F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
"HEDEFLERİMİZRDEN BİRİ, ÜLKEMİZİ YABANCI YATIRIMLAR İÇİN BİR CAZİBE MERKEZİ HALİNE GETİRMEKTİR“ Uygulamaya koyduğumuz orta ve uzun vadeli programlar.
Advertisements

SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Performans, etkinlik, erişim ve fiyat önemli ise...
Facebook Reklamları.
ANOK ABANT TIRMANMA YARIŞI. • ŞAMPİYONADAKİ YARIŞ SAYISININ SINIRLI OLMASI NEDENİYLE YARIŞMACILARIN DEFALARCA AYNI PARKURLARDA START ALMAK ZORUNDA KALIŞI.
Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008.
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
Reklam Fotoğrafçılığı
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Sosyal Medya.
FUTBOL TURİZİMİ Semih PAÇACI.
Yurtdışı Google Adwords Reklamlarında %50 Devlet Desteği
ReklamMatik Projesi Hit Teknoloji Haziran Televizyon Reklamlarının Avantajları; Duyguları kolayca harekete geçiren formata sahiptir. İmaj hedef.
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
%50 Yurtdışı Google Adwords Reklamlarında %50 Tanıtım Desteği Yurtdışı Tanıtım Desteği.
SUNUM.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYALARI SEKTÖRÜ İÇİN PİLOT AKTİVİTELER 5 Haziran 2013 Ankara.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
Prof.Dr.Hüseyin BAŞLIGİL 2012
7. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri 21 – 24 Mart 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece, İstanbul.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.

FORMULA MI? SAĞLIK MI?.
EURO 2016 TÜRKİYE Onur KILIÇ. UEFA Avrupa Futbol Şampiyonası.
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
Bölüm 12 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri
REKLAMDA KADININ METALAŞTIRILMASI
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Sponsorluk 1.
1. TÜRKİYE GÖZLÜK SANAYİCİLERİ DERNEĞİ Tarihçe ve Tanıtım -Kuruluş Çoğunluğun Sesi -Modern Teknoloji 2.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Lider yapan pazarlama gerçekleri
Yandex reklamları ile hedef kitlenize metin reklamlarınızı ; Anahtar Kelime Yer Hedefleme yaparak gösterebilirsiniz.
YÜKSEK SADAKAT KONSERİ
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
İletişim fakültesi ŞEHİRLER VE İMAJLAR: MARKA ŞEHİR OLMA SÜRECİNDE TÜRKİYE’DE MALATYA İMAJI.
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
İZİNLİ PAZARLAMA.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
Reklamlar Bir malı tanıtıp beğendirmek için yapılan çalışmalara reklam diyoruz. Reklamlar televizyon, radyo, gazete, dergi ve duvar panoları aracılığıyla.
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
BRANDING - MARKETING - TRADING
Hedeflerinize Bizimle Ulaşın...!
LR Akademisi LR İş Modeli.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
1945 yılında Mr. Naval Tata tarafından Hindistan’da kuruldu.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
Otizm Farkındalık Araştırması
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
GOOGLE ADWORDS BÜŞRA AKAR – CANSU GÜLTEN. GOOGLE ADWORDS REKLAM NEDİR? Reklam firmaların ya da bireylerin sattıkları, ürettikleri ya da tanıttıkları bir.
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Parametrik Olmayan İstatistik
Sunum transkripti:

F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP Burak YAKARÖZKAN

DÜNYADA TOYOTA VE FORMULA 1 Formula 1 yarışları reklam ve pazarlama için önemli bir araçtır. 200 ülkede televizyondan canlı olarak izlenen ve yaklaşık 400milyon kişinin takip ettiği bir organizasyon olması firmaların reklamları için çok cazip bir imkan sunmaktadır. Yarışın öncesi,sonrası ve yarış esnasında gösterilen tüm reklamlar sadece pistteki seyircilere değil ekran başındaki izleyicilere de ulaşmaktadır.

Öncelikli amaç yarışları kazanmak değil, dünya genelinde Toyota markasının değerini artırmaktır. Güvenli,kaliteli ve dayanıklı Toyota imajının yanında, dinamik,hızlı ve genç bir otomobil imajı oluşturmak. Marka tanıtımı ile dünya pazarındaki ve özellikle Türkiye’deki satış rakamlarını artırmak. TOYOTA FİRMASININ FORMULA YARIŞLARINA KATILMA AMACI

Bu düşünce çerçevesinde Türkiye yarışlarının yapılmasının en büyük destekçilerinden birisi Toyota firmasıdır. Türkiye pazarındaki Toyota müşterilerin 40 yaş üstü olduğu bilinmekteydi ve markayı genç nüfusa benimsetmekte Türkiye F1 yarışlarının etkili olacağı düşünülüyordu. Dünya pazarında ise A.B.D piyasası Toyota için en önemli pazar durumundadır. Spor modellerin ve Lexus gibi lüks modellerin satışı A.B.D pazarında kendine yer bulmaktadır. TÜRKİYE’DE TOYOTA VE FORMULA 1

Yapılan araştırmalarda Türkiye’deki 21 yaş üstü erkek nüfusunun %6’sı, kadın nüfusunun ise %1’i F1 yarışlarını televizyondan takip ettiği belirlenmiştir. F1 takviminde Türkiye yarışının olması izleyicilerin yarışlara gelmesini sağlayacağı düşünülmekteydi. Böylece Toyota aynı anda Türk seyircilerin markaya bakışlarını değiştirmeyi ve pazardaki payını artırmayı amaçlamıştır.

Toyota yeni imajını hızlı ve dinamik olarak belirleyerek,Türkiye yarışlarının en büyük destekçisi olmuştur. Yarışlara katılan takımların içinde az sayıda bulunan otomobil üreticilerinden biri olan Toyota bu avantajını kullanarak kendi reklamını sadece katılımla gerçekleştirmek istemiştir. İstanbul yarışlarının Türkiye tanıtımına etkisi de olacağından hükümet tarafından desteklenmiş ve 1 yıl gibi kısa bir sürede pist hazır hale getirilmiştir.

SONUÇ/DEĞERLENDİRME Türkiye yarışlarının satışlara etkisi beklenen şekilde gelişmemiştir. Motor sporlarına olan ilginin sadece televizyon odaklı olması,biletlerin pahalı olması,ulaşım ve konaklama ihtiyaçlarının yetersiz olması Türk izleyicilerin yarışlara katılımını en az seviyede tutmuştur. Bu nedenle Toyota, İstanbul Park pisti etrafında yapılan tanıtım çalışmalarını tam anlamı ile gerçekleştirememiş ve ürün satışı konusunda sıkıntı yaşamıştır.

Toyota’nın yarışları kazanmaması, izleyicilerin nispeten yarış kazanan markaları takip etmeleri nedeniyle marka imajı F1 yarışı izleyicilerinde istenen düzeyde gelişmemiştir. Aile otomobili imajını değiştiremeyen firma Türkiye pazarında spor otomobil satışı olmadığından genç nüfusa ulaşamamaktadır. Toyota firması hedeflemiş olduğu genç nüfusa, hızlı ve dinamik olduğunu reklamlarla kanıtlayamamıştır. Formula 1 yarışlarına 2002 yılında ilk kez katılan Toyota 2009 yılında yarışlardan çekilme kararı almıştır.

Auris Corolla Yaris Avensis

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER. Toyota Reklam-1 Toyota Reklam-2 Toyota Reklam-3 Toyota Reklam-4