1 IV. AMAÇLARIN BAŞARILMASI İÇİN GEREKLİ OLAN ÖZEL EĞİTİM VE İLGİLİ SERVİSLERİN BETİMLENMESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Öğretim Programı Geliştirme
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
TEST – 1.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
BİREYSEL EĞİTİM PROGRAMI NEDEN GEREKLİDİR
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
NEDEN BEP?.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
Üstün Yetenekli Çocuklar Uygulama ve Araştırma
ERCİŞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKUL KURALLARIMIZ.  Okul işleyişi,eğitimin kesintiye uğramaması,çocuğumuzun grubuna ve öğretmenine daha kolay ve çabuk uyum sağlaması açısından aşağıda.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Özel Eğitimde Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları Geliştirme Semineri Esenköy Hizmet-içi Eğitim Enstitüsü - Yalova Temmuz 2005 Yrd. Doç. Dr.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EGİTİM
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KAYNAŞTIRMA.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİNİN HAZIRLANMASI
EYYÜBİYE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 1: Değerlendirme Basamakları Gönderme Öncesi Süreç Prof. Dr. Tevhide Kargın.
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE
DEĞERLENDİRME VE BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
2. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME
  Özel eğitim gerektiren bireylerin, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda, genel ve meslekî eğitim görme haklarını kullanabilmelerini.
BE BEP NEDİR ?.
AHMET KELEŞOĞLU İLKOKULU
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI (BEP)
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
Sunum transkripti:

1 IV. AMAÇLARIN BAŞARILMASI İÇİN GEREKLİ OLAN ÖZEL EĞİTİM VE İLGİLİ SERVİSLERİN BETİMLENMESİ

2  Bu basamakta hangi özel eğitim ve ilgili servislerin, hizmetlerin öğrencinin BEP’inde yer alan amaçlara ulaşmasına yardımcı olacağına karar verilir.  Öğrencinin özür yapısı ve şiddeti, öğrencinin günün belli bir kısmında özel sınıfta, özel bir okulda vb. eğitim görmesini gerektirebilir.

3  BEP’in önemli bir özelliği de ebeveyne ve öğretmenlere, öğrencinin nerede, ne kadar süre ile ilgili servislerden hizmet alacağı hakkında spesifik bilgi sağlamasıdır. BEP öğrencinin özel eğitim programının önemli ayrıntılarını içermektedir. Bunlar; 1. Tarih: Ne zaman başlayacak? 1. Tarih: Ne zaman başlayacak? 2. Sıklık: Ne sıklıkta sağlanacak? 2. Sıklık: Ne sıklıkta sağlanacak? 3. Yer: Nerede verilecek? 3. Yer: Nerede verilecek? 4. Süre: Hangi servise ne kadar süre devam edecek? 4. Süre: Hangi servise ne kadar süre devam edecek?

4 V. ÖĞRENCİNİN GENEL EĞİTİM UYGULAMALARINA KATILACAĞI/KATILAMAYACAĞI ALANLARIN BETİMLENMESİ

5  Özrü olan öğrencinin mümkün olan en fazla ölçüde genel eğitim uygulamalarına katılmaları beklenir. Ancak öğrencinin her genel eğitim uygulamasına katılımı öğrenciye fayda göstermeyebilir. Bu durumda BEP ekibi özürlü öğrencinin, özrü olamayan akranlarının arasına katılmayacağı dersler, ders dışı ve sosyal etkinlikleri planlamalıdır.  Eğer öğrenci, genel eğitim uygulamalarına uygun destek yardım ve hizmetlerle bile katılamayacaksa bu karar BEP’te açıklanmalıdır.

6  Özrü olan öğrenci 3 alanda genel eğitim uygulamalarına katılabilir. Bunlar; Ders etkinlikleri Ders dışı etkinlikler  Tenefüs  Toplantı  Öğle yemeği Sosyal etkinlikler  Spor takımları  Eğitici kollar  Okul kulüpleri

7 VI. ÖĞRENCİNİN KATILACAĞI DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN TANIMLANMASI

8  Özürlü öğrencinin değerlendirme sırasında gereksinim duyduğu herhangi bir uyarlama hakkında bir ifadenin yazılması gerekir.  Değerlendirme sırasındaki uyarlamalar, özürlü öğrencilere diğer akranlarına oranla avantaj sağlamak için değil, öğrencinin bireysel gereksinimlerini karşılamak için yapılır.  Değerlendirme sırasında özürlü öğrenci için yapılabilecek dört ana uyarlama vardır.

9 UYARLAMALAR 1. Zamanlama/süre kullanımı: Bir öğrencinin bir testi tamamlaması için verilen süre ya da testin gün içinde uygulanacağı zamandır.  Testi tamamlamak için daha fazla zaman verme  Test sırasında daha sık ara verme olanağı verilmesi  Testin diğer öğrencilerden farklı bir günde ya da günün farklı bir zamanında verilmesi

10 2. Değerlendirme ortamı: Testin uygulanacağı yer ya da teste alınan grubun büyüklüğüdür.  Öğrencinin testi farklı bir odada yapmasına izin verilmesi  Testi küçük bir grupla almasına izin verilmesi 3. Sunum formatı: Testin sunulma yoludur. Bu öğrencinin ana dilinde, sözel, yazılı olabileceği gibi, odyo-teybe kaydedilmiş ya da diğer sunum şekillerinde olabilir.  Büyük yazılar  Yönergelerin basitleştirilmesi  Daha az soru verilmesi

11 4. Yanıt formatı: Testlere yanıt verme şeklidir. Sözel olabileceği gibi, diğer yanıt formlarında da olabilir.  Braile  İşaret dili  Öğrencinin sözel yanıtının kaydedilmesi  Yardımcı teknoloji kullanılması Uyarlamalara rağmen öğrenci özrünün yapısına bağlı olarak yapılan bir genel değerlendirme sınavına katılamayacaksa BEP’te değerlendirmenin öğrenci için neden uygun olmadığına ve öğrencinin nasıl değerlendirileceğine ilişkin bir ifade yer almalıdır.

12 Bu gibi durumlarda öğrencinin ilerlemesi alternatif değerlendirme yöntemleri ile ölçülebilir.  Portfolyo değerlendirme ( yazılı çalışmaları, videoya kaydedilmiş performansı)  Gelişimsel değerlendirme  Müfredata dayalı değerlendirme  İşlevsel yaşam becerileri değerlendirmesi  Uyumsal davranışlar kontrol listesi

13 VII. AİLENİN DÜZENLİ OLARAK NASIL BİLGİLENDİRİLECEĞİNİN BETİMLENMESİ

14  BEP ekibinin bir üyesi olarak aile çocukları için amaçların yazılmasına ve hizmetlerin belirlenmesine katılır. Ailenin bilgilendirilmesi konusunda BEP iki şeyi içermelidir: 1. Öğrencinin yıllık amaçlar karşısındaki ilerlemesinin nasıl ölçüleceği 2. Ailenin çocuklarının kısa dönemli hedefler karşısındaki ilerlemesi hakkında düzenli olarak nasıl bilgilendirileceği. Bunun en az normal çocukların velilerinin çocuklarının ilerlemesi konusunda bilgilendirilmesi kadar sık olması beklenir.

15 Öğrencinin ilerlemesi hakkında aileyi bilgilendiren ifadelerin iki şeyi içermesi beklenir; 1. Öğrencinin amaçlar ve hedefler konusunda ilerlemesinin nasıl olduğu 2. Bu ilerleme ile yıl sonundaki amaç ve hedeflerin ne oranda başarılmış olabileceği Öğrencinin ilerlemesi şu yollarla ölçülebilir;  Karşılanan öğretimsel hedef sayısı  Karşılanan KDH sayısı  Karşılanan yıllık amaç sayısı  Sınav,test sonuçları  Günlük, haftalık ilerleme tabloları  Ön test – son test sonuçları