İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖĞÜS HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLER Servis (Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis 3 (34) - Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Ayaktan Tanı- Tedavi Ünitesi(bronkoskopi) 1(2) - Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik 1 (4) - Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim 11 Servis 13 Ayaktan Tedavi Ünitesi 11 Tetkik Birimi 11 TOPLAM 16 * Doğum öncesi, doğum sonrası, heyet raporu vb
BİRİM ADI Hamile hemşire sayısı Süt izni kullanan hemşire sayısı Emekli olacak hemşire sayısı Kronik hastalığı olan hemşire sayısı Açıklama Yönetim 1 Servis 16 H.Tansiyon,uyku apne.vertigo Yoğun Bakım Acil Gözlem Ünitesi Ayaktan Tanı- Tedavi Ünitesi Ameliyathane Poliklinik Tetkik Birimi 1 Geçirilmiş koroner by pass Diğer Toplam 27
EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU N% ÖNLİSANS LİSANS YÜKSEKLİSANS TOPLAM Tablo 3: Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : - 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % ⇨ % 6,06 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % 0, ⇨ % 1,72 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELERNOrt.Std.S. Başkalarıyla karşılaştırdığımda aldığım ücreti yeterli bulmuyorum81,880,99 Gereğinden fazla sayıda konu ile aynı anda ilgilenmek zorunda kalıyorum 81,880,64 Günümüz koşullarına göre bu kurumda aldığım ücret tatmin edici82,000,76 Ücret olarak yaptığım işin karşılığını aldığımı düşünüyorum82,131,36 Bu kurumda başarı ödüllendirilir82,250,89 Yöneticim işime gerektiğinden fazla müdahale eder83,631,19 İşimi yapmak için ihtiyacım olan malzemeleri elde etme açısından sıkıntı çekmiyorum 83,631,19 Yöneticim benimle ilgili konularda bana bilgi vermeden karar verir83,750,71 Kime bağlı olduğum veya kimin bana bağlı olduğu açık değil84,001,07 Yöneticim kolay kolay yaptığım bir işi beğenmez84,130,83 TOPLAM ÖLÇEK83,040,31
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi HEMŞİRE Çok YeterliYeterli Geliştirilmeye İntiyacı Var Çok YeterliYeterli Geliştirilmeye İntiyacı Var Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n% Mesleki Temel İlkelere Uyum 11100, ,0 Profesyonel Davranış 1090,919,111100,0 İletişim ve İşbirliği 11100, ,0 Hasta Bakımı 11100, ,0 Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma 11100, ,0 Eğitim ve Danışmanlık 981,8218,2981,8218,2 Araştırma 654,5545,55 654,5 Yönetime Katılma 981,8218,2981,819,11 GENEL 1090,919,111100,0 Tablo 5: Hemşire Performans Değerlendirmesi
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ Başarılı KendisiYönetici n%n% İletişim 1100,01 Profesyonel davranış 1100,01 Kuruma/işe bağlılık 1100,01 Uygulama 1100,01 Kalite bilinci 1100,01 Vizyonerlik 1100,01 Memnuniyeti Sağlama 1100,01 Koçluk yapma 1100,01 Problem çözme 1100,01 Ekip Liderliği 1100,01 Yönetsel değişim 1100,01 GENEL 1100,01
YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun MemnunKararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % n % n % n % n % 2012 (N:162) Tanıtım ve Bilgilendirme 220,0660,0110,01 İletişim ve İlişkiler 330,0550,0110,01 Bakım ve Tedavi 220,0770,0 110,0 GENEL MEMNUNİYET 220,0770,0 110,0
Tablo Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri İNDİKATÖRLER YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI Nn%nR% T% Basınç Ülseri (n:3) ,00,2 Oral Mukozit (n:6) ,00,8 Düşme (n:1) ,00,2 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:0) ,0
Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Çalışan Hasta Güvenliği:2 hemşire (Hastane hasta çalışan güvenliği komitesi oluşturulmuştur, bu hemşireler yeni komitede yer almamaktadır) İTF Hastanesine Bağlı Satınalma Komisyonu: 1 kişi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Oryantasyon Eğitimi ⇨ - Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 5 Eğitim – 50 hemşire CPR Eğitimleri ⇨ 1 Eğitim -1 hemşire Öğrenci Eğitimleri ⇨ 6 öğrenci Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri : 3 İ.Ü. Tıp Fakültesi öğrencileri (İKK tarafından) Diğer ⇨ Stres eğitimi-5 hemşire 2013 YILI EĞİTİMLERİN SAYISI
Yapılan araştırmalar ve Destek olunan araştırmalar - 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI
SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar: -Yeni yıl kutlaması: 10 hemşire -Ramazan ve Kurban Bayramı kutlamaları: 10 hemşire -Hemşirelik Haftası kutlaması: 10 hemşire -Kahvaltı organizasyonları: 10 hemşire Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri:Toraks Derneği ‘nin AVM ler gibi kalabalık yerlerde düzenleyeceği ASTIM ve KOAH günlerine katılmak.
FİNANSAL PERFORMANS Finansal Etkinlik Çalışması: Göğüs Hastalıkları Anabilim Dalı Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 34 Yatan Hasta Sayısı: 28 Hemşire Sayısı: 11
FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi23 (10 SUT) (13 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı2191 (1630 SUT) (561 Kitapçık) Girişim SıklığıMin: 2; Maks: 511 (Nebülazatör ile ilaç uygulama) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen TL 3,407 TL (1062 İşlem) TL (568 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam TL TL
FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 2191 : 7 gün = 313 (Bir günlük işlem; 24 saat) 313 : 3 vardiya = x 3 dk = / 60 dk = 5 saat 12 dakika (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)
FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL Fark: TL (1.8 kat artış)
FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ : 18 / 68 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: FATURA EDİLEN TUTAR: TL AD TOPLAM GELİR: TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 8, Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ : TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ: TL x 1 servis = TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR: TL x 1 servis = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: %24,9 GÖĞÜS HASTALIKLARI ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ
YÖNETSEL PERFORMANS İnsan Kaynakları Yönetimi : *Emekli olan hemşirelerin yerine hemşire verilmesi, *Emekliliği yaklaşan ve kronik sağlık problemleri olan, nöbet usulü çalıştırılamayan hemşirelerin, uygun diğer kliniklere görevlendirilmesi ve yerlerine daha aktif çalışacak hemşirelerin verilmesi *Nöbet usülü çalışan hemşirelerin servis hizmetlerinin karşılanması Bakım ve Tedavi Faaliyetleri : *Hemşirelerin bakım ve tedaviye daha fazla zaman ayırabilmesi için kliniğe yeterli sayıda tıbbi sekreter desteğinin sağlanması FİNANSAL PERFORMANS : -Yapılan hemşirelik işlevlerinin tümünün SUT ‘da yer alması sağlanmalı. -Klinik fiziksel ortamının yeniden düzenlenmesi, izole hastalar için uygun koşulların planlanarak yapılandırılması. 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
TEŞEKKÜRLER Hem. Zekiye Uçar Göğüs Hastalıkları AD. Sorumlu Hemşire