanbul, Türkiye)
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
Dr. Armağan Erdoğan TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMALARı VE GELECEĞE BAKıŞ SOSYAL BOYUT KAVRAMı: UYGULAMALAR VE ÖNGÖRÜLER Dr. Armağan Erdoğan.
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ VE GELECEĞE BAKIŞ I. BOLOGNA SÜRECİ ARAŞTIRMALARI KONGRESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EYLÜL 2015 Prof. Dr. Mehmet.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yüksek Öğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Prof. Dr. Miraç AKÇAY Bologna Uzmanı. 19 Haziran 1999 : Bologna Deklerasyonu AMAÇ: Avrupa ülkelerindeki yükseköğretim sistemlerinin yeniden yapılanması.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
Bologna Süreci ve Anorganik Kimyada Alternatif Araştırma Alanları
“TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI”
T.C. Yükseköğretim Kurulu
TÜRK DİLDEŞ ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KENEŞİ)
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi

BOLOGNA SÜRECİ BOLOGNA BİLDİRGESİ (1999) AVRUPA YÜKSEK ÖĞRENİM ALANI OLUŞTURULMASI (HEDEF: 2010) PRAG, 2001 (Türkiye’nin girişi) BERLİN, 2003 BERGEN, 2005 (Toplam 45 ülke) LONDRA, 2007

BOLOGNA SÜRECİ BOLOGNA BİLDİRGESİ, 1999 ▪ Kolay okunabilen ve karşılaştırılabilir bir derece sisteminin uygulanması (NARIC/ENIC, DE) ▪ Lisans ve lisansüstü olmak üzere iki dereceli bir sistemin uygulanması (lisans/yüksek lisans, toplam: 5 yıl) ▪ Kredili bir sistem oluşturulması (AKTS) ▪ Dolaşımın önündeki engellerin kaldırılması ▪ Kalite güvencesinde Avrupa boyutunu oluşturmak ▪ Yükseköğretimde Avrupa boyutunun güçlendirilmesi

BOLOGNA SÜRECİ PRAG, 2001 BOLOGNA İZLEME GRUBU (BFUG) ÖĞRENCİLERİN KATILIMI SOSYAL BOYUTA VURGU BERLİN, 2003 KALİTE GÜVENCESİ ( QUALITY ASSURANCE) 3 KADEMELİ AKADEMİK DERECELENDİRME (3 CYCLE DEGREES) TANINMA ( RECOGNITION )

BOLOGNA SÜRECİ BERGEN, 2005 ▪ Kalite güvencesi için ENQA standart ve kılavuzlarının uygulanması ▪ Avrupa Yüksek Öğretim Alanı (2010) gözetilerek, Ulusal Nitelikler Çerçevelerinin geliştirilmesi ▪ Ortak derecelerin doktora dahil olmak üzere, teşviki ve tanınması ▪ Esnek öğrenme için fırsatlar yaratılması

BOLOGNA REHBERLERİ ULUSAL TAKIMI -TR AB KOMİSYONU DESTEĞİ İLE KURULMUŞTUR. 250 KİŞİLİK AVRUPA BOLOGNA REHBERLERİ TAKIMI’NIN BİR PARÇASIDIR.

BOLOGNA REHBERLERİ ULUSAL TAKIMI -TR I. Dönem: , 12 rehber II. Dönem: , 15 rehber

BOLOGNA REHBERLERİ ULUSAL TAKIMI -TR KAPSAM: BOLOGNA SÜRECİNDEKİ HEDEFLERİN ÜLKE İÇİNDEKİ PAYDAŞLARA TANITIMI VE YAYGINLAŞTIRILMASI.

BOLOGNA REHBERLERİ ULUSAL TAKIMI -TR TANINMA, AKTS/DE, EUROPASS SÜHEYDA ATALAY – EGE Ü. ŞABAN ÇALIŞ - SELÇUK Ü. SERMİN ÖRNEKTEKİN – MUSTAFA KEMAL Ü. ZERRİN SÖYLEMEZ - GAZİANTEP Ü. A. CENK CÖMERT – DOKUZ EYLÜL Ü. (Öğrenci Temsilcisi)

BOLOGNA REHBERLERİ ULUSAL TAKIMI -TR 3 KADEMELİ AKADEMİK DERECELENDİRME, MÜFREDAT YENİLEME, AYARLAMA SÜREÇLERİ BURAK ARIKAN - SABANCI Ü. NEZİH GÜVEN - ODTÜ M. ALİ KISAKÜREK - ANKARA Ü. SELDA ÖNDEROĞLU - HACETTEPE Ü. LERZAN ÖZKALE - İTÜ

BOLOGNA REHBERLERİ ULUSAL TAKIMI -TR KALİTE GÜVENCESİ VE AKREDİTASYON İSMAİL NACİ CANGÜL – ULUDAĞ Ü. KERİM EDİNSEL – ONDOKUZ MAYIS Ü. TAMER GÖK - MERSİN Ü. MEHMET ARICAN - POLİS AKAD. NEJAT ERK – ÇUKUROVA Ü.

BOLOGNA REHBERLERİ ULUSAL TAKIMI -TR DÖNEM FAALİYETLERİ 2 ULUSAL “BOLOGNA KONFERANSI” ANKARA (11 Şubat 2005) İSTANBUL (6 Haziran 2005) 10 BÖLGE TOPLANTISI DÜZENLEME BOLOGNA WEB SİTESİ OLUŞTURMA BOLOGNA SÜRECİNİ TANITICI DOKÜMANLARIN HAZIRLANMASI

BOLOGNA REHBERLERİ ULUSAL TAKIMI -TR DÖNEM FAALİYETLERİ: 35 İL (ÜNİVERSİTE) TOPLANTISI MEB TEMSİLCİLERİ TOPLANTISI (8 ARALIK 2006, ANKARA) MESLEK ODALARI VE STK’LAR İLE TOPLANTI (8 ARALIK 2006, ANKARA) ULUSAL ÖĞRENCİ KONFERANSI (9 ARALIK 2006, ANKARA) BOLOGNA SÜRECİ ULUSAL DEĞERLENDİRME KONFERANSI (18 ARALIK 2006, ANKARA) NİHAİ RAPOR

BOLOGNA REHBERLERİ ULUSAL TAKIMI -TR ELAZIĞ TOPLANTI PROGRAMI: Açılış Konuşmaları: Dr. Hamit Ersoy - Ulusal Ajans Temsilcisi Prof. Dr. Hamdi Muz – Fırat Üniversitesi Rektörü Avrupa Yüksek Öğretim Alanı’nda Hareketlilik ve Tanınma, ECTS, DS: Prof. Dr. Süheyda Atalay – Bologna Rehberi Üç Kademeli Akademik Derecelendirme, Eğitim Programları Yenileme ve Ayarlama Süreçleri, Ortak Programlar, Bologna Süreci ve Türkiye: Prof. Dr. Nezih Güven – Bologna Rehberi Ara Yükseköğretim Kurumlarında Kalite Güvencesi ve Akreditasyon Süreçleri: Y. Doç. Dr. Mehmet Arıcan – Bologna Rehberi Genel Tartışma, Sorunlar, Dilek ve Öneriler