T EMEL ÖĞRETIMDEN ORTAÖĞRETIME GEÇIŞ SISTEMI. MODELİN TEMEL AMAÇLARI Öğrenci başarısını anlık bir tek sınava bağlı olarak değil,geniş bir zaman dilimine.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ ORTAK SINAVLARI GEREKLİ BİLGİLER.
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi EYLÜL 2013.
TEOG 10 YIL NASIL GEÇT İ ?  LİSEYE GEÇİŞ SİSTEMİ TAM 4 KEZ DEĞİŞTİ …  2004’ E KADAR LGS  2005’ E KADAR OKS  2007’ DE SBS  2010’ DA YENİDEN OKS 
YENİMAHALLE GAZİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ.
HOŞGELDİNİZ GÜNYÜZÜ ORTAOKULU.
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
2015 TEOGs Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş sınavı.
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
İŞGİR ORTAOKULU Rehberlik Servisi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. TEOG, sınav ile öğrenci alan liselere giriş için uygulanan seçme ve yerleştirme işlemidir. Modelin amacı,
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
TÜRK TELEKOM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Osman Hamdi Bey Ortaokulu & İlkokulu Rehberlik Servisi
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir.
MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. NEDİR? Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
8.Sınıf teog neden önemli?
Adres:Fevzipaşa Cad. Tlf: Elektronik Ağ:erzincan.meb.gov.trTwitter:erzincanmem.
ÖĞRETİM YILI 8.SINIFLAR ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ ORTAK SINAVLARI ATKARACALAR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
Yıldırım milli eğitim müdürlüğü ortak sınavlar komisyonu
Herkese ihtiyacı olan eğitim…. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG) 2014
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçişe dair yeni uygulamanın işlevsel,
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. MODELİN AMAÇLARI Öğrenci öğretmen ve okul ilişkisini güçlendirmek Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak.
MEB tarafından açıklanan YENİ SINAV SİSTEMİ Eğitim-öğretim yılında,  8.Sınıf öğrencilerine Kasım ve Nisan ayının sonunda, 6 dersten Merkezi.
Nizip Rehberlik ve Arastırma Merkezi – Rehberlik Hizmetleri Bölümü Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları.
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Sema TÜRKMEN Rehber Öğretmen.
Özgül DEMİRTAŞ.
Adres:Fevzipaşa Cad. Tlf: Elektronik Ağ:erzincan.meb.gov.trTwitter:erzincanmem.
ORTAK SINAVLAR.
Sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine yayarak belirlemektir.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Bu sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine.
GKV ÖZEL OKULLARI.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 İsabey Atatürk Ortaokulu & İlkokulu.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
HAZIRLAYAN NURGÜL İZMİRLİ REHBER ÖĞRETMEN VE PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
KİLİMLİ CUMHURİYET ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ 2013 ORTAK SINAV UYGULAMALARI.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
2014 ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI, yeni sınav sistemi modeli adının 'Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli'(TEOG) olduğunu.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİ TANIYALIM! YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
SBS SİSTEMİ NASIL OLACAK?????. HANGİ DERSLERDEN SINAVA GİRİLECEK Türkçe Matematik Fen Bilgisi ve Teknoloji Yabancı Dil Din Kültürü ve Ahlak.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
Herkese ihtiyacı olan eğitim…. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime.
TEOG AMACI NEDİR ? Öğrenci,öğretmen okul ilişkisini güçlendirmek
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Aykut Yiğit Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi KASIM 2014 ? ? ?
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
REHBER ÖĞRETMEN. FAYDALI MI ? ZARARLI MI ? Yeni sistem amaçları HANGİ OKULDA GİRİLECEK PUANLAMA VE YAZILILAR NASIL OLACAK ? UYGULAMASI ÜCRET VERİLECEK.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAV SİSTEMİ TANITIMI
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir.
MEHMET HİKMET KAŞERCİ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Saliha SERDAR ---Cüneyt KILIÇ Rehberlik Öğretmeni ve Psi.Danışman
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
Adnan Menderes Ortaokulu Rehberlik Servisi Eylül 2013.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ 8.SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Arman Polat Ortaokulu Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi.
FEVZİ KUTLU KALKANCI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ TEOG 10 YIL NASIL GEÇTİ ? LİSEYE GEÇİŞ SİSTEMİ TAM 4 KEZ DEĞİŞTİ … 2004’ E KADAR LGS 2005’ E KADAR OKS 2007’ DE SBS.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG) NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU.
SBS 2014 "Bir hayal inşa edin, daha sonra o hayal de sizi inşa eder.”Robert Schuller.
Temel Öğretimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG) ORTAK SINAVLAR Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
Şükran Sinangil Psikolojik Danışman Yasemin Karakaya Ortaokulu 2013.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Sunum transkripti:

T EMEL ÖĞRETIMDEN ORTAÖĞRETIME GEÇIŞ SISTEMI

MODELİN TEMEL AMAÇLARI Öğrenci başarısını anlık bir tek sınava bağlı olarak değil,geniş bir zaman dilimine yayarak belirlemek Öğrenci-Öğretmen-Okul ilişkisini güçlendirmek Eğitim sürecinde öğretmenlerin ve okulun rolünü daha etkin kılmak Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak Öğretmenin mesleki performansını arttırmak Okul dışı eğitim kurumlarına yönelik ihtiyacı azaltmak Telafi imkanı sağlayarak tek sınavdan kaynaklanan olumsuzlukları azaltmak Öğrencilerin devamsızlığını azaltmak

M ODELIN UYGULANMASı Eğitim-Öğretim yılından başlayarak altı temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak merkezi gerçekleştirilecektir. Dönem boyunca 2 yazılının yapıldığı derslerde 1. yazılı,3 yazılının yapıldığı derslerin 2. yazılısı merkezi olarak ortak yapılacaktır.

ORTAK DEĞERLENDİRME KAPSAMINDAKİ DERSLER MATEMATİK ……katsayısı:4 FEN VE TEKNOLOJİ……..katsayısı:4 TÜRKÇE……………..katsayısı:4 Y.DİL………………..katsayısı:2 T.C. İNK.TAR. VE ATA. Katsayısı:2 DİN KÜLTÜRÜ…………katsayısı:2 Top. Ağırlık katsayısı:18 dir.

MODELİN UYGULANMASI Ortak değerlendirmeler her dönem iki okul gününe yayılarak yapılacak,birinci gün 3 oturum,ikinci gün 3 oturum toplam 6 oturumda yapılacaktır. Sınav günlerinde 2 gün okullar tatil edilecektir. Sorular çoktan seçmeli (4 seçenekli) olacaktır. Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemeyecektir. Ortak değerlendirmeler uzun vadede açık uçlu soruları da içerecek hale dönüştürülecektir. Öğrenciler gerekli bir sebep olağanüstü bir hal olmadığı sürece kendi okullarında sınava gireceklerdir.

MODELİN UYGULANMASI Sınavda görevlendirilecek öğretmenler kendi okulları dışındaki okullarda görev yapacaktır. Geçerli bir mazereti sebebiyle ortak sınava giremeyen öğrenciler için önceden belirlenen bir hafta sonunda mazeret sınavı yapılacak.Mazeret sınavları belirlenen tarih ve sınav merkezlerinde yapılacaktır.

O RTAK SıNAVLAR UYGULAMA TAKVIMI SINIFDÖNEMSINAV TARİHLERİ MAZERET SINAVI TARİHLERİ SINAV SONUÇLAR ININ İLANI 8. sınıf1. Dönem28-Kasım 2013(1.Gün) 29 Kasım 2013 (2.Gün) 14 Aralık 2013(1.gün) 15 Aralık 2013 (2.Gün) Ocak sınıf2.Dönem28-28 Nisan Mayıs 2014 (1.Gün) 11 Mayıs 2014 (2.Gün) Haziran 2014

ORTAK SINAVLAR 1.GÜN OTURUMLARI DERS ADIBAŞLAMA SAATİ SORU SAYISISÜRESİ Türkçe dak. Matemetik dak. Din kül.ve Ahlak bil dak.

ORTAK SINAVLAR 2. GÜN OTURUMLARI DERS ADIBAŞLAMA SAATİ SORU SAYISISÜRESİ Fen ve Teknoloji dak. T.C İnkılap Tarihi ve Ata dak. Yabancı Dil dak.

O RTA ÖĞRETIME YERLEŞTIRMEDE ESAS ALıNACAK PUANıN HESAPLANMASı Öğrencinin 6.sınıf yıl sonu başarı 7.sınıf yıl sonu başarı 8.sınıf yıl sonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının % 30 ile, 8.sınıf Ağırlıklandırılmış Merkezi sınav puanının %70’nin toplamı,yerleştirmeye esas puanı oluşturacaktır.

YERLEŞTİRMEYE ESAS PUAN 6,7,8. yıl sonu başarı puanlarının aritmetik ortalaması %30 8.Sınıf ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanı %70

AĞIRLIKLANDIRILMIŞ MERKEZİ SINAV PUANI Ağırlıklandırılmış merkezi sınav puanı,öğrencinin 6 temel dersten girdiği merkezi sınavların ağırlık katsayılarına göre hesaplanan puanı ifade eder.

ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ NASIL GERÇEKLEŞECEK Yerleştirmeye esas puan,öğrencinin bir sonraki eğitim kademesinde devam edeceği okulun belirlenmesinde kullanılacak. Öğrencilerin yaptıkları okul tercihleripuan esasına göre değerlendirilecek ve yerleştirmeler merkezi olarak elektronik ortamda gerçekleştirilecek.

PUAN EŞİTLİĞİ HALİNDE YERLEŞTİRME NASIL YAPILACAK? Aşağıdaki öncelik sıralamasına göre yerleştirme yapılacaktır: -Tercih önceliği -Sırasıyla 8,7,6.sınıflardaki yıl sonu başarı yüksekliği -Okula özürsüz devamsızlık oranının azlığı dikkate alınacaktır.

O RTAK SıNAVLARA GIRMEK IÇIN BAŞVURU IŞLEMLERI Öğrenciler ortak sınavlaragirmek için ücret yatırmayacaklardır. E-okul sistemine kayıtlı olan öğrenciler ortak sınavlara girmek için başvuru yapmayacaklardır. 8.sınıf öğrencileri ayretten PYBS’a girmeyecekler.PYB tan faydalanmak isteyen öğrencilerin başvuruları PYBS klavuzunda belirtilen tarihlerde öğrencinin öğrenim gördüğü okul müdürlükleri tarafından e-okul sistemi üzerinden yapılacaktır.

O RTAK SıNAVLARA GIRIŞ YERI -olağanüstü haller ve özel durumlar dışında 8.sınıfta öğrenim gören her öğrenci kendi okulunda sınava girecektir. -Öğrencinin sınava gireceği sınıf ve sıra bilgisie- okul ve veli bilgilendirme sistemi üzerinden yayımlanacaktır.okul idaresi e-okul sisteminden,öğrenci velisi ise veli bilgilendirme sisteminden öğrencinin hangi sınıf ve sırada sınava gireceğini görebilecektir.Okul yöneticileri e-okuldan bu bilgilerin çıktısını alarak ilan edecektir.

O RTAK SıNAVLARıN UYGULANMASı Birinci gün 3 oturum,ikinci günde 3 oturum toplam 6 oturum şeklinde yapılacaktır. Sınavlarda her oturum sadece bir dersi içerecek toplam 6 ders 6 oturum yapılacaktır. Öğrenciler sınav salonlarına yanlarında saat fonksiyonu dışında sözlük,hesap cetveli,hesap makinesi,çağrı cihazı,cep tel,telsiz,bilgisayar vb. cihazlar bulunmaksızın sınava alınacaktırlar. Öğrenciler kendi sınıf ve sıra numarasına göre oturacaktır.Gerektiğinde öğrencinin yerini değiştirme yetkisi sınıftaki gözetmen öğretmenin yetkisinde olacaktır.

O RTAK SıNAVLARıN UYGULANMASı Öğrenci cevap kağıdında yazılı olan T.C kimlik numarasını,adı soyadı bilgilerini kontrol edecek hata varsa sınav görevlilerine söyleyecektir.Öğrencinin adına düzenlenmiş bir cevap kağıdı bulunmuyorsa veya kullanılmayacak durumdaysa yeni bir cevap kağıdına öğrenci,kimlik bilgilerini sınavda görevli öğretmenlerin açıklamalarına göre yazacak ve kodlayacaktır. Öğrenciler sınav öncesinde soru kitapçığını kontrol edecek eksik olup olmadığına bakacak varsa bir problem yeni soru kitapçığı talep edebilecektir. Soru kitapçığının A ve B diye iki ayrı türü olacaktır.Ve öğrenci cevap kağıdında soru kitapçığı türünü işaretleyecektir.Her sorunun bir tane doğru seçeneği vardır.Çift işaretlenmiş,iyi silinmemiş cevaplar,tam doldurulmamış silik kalmış cevaplar optik okuyucu tarafından ya yanlış olarak değerlendirilecek yada değerlendirmeye alınmayacaktır. Kopya çektiği ispatlanan öğrencinin sınavı iptal edilecektir. Sınav bitiminde öğrenciler,cevap kağıdını sınav görevlilerine teslim edecek sınav yoklama tutanağına imzalarını atacaktır.

O RTAK SıNAV SONUÇLARıNıN BILDIRILMESI Ortak sınavların sonuçları bakanlık tarafından sınav takviminde belirtilen tarihlerde e-okul sistemine işlenecektir. Öğrencilere ayrıca bir sınav sonuç belgesi gönderilmeyecektir.

O RTAK SıNAVLARıN GEÇERSIZ SAYıLACAĞI DURUMLAR Giriş şartlarını taşımadı halde sınava giren öğrencilerin, Herhangi bir şekilde kopya çektiği anlaşılan tespit edilen öğrencilerin, Başka öğrencinin sınav evrakını kullanan öğrencilerin, Başkasının yerine sınava giren öğrencilerin Her türlü bilgisayar özellikli cihazlarla sınava giren öğrencilerin sınav evrakına bilinçli zarar veren (yırtmak,teslim etmemek vb) öğrencilerin ortak sınavları geçersiz sayılacaktır. Ortak sınavı geçersiz sayılan öğrenciler Mazeret sınavına alınmayacaktır.