ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Günlük Akış ve Günlük Akışın Önemi
Advertisements

TEŞVİK ÖDÜLLERİ.
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ. KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ ETKİNLİKLERİ Sosyal, sanatsal ve kültürel bir eğitim-öğretim merkezi olan Kültür Müdürlüğümüz, Öğrenci kulüpleri ve.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabilece ğ i, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen gönüllülük.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun HALK OYUNLARI Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Şebnem Özyurtdaş BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Seda Cenci FEN LABORATUVARI.
Simülasyonların Kullanımı
Reggio Emilia Yaklaşımı
EYLÜL AYI BRANŞ BÜLTENİ.
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
Eğitsel Oyunlar.
ŞUBAT AYI BRANŞ BÜLTENİ.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
 1- Okulların eğitim-öğretim saatleri dışında, hafta sonlarında yarıyıl ve yaz tatillerinde dersliklerinin, kütüphanelerinin, bilgi teknolojileri sınıflarının,
ROL OYNAMA ve DRAMA.
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun HALK OYUNLARI Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Sibel Avcı BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Selim Kuruoğlu FEN LABORATUVARI George.
BRANŞ DERSLERİ BÜLTENİ
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
BRANŞ DERSLERİ BÜLTENİ
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun MODERN DANS Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Sibel Kara BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Selim Kuruoğlu FEN LABORATUVARI George.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
* Okulun amacı; öğrencilerin ilgi, yetenek ve başarılarına göre yüksek öğretim programlarına hazırlanmalarını, yabancı dili, dünyadaki bilimsel ve teknolojik.
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun MODERN DANS Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Sibel Kara BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Selim Kuruoğlu FEN LABORATUVARI George.
l İstanbul‘un Şişli İlçesi’nde risk altındaki çocukların ve sosyal çevrelerine davranış bağımlılığı konusunda olumlu değişiklik yapmak.
BÖLÜM 11 YAŞLARA GÖRE OYUNCAK SEÇİMİ
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
ADRES: 17 Eylül Mahallesi Servet Çırpan Caddesi No:74 TELEFON:
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
MÜZİK Ebru Fidan DRAMA Osman Dursun MODERN DANS Dinçkal Tunca BİLGİSAYAR Sibel Kara BALE Seçil Akbaş BEDEN EĞİTİMİ Selim Kuruoğlu YÜZME Selim Kuruoğlu,
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. EĞİTİMDE OYUNUN KULLANILMASI  Oyun, bir eğitim aracıdır. Öncelikle temel eğitimin bütün dallarında ve beden eğitimi ve sporda.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Sembolik Düşünce Nedir
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
OYUN ve OYUNCAKLAR.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
ŞEHİT ÖZCAN KAN FEN LİSESİ
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
OKUL ÖNCESİ DÖNEMİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Etkileşime Dayalı Teknikler
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Yeni Medya Teknolojileri ve Modernleşme
Yaratıcı Drama.
«ÇOCUKLAR HAYATI OYUNLA ÖĞRENİR »
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
ALTIN KURALLARLA GÜVENDEYİM
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Spor hareketleri dönemi
BRANŞ BÜLTENİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence altına alınmıştır. Türkiye, Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’yi imzalamış ve Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin 31. maddesi uyarınca çocukların dinlenme, boş zamanlarını değerlendirme, oyun oynama, kültürel, sanatsal etkinliklere katılma haklarını tanımıştır.

ÇOCUK OYUN HAKKI Bugün yasalarla koruma altına alınmış oyun hakkı için dünyada oyun ve çocuk oyun hakkı için çeşitli proje ve programlar yürütülmekte, oyun günleri düzenlenmekte, çocukların aile, okul ve boş zaman etkinlikleri oyuna imkan verecek şekilde tasarlanmaktadır.

OYUN ÇEŞİTLERİ Serbest Oyun Topla Oynanan Oyunlar Geleneksel Oyunlar Çocukların gelişiminde önemli bir yere sahip olan oyun için farklı oyun çeşitleri kategoriler kullanılabilir. Serbest Oyun Topla Oynanan Oyunlar Eğitsel Oyun Geleneksel Oyunlar İç Mekan Oyunları İple Oynanan Oyunlar Teknolojik Oyunlar Hayal Oyunu Yapılandırılmış Oyun Ritim Oyunları Hayal Oyunu Dış Mekan Oyunları Uyarlama Oyunlar Masa Oyunları Rol Yapma Oyunu Keşif Oyun Spor Oyunları Drama Oyun Yaratıcı Oyun

OYUN ÇEŞİTLERİ Çocukların gelişiminde önemli bir yere sahip olan oyun için farklı oyun çeşitleri kategoriler kullanılabilir. Mekana Göre Kategoriler İç Mekan Oyunları Dış Mekan Oyunları Kullanılan Araca Göre Kategoriler Araçlı Oyunlar (Top Oyunları, İp Oyunları vb) Araçsız Oyunlar Kişi Sayısına Göre Oyun Kategorileri Bireysel Oyun Grup Oyunları Deneyime Göre Oyun Kategorileri Sembolik Oyun Yaratıcı Oyun Keşif Oyun Hareketli Oyun Teknolojik Oyun Yönlendirme Çeşitlerine Göre Oyun Yapılandırılmış Oyun Yapılandırılmamış/Serbest Oyun

OYUN ÇEŞİTLERİ Mekana Göre Kategoriler İç Mekan Oyunları: Çocuklara sınıf, ev, salon, oyun odası gibi kapalı mekan oyun etkinlikleri sunan oyunları ifade eder. Örneğin deve-cüce, iç mekanda yapılan ısınma hareketleri vb. Dış Mekan Oyunları: Çocuklara, bahçe, sokak, orman, kamp alanı vb gibi açık hava etkinlikleri sunan oyunları ifade eder. Örneğin top oyunları, saklambaç vb.

OYUN ÇEŞİTLERİ Kullanılan Araca Göre Kategoriler Araçlı/Malzemeli Oyunlar Malzeme gerektiren oyunları ifade eder. Örneğin top, ip, lobut, masa oyunları vb gibi oyun malzemeleriyle oynanan oyunlardır. Araçsız/Malzemesiz Oyunlar Malzeme gerektirmeyen oyunları ifade eder. Örneğin yakalama, saklambaç vb

OYUN ÇEŞİTLERİ Kişi Sayısına Göre Oyun Kategorileri Bireysel Oyun Çocukların kendi kendilerine oyuncaklar veya oyuncaksız, malzemesiz tek başlarına oynamalarına imkan veren oyunları ifade eder. Örneğin rol yapma, oyuncakla oynama vb. Grup Oyunları Çocukların başka oyuncularla oynamasına imkan vererek sosyal gelişimlerini destekleyen oyunları ifade eder. Örneğin saklambaç, spor oyunları vb.

OYUN ÇEŞİTLERİ Deneyimlere Göre Oyun Kategorileri Sembolik Oyun: Çocukların temsili bir sistem geliştirmesi ve ileri düzeyde zihinsel planlama yapmasına imkan veren oyunları ifade eder. Örneğin, oyuncakla oynama, rol yapma, dans ve drama Yaratıcı Oyun: Çocukların etraflarında buldukları malzemeleri kullanarak yaratıcı etkinliklere katılmalarına imkan veren oyunları ifade eder. Örneğin, müzik etkinlikleri, yapım etkinlikleri, resim çizme, boyama, heykel vb. Keşif Oyunu: Çocukların etraflarındakileri keşfetmelerine imkan veren oyunları ifade eder. Örneğin su ve kum oyunları, doğal malzemelerle oynanan oyunlar, doğa etkinlikleri vb. Hareketli Oyunlar: Çocuklara tırmanma, koşma, zıplama vb gibi hareket imkanı tanıyan oyunları ifade eder. Örneğin açık hava etkinlikleri, macera oyunları, spor oyunları vb Teknolojik Oyunlar: Çocuklara dijital ortam imkanlarıyla oyun etkinlikleri sağlayan oyunları ifade eder. Örneğin, bilgisayar ve internet kullanımına imkan veren oyunlar, radyo ve saatleri parçalayıp tekrar birleştirme, film veya fotoğraf çekme, bilgisayar destekli oyunlar

OYUN ÇEŞİTLERİ Yönlendirme Çeşitlerine Göre Oyun Kategorileri Yapılandırılmış Oyun Yetişkinlerin yönlendirmesinde, kuralları ve amaçları önceden belirlenmiş oyunları ifade eder. Örneğin, satranç, matematik, edebiyat, fen bilimleri gibi derslerin pratik edilmesi için tasarlanmış eğitsel oyunlar vb. Yapılandırılmamış/Serbest Oyun: Çocukların, yetişkin yönlendirmesinde olmadan kendi kendilerine ve kendi yönlendirmelerindeki oyunları ifade eder. Örneğin, oyuncakla oynama, koşma, zıplama vb.

OYUN TARTIŞMALARI 1 - Oyunla Eğitim veya Sadece Oyun Oyunun, yetişkinlerin yönlendirmesinde bir etkinliğe dönüşmesi ve eğitsel amaçlar için bir araç olarak kullanılması çocukların gözünde oyunu oyun olarak çıkartıp yetişkinlerin yapmalarını bekledikleri bir göreve dönüştürüyor. Bu eleştiriler oyun literatüründe «oyun bazen sadece oyun» diyerek çocukların yönlendirmesinde oyuna verilen önemin artırılması gerektiği tartışmalarını gündeme getiriyor.

OYUN TARTIŞMALARI 2 – Oyun lüks değil bir ihtiyaç Türkiye’de ve dünyada çocukların hafta içi ve hafta sonu programları eğitim başarılarını artırmak için yetişkinler tarafından programlanmaya başladı. Çoğu zaman eğitim başarısını artırmak için çocuklarının programının yetişkinler tarafından etüd, kurs vb gibi etkinliklerle doldurulması ebeveynlerin gözünde oyunu bir ihtiyaç değil bir lüks haline getirdi.

OYUN TARTIŞMALARI 3 – Oyunda Risk Unsuru Ailelerin aşırı korumacı tutumları, medyaya yansıyan kaçırma ve riskli oyun alanları haberleri ile ebveynler her geçen gün çocuklarını sokağa ve oyun alanlarına salmaya karşı isteksiz hale geliyor. Oyun çalışanları, oyunların içerisinde risk unsurunu barındırmasının çocuğun risk yönetimi gibi pratik hayatta edinmesi gereken bir beceri olduğunu savunuyor. Bu tartışmalar oyun litaratüründe ebeveynlerin aşırı korumacı tutumlarının dengelenmesi ve oyundaki risk unsuruna verilen önemin artırılmasını gündeme getiriyor.