BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Advertisements

EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
EĞİTİMDE PROGRAM KAVRAMI VE PROGRAM TÜRLERİ
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Problem Çözme Becerileri
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Tasarımı
PROGRAM TASARIMI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
MERHABA.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Akran destekli öğrenme
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Eğitimde Program Geliştirme
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Öğretim içeriğinin seçimi ve düzenlenmesi
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
İNSAN KAYNAKLARI İŞLEVİNİN TANIMI VE AMAÇLARI
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
SINIF YÖNETİMİ.
Sistem Yaklaşımı.
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 1: Değerlendirme Basamakları Gönderme Öncesi Süreç Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
DEĞİŞİM İLE İLİGLİ TEMEL KAVRAMLAR
Öğretimin Planlanması
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Okul Öğrenmelerinde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Sunum transkripti:

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI PROF. DR. TEVHİDE KARGIN

Ders Konuları Temel kavramlar Eğitim Program Program Geliştirme

Eğitim Eğitim, genel anlamda bireylerin davranışlarında belli amaçlara göre değişiklik oluşturulması olarak tanımlanabilir. Eğitimin davranış değiştirme süreci olarak tanımlanması, eğitim programın dinamik ve sürekli yaşantılar bütünü olarak görülmesine yol açmıştır. Günümüz program geliştirme çalışmalarında çocuğa uygun hedeflerin saptanması ve davranış değiştirmeye olanak sağlayacak öğrenme-öğretme ortamlarının düzenlenmesi önem kazanmış bulunmaktadır.

Eğitim programının kapsamı içinde öğrencide oluşacak davranış değişikliği hedefleri, buna ulaşmak için öğrencinin karşı karşıya geleceği eğitim yaşantıları, bunları faaliyete geçirebilmek için uygulanacak öğretim yöntemleri, hedefe ne ölçüde ulaşıldığını ölçmek için kullanılan ölçme araçları ve değerlendirme ölçütleri yer almaktadır.

Genel ve Özel Eğitim Programları Engelli çocuklar için hazırlanacak eğitim programlarının da aynı yaklaşım içinde ele alınması ve eğitim programlarının geliştirilmesinde izlenen temel işlemlere yer verilmesi gerekmektedir.

Bir Süreç Olarak Eğitim Süreç, belli bir sonuca ulaşmak veya bir oluşumu gerçekleştirmek için birbirini izleyen olayların ya da durumların akışıdır. Eğitimi bir süreç olarak ele aldığımızda, eğitim sürecini birbirini izleyen, birbiri üzerine biriken öğrenme ve öğretme olaylarıdır. Öğrenmenin oluşmasını sağlayan her türlü etki eğitim sürecinin bir parçasıdır.

Eğitim sürecinin ögeleri Amaç Öğrenme ve öğretme faaliyetleri Değerlendirme Buna göre, Eğitim amaçla başlar, öğrenme-öğretme faaliyetleriyle devam eder, değerlendirme ile son bulur.

Amaç (Hedef): Eğitim bir ya da bir dizi amaca ulaşmak için yapılır. Amaçlar, eğitim sürecine giren kişinin davranışlarında meydana gelmesi istenen farklılaşmaları belirler. Eğitilecek kişinin kazanması gerekli davranış ölçütlerini ortaya koyar. Eğitimin amaçları ne öğrenebileceği ve nasıl öğrenebileceğini belirler.

Öğrenme-Öğretme Faaliyetleri Eğitimin amaçları öğrenme yoluyla gerçekleştirilir. Öğrenmenin içeriğini amaçlar belirler. Eğitim sürecinde öğrenme, seçilmiş ve kontrollü bir ortam içinde öğretme yoluyla öğrenenin kendisi tarafından gerçekleştirilir. Bu nedenle eğitim süreci, öğrenenle öğreten arasında bir etkileşimi gerektirir. Bu etkileşim grup içinde olabileceği gibi, öğrenenle öğretenin “bire bir” karşı karşıya gelmesi şeklinde de olabilir.

Öğrenme-Öğretme Faaliyetleri Öğretme planlıdır. Bir programa göre adım adım gerçekleştirilir. Öğrenme süreci mekan ve zamanla sınırlıdır. Öğretim seçilmiş düzenli özel bir çevre içinde gerçekleştirilir. Öğretmen, eğitim çevresinin düzenleyicisidir. Öğretmen ve yöneticiler eğitim ortamının etkileşimi en iyi gösterecek şekilde düzenlemesinin sağlamakla yükümlüdürler.

Öğrenme-Öğretme Faaliyetleri Öğretim sürecinin sonunda değerlendirme işlemi alır. Değerlendirme sonuçlarına göre hem sürecin çalışması, hem de ürünün kalitesi kontrol edilir. Süreçteki değişme ve yenileşmeler değerlendirme sonucuna göre yapılır.

Eğitim Programlarının Tanımı ve Niteliği Çok çeşitli tanımlamalar olmakla birlikte hepsi öğrencilerin karşılaştıkları öğrenme durumlarının ve geçirdikleri yaşantıların tümünün programı oluşturması ve programın devam eden bir süreç olduğunun benimsenmesi açısından ortaktırlar.

Bir tanıma göre program, belli bir düzen içerisindeki amaçları, bu amaçların belirttiği davranışların gerçekleşmesi için gereken içeriği uygulamada kullanılan yöntemleri değerlendirmeyi kapsamına alan bir bütündür.

Bir başka tanıma göre eğitim programı, “Öğrencilerde beklenen öğrenmeyi meydana getirebilmek için planlanmış faaliyetlerin tamamıdır ve buna göre program, davranış değişikliklerini (amaç) eğitim yaşantılarını (öğretim) öğretim yöntemlerini değerlendirme araçlarını değerlendirme ölçütlerini içerir.

PROGRAM GELİŞTİRME NEDİR? Eğitim programı, devamlılık gösteren yaşantılardan oluşmaktadır. Program geliştirme alanında temelde iki ana yaklaşım söz konusudur. Bunlar Ürüne Sürece ağırlık veren modellerdir. Ürüne ağırlık veren program geliştirme yaklaşımına göre; Öğretim temelde öğrenme ile ilgilidir. Öğrenme ile de davranış değişikliği sağlanır.

PROGRAM GELİŞTİRME Bu nedenle öncelikle Öğretim süreci sonunda öğrencinin kazanmasını beklediğimiz öğrenci davranışlarının önceden açık ve seçik olarak belirlenmesine gereksinim vardır. İkinci aşamada, bu davranışların oluşmasına yardım edecek içerik, yöntem ve öğrenme ortamı belirlenir.

PROGRAM GELİŞTİRME Üçüncü aşamada, öğretme işinin gerçekleştirilmesi ve sonucun değerlendirilmesi yer alır. Sonuç değerlendirildikten sonra, içerik ve yöntemlerden maksimum düzeyde ürün elde etmek için yeni uyarlamalara gidilir. Bu modelin en önemli avantajı önce davranışlar sonra içerik, yöntem ve değerlendirme belirlenir.

PROGRAM GELİŞTİRME: Süreç Modeline Göre Verilen bir amaç süreçle birlikte düşünülür. Öğretim süreçleri ve materyaller amaca göre hazırlanır. Amaç, süreç biçiminde analiz ve ifade edilir. Örn. şu tür okul koşullarında, şu tür öğrenci grubu için, şu süreçlerin uygulanması ve şu araçların kullanılması şu tür sonuçlara götürür gibi ifade edilir.

Özetle Program hazırlama; hedeflerin saptanmasını, öğrenci davranışlarına dönüştürülmesini, davranış değişmesini gerçekleştirecek öğretim durumlarının belirlenmesini, öğrenme yaşantılarının örgütlenmesini ve değerlendirme için ölçüt ve işlemlerin saptanmasını içine alır.

SONUÇ Bu aşamaların izlenmesi özel eğitim programları içinde söz konusudur. Program hazırlamak bir planlama işidir. Özel eğitime gereksinimi olan çocuklar için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları hazırlanmalı ve merkeziyetçi yaklaşımdan uzaklaşılmalıdır.