Yeni Pazarlama Teknikleri Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Konular Pazarlama Kapsamındaki Değişim Değer Pazarlaması Pazar Yönlülük Müşteri Memnuniyeti Niş Pazarlama Veri Tabanlı Pazarlama Mobil Pazarlama Pazarlamada Sanal Topluluklar Ağızdan Ağıza İletişim ve Pazarlama Amaca Yönelik Pazarlama Etkinlik Pazarlaması Sosyal Pazarlama
İşletme içerisinde üretilen, özel araştırmalar sonucunda elde edilen veya çeşitli kaynaklardan temin edilen bilgilerin depolanması, ve müşterilerle olan ilişkilerde bu bilgilerden yararlanılmasıdır. Amaçları: Mevcut müşterilerin karakteristik özellikleri ve satın alma alışkanlıklarını öğrenmek, bu bilgileri veri tabanlarında saklayarak gelecekteki stratejilerinde kullanmak Olası müşterileri tespit etmek, bu müşterilere yönelik stratejiler geliştirmek Pazarlama sırasında doğru zamanda doğru insana doğru mesajlarla ulaşılmasını sağlamak Bütçenin verimliliğini artırmak Müşteri kazanma maliyetlerini azaltmak
Avantajları Homojen grupların oluşturulması Sadakate göre bölümlere ayırma yöntemiyle daha fazla kar elde etme Mevcut müşterilerin korunması Kitlesel mesaj yerine bireye yönelik mesajların verilmesi Müşterilerin geçmiş davranışlarıyla, ileriye yönelik stratejiler oluşturmak
Dezavantajı Maliyet Etkisiz ve etik dışı davranışlar
Veri tabanlı pazarlama stratejileri Pazara Nüfuz Stratejisi-mevcut müşterilerle uzun süreli ilişki geliştirmek Pazar Geliştirme Stratejisi-Var olan ürünü yeni pazarlara sokmak Ürün Geliştirme Stratejisi- Mevcut müşterilere yönelik yeni ürünler geliştirmek Çeşitlendirme Stratejisi-yeni pazara yeni ürün
LTV LTV
RFM Recency (son satın alma tarihleri) Frequency (sıklık) Monetary (parasal)