19 Negotiating with International Customers, Partners, and Regulators McGraw-Hill/Irwin International Marketing, 13/e © 2007 The McGraw-Hill Companies,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Satışta İletişimin Rolü
Advertisements

Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
8 İKİNCİL DEPOLAMA CHAPTER
Öğretim Planlaması.
Liderlik ve Örgütsel Adalet
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
Comenius Okul Ortaklıkları
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Performans yönetimi ve bütçelemede.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
NİÇİN EN AZ BİR YABANCI DİL ÖĞRENMELİYİZ ?
BÖLÜM 4 Kamusal Mallar.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
7 The International Legal Environment Playing By The Rules McGraw-Hill/Irwin International Marketing, 13/e © 2007 The McGraw-Hill Companies, Inc., All.
9 Emerging Markets McGraw-Hill/Irwin International Marketing, 13/e © 2007 The McGraw-Hill Companies, Inc., All Rights Reserved. Chapter.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI MODELLERİ
99 CHAPTER İLETİŞİM VE AĞLAR. © 2005 The McGraw-Hill Companies, Inc. All Rights Reserved. 9-2 İletişim nedir? İki veya daha fazla bilgisayar arasında.
21. Yüzyıl becerileri.
İKT 108 Uluslararası Ekonomi
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
MARKA ŞEHİRİSTANBUL. Dünya Değişiyor... Neden Marka Şehir?
Culture, Management Style, and Business Systems
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Özellikle firmaların imajlarının, ünlerinin ve pazarlama çabalarının bu alandaki problemler yüzünden yıprandığını fark ettiklerinden beri, son yıllarda.
Hazırlayan: Yasin Tunç A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
Oslo Bakanlar Kararları
55 CHAPTER SİSTEM YAZILIMI. © 2005 The McGraw-Hill Companies, Inc. All Rights Reserved. 5-2 Sistem yazılımı Teknik detayları çözer Kullanıcı, uygulama.
Çalışma Sermayesi Yönetimi
Bölüm 2 – Kontrol Yapıları
15 Exporting and Logistics: Special Issues for Business McGraw-Hill/Irwin International Marketing, 13/e © 2007 The McGraw-Hill Companies, Inc., All Rights.
Kelime Uygulama Sunumu - 9 Bu sunumdaki kelimeler… To approach Appropriate To approve To arrange Artefact.
 2006 Pearson Education, Inc. All rights reserved Kontrol İfadeleri: 2. Bölüm.
Proje Yönetimi Proje Yönetimine Giriş
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
McGraw-Hill/Irwin Copyright © 2012 by The McGraw-Hill Companies, Inc. All rights reserved. 15. BÖLÜM Borç Politikası.
Products and Services for Businesses
ULUSLAR ARASI PAZARLAMA
Bölüm 4 – C’de Program Kontrolü
Normatif Analiz Araçları
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
Erken çocuklukta gelişim
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Statistics, Data, and Statistical Thinking
Spor ve Etkinlik İçin Pazarlama Eylemleri (Çabaları)
Copyright © 2013 Pearson Education, Inc.. All rights reserved.
Kişisel Rehberlik.
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
Copyright © 2013 Pearson Education, Inc.. All rights reserved.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Reklam Brief Süreci Mart 2011.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Chapter 1 Bölüm 1 Introduction Giriş. Copyright ©2014 Pearson Education, Inc. All rights reserved.1-2 Chapter Outline Bölüm Taslağı Economics and managerial.
CHAPTER Section 1.1 What Is Entrepreneurship? Section 1.2 Characteristics of an Entrepreneur Introduction to Entrepreneurship.
One Touch Video Kurumlar, İşletmeler ve Çağrı Merkezleri için internet tabanlı ve mobil etkileşimli video çözümü 2010 Avaya Inc. All rights reserved.
Cambridge IGCSE® Cambridge IGCSE:
Teknoloji ve tasarım dersi
©McGraw-Hill Education, 2014
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Global Learning For Mind And Heart 2016/2019 Erasmus + Projeleri K219 Global Learning For Mind And Heart 2016/2019 Hibe Miktarı: Avro.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Chapter 2 (Bölüm2) The double entry system for assets, liabilities and capital (Varlıklar, borçlar ve sermaye için çift kayıt sistemi)
21. YY BECERİLERİ.
MECHANICS OF MATERIALS
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
6 MECHANICS OF MATERIALS KAYMA GERİLMESİ DAĞILIMI
KODLAMA ÖĞRETİMİ Hayal Et– YARAT - PAYLAŞ
Sunum transkripti:

19 Negotiating with International Customers, Partners, and Regulators McGraw-Hill/Irwin International Marketing, 13/e © 2007 The McGraw-Hill Companies, Inc., All Rights Reserved. Chapter

Global Perspective A Japanese Aisatsu Yüzyüze pazarlıklar ve görüşmeler uluslar arası ticarette her yerde söz konusu olan faaliyetlerdir. Yöneticiler ayrıca yabancı hükümetlerin temsilcileri ile de görüşürler

Sterotiplerin tehlikeleri Müzakereler ulusal sterotipler arasında değil kişiler arasında gerçekleştirilir Kültürel etkenler büyük farklılıklar yaratabilir Müzakere davranışları bölgeler, cinsiyetler ve endüstri tipleri arasında farklılık gösterebilir. Yaş ve deneyim de önemli farklılık yaratır.

Kültürün müzakere davranışına etkisi Bölgesel genellemeler sıklıkla doğru değildir. Kültürel farklılıklar aşağıdaki konularda sorun yaratır: -dil -Sözsüz davranışlar -değerler -Düşünme ve karar verme süreçleri

Differences in Values Objektiflik -“insanları problemden ayırmak Rekabetçilik ve eşitlik -Japanese appear to be the best negotiators with the highest profits -Japanese appear to be more equitable with buyers Time -The passage of time is viewed differently across cultures -These difference most often hurt Americans

Cultural Differences in Competitiveness and Equality Insert Exhibit 19.3

Differences in Thinking and Decision-Making Processes Western approach: sırasal Eastern approach: bütünsel Americans: iş görüşmesi problem çözme faaliyetidir. Japanese: iş görüşmesi uzun dönemli yararlar amacıyla iş ilişkisi zamanıdır.

Implications for Managers and Negotiators etkin ve etkili iş müzakereleri için 1.Uygun müzakere grubunun seçilmesi 2.Önceliklerin, eğitim, hazırlık ve yönlendirmelerin yönetilmesi 3.Müzakere sürecinin yönetimi 4.Uygun süreç ve uygulamaların izlenmesi

Negotiation Teams Grup desteğine istekli Dinleme becerileri Yönetime etki Cinsiyet bu anlamada seçim kriteri değildir.

Müzakere ön şartları 1.Kişilerin ve durumun değerlendirilmesi 2.Müzakere sürecinde teyit yargıları 3.Zaman çizelgesi 4.Müzakere dilen anlaşma için en iyi şartlar 5.Taviz stratejileri 6.Grup görevleri

Negotiation Preliminaries (continued) Önceden manipüle edilecek müzakere yönleri 1.mekan 2.Fiziksel düzenlemeler 3.Tarafların sayısı 4.Katılımcıların sayısı 5.dinleyiciler (yeni medya, rakipler, takip eden satıcılar…) 6.İletişim kanalları 7.Zaman sınırlılıkları

Müzakere masasında 1.İşle ilgili olmayan durum 2.İşle ilişkili bilgi değişimi 3.ikna 4.Anlaşma ve imtiyazlar

İşle ilgili olmayan kısım Karşı tarafın modunu öğrenme Uygun iletişim biçimi ipuçları için müşterinin geçmişini ve ilgilerini öğrenme Müzakeredeki kişinin tipi için yargılar