Bilgi (Epistemoloji)Felsefesi Bilgiyi genel olarak ele alır ve bilgi ile ilgili problemleri; bilginin kaynağını, doğasını, doğruluğunu, sınırlarını.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

EĞİTİMİN F E L S E F İ TEMELLERİ.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Genel Öğretim İlkeleri
EĞİTİMDE AMAÇLAR VE FELSEFE
Felsefe Nedir? Aristoteles'in ünlü yapıtı Metafizik
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
1. EĞİTİM SİSTEMİNİN ÜÇ TEMEL ÖGESİ
Buluş Yoluyla Öğrenme.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ.
Öğretim İlkeleri.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Eleştirel eğitim felsefesi
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
Beyin Temelli Öğrenme.
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
MERHABA.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Eğitimin Felsefi Temelleri (2) Yrd. Doç. Dr. Hüseyin SERÇE
ÜNİTE 3: PROGRAM GELİŞTİRMENİN FELSEFİ TEMELLERİ
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
FELSEFE VE EĞİTİM EĞİTİMİN TANIMI FELSEFE EĞİTİM İLİŞKİSİ
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
Eğitimin Felsefi Temelleri
Bilimsel düşünme becerileri
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
Genel Öğretim İlkeleri
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
Tarih Sosyolojisi-4- Yöntem-1- Tarihsel Materyalizm.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
BİLGİ FELSEFESİ  BİLGİNİN OLUŞUM SÜRECİ  BİLGİ TÜRLERİ.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Temel Araştırmalar: Olaylar arasındaki ilişkileri keşfetmek ve teori geliştirmek amacıyla yapılan çalışmalardır. Bunlar daha çok bilim.
Örgütsel sosyalizasyon ve kariyerler
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Teknoloji Nedir?.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
MÜHENDİSLİK ETİĞİ.
Sunum transkripti:

Bilgi (Epistemoloji)Felsefesi Bilgiyi genel olarak ele alır ve bilgi ile ilgili problemleri; bilginin kaynağını, doğasını, doğruluğunu, sınırlarını ve geçerliliğini araştırır. Bilginin oluşumu ve sınırları gibi sorunlarla uğraşmaktadır. Bilginin bir ucunda bilen insan, diğer ucunda ise her türlü olay, olgu ve nesne yani gerçek vardır. Bilgi felsefesi insanın nasıl bilebildiğini incelemektedir.

toplumsal yapıda geçekleştirilecek reformların bir aracı olmalı; 3. Okul ve eğitim, toplumsal yapıda geçekleştirilecek reformların bir aracı olmalı; öğretmen, öğrencileri toplumdaki gereğine inandırmalı, bu konuda aktif rol üstlenmelerini sağlamalıdır. 4. Toplumsal değişme sürecinin merkezi okul olmalı, bu süreçte öğretmen de aktif bir rol üstlenmelidir. 5. Okul, toplumda yapılması gereken reformların gereğine halkı inandırmalı, bu amaçla onları da eğitmelidir. 6. Eğitimde toplumun ve dünyanın geleceğine yönelik konulara ağırlık verilmelidir. 7. Toplumda tam demokrasi egemen kılınmalıdır.

EĞİTİMİN ÖZÜ / ESASI NEDİR? DAİMİCİLİK Akıl ve zihni geliştirmek. ESASİCİLİK Bilgi ve beceri kazandırmak İLERLEME-CİLİK Doğal gelişmeyi sağlamak. Uyum değil deneyimin, eğitim yoluyla sürekli yenilenmesi ve gelişmesi. Gerçeğin esası değişmedir. YENİDEN KURMACILIK Toplumun gelişimi ve toplumsal dönüşümleri gerçekleştirmek. VAROLUŞ-CULUK Seçenekler sunmak; öğrenci kararları kendisi vermelidir. Her insan kendisinden sorumlu tutulmalıdır.

UYGUN ÖĞRENME NASIL OLMALIDIR? DAİMİCİLİK Öğrenme, bazı temel metinler aracılığı ile öğrencileri dünyanın sonsuzluklarıyla ve daha sonraki yaşantılarında uygulayacakları kurumsal ilkelerle tanışık hale getirdikçe oluşur. ESASİCİLİK Öğrenme, yoğun çabalarla, öngörülen ders konusunun öğrenci tarafından özümsenip konuya hakimiyeti sağlamak için oluşur. İLERLEME-CİLİK Öğrenme çocuğu pratik konularda, kuramsal ilkelere (somuttan soyuta...) götüren problem çözme projelerinin yaşanmasıyla oluşur. YENİDEN KURMACILIK VAROLUŞ-CULUK Öğrenme, öğrencinin bireysel sorumluluklarını ve kişiliğinin olası sonuçlarını tartarken, seçenekler arasından özgürce seçim yapmasından oluşur.