Yeni Pazarlama Teknikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Strateji Tasarımı İlker acar.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
C R M.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Marka Konumlandırma Brand Positioning
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
Yeni Pazarlama Teknikleri
Hizmet Pazarlamasında Fiziksel Kanıtlar – Talep, Kapasite Yönetimi
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
MÜ Ş TER İ İ L İŞ K İ LER İ YÖNET İ M İ KAAN YILDIZGÖZ EKOTEK – PMK
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Yeni Pazarlama Teknikleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
Pazarlama İlkeleri.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
Müşteri Yaşam Boyu Değeri
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Evren’le Bütünleşin Metin Sancarbarlaz
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Müşteri Memnuniyetini Geliştirme Planı
HEDEF PAZAR.
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı
Hizmetlerin Sınıflandırılması
Sunum transkripti:

Yeni Pazarlama Teknikleri Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Konular Pazarlama Kapsamındaki Değişim Değer Pazarlaması Pazar Yönlülük Müşteri Memnuniyeti Niş Pazarlama Veri Tabanlı Pazarlama Mobil Pazarlama Pazarlamada Sanal Topluluklar Ağızdan Ağıza İletişim ve Pazarlama Amaca Yönelik Pazarlama Etkinlik Pazarlaması Sosyal Pazarlama

İşletme içerisinde üretilen, özel araştırmalar sonucunda elde edilen veya çeşitli kaynaklardan temin edilen bilgilerin depolanması, ve müşterilerle olan ilişkilerde bu bilgilerden yararlanılmasıdır. Amaçları: Mevcut müşterilerin karakteristik özellikleri ve satın alma alışkanlıklarını öğrenmek, bu bilgileri veri tabanlarında saklayarak gelecekteki stratejilerinde kullanmak Olası müşterileri tespit etmek, bu müşterilere yönelik stratejiler geliştirmek Pazarlama sırasında doğru zamanda doğru insana doğru mesajlarla ulaşılmasını sağlamak Bütçenin verimliliğini artırmak Müşteri kazanma maliyetlerini azaltmak

Avantajları Homojen grupların oluşturulması Sadakate göre bölümlere ayırma yöntemiyle daha fazla kar elde etme Mevcut müşterilerin korunması Kitlesel mesaj yerine bireye yönelik mesajların verilmesi Müşterilerin geçmiş davranışlarıyla, ileriye yönelik stratejiler oluşturmak

Dezavantajı Maliyet Etkisiz ve etik dışı davranışlar

Veri tabanlı pazarlama stratejileri Pazara Nüfuz Stratejisi-mevcut müşterilerle uzun süreli ilişki geliştirmek Pazar Geliştirme Stratejisi-Var olan ürünü yeni pazarlara sokmak Ürün Geliştirme Stratejisi- Mevcut müşterilere yönelik yeni ürünler geliştirmek Çeşitlendirme Stratejisi-yeni pazara yeni ürün

LTV LTV

RFM Recency (son satın alma tarihleri) Frequency (sıklık) Monetary (parasal)