Çözüm Kabiliyeti için performans göstergeleri Rev.2 06.07.2014.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bankacılık Etik İlkeleri
Advertisements

G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
MATEMATİK.
Bu Program Avrupa Birliği Tarafından Finanse Edilmektedir. Programın Yararlanıcısı Avrupa Birliği Genel Sekreterliği’dir. Bu programın sözleşme makamı.
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
May 5, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®1 Disiplin (aile içinde)
Bireysel / Kurumsal / Toplumsal “ Yaşamlarımızı şekillendiren yaygın ve yerleşik kalıplar’ın sorgulanması” 19 Aralık 2012 / İstanbul.
Paydaşlar Arası Etkileşim Beklentileri Matriksi
Rev.0.0 –24 Ekim 2004© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Bütün rekabet faktörleri birleşir ve şu 4 rekabet kuvvetini oluşturur:
Büyümenin Bileşenleri Yada Belirleyicileri
TÜRKİYE’DE STRATEJİK ARAŞTIRMA MERKEZLERİ: BİLGESAM ÖRNEĞİ Doç. Dr. Atilla SANDIKLI BİLGESAM Başkanı.
Öğrt: İHSAN DURAK.
Küreselleşme ve Çözüm Kabiliyeti Rev 2 – Temmuz 2014 ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®
Bülent Şenver Etik Liderlik Bülent Şenver
DIME - EIB - AEA 2008 Workshop ‘Turkey: A Model for Organic Products’ April , Izmir Turkey “ORGANİK TARIMA DAYALI SANAYİNİN GELİŞTİRİLMESİ” ÜZERİNE.
Ekim 15, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, Sorunların kendileri Cevaplar De ğ ildir..
Çözüm Kabiliyeti için performans göstergeleri. PI yok, sorun da yok! Çözüm Kabiliyeti için göstergelerden en önemli üçü: 1. Tanımlanmışlık düzeyi, 2.
Erkan AĞRİKLİ Tarih Öğretmeni
“Kök Sorunlar” ve “Hayalet Sorunlar”.
Ölçemediğin değer senin değildir!
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ÇEVRE KİRLİLİĞİ.
Bölgesel Kalkınma: Türkiye’de olmayan nedir? Güven Sak Ankara, 8 Eylül, 2006.
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TEDMEM
İhtiyaçlardan Çatışmaya uzanan yol... Bireyler, kurumlar ve toplumlar arası çatışmaların kaynağı Ocak 2015© Copyright SMUH®,
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
KONAKLAMA İŞLETMELERİ
Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Her alandaki “doğru”lar insanlık tarihinin birikimi olarak biliniyor. Ama bunlar, neyin nasıl yapılacağını söylemiyor.
Paydaşların Katılımı Süreçleri Jim Woodhill Yönetici: Wageningen International – Kapasite Geliştirme ve Kurumsal Değişim.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
FELSEFENİN ÇEŞİTLİ ALANLARLA
ATATÜRK İLKELERİ.
Maden Güvenliğinde Uluslararası En İyi Uygulamaların Tanıtımı
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Karayolu Güvenliği İçin Eğitim ve Diğer Bileşenlere Bakış Mayıs 2011 Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı Bu yayın Avrupa Birliği’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu.
Sorun Stok Etkisi Rev Sorun sayısı arttıkça.. Tek sorun yerine iki ayrı sorun halinde: 1. Sorunlar aynı kaynaklara ihtiyaç gösterebilir,
Mayıs 2009© Copyright SMUH®, Sorunların kendileri Cevaplar Değildir..
PEER SUPPORT TEAM.
Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Yargılarımızın doğruluğuna güvendiğimizde, bilgi edinme kanallarımızı (dolayısıyla merakı) kapatırız. Bir çeşit.
Stratejik Yönetim.
Sömürü algoritması Birilerinden, sömürü yoluyla değer transfer etmek isteyenler için altın kurallar(!)
PİYASA GÖSTERGELERİ.
TRAFİK SORUNU Çözüm.
Stratejik Hedefler;  Yeterince açık ve anlaşılabilir ayrıntıda  Ölçülebilir  Zaman çerçevesi belirlenmiş  İddialı Ancak imkansız olmamalıdır! Olmalıdır.
9. Sınıf akıllı fizik defteri
Herkes için –sürdürülebilir- Eğitim
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
Vatandaşlık Sorumluluklarımız
ÖĞR. GÖR. ELİF ÜNALAN ÖZÇELİK
1+1 > 2 Niçin Olmasın? Ekim 2015© Copyright SMUH®,
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
Reaksiyon Zamanı.
Tanımlayıcı Ölçütler Üzerinde durulan bir çalışmada amaç; elde edilen veri setini bir ya da birkaç ölçü ile özetlemektir. Kullanılan her ölçü dağılımın.
VII. Ünite SİYASET FELSEFESİ
BİLGİ FELSEFESİ  BİLGİNİN OLUŞUM SÜRECİ  BİLGİ TÜRLERİ.
Türkiye Emek Piyasaları ve İstihdam Politikaları
GC_WEP İLKELERİNE BAKIŞ
Kök-Nedenler Arası Olası Etkileşimler
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
ÖZEL AÇILI ÜÇGENLER ÜÇGENİ Özellik: *** 30 un gördüğü a ise 90 ın gördüğü 2a dır. *** 30 un gördüğü a ise 60 ın gördüğü.
MUTLULUK KURAMLARI Ezgi Akıncı.
ÖĞRENME.
Çocuk İstismarı Roadshow Ne yapmalıyız?
TARIMDA ÖRGÜTLENME VE KOOPERATİFÇİLİK DERS NOTLARI
YARGI KARARLARI.
Kanatlı araba. benim projem askeri veya trafikdeki sorunları gidermek için 1 e 1 çözümdür.
„Ben“.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sunum transkripti:

Çözüm Kabiliyeti için performans göstergeleri Rev

PI yok, sorun da yok! Çözüm Kabiliyeti için göstergelerden en önemli üçü: 1. Tanımlanmışlık düzeyi, 2. Sorunun kök nedenlerinin bilinirliği, 3. Sorunun, diğer sorunlarla etkileşim mekanizmasının bilinirliği. Haz,

Türkiye’nin önemli sorunlarının her birine bu ölçütler açısından bakınız! BM’in geri kalmış ülkeler için bir tanımı: “Kıt kaynaklarını iyi tanımlanmamış sorunlar uğruna heba eden toplumlar” Örneğin şu 5 sorunu: 1. O.Doğu bağlamında Kürt, Suriye vd 2. Demokrasi ve özgürlük 3. Laiklik ve din istismarı 4. Ortalama nitelik düzeyi, eğitim 5. Rekabet gücü (katma değer) ytmz 6. Ölümlü trafik kazaları 7. Çölleşme Haz,

Önemli birkaç sonuç! 1. TR’nin çözüm kabiliyeti yetmezliğinin kabulü için, etkili bir focus group oluşumu, 2. Toplumu oluşturanların “birey olma” bilinçlerinin güçlendirilmesi: 1. Maslow ilk basamak ihtiyaçları için gelir dağılımı çarpıklığının giderilmesi, 2. Yaşam tercih özgürlüklerini koruma bilinci, 3. Sorunlarını ihale etmeme bilinci, 4. Rasyonel düşünme ve Sorgulama Becerisi’nin geliştirilmesi ve 5. Tombul kedi sendromuna dikkat! Haz,

Teşekkür Ederiz