Yeni Pazarlama Teknikleri Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Semih AÇIKGÖZOĞLU semih_001@yahoo.com www.semihacikgozoglu.com
Konular Pazarlama Kapsamındaki Değişim Değer Pazarlaması Pazar Yönlülük Müşteri Memnuniyeti Niş Pazarlama Veri Tabanlı Pazarlama Mobil Pazarlama Pazarlamada Sanal Topluluklar Ağızdan Ağıza İletişim ve Pazarlama Amaca Yönelik Pazarlama Etkinlik Pazarlaması Sosyal Pazarlama
Pazarlama Kapsamındaki Değişim Pazarlamanın Yeni Tanımı ve Unsurları; Pazarlama; hedef pazardaki müşterilere değer sunacak ürünlerin geliştirilmesi ve pazara sunulmasını sağlamak amacıyla, pazardan elde edilen bilgilerin şirket içinde paylaşılması, uzun vadeli pazarlama hedeflerini sağlamak üzere müşteri ilişkilerinin yönetilmesi ve bütün bunlarla birlikte toplumsal kaynakların sürdürülebilirliği sağlanarak işletmelerin paydaşlarını dikkate alan değer temelli faaliyetler bütünüdür. Değer temelli olmak Pazar Bilgilerinin Paylaşımı Müşteri İlişkileri Yönetimi Toplumsal Kaynakların Sürdürülebilirliği Pazarlama Hedeflerinin Gözetilmesi
Pazarlama Karmasındaki Değişim İlişkisel Pazarlama Satıcılar “aktif” tüketiciler “pasif” Ürün tanımının genişletilmesine olan ihtiyaç Ambalaj MİY Hizmet Pazarlamasının Yaygınlaşması Pazarlama Karması Elemanlarına Müşteri Gözüyle Bakış Customer Value (Müşteriye Sunulan Değer) Cost to the Customer (Müşterinin Katlanacağı maliyet ) Convenience (Müşterinin kolaylıkla ürüne ulaşabilmesi) Communication (Müşteriyle iletişim kurulması) Deneyim Ekonomisine Geçiş
Yeni Pazarlama Tanımı Çerçevesinde Pazarlama Karması Elemanları Erdem Eser Eder Etkileşim Erişim Estetik Emek Eğlence Esneklik