MERHABA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Advertisements

Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Gösterip Yaptırma Yöntemi
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Değerler Eğitimi Özgüven.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
MERHABA.
MERHABA.
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
ROL OYNAMA.
Kuvvet Alan Analizi.
MERHABA.
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
MERHABA.
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
REHBERLİK.
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SINIF KURALLARI.
MERHABA.
MERHABA.
MERHABA.
MERHABA.
Sınıf Kurallarının Oluşturulması ve Yönetimi
MERHABA. SINIF YÖNETİMİ SINIF ETKİLEYEN ETKENLER ORTAMINI.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MERHABA.
ÇAĞDAŞ ÖĞRETMEN PROFİLİ
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
İLETİŞİM ENGELLERİ.
Gösterip Yaptırma.
MERHABA.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KONUŞMA HALKASI.
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
Çatışma Çözme ve Arabuluculuk
Bazıları ise, bu ikisinin sentezini tercih etmektedirler.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SINIF YÖNETİMİ.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
İÇİNDEKİLER Kural nedir?
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
ANKET SÜREÇLERİ VE ANKET UYGULAMASI
Programın Karşılaştırılması Sunusu
SINIF KURALLARI.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
BE BEP NEDİR ?.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Etkili Bir Seminer Nasıl daha iyi bir seminer verebiliriz?
Doç.Dr.Yücel Gelişli Sınıfta Kural Belirleme
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

MERHABA

SINIF YÖNETİMİ SINIFTA KURALLAR GELİŞTİRME

SINIFTA KURALLAR GELİŞTİRME BİR UYGULAMANIN NEDEN ve NASIL YAPILACAĞINI veya YAPILMAYACAĞINI BELİRLER KURALLAR? KENDİMİZİ GÜVEN İÇİNDE HİSSETMEMİZİ SAĞLAYARAK ALT DÜZEY GEREKSİNMELERİMİZİ DOYURUR. VERİMLİLİĞİ ARTTIRIR.

SINIFTA KURALLAR GELİŞTİRME DOĞRU BELİRLENMİŞ KURALLAR; *KİŞİSEL İSTEKLERE ENGEL OLUR. *DEMOKRATİK BİR ÖĞRENME ORTAMI SAĞLAR. *ÖĞRENCİLERİN SORUMLULUK DUYGUSUNU GELİŞTİRİR. *ÖĞRETİM SÜRECİNİN NİTELİKLİ OLMASINA YARDIM EDER. *EŞİT ve ADİL BİR SINIF ORTAMI OLUŞTURUR.

SINIFTA KURALLAR GELİŞTİRME SINIF KURALLARI? OKUL KURALLARIYLA UYUMLUDUR. ÖĞRENCİLERLE BİRLİKTE BELİRLENİR. OLUMLU İFADELER ŞEKLİNDE YAZILIR. AZ SAYIDA (4-6) ÖNEMLİ DAVRANIŞI KAPSAR. HERKES TARAFINDAN ANLAŞILIR. GÖZLENEBİLİR DAVRANIŞLARI KAPSAR. İLK GÜNLERDE BELİRLENİR.

“SINIFTA KURALLAR GELİŞTİRME”DE GENEL DOĞRULAR *KURALLAR ÖĞRENCİ-ÖĞRETMEN ORTAK ÇALIŞMASIYLA HAZIRLANMALIDIR. *KURALLARI ÖĞRENCİLERİN ÜRETMESİNE YARDIM EDİLMELİDİR. *KURALLARIN AMACI ÖĞRENCİYİ KONTROL ETMEK DEĞİL, ETKİLİ ve VERİMLİ BİR ÖĞRETİM ORTAMI HAZIRLAMAKTIR. *KURALLAR AÇIK ve ANLAŞILIR OLMALI, HER ÖĞRENCİ TARAFINDAN GEREKÇELERİYLE BİRLİKTE ANLAŞILMASI SAĞLANMALIDIR. *HER KURALIN UYGULAMASI ve SONUÇLARI ÖĞRENCİLERE GÖSTERİLMELİDİR. *KURALLAR ÖĞRENCİLERİN KOLAYCA GÖREBİLECEĞİ BİR YERE ASILMALIDIR. *KURALLAR GEREKLİ OLAN OLUMLU DAVRANIŞLARI BELİRTMELİDİR. (Konuşma hakkına saygı gösteriniz. Konuşanın sözünü kesme!) *KURAL BEKLENTİLERİ AÇIK ve ANLAŞILIR ŞEKİLDE İFADE EDER. *KURALLAR SINIFA GİREN HERKES İÇİN GEÇERLİ OLMALIDIR. ÖĞRETMEN, YÖNETİCİ ve MİSAFİRLER DE SINIF KURALLARINA UYMALIDIR. *OLABİLDİĞİNCE AZ KURAL BELİRLENMELİDİR. YENİ KURALLAR İHTİYAÇ OLDUĞUNDA KONULMALIDIR. *SINIF KURALLARI DURAĞAN DEĞİLDİR, ARADA BİR GÖZDEN GEÇİRİLMELİ, KENDİLİĞİNDEN UYGULANABİLİR HALE GELEN DAVRANIŞLAR ÇIKARILMALIDIR. *KURALLAR EMİR DEĞİL, İSTEK CÜMLESİ ŞEKLİNDE İFADE EDİLMELİDİR. *KURALLARIN UYGULANMASINI ÖĞRENCİLER KONTROL ETMELİDİR. *KURALLARA UYANLARA PEKİŞTİREÇ VERİLMELİDİR. *KURALLARA UYMAYANLAR BEN DİLİ İLE UYARILMALIDIR. *KURALLARA UYMAYANLAR İÇİN YAPTIRIM BELİRLENMEMELİ, HERKESİN UYACAĞI ŞEKLİNDE İYİ NİYETLİ BİR BEKLENTİ OLUŞTURULMALIDIR. *ISRARLA UYMAMA DURUMU OLUŞTUĞUNDA KONU SINIFÇA ELE ALINMALIDIR.

DOSTÇA KALIN