ALGOL ALGOL:Parceus Takım yıldızında bulunan parlaklığı sürekli değişen yıldız çiftidir.(Tutulması ilk keşfedilen yıldız)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sağlık Çalışanları -
BİR UZMANLIK SEÇENEĞİ OLARAK AİLE HEKİMLİĞİ
MESLEK TANITIM GÜNLERİ
BAKIŞ AÇISI.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
Merkezi Randevu Sistemi
Çocukların ev hayvanlarına ve sürüden ayrılmış hayvanlara bakış açısı The Grammare Junion School Sınıf 6B.
ASİSTAN GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
KOÜTF Tıp Eğitimine Öğrenci Bakışı
“ Hayatın Ortağı Olmak …” ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
KOÜTF EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALARA SUNULAN HİZMET İLE İLİŞKİLİ HASTALARIN GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ GRUP MÜMKÜN MERTEBE.
ASİSTAN ANKETİ Dr. Ahmet Fazıl NOHUTÇU Oftalmolojide Eğitim Buluşması
Sağlık Tesisleri Ek Ödeme Gelirleri 2014/Aylık-Üç Aylık ve Altı Aylık
Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**,
Altın Kurallar 1- Ucuz araba kullan ama, alabileceğin en güzel evi al.
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Doktor Doktorların Görevleri Nelerdir?
OKUL REHBERLİĞİNDE MESLEK DANIŞMANLIĞI
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Bilindiği gibi üniversite ve Sağlık Bakanlığına bağlı Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde uzmanlık eğitimi alan asistan hekimler, bu hastanelerdeki hizmet.
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
GRUP TÜKENMEZ ZEYNEP SARIHAN YENER ARAÇLIOĞLU EBRU SAKAR ÖZGE KELEŞER
Şiddetle itiraz ettim: "Ama ben seni seviyorum!!!"
BİR ORGAN BİR HAYAT.
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
“ÇOCUK-AİLE- D OKTOR İLİŞKİSİ” Ctrl+ Win GRUBU TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ Ctrl+ Win GRUBU TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
Etkili İletişim Yrd. Doç. Dr. Kenan TAŞTAN
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
MÜLAKAT (GÖRÜŞME) Ünlü kişileri çeşitli yönleriyle tanıtmak veya toplumu ilgilendiren önemli bir konuyu aydınlatmak için ünlü kişi yahut uzmanlarla.
BAŞARI VE MOTİVASYON.
GRUP TUSUBASA GRUP TUSUBASA GRUP TUSUBASA.
STAJYER ÖĞRENCİLERİN TUS’A HAZIRLIK SERÜVENİ
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
C1 Grubu “Çocukça Yaklaşım”
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
GRUP TUS’U KURU Muhittin Hocamız  Selim Semih Emrah Taylan Onural
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Uzmanlık Öğrencilerinin Eğitim ve Mesleki Kariyer hakkındaki Görüş ve Tutumları Doç. Dr. Gür Akansel Kocaeli Üniversitesi.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
G R U P ANGE R D.
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
AMAÇ BELİRLEME.
Kocaeli Üniversitesi E3 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ. MESLEK SEÇİMİ NEDEN HAYATINIZIN DÖNÜM NOKTALARINDAN BİRİDİR?
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
3-BULGULAR 1-GİRİŞ 2-YÖNTEM2-YÖNTEM Araştırma kesitsel olarak yapılmıştır. Çalışma Eylül ayı 2012’de Erzurum merkezde yapılmıştır. Çalışmanın evreni Erzurum’un.
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
UĞUR OKULLARI BALGAT KAMPÜSÜ
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Dönem 6 Koordinatörlüğü Sunumu
Kadın Doğum Asistanlarının Sorunları ve Güncel Durumu
Profesör Doktor CAN ALİ GÜRGÜÇ
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
NEDEN DOKTOR OLUYORUZ? GRUP BİLİMSE TODUP A2.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Sunum transkripti:

ALGOL ALGOL:Parceus Takım yıldızında bulunan parlaklığı sürekli değişen yıldız çiftidir.(Tutulması ilk keşfedilen yıldız)

DANIŞMAN:Doç. Dr. İlhan TARKUN GRUP ÜYELERİ: Kamile ÖZEREN Sebla GÜNEŞ Ertuğrul HATİPOĞLU Feyza KARABOSTAN Hüseyin ÖZTÜRK Esranur KORKMAZ

ARAŞTIRMA KONUSU: Dönemlere göre tıp fakültesi öğrencileri ve araştırma görevlilerinin branş tercihleri ve meslekten beklentilerindeki değişiklikler ile ilgili anket çalışması

Araştırılması planlanan gruplar ve yaklaşık örnek sayıları: Dönem 1: 60 kişi Dönem 4:40 kişi Dönem 6:30 kişi Dahili branş asistanları:55 kişi Cerrahi branş asistanları: 25 kişi (NOT: Tüm grupların evren sayısının %30’u üzerinden örnek belirlenmiştir)

Araştırma Konuları Tıp fakültesinin tercih edilme nedenleri Öğrencilerin ve araştırma görevlilerinin tercih ettiği uzmanlık alanları ve bu tercihte dönemlere göre gözlenen değişiklikler Tıp fakültesi tercihindeki beklentiler ve bunların karşılanma oranları TUS ile ilgili düşünceler

1.soru: Neden tıp fakültesini seçtiniz? a)İş arama kaygısı olmaması b)Maddi tatmin c)Aile isteği d)Tesadüf e)Hep doktor olmak istedim f)Diğer

2.soru: Tıp fakültesinden beklentinizin karşılığını aldınız mı? a)Evet b)Hayır

3. soru: Hayırsa neden?

En sık verilen cevaplar: DÖNEM 1 En sık verilen cevaplar: Dersler zor ve ezbere dayalı. Teorik eğitimin yanında pratik eğitime ayrılan süre çok az. Sınıfın kalabalık olması derslikte ve laboratuarlarda öğrenmeyi zorlaştırıyor. İlginç cevaplar: Kampus hayatı yaşayamıyoruz.Hastanede daha çok eğlenebileceğimiz şeyler olsun isterdim. Konferans salonunda ders yapılmıyor ,koltuklarda uyuyoruz resmen.

DÖNEM 4 1)Daha ciddi şeyler öğrenebileceğim bir yer sanıyordum. Öğrenmemiz gerekenleri değil gereksiz ayrıntıları öğreniyoruz. 2)Hasta göremiyoruz.

DÖNEM 6 Çok vakit harcamak gerekiyor, sosyal hayata yeterince vakit ayıramıyorum. Zor olduğunu biliyordum fakat bu kadar fedakarlık yapacağımı düşünmemiştim.

Çok yorucu ve sosyal hayatımıza vakit ayıramıyoruz Maddi tatmin yok DAHİLİ ASİSTANLAR Eğitim süresi çok uzun Çok yorucu ve sosyal hayatımıza vakit ayıramıyoruz Maddi tatmin yok İlginç Cevaplar: Tıp okumak bana göre değilmiş Sevmedim

Maddi tatmin hiç bulunmamakta ve çok özveri isteyen bir alan CERRAHİ ASİSTANLAR Maddi tatmin hiç bulunmamakta ve çok özveri isteyen bir alan Yetersiz eğitim ve pratik azlığı Kendimize zaman ayıramıyoruz

4.soru: Yetkiniz olsaydı tıp fakültesi eğitim sisteminde neleri değiştirmek isterdiniz?

En sık verilen cevaplar: DÖNEM 1 En sık verilen cevaplar: Uygulamaya dayalı eğitime daha çok ağırlık vermek Eğitim süresini kısaltmak Ezbere dayalı eğitim sistemini değiştirip öğrencinin aktif katılımını ve sorgulayıcı düşünmesini sağlayacak bir sistem getirmek İlginç cevaplar: Yetkim yok! Önüne gelen kişiyi sırf puanı tutuyor diye tıp fakültesine almazdım. Hocaların derse biraz daha istekli olması gerekir,öğrencilerin dersine ne kadar katıldıklarına bakarak hocaları seçerdim.

Pratik uygulamaları arttırırdım. DÖNEM 4 Pratik uygulamaları arttırırdım. 2) Hasta başı dersleri daha erken başlatırdım. Öncelikli olarak pratisyen hekim yetiştirmeyi hedeflerdim. Öğrenci sayısını azaltıp daha nitelikli eğitim verirdim.

Daha çok pratik eğitim verirdim. DÖNEM 6 Daha çok pratik eğitim verirdim. İlk üç yılın daha bilinçli değerlendirilmesini isterdim.Hatta 1. sınıfı kaldırırdım. Aşırı bilgi kirliliğini engellemek isterdim. Kafanıza göre takılın, her şey kişide biter.

Pratik eğitimi arttırırdım Eğitim süresini kısaltırdım DAHİLİ ASİSTANLARI Pratik eğitimi arttırırdım Eğitim süresini kısaltırdım İnteraktif eğitim ağırlıklı bir sistem yapardım Öğrenci alımı azaltılmalı eğitim kalitesi arttırılmalı

Pratik eğitime ağırlık verirdim CERRAHİ ASİSTANLARI Pratik eğitime ağırlık verirdim Kliniği arttırırdım ve öğrencilerin hastayla daha erken tanışmasını sağlardım Eğitim süresini kısaltırdım Öğrenci sayısını azaltır eğitim kalitesini arttırırdım İlginç Cevaplar: Sevilmeyen hocaya ders anlattırmazdım Sözel mülakat getirirdim para ve mevki için gelenleri okula almazdım 1.sınıfı kaldırırdım

5.soru: Mesleğinizde uzmanlaşmak yerine pratisyen hekim olarak kalmayı düşünüyor musunuz? Evet Hayır

6.soru: Neden?

Evet diyenlerin cevapları: DÖNEM 1 Evet diyenlerin cevapları: O kadar uzun bir süre okuyup yıllarımı vermek istemiyorum. İnsanlara daha fazla yardımcı olabilmek için çünkü hastalar hastaneye gelmek istemiyor. Şu anda doktorların %80’i uzman.Piyasada pratisyen açığı var. Bu yüzden Sağlık Bakanlığı’nın pratisyenliği cazipleştirme adımları beni tatmin ederse pratisyen kalabilirim. OKS, ÖSS’den sonra bir de TUS derdi cehennem gibi.

Hayır diyenlerin en sık verdiği cevaplar: Uzmanlığın toplumdaki itibarı pratisyenliğe göre daha fazla. Tek bir alanda uzmanlaşmak ve o alanda ilerlemek istiyorum. Uzmanların maddi kazancı daha iyi. Hayır diyenlerin verdiği ilginç cevaplar: Annem uzman doktor olduğundan benim de uzman olmam gerektiğini düşünüyorum İlerlemek güzeldir. Madem girdik bu yola yarıda bırakmak olmaz. Pratisyenler doktordan daha çok tıp öğrencisi gibi çalışıyor. Pratisyen doktorla uzman doktor arasında uçurum kadar fark var.

Pratisyen hekimin doktor olarak görülmemesi. DÖNEM 4 Hayır diyenler; Pratisyen hekimin doktor olarak görülmemesi. Spesifik bir alanda uzmanlaşmak gerek. Evet diyenler; -Kendimi yeterli hissedersem pratisyen olarak da kalabilirim.

Pratisyene yeterli değerin verilmemesi DÖNEM 6 Pratisyene yeterli değerin verilmemesi Malum Türkiye şartları(sistem bozukluğu, maddi tatmin…) “Ne doktorusun?” sorusuna cevap verebilmek için. Kim sallar pratisyeni  Pratisyen = vasıfsız doktor

Dahili branş asistanları Pratisyenlikte saygınlık yok Uzmanlaşıp kariyer yapmak istiyorum Çalışma şartları kötü Maddi tatmin az İlginç Cevaplar: Zaten 7 yıl yaptım Türkiye‘de pratisyenlik yapmak çok zor (yaptım biliyorum) İnsanımız yüzünden

Cerrahi branş asistanları Uzmanlaşıp hastaya yeterli tedaviyi yapmak ve yeterli bilgi vermek Yeterli saygınlık yok Mesleki ve maddi tatminsizlik İlginç Cevaplar: Pratisyene ekmek yok

7.soru: Bugün TUS’a girecek olsanız hangi uzmanlık dalını seçersiniz?

DÖNEM 1 Tercih edilen ilk 3 uzmanlık dalı: 1.Pediatri (%16.8) 2.-Beyin-sinir cerrahi -Göz hastalıkları -Kalp-damar cerrahi (%9.8) 3.-Kadın hastalıkları ve doğum -Genel cerrahi (%8.4)

DÖNEM 4 Kardiyoloji (% 23) Pediatri (%7,68) Genel cerrahi(7,68)

Kardiyoloji (%19) KBB (%16) Radyoloji Psikiyatri Göz hastalıkları (%9) DÖNEM 6 Kardiyoloji (%19) KBB (%16) Radyoloji Psikiyatri Göz hastalıkları (%9)

Dahili branş asistanları Dahiliye (%22) Dermatoloji (%14) Radyoloji(%14) Psikiyatri(%8)

Cerrahi branş asistanları Ortopedi (%26.4) Göz hastalıkları(%19.8) Kardiyoloji (%13.2)

8.soru: Neden bu uzmanlık dalını tercih ederdiniz? a)Çalışma koşulları rahat b)Maddi tatmin c)Severek yapacağımı düşündüğüm için d)Ailem istediği için e)Diğer

9.soru: Uzmanlıkta ilk tercihiniz Devlet Hastanesi mi yoksa Üniversite Hastanesi mi olurdu? a)Devlet Hastanesi b)Üniversite Hastanesi

10.Soru: Neden? a)Eğitimin daha iyi olduğuna inanıyorum b)Çeşitli ve nadir vakaları görmek c)Çalışma koşulları daha iyi d)Maddi imkanları daha iyi e)Diğer

11.soru: Tıp fakültesinde idealiniz olan bölüm İle asistanlık yaptığınız bölüm aynı mı? a)Evet b)Hayır

12.soru: TUS’un gerekli olduğunu düşünüyor musunuz? a)Evet b)Hayır

13. soru: Mesleğin hangi yönü sizi korkutuyor? a)Nöbetler b)Şiddete maruz kalmak c)Eğitimin uzunluğu d)Derslerin zorluğu e)Hastayla baş başa kalmak f)Maddi imkansızlıklar g)Diğer

14.soru: Sosyal hayatınıza ve hobilerinize yeterince vakit ayırabiliyor musunuz? a)Evet b)Hayır

İlginçç! Asistanın biriyle yaptığımız kısa(!) sohbette acı gerçeği öğrendim: -Asistan tıp fakültesine girdiğinde ben henüz üç yaşındaymışım. “Çok meşgulüz, böyle göründüğümüze bakmayın” _ Birkaç bayan asistan takı seçmekteydi. Anketi doldurmazlar.Ardından şöyle bir teklif gelir: “Buyurun siz de bakın, çekinmeyin!!!”

Kazançlarımız Hastanemizde neyin nerde olduğunu öğrenmek “zorunda()” kaldık. Söylenti olarak kulaktan kulağa dolaşan konuları net bir şekilde ortaya koyma fırsatını yakaladık.

Şikayetlerimiz Tersleyerek geri çevirenlerden şikayetçiyiz. (Kim takar 1. sınıfı) Ders programımızdaki “programlanmamış” değişikliklerin, yaptığımız programları uygulamamızı engellemesinden şikayetçiyiz. İçimizdeki “tembellik canavarından” şikayetçiyiz.

ANKETİMİZE KATILAN KATILMAYAN HERKESE TEŞEKKÜR EDERİZ .

YARDIMLARINI BİZDEN ESİRGEMEYEN, TÜM TOPLANTILARIMIZA HİÇ AKSATMADAN İLGİYLE KATILAN, ENGİN DENEYİMLERİNİ BİZİMLE PAYLAŞAN DEĞERLİ HOCAMIZ DOÇ. DR. İLHAN TARKUN’A SONSUZ TEŞEKKÜRLER.

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ!!