 Ölçme: Gözlem yapıp sonuçları sembollerle ifade etme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Advertisements

Psik.Dan.&Reh. Yusuf ŞARLAK KPSS 2010
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
MUTLAK DEĞERLENDİRME SİBEL KULA
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
OFMK402 Ölçme ve Değerlendirme
İstatistik Kavramı İstatistik; kesin olmayışlığın ışığı altında karar verme tekniğidir. Ana kitle hakkında örneklem yardımıyla tahmin çalışmalarıdır. Kitle.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
İstatistikte Temel Kavramlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
1. Tanıma – Yerleştirmeye Dönük Değerlendirme Öğrencilerin; öğrencilerin belli bir dersin önkoşul davranışlarına sahip olma derecelerini, b) İlgili.
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME TEMEL KAVRAMLAR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Yard. Doç. Dr. Serkan ŞENDAĞ MAKÜ 2012, BURDUR
İstatistikte Bazı Temel Kavramlar
Yard.Doç.Dr. Sertel Altun
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Deneysel Yöntem İstatistiksel Yöntemler
Ölçme Nedir ? “Bir niteliğin gözlenerek gözlem sonuçlarının sayı veya sembollerle gösterilmesine ÖLÇME denir.” Ölçmenin en az üç aşaması vardır: ölçülecek.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Ölçme ve Değerlendirme
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Konya n. Erbakan Üniversitesi
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (Temel Kavramlar)
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME TEMEL KAVRAMLAR
1 - ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR VE EĞİTİM SİSTEMİNDEKİ UYGULAMALARI
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
İstatistik 1.Bölüm EĞITSEL YAZıLıM GELIŞTIRME VE DEĞERLENDIRME.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
NİCEL ARAŞTIRMA NEDİR? Bir amaca yönelik, belirli aşamalar içerisinde ve bir yöntem dahilinde yapılan çalışmalara araştırma denir. Araştırmacı yaptığı.
Istatistik.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Yrd. Doç. Dr. Eren Can Aybek Haziran, 2017
Yrd.Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
TEMEL BETİMLEYİCİ İSTATİSTİKLER
İnsan Kaynakları Yönetiminin
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Temel Kavramlar Değişken: Değişik değerler alabilen objelere, özelliklere yada durumlara denir. Sürekli değişken: iki ayrı ölçüm arasını kuramsal olarak.
Ölçme ve Değerlendirme
ÖLÇEK Bazı ölçme araçlarına verilen ad.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 2.DERS
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Verilerin Toplanması I
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Bilimsel Araştırmada Kullanılan Temel Kavramlar
TEST.
Sunum transkripti:

 Ölçme: Gözlem yapıp sonuçları sembollerle ifade etme

 Ölçme aracı: ölçme işini yaparken kullanılan araç

 Doğrudan ölçme: ölçülen özelliğin doğrudan gözlendiği durumda yapılan ölçme

 Dolaylı ölçme: ölçülen özelliğin dolaylı olarak gözlenebildiği durumda yapılan ölçme

 Değişken: değişik değerler alabilen özellik

 Sürekli değişken: iki değer arasında başka değerler alabilen değişken  Süreksiz değişken: iki değer arasında başka değer alamayan değişken

 Nicel değişken: sayılarla ifade edilebilen  Nitel değişken: sıfatlarla ifade edilebilen

 Ölçek: ölçme işinde kural ve sınırlılıklar

 Ölçek türleri: Sınıflama Sıralama Eşit aralık Eşit oran

 Ölçüt: ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı nicelikler

 Değerlendirme: ölçme sonucunu bir ölçütle karşılaştırma

 Değerlendirme türleri: Mutlak (ölçüt bir zamandan diğerine değişmiyor) Bağıl (ölçüt bir zamandan diğerine değişebilir)

 Değerlendirmenin amaçları: Tanıma ve yerleştirmeye yönelik İzlemeye yönelik Ürüne yönelik

 Geleneksel değerlendirme: davranışçı yaklaşıma uygun, ürünün değerlendirildiği, testlerin sıklıkla kullanıldığı ölçme değerlendirme

 Alternatif değerlendirme: yapılandırıcı öğretim yaklaşımına uygun, ürün ve sürecin değerlendirildiği, çeşitli araçların kullanıldığı ölçme değerlendirme