TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Advertisements

Ders Kitaplarında Tasarım
KONU :GÖRÜNTÜNÜN GEOMETRİK MODELLERİNİN KURULMASI
“Resimde İç Mekan” nedir?
Emel ÖZDEMİR Nokta Çizgi Espas
KOMPOZİSYON İyi bir fotoğraf çekebilmek için önce iyi kompozisyonun temel öğeleri öğrenilmelidir. Bu öğeler, doğal düşünce sisteminin parçası haline geldiği.
FOTOĞRAF Gözde Özendi.
Fotoğraf Çekerken Dikkat Edelim Yanlışlar ve Doğrular
Panaromik Fotoğraf.
Araştırma Görevlisi Turgay BAŞ
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
MAVİ BAYRAK AYRICALIKLI BELDE BİTEZ
Görsel Tasarım, Görsel Göstergeler ve Anlam
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARI
Final Öncesi.
Portre Fotoğrafları: Konu olarak insan kişiliğinin, duygularının ve iç dünyasının ele alındığı fotoğraflardır.
Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ
AY DEDE.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Portre Fotğrafları.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Biçimin elemanları ve ilişkileri
GRAFİK NEDİR ? İstatistik bilim dalında değişik yöntemlerde elde edilmiş olan sonuçların çizgiyle ve şekillerle ifade edilmesine grafik isimi verilmektedir.
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
GÖRSEL TASARIM.
Fotoğraf Stüdyosu Temel Ekipmanları
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Sunum Oluşturma ve PowerPoint Kullanımı
GÜNEŞLİ BİR GÜN (İZLENİMCİLİK)
YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN SATRANÇ
BÖLÜM 6.
İHLAS HABER AJANSI FOTOĞRAF EĞİTİMİ
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Görsel Tasarım İlkeleri
Sıklık Tabloları ve Tek Değişkenli Grafikler
Haber fotoğrafı.
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
GÖRSEL TASARIM.
Makinelerin Başlıca Öğeleri
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
ANLATIMA HAZIRLIK.
Temel Fotoraf Bilgileri, Siyah Beyaz Karanlık Oda ve İleri Fotoraf Teorileri ders notları Filtreler Ders notları Tülin Çoruhlu.
ANLATIMDA TEMA VE KONU TEMA KONU Ana Düşünce.
EKRANLI ARAÇLARIN KULLANIMI
KONU: Yaşantımız süresince ya bir şeyler okur, bir şeyler yazarız ; ya da bir şeyler dinler, bir şeyler konuşuruz. Bütün bunların ele aldıkları, işledikleri.
FOTOĞRAFTA IŞIK VE KOMPOZİSYON
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
DİN EĞİTİMİ BİLİMİNİN ARAŞTIRMA METODLARI ve DİLİ
Teknoloji ve Tasarım Dersi
ÖRTÜCÜ HIZI (OBTÜRATÖR, ENSTANTANE) NEDİR?
Fotoğraf Çekerken Uyulması Gerekli Olan Temel Kompozisyon Kuralları
Kitap Kapağı Resimleme
FOTOĞRAFTA ALAN DERİNLİĞİ
Teknoloji ve Tasarım Dersi
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI
Teknoloji ve Tasarım Dersi
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
PERSPEKTİFPERSPEKTİF. PERPEKTİF (İZDÜŞÜM) 1)Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek.
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
DOKU.
Teknoloji ve Tasarım Dersi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEMEL TASARIMIN 10 İLKESİ. 1.Denge / Balance 2.Hiyerarşi / Hierarchy 3.Örüntü / Pattern 4.Ritim / Rhythm 5.Boşluk-Espas / Space 6.Orantı / Proportion.
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ ESMA ERDOĞANLI 11/G
Sunum transkripti:

TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON Fotoğrafta kompozisyon; renk, yüzey, çizgi ve geometrik formların temel plastik sanat kuramları ve elemanları anlayışı içinde, ışık yardımıyla bir araya getirilip, anlam yaratma sanatıdır.

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON Daha basit anlatımla; - Ayrı ayrı parçalardan birleştirme yoluyla dengeli ve düzenli bir bütün oluşturma, - Kare içindeki konuları göze hoş gelecek şekilde seçme işi, - Bir işin güzel olması, - Verilmek istenen mesajın yerini bulması ve fotoğrafın akılda kalıcılığını artırması demektir.

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON Anlatılmak istenenin anlatılan şeyin doğasına uygun olması ve anlatılan şeyin kendine özgü üretim araç ve yöntemlerinin kullanılması gereklidir. Kompozisyonda kadraj, grafik düzenleme, leke dağılımı, ışık ve anlatılmak istenenin anlaşılır ifade edilmesi gerekir.

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON Bir fotoğrafta, görünen kişi, nesne, çizgi, desen, doku, renk ve ışık arasındaki ilişkilerin düzenlenme şeklidir. Bu ilişkiler, konunun kolay anlaşılmasını ve fotoğrafın göze hoş görünmesini sağlayacak şekilde düzenlenmelidir.

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON Ancak burada anlatılacak olan kurallar bağlayıcı değildir. Çünkü bütün sanat dallarında olduğu gibi fotoğrafta da temel kural; “sanatçının anlatım aracını kullanmada kurallarla sınırlanamayacağı”dır.

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON Temel Kompozisyon öğeleri 1. Yalınlık 2. 1/3 kuralı 3. Çizgiler 4. Denge 5. Kadraj 6. Bindirme (leke ve form öğeleri)

FOTOĞRAFTA YALINLIK

FOTOĞRAFTA YALINLIK

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON Işık Fotoğrafın temeli bilindiği gibi ışıktır. Fotoğraf ışıkla var olur. Işık olmaksızın fotoğraf olmaz. Fotografik kompozisyonun kurulması anında yararlanılacak en önemli öğe ışıktır. Fotoğrafta, gösterilmek, vurgulanmak istenen nesne veya konu aydınlatılır. Gösterilmek istenmeyen konular gölgede veya karanlıkta bırakılır.

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON Zamanlama: Fotoğrafçının deklanşöre basacağı an oldukça önemlidir. Bir fotoğrafın çekimi saatleri alabileceği gibi saniyenin çok kısa bir biriminde de gerçekleşebilir. Fotoğrafçı deklanşöre basacağı zamanı çok iyi belirlemek, fotoğrafını çekeceği kişi, konu veya nesneyi iyi gözlemlemek durumundadır.

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON Ön Plan ve Arka Plan: Fotoğraflanan konunun önünde ve arkasında yer alan diğer konuların ana konuyu yok etmemesine dikkat edilmelidir. Bakış ve Yürüyüş Boşluğu: Fotoğraflanan kişiler için bir bakış boşluğu bırakılmalıdır. Fotoğraf karesi içinde yer alacak konuların hareketlerinin ne yöne doğru olduğu / olacağı bilgisi fotoğrafta anlaşılabilir olmalıdır.

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON Denge: Genellikle simetrik olmayan yerleştirme biçimi simetrik olandan daha fazla hoşa gidebilir. Bir başka deyişle ilgiyi çekmesi istenen nesne fotoğraf karesinin merkezinden uzaklaştırılır ve denge diğer, daha az ilgi çekecek nesnelerle sağlanabilir.

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON İlgi Noktası Fotoğraf çekilmeden önce, fotoğrafı çeken kendi kendine şu soruyu mutlaka sormalıdır, "Ben bu fotoğrafla ne anlatmak istiyorum?"

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON Perspektif: Fotoğraf makinesinin çalışması, insan gözünün görmesine çok benzer. Ancak fotoğraf makinelerinin insan görüşünden farkı, insanın iki gözü varken fotoğraf makinesinin bir tek objektifi olmasıdır.

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON Bütünlük ve Detaylar: İnsan gözü ve aklı nesneleri bütün olarak görmek için programlanmıştır. Fotoğrafta da bütünü görmeyi ister, ancak bazen fotoğraflanan kişi, konu veya nesnelerin belli yerlerinden kesilmesi gerekebilir.

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON Çerçeveleme: Fotoğrafta çerçeveleme kompozisyonu oluşturmadaki en önemli etmenlerden biridir. Fotoğrafçı çerçevenin içine sokacağı veya çerçevenin dışında tutacağı öğeleri belirledikten sonra deklanşöre basar.

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON Kontrast Açık renk bir nesne, koyu renk bir fonda belirginleşir, kontrast renkler ise birbirlerini daha belirgin olarak ortaya çıkartır, ancak çok dikkatli kullanılmadığı zamanlarda dikkat farklı yönlere çekilebilir.

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON 1/3 kuralının pratikteki uygulaması ise şu şekilde yapılmaktadır; Çerçeveyi yatayda ve dikeyde üçer eşit parçaya bölecek şekilde ikişer çizgi, yani toplamda 4 çizgi çiziyoruz.

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON Bu çizgilerin kesişim noktaları ilgi merkezimiz olmak için uygun konumlar olmuş oluyor. Kompozisyonumuzu oluştururken buna dikkat ederek öğelerimizi yerleştirerek göze daha hoş görünen, dengeli kareler elde edebiliriz.

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON Kompozisyonda Çizgiler: Çizgiler kompozisyonda önemli bir rol oynarlar. Fotoğrafta köşegen (diyagonal) çizgiler yön belirtmek için kullanılabilir. Bu, izleyen kişiyi asıl konuya yöneltmenin basit ve kolay bir yoludur. Tekrarlayan çizgilerle de izleyicinin dikkatini ilgi merkezine çekmek kolaylaşır.

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON Fotoğrafta Denge Öğesi, kompozisyonun en önemli yol göstericilerinden biridir. Denge, birbirini tamamlayan şekil, renk ya da aydınlık veya karanlık alanların göze hoş görünecek şekilde ayarlanmasıdır.

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON

FOTOĞRAFTA KOMPOZİSYON Şekillerin birbirini tamamlaması