KUŞAĞI VE Y KUŞAĞININ EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Motivation for SPI? Orhan Kalaycı Halil Şengonca Harun Öztürk
Yenİ Kamu Yönetİmİ Prof. Dr. Turgut Göksu.
ÜNİVERSİTELERDE TAM GÜN ÇALIŞMA : Genel Bir Bakış Prof.Dr.Ahmet Cevat ACAR İstanbul Üniversitesi Prof.Dr.Ahmet Cevat ACAR İstanbul Üniversitesi.
Kurumlar toplumu önemser

TÜRKİYE’DE KAMU KESİMİ REFORMLARI
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
Karşılaştırmalı bir perspektifle yeni kamu yönetimi
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
The Value of Serious Play
DEĞİŞME VE EĞİTİM.
Bölüm 10 Takımlar.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ. MESLEK SEÇİMİ NEDEN HAYATINIZIN DÖNÜM NOKTALARINDAN BİRİDİR?
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
Patolojik Teknoloji Kullanımı
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
“SEN İ N MASALIN” ORGAN İ ZASYON İ FT İ HARLA SUNAR…
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Prof. Dr. Erman COŞKUN İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri Hafta 1 – Genel Kavramlar ve İşletmeler için YBS’nin Önemi.
Öğretmenlik Mesleği.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
HEMŞİRELİKTE GİRİŞİMCİLİK VE YENİLİK (ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION IN NURSING) ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GONCA KAZANCI.
ERZİNCAN DİJİTAL DÜNYA VE DİJİTAL VATANDAŞLIK internetin hızla yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar dijital bir birey olmaya başladılar. Dijital dünyada.
Bekir Sami NALBANTOĞLU
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
MEDYA NEDİR?. MEDYA NEDİR? ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ KAL PDR SERVİSİ
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

KUŞAĞI VE Y KUŞAĞININ EĞİTİMİ PROF. Dr. HALİL İ. ÜLKER İŞLETME FAKÜLTESİ DEKANI

İnsanlık Tarihi Feodal Dönem Sanayi Dönemi Enformatik Dönem İletişim ve ulaşım teknolojileri Başta devlet olmak üzere tüm sosyal kurumlar Demokratikleşme (Birey odaklılık) – müşteri/vatandaş Üretim hacim, çeşit ve yöntemleri Tüketim kalıpları, yeri, tarzı İnsan ilişkileri (evlilik süreçleri, bayram kutlamaları) Yeni meslekler, hobiler Artan küresel rekabet (ilişki kurulan gruplar büyüdü) Ne değişti?

Ne Değişti? Hedefler Programlar Öğrenim yöntemleri Ölçme-değerlendirme yaklaşımlarında değişim 20 Y.Y. Davranışçılığın yerine 21. YY.’da yapısalcılık Piyasa yönelimli reformlar (daha pragmatik bir anlayış) İdeal insan tipinde değişiklik (Derviş Tipi, Şovalye tipi, vb. aranmıyor) Uzmanlaşma (akademik Taylorizm) yerine inter-disiplin Hayat boyu eğitim Uzaktan eğitim Bölgeselleşme/küreselleşme (Bologna vb. /akreditasyon) Demokratikleşme (Bireyselleşme)

Ne Değişti? Deregülasyon (kalıp ve sınırların kalkması, çeşitlilik) Hesap verilebilirlik (%kaç başarı?) Desantralizasyon (Ademi merkeziyetçi uygulama Governance (yönetişim) – paydaşlarla işbirliği – farklı ülke üniversiteleriyle işbirliği Özelleştirme Yaratıcı ve girişimci eğitim (kamu maliyesinin büyüklüğü) Artan talep-bağlı olarak eğitim girdileri İngilizcenin evrensel dil olması Proje ve tematik uygulamalar Öğretmenin değişen rolleri Öğrenci odaklı eğitim/öğretim

1960 ve sonrası x Kuşağı X kuşağı neler yaşadı? Kuyruklar Sıkıntılar Kaçak ürünler Dostluklar Dokunmalar Değişim – az ve yavaş Çevreden kopulmamış yıllar, vb.

1980 sonrası Y Kuşağı (Değişim Hızlandı...)

1980 sonrası Y Kuşağı Sorumluluk almaz. Çalışmayı sevmez. Çabuk sıkılır. Para kazanmayı değil, harcamayı sever. Tüketim toplumu’nun temel aktörüdür. Sorumsuzdur. Doyumsuzdur. X kuşağının eseridir. Aşırı korunmuş kuşak (kuluçka ebeveyn) Paylaşımcı değil, çünkü kardeş yok İletişim teknoloji kuşağıdır (internet odaklı yaşam tarzı)

1980 sonrası Y Kuşağı Herşeyi ister (para, makam, eğlenmek, vb.) Ama hak etti mi? Sorgulamaz. Parasız hiçbirşey yapamaz → Sonuç olarak hırslıdırlar ama gerçekçi değil. Sevdiği işi yapmayı önemser. (Uygun olan işi yakalarsa başarılı olur) Y kuşağını işe katmak, sorumluluk vermek, önlerinden çekilmek uygun olur. Hırslıdırlar. Kazanmak istiyorlar. Ama gereğini yapamıyorlar. Sosyal değiller. Teşekkür etmeyi bilmezler. Sosyal medya ile meşguldürler. Eğlence ve yönlendirilmeleri yararlı olur (Kariyer günleri ve danışmanlar, vb. aracılığıyla→ iş dünyasını öğreniyorlar)

Yatağa cep telefonuyla giriyor Geleneksel(lik) şıpsevdi Hayatın gerçeğini kabul ediyorlar. SaygılıLar Özgüvenli gibi ama çabuk yıkılabiliyor Risk alıyor. Başarısız olunca bahane üretiyor. Hakettiği kadar özgüvenli Risk almıyor. Ama aldığı işi becermeye çalışıyor. Alternatif üretmede daha etkin

2000 ve sonrası z Kuşağı Özgür Aktif Kapalı ortamda duramayan, vb.

Y Kuşağının İş Ortamı Tercihleri Aktif işleri (genel olarak aktiviteyi) tercih ediyorlar. Statü istiyorlar. Ama masaya bağlılığı ve hiyerarşiyi reddediyorlar. Şakayı, teknoloji kullanımını, hareketi ve iletişimi tercih ediyorlar. Sevdikleri işi yapıyorlar (Sevmediklerini X kuşağının aksine hemen bırakıyorlar) Özgürlükçüler, bağımsız çalışmayı, kuralsızlığı tercih ediyorlar. Motive edilmeyi, eğlenerek iş yapmayı, emir alma yerine katılmayı tercih ediyorlar. Memuriyetten, beklemekten, sabırdan ve şükürden hoşlanmıyorlar. Herşeyin nedenini sorguluyorlar. Otoriteye bağlı kalmıyorlar.

Y Kuşağının İş Ortamı Tercihleri Kendilerine göre adaletsiz ve ilgisiz herşeyi reddediyorlar ve kavga ediyorlar. Gerçeğin mutlak değil göreceli olduğunu savunuyorlar. Güvenilir değiller, geleceği planlayamıyorlar. Özgüvenleri çok yüksek (ama gerçekçi değil, dayanıksız) Kendilerini çok beğeniyorlar. Sabırsızlar. Popüler kültürle iç içeler ve çok kolay hayat istiyorlar. Mücadele ve zor koşullardan hoşlanmıyorlar, hemen depresyona giriyorlar. İtaat, tahammül, uyum becerileri yok gibi. Sürekli motivasyon, çalışma saatlerinde esneklik, rahat çalışma koşulları istiyorlar.

Y Kuşağının İş Ortamı Tercihleri Sonuç odaklı çalışmayı ve engellenmemeyi bekliyorlar. Yokluğu tanımıyorlar. Bir kurumda görev almaktan çok, kendi işlerini kurmaktan yanalar.

Bunları biliyor musunuz? Türkiye’de TV ve internette büyüyen 20 Milyon Y kuşağı mensubu var. Temel özellikleri: Bireysel yaklaşımcı olmaları Zayıf, sadakatli, çıkarlarını herşeyin üstünde tutan, yarı zamanlı ve uzaktan ilişkiyi tercih eden bir kuşak Danışmanlık, finans, bilişim gibi sözel ve bilişim teknolojisinin yoğun kullanıldığı alanları tercih ediyorlar. İş aramadan, satın almaya, arkadaş edinmeye kadar iletişim teknolojisini öncelikle tercih ediyorlar.

Y Kuşağının Eğitimi e-eğitime çok yatkınlar Bilgiyi zaman ve mekandan bağımsız elde etmeyi önemsiyorlar → Anında soru sorup cevap alabilme Teknoloji destekli (özellikle bilgisayar) eğitime (proje, take- home, vb.) yatkınlar. Alternatifsiz doğru bilgi ve yöntem öğrenmek istemiyorlar. Sonuç odaklı, ancak bilgi ve yöntemlerin kendilerince oluşturulacak eğitim istiyorlar. Sabit ve seçeneksiz eğitim ortamı/nesneleri tercih etmiyorlar. Eğitim sürecinin basamaklarını kendileri denemek ve oluşturmak genel tercihleri

Y Kuşağının Eğitimi Kalıcı ilgi alanları yok, duruma ve zamana göre tercihleri değişiyor. Öğrenme ve bilgi kullanımında sabırlı değil Teorik, kavramsal, tarihi bilgiden çok uygulama bilgilerini tercih diyorlar. Gerçek toplum içinde sosyalleşmedikleri için, sosyal medya içinde sosyalleşiyorlar. Eğitimdeki grup çalışmaları ve takım performansları sosyal medya verilerine göre oluşuyor. Sosyal medyaya göre tutum ve davranış geliştiriyorlar. Çok uzun gelecekle ilgilenmiyorlar. Yakındaki motivasyon amaçları etkili oluyor.

Y Kuşağının Eğitimi Direkt öğretim (takrir, demonstrasyon) yerine birlikte ve eğlenceli öğretim yöntemleri istiyorlar. Örtülü danışmanlık/koçluk tercih ediyorlar. Sonuç alana kadar engel istemiyorlar. Olumlu pekiştireç, övülme, kısa süreçleri tercih ediyorlar. Hayalperest, iyimser, ve sanal alan tercihliler.

2020’lerde Neler Olacak? Y kuşağı, toplumun çoğunluğu olacağından topluma adaptasyon sorunu olmayacak. Dijital platform yükselecek (hem araç-gereç hem kullanımı) FRP (Fantasy Role Playing) Fantastik kurgu benzeri “eğitim senaryoları” yaygın kullanılacak (Rollerle özdeşleşme, bunları “nick name” le oynama) İletişim teknolojileri kullanma yanında, bilginin aktarılma biçimi, süresi, miktarı, çeşit ve niteliği önem kazanacak. Oyun teknolojileri, yazılımları (çizgi filmler, vb.) alt yapıları önem kazanacak. Kurumsal eğitim simülasyonlarına anında tepki alınabileceğine göre (zaman ve mekandan bağımsız olarak) öğretmen/yönetici anında önlem alabilecek.

YARATICILIK Sonuç Olarak... Y kuşağının güçlü yanlarının öne çıkartılarak, gerçek dünyadan kopmadan eğitilmeleri önem kazanmaktadır... YARATICILIK