Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Advertisements

TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Strateji Tasarımı İlker acar.
Middle East Technical University
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı M. Emrah SOĞANCI Dış Ticaret Uzmanı Haziran 2014.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
GÜNDEM Tedarik Zinciri (TZ) Nedir? Neden TZ? TZ süreci ve Elemanları
OSB’LERCE GERÇEKLEŞTİRİLEN PROJELER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ALİ YERLİ YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
STRATEJİK PLANLAMA GÜRCAN BANGER.
Mesleki Uzmanlık Alanlarının Gelişiminde Kurumsallaşmanın Önemi
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi EĞİTİM İHTİYAÇ ANALİZİ SEMİNERİ.
Girişimcilik.
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
TGSD Başvuru Formu Dikkat Edilecek Hususlar
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
KÜÇÜK YATIRIMLAR FONU ORMANLARIMIZIN EKONOMİK, SOSYAL VE ÇEVRESEL KATKILARI ÜZERİNE YEREL UYGULAMALAR PROJESİ “Yaşam için Fırsat, Doğa için Destek” İÇERİK.
YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 YENİLEME PAZARI GELİŞTİRME DERNEĞİ 10 Nisan 2014 Ortak Beklentiler Yurt dışı dernekleri ile etkileşiminin.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Dairesi 3 Aralık 2010 GEBZE T.C.
ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
Kümelenmelerin Sürekliliğine Dönük Öneriler
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
Genç Bilişimciler İçin Profesyonelleşme Yolunda Öneriler
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Ulusal Kıyaslama Sisteminin Oluşturulması Kümelerin İzlenme ve Değerlendirme Süreci 18 Ekim 2012 – Ankara.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
GİRİŞİMCİ YAVUZ SELİM MURATOĞLU.
Üniversiteler için Buluş Yönetim Ofisi Modeli Özgür KULAK, Namık Kemal Üniversitesi
BODRUM YAT İMALATI İŞ KÜMESİ ROTASINI ÇİZİYOR PROJESİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Schneider Electric ve Altı Sigma 6 Sigma. 6 Sigma Nedir ?  1980’lerin ortasında Motorola tarafından, Japon kalite fikirleri ve kontrol sistemlerinin.
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
İşletmeyi neden kurarız ?
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
Esra erarslan Kırklareli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Sistem Analizi Sistem Analisti
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
BÖLÜM III. PAZARLAMA PLANLAMASI 6.1. PAZARLAMA PLANLAMASININ AMACI
Pazarlama İletişimi
Sunum transkripti:

Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri M. Hakan ZOBU, CMC

Değer ve Tedarik Zinciri Analizi Nedir? Değer zinciri yaklaşımı girdi sağlayıcılardan nihai alıcılara kadar olan geniş bir pazar sistemi içerisinde, ürün ve hizmetlerin gelişimini değerlendirmektedir. Değer zinciri, sürecin her bir bölümünde yaratılan değeri vurgulaması açısından tedarik zincirinden farklılaşmaktadır. Değer Zinciri Tedarik Zinciri İşletme Operasyonları Dağıtım Kanalı Tedarik Zinciri

Niçin ? Değer ve Tedarik Zinciri Analizi Genellikle kümelenme analizlerinin odak noktası Değer zinciri içinde yer alıp almadığına bakılmaksızın belirli bir bölgede bulunan, küme üyeleri arasındaki doğrudan veya dolaylı sinerjinin değerlendirilmesi olmaktadır. Değer ve Tedarik Zinciri Analizlerinin odak noktası ise Coğrafi bölgelerden bağımsız olarak, değer zinciri boyunca farklı aşamalarda yaratılan katma değerin yanı sıra üretimin maliyeti, zincir üyelerinin gelir ve marjlarının belirlenmesi, Değer zincirleri için önemli parametrelerin, benzer sektörler veya farklı ülkerde rekabet halinde bulunan değer zincirleri ile kıyaslanabilmesi ve. Analiz edilen değer zincirleri için yükseltme fırsatlarının belirlenmesidir.

KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Değer ve Tedarik Zinciri Analizi Metodolojisi Sektör Seçimi Ekonomik Analizler Pazar Analizleri Küresel, Ulusal, Bölgesel Değer Zinciri Haritası Sanayi yapısı, zincir üyeleri Ölçme, Performans, Kıyaslama Yaratılan katma değer, verimlilik Performans Analizi Engeller, Rekabet ve Eğilimler Öneriler Sanayi yükseltme planı 6 AŞAMA

Metodoloji Değer zincirindeki ürünlerin akışının ve aktörlerin haritalanması Maliyetlerin, marjların ve rekabetçiliğin analizi Kalite standartlarına ve Pazar beklentilerine verilecek yanıt ile pazarlama alternatiflerinin belirlenmesi Yönetişimin ve ilişki ağlarının analizi Gelişme, yenilikçilik ve yükseltme alternatiflerinin analizi

Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi

Girdiler, Çıktılar ve Kaynaklar Ekonomik Analizler + Masabaşı Analizler Saha Çalışmaları Değer Zinciri ve Tedarik Zinciri Analizleri Beş Sektör Stratejisi Girdiler, Çıktılar ve Kaynaklar Kaynaklar: 3 Kıdemli Kısa Dönemli Uzman 5 Kısa Dönemli Uzman 5 Kümelenme Bilgi Merkezi Koordinatörü

Bölge

VCA-SCA Sanayi Yapısı

Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri Sanayi Ürünleri

Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri Küresel oyuncular, lider şirketler ve trendler

Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri Ulusal ve bölgesel şirketler, istihdam

Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri Dış Ticaret

Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri Mamül Yaşam Eğrisi Analizleri Mamül yaşam eğrisi aşamaları kıyaslamaları

Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri Mamül yaşam eğrisi analizleri

Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri Beş güç analizleri

Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri GE /McKinsey Matris Analizi

Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri Tedarik Zincir Yapıları

Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri Dağıtım Kanalı Analizleri

Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri Küme Eko-sistemi ve Değer Zinciri Haritası

VCA-SCA Katma Değer Yaratan Faaliyetler

VCA-SCA Birim Maliyetlerinin Dağılımı

VCA-SCA Tedarik Analizi

Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri Sanayi Yükseltme Planı

Değer ve Tedarik Zinciri Analizi Çıktıları Bir Değer ve Tedarik Zinciri Analizi metodolojisi geliştirildi 5 il-sektör için değer ve tedarik zinciri analizi gerçekleştirildi ve raporlandı Değer zinciri haritaları, işletme fonksiyonları, yönetişim yapıları, değer zinciri paydaşları ve aralarındaki ilişkilerin yanı sıra zinciri destekleyen kurum ve kuruluşlar belirlendi. Değer zincirleri için ekonomik analizler gerçekleştirildi. Değer zinciri boyunca her aşamada yaratılan katma değer, üretim maliyetleri gelirler ve marjlar belirlendi. Değer zincirleri için önemli parametreler, benzer sektörler veya farklı ülkerde rekabet halinde bulunan değer zincirleri kıyaslandı Kümeler için yükseltme planları geliştirildi. Bunun yanı sıra, yeni iş modeli fikirleri ve yükseltme alternatiflerini içeren öneri setleri oluşturuldu Beş sektör stratejisi çalışmaları için girdi sağlandı

Teşekkürler… M. Hakan ZOBU, CMC