İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE POLİTİKASI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
MİSYONUMUZ Bölgemizin stratejik ili olan Batman’ı modern ve huzurlu bir şehir haline getirmek ve Batmanlıların yaşam kalitesini yükseltmektir.
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
MODÜL 4 Organizasyon.
Eğitim Bilimleri Bölümü
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
STRATEJİK YÖNLENDİRME
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
TEMEL VERGİLEME İLKELERİ
 Click Kendinizi başkasına anlatmayın. Sizi seven kişinin buna ihtiyacı yok; sevmeyen de inanmayacaktır zaten. TOLGAKHAN-RADYO TR.
HERKES, HERHANGİ BİRİ BİRİSİ VE HİÇ KİMSE
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
DEĞERLER DEĞERLER BİR HAREKETİN, ÖNERİLEN BİR SEÇE- NEĞİN, BİR KARARIN SONUÇLARINI DEĞERLENDİR- MEDE KULLANDIĞIMIZ PRENSİPLERDİR. AHLAK PRENSİPLERİNDEN,
KALİTE POLİTİKASI Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, kendi sahamızda kaliteden ödün vermeksizin eğitilmiş personelimizle birlikte yükümlülüğümüz.
Kendinizi başkasına anlatmayın
Kendinizi başkasına anlatmayın.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
MEHMET TAŞ1. 2 BU GÜNDÜR. “NEDEN VARIZ?” SORUSUNUN CEVABIDIR. MİSYON.
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE PROGRAMI.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI “Dünden Bugüne Çalışmalarımız” “KALİTE”
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI hacettepe.edu.tr 2008 FAALİYET RAPORU.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
VERİMLİLİK ARTIRMA TEKNİKLERİ
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
Kazanım 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
İnsan ve sorumluluk Bu dünyayı ayakta tutmamız için sorumluluklarımızı yerine getirmemiz gerekmektedir.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
Kendinizi başkasına anlatmayın
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE POLİTİKASI

MİSYONUMUZ Misyonumuz “Üniversitemiz birimlerinin, hizmetlerinin en iyi şekilde yürütülebilmesi için; mevcut ödenekler dahilinde, hizmetlerin en kısa zamanda, kaliteli ve en uygun fiyatla satın alınması, depolanması ve dağıtılmasıdır.” Misyonumuz “Üniversitemiz birimlerinin, hizmetlerinin en iyi şekilde yürütülebilmesi için; mevcut ödenekler dahilinde, hizmetlerin en kısa zamanda, kaliteli ve en uygun fiyatla satın alınması, depolanması ve dağıtılmasıdır.” Misyonumuz birimimizin varlık sebebidir. Başkanlığımızın misyon bildirimi tanımlanırken ne yaptığını, nasıl yaptığını ve kimler için yaptığını açık ve öz olarak ifade etmesine özen gösterilmiştir. Üniversitemizin; üstün nitelikli bireyler yetiştirmeyi, araştırma, eğitim ve hizmet alanlarındaki üretimini toplum yararına sunma görevini yerine getirmede Başkanlığımız yasal olarak üzerine düşen görevi en iyi şekilde vermeyi amaç edinmiş olup bu çerçevede misyonunu belirlemiştir.

VİZYONUMUZ VizyonumuzTeknolojik imkanlarla donanmış, çağdaş ve bilimsel tüm gelişmeleri çalışmalarına yansıtan, Üniversite içerisinde; işinde uzman, yaratıcı ve yenilikçi elemanlarıyla temin ettiği kaynakları en iyi şekilde kullanarak vereceği hizmet ile Üniversitemizde örnek bir Başkanlık olmaktır.” Vizyonumuz “Teknolojik imkanlarla donanmış, çağdaş ve bilimsel tüm gelişmeleri çalışmalarına yansıtan, Üniversite içerisinde; işinde uzman, yaratıcı ve yenilikçi elemanlarıyla temin ettiği kaynakları en iyi şekilde kullanarak vereceği hizmet ile Üniversitemizde örnek bir Başkanlık olmaktır.” Üniversitemizin vereceği eğitim-öğretim, üreteceği bilgi, teknoloji ve sanatla ülkemizin çağdaş uygarlık düzeyinin üzerine çıkmasına katkıda bulunmasındaki vizyonunu yerine getirebilmesinde Başkanlığımız yasal olarak üzerine düşen görevi en iyi şekilde sağlamayı amaç edinmiş olup bu çerçevede vizyonunu belirlemiştir. Üniversitemizin vereceği eğitim-öğretim, üreteceği bilgi, teknoloji ve sanatla ülkemizin çağdaş uygarlık düzeyinin üzerine çıkmasına katkıda bulunmasındaki vizyonunu yerine getirebilmesinde Başkanlığımız yasal olarak üzerine düşen görevi en iyi şekilde sağlamayı amaç edinmiş olup bu çerçevede vizyonunu belirlemiştir.

İLKELER VE DEĞERLER Uzman Personele Sahip Uzman Personele Sahip Sorumluluk Bilinci Taşıyan Sorumluluk Bilinci Taşıyan İşbirliğine Açık İşbirliğine Açık İş Ahlakına Sahip İş Ahlakına Sahip Katılımcı Katılımcı Hesap Verilebilirlik Hesap Verilebilirlik Lider Lider İş Disiplinine Sahip İş Disiplinine Sahip Etik Değerler Bağlı Etik Değerler Bağlı Kararlı Kararlı Değişime Açık Değişime Açık Çevre Bilincine Sahip Çevre Bilincine Sahip Estetik ve Duyarlı Estetik ve Duyarlı Esnek Esnek Uzlaşmacı Uzlaşmacı Özverili Özverili

KALİTE HEDEFİMİZ !

DAHA İLERİYE !... EN İYİYE!... EN İYİYE!...

Sloganımızdan hareketle… sürekli gelişerek ve ilerleyerek; Başkanlığımızı örnek ve gözde bir Başkanlık haline getirmek, Başkanlığımızı örnek ve gözde bir Başkanlık haline getirmek, Personel eğitimini sürekli kılmak, Personel eğitimini sürekli kılmak, Teknolojiyi yakından takip etmek, Teknolojiyi yakından takip etmek, Fiziki ortam iyileştirilmesi, Fiziki ortam iyileştirilmesi, Personel İletişimini kaliteli kılmak, Personel İletişimini kaliteli kılmak, Başkanlığımızı çağdaş seviyeye ulaştırmak, Başkanlığımızı çağdaş seviyeye ulaştırmak, İş ahlakına sahip olmak, İş ahlakına sahip olmak,

KALİTE SAĞLAMANIN TEMELLERİ Üst yönetim önderlik etmelidir. Üst yönetim önderlik etmelidir. Periyodik olarak yapılan faaliyetler gözden geçirilmeli ve denetlenmelidir. Periyodik olarak yapılan faaliyetler gözden geçirilmeli ve denetlenmelidir. Kaliteye yönelik iletişim çabaları yazılı olmalıdır. Kaliteye yönelik iletişim çabaları yazılı olmalıdır.

Üst Yönetim Önderlik Etmelidir Sayın Daire Başkanımızın, Sayın Daire Başkanımızın, İdari ve Mali İşler Dairesi İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığının her yönden Başkanlığının her yönden geliştirilebilmesi için sunduğu geliştirilebilmesi için sunduğu komisyon oluşturma teklifi bu komisyon oluşturma teklifi bu maddenin doğruluğunu açıklamaktadır. maddenin doğruluğunu açıklamaktadır.

Periyodik olarak yapılan faaliyetler gözden geçirilmeli ve denetlenmelidir Personelimizin yapılan faaliyetleri ne ölçüde benimsediğini, anket yoluyla çözüme kavuşturduk. Personelimizin yapılan faaliyetleri ne ölçüde benimsediğini, anket yoluyla çözüme kavuşturduk.

1-Teknik yardım alarak Web sayfamızın sürekli güncel durumda olması, 1-Teknik yardım alarak Web sayfamızın sürekli güncel durumda olması, Anket yoluyla personelimizin bu konuyla ilgili nabzının tutulması, Anket yoluyla personelimizin bu konuyla ilgili nabzının tutulması, Kaliteye Yönelik İletişim Çabaları Yazılı Olmalıdır.

KALİTEDE HEDEFİMİZİ BELİRLEYİP GERÇEKLEŞTİRMEK İSTERKEN, KARŞILAŞACAĞIMIZ ENGELLER OLACAKTIR

Bunlar; Denenmemiş olana duyulan güvensizlik, Denenmemiş olana duyulan güvensizlik, “Daha hazır değiliz” kaçamağı, “Daha hazır değiliz” kaçamağı, “Onsuz da olur” umursamazlığı, “Onsuz da olur” umursamazlığı, “Denedik olmuyor” kaytarması, “Denedik olmuyor” kaytarması, “Bize pahalı gelir” özrü, “Bize pahalı gelir” özrü, “Bize ne” sorumsuzluğu, “Bize ne” sorumsuzluğu, “Nasıl olsa işe yaramayacak” karamsarlığı, “Nasıl olsa işe yaramayacak” karamsarlığı,

BU ENGELLERİ AŞMANIN TEK BİR YOLU VAR ! BU ENGELLERİ AŞMANIN TEK BİR YOLU VAR !

S O R U M L U L U K

KİMİN SORUMLULUĞU Herkes,Birisi, Herhangi biri. Hiç kimse adlarına 4 kişiye ait bir hikaye vardır.Önemli bir iş yapılacaktır ve herkesin yapması istenmiştir.Herkes, birisinin yapacağından emindir.Herhangi biri yapabilecektir ama hiç kimse yapmaz.Birisi bu duruma kızar; çünkü iş herkesin işidir !! Herkes herhangi birinin yapabileceğini düşündü, fakat hiç kimse, herkesin yapmayacağını hesaba katmadı.Sonuçta herhangi birinin yapabileceği bir işi hiç kimsenin yapmamasından herkes birisini sorumlu tuttu. Hiç kimse adlarına 4 kişiye ait bir hikaye vardır.Önemli bir iş yapılacaktır ve herkesin yapması istenmiştir.Herkes, birisinin yapacağından emindir.Herhangi biri yapabilecektir ama hiç kimse yapmaz.Birisi bu duruma kızar; çünkü iş herkesin işidir !! Herkes herhangi birinin yapabileceğini düşündü, fakat hiç kimse, herkesin yapmayacağını hesaba katmadı.Sonuçta herhangi birinin yapabileceği bir işi hiç kimsenin yapmamasından herkes birisini sorumlu tuttu.

Kalite ayrıntılara gösterilen özendir. Ayrıntılara inmeyen ve ayrıntıyla uğraşmayı sevmeyen kuruluşlar kalite çabalarında başarılı olamazlar. Bu ilkeden hareketle, Başkanlığımızda kaliteli bir çalışma ortamı yaratılmış olup, bu değişiklikler çalışan personelimiz üzerinde de olumlu bir etki yaratmıştır.

Değişiklikler; Çalışma masalarının ergonomik hale getirilmesi, Çalışma masalarının ergonomik hale getirilmesi, Rahatsızlık veren fotokopi makinesinin daha uygun bir yere taşınması, Rahatsızlık veren fotokopi makinesinin daha uygun bir yere taşınması, Taktırılan aynaların ortam atmosferini değiştirmesi, Taktırılan aynaların ortam atmosferini değiştirmesi, Aydınlatmanın arttırılarak ortamın ferah hale getirilmesi, Aydınlatmanın arttırılarak ortamın ferah hale getirilmesi, Perde onarımının yaptırılması, Perde onarımının yaptırılması, Koridorda müzik sisteminin ses ayarının düzenlenmesi, Koridorda müzik sisteminin ses ayarının düzenlenmesi, Teknolojiyi üst seviyede yaşayabilmek için bilgisayar değişimlerinin yapılması, Teknolojiyi üst seviyede yaşayabilmek için bilgisayar değişimlerinin yapılması, Başkanlığımız koridorlarına astırılan Atatürk Resimleri. Başkanlığımız koridorlarına astırılan Atatürk Resimleri.

Sorun Çözme Komisyonunun çalışmaları sonucunda gerçekleşen bu değişimler birimimizin kalite politikasına yön vermiş ve çalışan personelimizi olumlu yönde motive etmiştir. Sorun Çözme Komisyonunun çalışmaları sonucunda gerçekleşen bu değişimler birimimizin kalite politikasına yön vermiş ve çalışan personelimizi olumlu yönde motive etmiştir.

BU DEĞİŞİMLERİN HIZLI BİR ŞEKİLDE YAŞANMASI DİKKAT ÇEKİCİDİR. BU DEĞİŞİMLERİN HIZLI BİR ŞEKİLDE YAŞANMASI DİKKAT ÇEKİCİDİR.

Kalite Komisyonu olarak, Sorun Çözme ve Eğitim grubundaki arkadaşlarımızın yapmış olduğu çalışmaların, personel üzerindeki etkilerini anket yoluyla araştırdık. VARDIĞIMIZ SONUÇ;

BAŞKANLIĞIMIZIN MİNİ ANKETİBAŞKANLIĞIMIZIN MİNİ ANKETİ 1 - Çalışma masalarının değişmesi sizi nasıl etkiledi? 2-Fotokopi makinesinin yerinin değişikliği sizi nasıl etkiledi? 3-Koridora taktırılan aynalar sizi nasıl etkiledi? 4-Aydınlatmanın arttırılması sizi nasıl etkiledi? 5-Çalışma odalarındaki perde onarımı sizi nasıl etkiledi? 6-Koridordaki müzik sesi ayarları sizi nasıl etkiledi? 7-Bilgisayarların değişikliği sizi nasıl etkiledi? 8-İletişimde kalite deyince ne anlıyorsunuz ?

21 personel arkadaşımıza uyguladığımız anket sonucu genel ifadeyle gösteriyor ki; hemen hemen herkes kalite adına yapılan değişikliklerden mutlu. 21 personel arkadaşımıza uyguladığımız anket sonucu genel ifadeyle gösteriyor ki; hemen hemen herkes kalite adına yapılan değişikliklerden mutlu. İletişimde kalite nedir diye sorduk; gelen cevaplarda altı çizilen nokta, doğru anlamak, anlatılmak isteneni doğru anlamak. Yani; iletişim bağının güçlü olması. İletişimde kalite nedir diye sorduk; gelen cevaplarda altı çizilen nokta, doğru anlamak, anlatılmak isteneni doğru anlamak. Yani; iletişim bağının güçlü olması.

Bundan sonra yapmak istediklerimiz Koridorda personelimize ait panoların oluşturulması ve özel günlerin, önemli olayların bu pano üzerinden duyurulması (evlilik,doğum,ölüm v.s.) Koridorda personelimize ait panoların oluşturulması ve özel günlerin, önemli olayların bu pano üzerinden duyurulması (evlilik,doğum,ölüm v.s.) Personel yıllığının hazırlanması, Personel yıllığının hazırlanması,

HEP MEŞGUL OLDUĞUNU SÖYLERSEN HİÇ MÜSAİT OLAMAZSIN. HEP ZAMANIN OLMADIĞINI SÖYLERSEN, YARIN HİÇ GELMEYECEKTİR.SABAH UYANDIĞIMIZDA İKİ SEÇENEĞİMİZ VAR; YA TEKRAR UYUYUP RÜYA GÖRMEK YA DA UYANIP RÜYANIN PEŞİNDEN KOŞMAK.BİZLER UYANIP RÜYANIN PEŞİNDEN KOŞMAYI SEÇTİK YA SİZ?….

KALİTE GELİŞTİRME GRUBU HÜLYA ALDEMİR ŞENOL TUNCEL SEVİNÇ TURSUN MEHMET İPEK EMEL NAR