EĞİTİM VE DİSİPLİN DİSİPLİN: Bireylerin içinde yaşadıkları topluluğun genel düşünce ve davranışlarına uymalarını sağlamak amacıyla alınan önlemler bütünüdür.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
S I N I F T A D İ S İ P L İ N Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
REHBERLİK.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
MERHABA.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
EĞİTİM VE DİSİPLİN DİSİPLİN: Bireylerin içinde yaşadıkları topluluğun genel düşünce ve davranışlarına uymalarını sağlamak amacıyla alınan önlemler bütünüdür.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
Sevgili Öğrencilerimiz ;
İLETİŞİM.
Diferansiyel Denklemler
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
DİĞER TUTUMLAR.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
SINIF YÖNETİMİ.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
SINIFTA DİSİPLİN VE DİSİPLİN MODELLERİ
İÇİNDEKİLER Kural nedir?
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
EĞİTİM VE DİSİPLİN DİSİPLİN: Bireylerin içinde yaşadıkları topluluğun genel düşünce ve davranışlarına uymalarını sağlamak amacıyla alınan önlemler bütünüdür.
GRUP İLETİŞİMİ.
Öğretmen bir otorite veya patron olmamalı, LİDER olmalıdır.
Sunum transkripti:

EĞİTİM VE DİSİPLİN, EĞİTİM VE DEMOKRASİ UYGULAMALARININ ÖĞRETMEN -ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİNE ETKİSİ

EĞİTİM VE DİSİPLİN DİSİPLİN: Bireylerin içinde yaşadıkları topluluğun genel düşünce ve davranışlarına uymalarını sağlamak amacıyla alınan önlemler bütünüdür. Disiplin Latince birini izleyen ya da birinin peşinden giden anlamına gelen “disciple” kökünden türetilmiştir. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

SINIFTA DİSİPLİN Sınıfta disiplin, sınıf ortamında öğrencilerin amaçlar doğrultusunda hareket etmesini sağlayan güçtür. Disiplini sadece ceza olarak anlamak yerine, sınıf ortamında öğrencileri amaçlara uygun olarak yönetmenin bir aracı olarak kabul etmek gerekir. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

SINIFTA DİSİPLİN Disiplin olumsuz davranışların meydana gelmesini önlemek için tutarlı ve kararlı davranışlarda bulunmaktır. Disiplin, sınıf ortamındaki faaliyetlerin belirli bir düzen içinde yürütülmesidir. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DİSİPLİN MODELLERİ 1- Canter Modeli: Bu modelin amacı, öğretmenlerin sınıfta görev almalarını ve öğrencilere karşı güçlü olmalarını sağlamaktır. Öğrencilerinde öğretime ilişkin sorumlu bir davranış kazanmasını istemektedir. Bu model öğretim yılının başlaması ile beraber öğretmenlerin öğrencilerin hatalı davranışlarına hoşgörü göstermesini reddeder. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DİSİPLİN MODELLERİ 2-Glasser Modeli: Bu model “gerçek terapiyi” iyi bir disiplin modeli olarak önermektedir. Öğretmen, öğrencilerine gerçek hayattaki ihtiyaçlarını karşılamaları açısından sorumluluk kazanmaları için rehberlikte bulunmalıdır. Çünkü öğrencinin uygun tercihler de bulunması için öğretmenin rehberliğine ihtiyaç duymaktadır. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DİSİPLİN MODELLERİ 3-Kounin Modeli: Bu model grup yönetimini ve dalga etkisini vurgular. Bu modelde öğretmen bir öğrencinin olumsuz davranışını düzelttiğinde, bu durumun diğer öğrencileri de etkilediği düşüncesini kabul etmektedir. Buna da dalga etkisi adı verilir. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DİSİPLİN MODELLERİ 4-Davranışçı Model: bu model davranışların öğrenilmiş olduğunu ve öğrenmenin çevrenin kontrolünde olduğunu, ödül ve pekiştireçler ile davranışların tekrarlandığını savunan Skinner’in felsefesi üzerine kurulmuştur. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DİSİPLİN MODELLERİ 5- Etkili Öğretmenlik Eğitimi Modeli: Dr. Thomas Gordon tarafından öğretmenlerle öğrenciler arasında olumlu ilişkilerin nasıl düzenlenebileceği anlayışı için etkili öğretmenlik eğitimi modelini düzenlenmiştir. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DİSİPLİN MODELLERİ Bu modelde, önce sınıftaki problem kaynağının tespit edilmesi gerekir. Eğer problemin kaynağı öğrenci ise öğretmen öğrenciyi bir danışman ve yardım edici olarak aktif dinlemeyi (empatik dinlemeyi) önerir. Bu şekilde öğrencinin kendi problemine kendisinin çözüm bulmasına yardım edilmelidir. Eğer problem öğretmene ait ise öğretmen bu probleme öğrencileri ile beraber çözüm bulmalıdır. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DİSİPLİN MODELLERİ 6- Mantıksal Sonuçlar Modeli: bu model Rudolf Dreikurs tarafından geliştirilmiştir. Bu modelin amacı; öğrencide öz disiplini geliştirmektir. Öğrenciye kendi davranışlarından kendisinin sorumlu olduğunun öğretilmesi modelin özünü oluşturur. Sınıfta kuralların ihlalinde öğrencinin karşılaşacağı sonuçlar demokratik olmalıdır. Örneğin; sınıfta yerlere çöp atanlar bunları tekrar toplarlar. Bu model öğrenciye durumları değerlendirmeyi, yaşayarak öğrenmeyi ve uygun tercihler yapmayı öğretir. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DİSİPLİN MODELLERİ Sınıfta kuralların ihlalinde öğrencinin karşılaşacağı sonuçlar demokratik olmalıdır. Örneğin; sınıfta yerlere çöp atanlar bunları tekrar toplarlar. Bu model öğrenciye durumları değerlendirmeyi, yaşayarak öğrenmeyi ve uygun tercihler yapmayı öğretir. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

SINIFTA DİSİPLİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Sınıf disiplinini etkileyen bir çok faktör bulunmaktadır. Bunlar öğrenci, öğretmen, ortam ve eğitim programlarıdır. (Durukan-2005:48-49) AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

SINIFTA DİSİPLİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Uygun bir eğitim programı: Öğrencinin amacına yeteneklerine ve isteklerine uygun prıogramlar öğrencinin ilgisini çeker ve işine odaklanmasını sağlar. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

SINIFTA DİSİPLİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Rehberlik sistemi: Okulda iyi bir rehberlik sitemi koruyucu hekimliğe benzer burada amaç sorun çıkmadan ve tahribat yapmadan önlemler alarak çalışmaların aksamadan yürütülmesidir. Çocuğunun kişiliğinin ğelişmesi ve ruh sağlığı ile de ilgilenildiğini gören veli okula karşı daha ilgili oluyor. Okula karşı ilgili duyan veliyle el ele vererek oluşabilecek sorunları önceden kestirip önlemler alarak sorunların oluşmasını engelleyen okul idaresi ve öğretmenleri zamanlarını eğitim öğretime ve öğrencilerinin kişilk gelişimine ayırıyor. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

SINIFTA DİSİPLİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Veli-okul-ögrenci ilişkisi: Öğrenciler ve veliler okul yönetiminin ve öğretmenlerin onların yanında olduğunu hissettiği ve kendileri için calıştıklarını gördükleri zaman okula karşı ilgileri artar. Bu da sorunların çözümünü kolaylastıtır. Okulun fiziki imkanlarının kullanımı: Okulun eğitim araç ve gereçlerinin dizaynından boyasına kadar hersey öğrencinin psikolojik yapısını etkiler ayrıca teknolojiyi de kullanarak okulun tüm bölüm ve birimlerinin okul idaresi tarafından kontrol altına alınması sorunların oluşumunu engelleyebileceği gibi oluşan sorunların da kolaylıkla kontrol altına alınmasını sağlayacaktır. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

SINIFTA DİSİPLİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Sınıfta disiplinin sağlanması: Öğretmenin sağlam, kararlı, istikrarlı, tutarlı ve kendinden emin duruşu cok önemlidir. Sınıfta disiplinin sağlanması süreklilik arz eder ve asla geri adım atmayı affetmez. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

SINIFTA DİSİPLİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Öğrencilerden Kaynaklanan Sınıf İçerisindeki Disiplin Sorunları: 1- Başkalarına bağırmak. 2-Otururken sıraya vurmak 3-Komik olmaya çalışmak 4-Derste çevresini rahatsız etmeye çalışmak AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

SINIFTA DİSİPLİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 5-Sınıfta söz almadan konuşmak 6-Sınıfta izinsiz dolaşmak 7-Başkalarının dikkatini dağıtmak 8--Öğretmen ve öğrencileri tehdit etmek veya fiziksel saldırıda bulunmak 9-Sorulara ilgisiz cevap verme 10-Derslere geç kalmak 11-Sıklıkla hayaller kurmak AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

SINIFTA DİSİPLİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 12-Çekingenlik 13-Utangaçlık 14-Yersiz kaygılar 15-Mükemmel öğrenci olma arzusu 16-Yardım talebinde bulunmama 17-Öğretmene aşırı bağlılık 18-Korku içinde olma 19-Arkadaşları ile iletişim eksikliği AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

SINIFTA DİSİPLİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 20- Zayıf özgüven, çocuğun kendine ait olumlu duygularının olmayışı. 21-Zayıf öğrenme dürtüsü, yetersiz bilgi düzeyi. 22-Gelişim gecikmeleri, fiziksel yada zihinsel özür. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

SINIFTA DİSİPLİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 23-Okuldan, öğretmenlerden, sınıfta konuşmaktan ve sınavlardan korkma. 24-Akranları tarafından reddedilmekten korktukları için öğrenmekten uzak durma, dersleri engelleme gibi davranışlarda bulunma etkili olmaktadır. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

SINIFTA DİSİPLİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Öğretmenden Kaynaklanan Sınıf İçerisindeki Disiplin Sorunları: 1-Öğrencilere bağırmak 2-Öğrencilere emretmek, hükmetmek ve kontrol etmek 3-Alay etmek, eleştirmek ve azarlamak 4-Öğrencileri fiziksel olarak tehdit etmek 5-Yanlışları için özür dilememek 6- Bir önceki konuyu öğrenmemiş öğrencilere aldırmadan bir sonraki konuya geçmek. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

SINIFTA DİSİPLİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 7-Öğrencileri birbirleri ile kıyaslamak 8-Bazı öğrencileri sevmemek, adil olmamak 9-Derse hazırlıklı olmamak 10-Dersleri monoton olarak yürütmek 11-Kararsız olmak ve tutarsız tepkilerde bulunmak 12-Öğretmen merkezli olarak etkinliklerin yürütülmesi. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

SINIFTA DİSİPLİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 13-Zayıf özgüven, başarısızlık korkusu, akademik başarıya veya onay almaya bağımlılık. 14-Mükemmeliyetçilik, katılık, değişime kapalı olma 15-Mesleğini sevmeme, tükenmişlik 16-Fiziksel sağlık bozukluğu yada aile ortamından kaynaklanan problemleri AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

SINIFTA DİSİPLİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 17-Öğretmenlerin birbirlerine ve yöneticilerin öğretmenlere karşı onay ve takdir eksikliği. 18- Yargılayıcı yaklaşımlar, ulaşılamaz yönetici ve meslektaşlar. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DİSİPLİN YÖNTEMLERİ Öğretmenlerin eğitim ve öğretim faaliyetlerinde sınıfta disiplini sağlama konusunda kabul ettikleri çeşitli disiplin yöntemleri bulunmaktadır. Eğitim sisteminin her kademesinde kabul görmüş olan disiplin yöntemlerinden bazıları şunlardır. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DİSİPLİN YÖNTEMLERİ Geleneksel Disiplin Yöntemleri: 3’e ayrılmaktadır. 1-İtaat: Bu yöntemde öğretmenin öğrencilerini birer insan olarak değil, birer nesne olarak algılaması ve onlara bu anlayışla davranması söz konusudur. Bu yöntemde öğretmen öğrencisine belli bir davranışta bulunmasını veya bulunmamasını gerekirse zorla sağlama anlayışındadır. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DİSİPLİN YÖNTEMLERİ 2- Ödül: Bir öğrencinin istediği yönde davranışta bulunmasının hemen ardından aldığı olumlu pekiştireceklerdir. Davranışçı yaklaşıma göre öğrenmenin esasını pekiştirme oluşturmaktadır. Pekiştirme yok olduğunda davranışta sönme meydana gelir. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DİSİPLİN YÖNTEMLERİ 3-Ceza: Ceza, öğrencinin yapmaktan hoşlandığı aykırı bir davranıştan alıkonması veya yapmaktan hoşlanmadığı bir davranışı yapmasının istenmesidir. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DİSİPLİN YÖNTEMLERİ Demokratik Disiplin Yöntemleri: Demokrasiyi öğrencilere öğretmenin en iyi yolu onun sınıfta uygulamalı olarak gerçekleştirilmesidir. Çünkü öğrenciyi en çok etkileyen öğretmenlerin söyledikleri değil, yaptıklarıdır. Öğrenciler öğrenmeye zihinsel, duygusal, sosyal ve fiziksel olarak katılmalı ve öğrendikleri kendileri için bir anlam ifade etmelidir. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

SINIF KURALLARI VE ÖNEMİ Sınıf ortamında oluşturulan etkinliklerle amaçların gerçekleşmesi için bu ortamda üyelerin belirlenen kurallara uyması gerekir. Sınıf kuralları sınıfta düzenliliği sağlamada, zamanı verimli kullanmada, öğretim etkinliklerinden bütün öğrencilerin faydalanmasını sağlamada önem taşımaktadır. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

SINIF KURALLARI VE ÖNEMİ Etkili Sınıf Kurallarının Özellikleri: 1-Sınıf kuralları oluşturulmasında öğrenci katılımını sağlamak. 2-Sınıf kuralları okul ve toplum kuralları ile uygun olmalıdır. 3-Kuralların ifade edilişi. 4- Kural sayısı. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

SINIF KURALLARI VE ÖNEMİ 5- Kurallar temel davranışları kapsamalıdır. 6-Kurallar gözlenebilir özelliklerde olmalıdır. 7-Kuralların ödül ve yaptırımlarının belirlenmesi. 8-Sınıf kuralları eğitimin amaçlarını gerçekleştirmeye hizmet etmelidir. 9-Kurallar öğrencilerin anlayabileceği bir şekilde ifade edilmelidir. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DEMOKRASİ VE EĞİTİM Bir demokraside eğitimin yönetimi, kabul edilmiş bazı ilkelere bağlıdır. Bunlardan en önemlileri aşağıdaki gibi özetlenebilir. 1-Halk kendilerini yönetecek kişileri seçtiği için bu konuda sorumlu olarak eğitilmelidir. 2-Eğitim yoluyla herkes, kendi yeteneklerini sonuna kadar geliştirmeyi beklemelidir. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DEMOKRASİ VE EĞİTİM 3-İnsanlar özgür olmak için eğitilmelidir. 4-Eğitim, açık fikirliliği geliştirmelidir. 5-Demokrasilerde eğitim, sağlıklı bir yarışma kadar, verimli bir işbirliği alışkanlığı geliştirmelidir. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

6-Okul, demokratik uğraşılara bir ortam olmalıdır. DEMOKRASİ VE EĞİTİM 6-Okul, demokratik uğraşılara bir ortam olmalıdır. 7-Eğitim üzerindeki sayısal denetim asgari düzeyde olmalıdır. (Tezcan-1994:94-95) AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DEMOKRASİ VE EĞİTİM Demokratik Öğretmen Özellikleri: Demokratik öğretmen, farklılıkların farkındadır. Farklılık olması ve teşvik edilmesi gereken bir olgudur. Demokratik öğretmen, öğrencilerin farklılıklarını bir zenginlik olarak görür, kınamaz, yargılamaz, kızmaz. Bu tür algı ile yetişen bir öğrenci de, yaşamın içindeki farklılıkları destekler, farklılıklardan rahatsız olmaz. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DEMOKRASİ VE EĞİTİM Demokratik öğretmen farklılıkları sever (saygı, sevmekten türeyen bir algı olarak düşünülmelidir, bir şeyi sevmeye zorlanamayız ancak bir şeye saygı duymaya zorlanabiliriz; yasa, gelenek, kural...vb ile.). Sınıfta farklı düşünen, yaşayan, davranan öğrencilerini anlamaya çalışır. Benimsemese bile onlara güvenilir bir sınıf atmosferi sunar. Farklı bakış açılarını dinler. Olumlu ve olumsuz yönleri betimler. Olumluları da söyler olumsuzları da… AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DEMOKRASİ VE EĞİTİM Demokratik öğretmen sosyal bir varlık olarak toplumsal birlikteliğe inanır. Demokratik öğretmen, sosyal bir varlık olmanın gereği olarak sosyal birlikteliğe destek olur. Grup çalışmalarına, işbirliğine önem verir. Demokratik öğretmen, farklı insanlarla birlikteliğin, yaşama anlamlandırmanın yegane yolu olduğunun bilincindedir. Bir arada yaşamının ve etkinlikte bulunmanın hazzını kazandırır. Böylece sosyal kutuplaşmaların önüne geçmiş olur. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DEMOKRASİ VE EĞİTİM Demokratik öğretmen hukuk kurallarını ilke edinir. Kurallara ve ilkelere önem verir. Hukukun üstünlüğünü sınıfta da yerleştirir. Kuralları öğrenci ile birlikte alır. Ve kuralların herkese eşit olarak uygulanmasının teminatı olur. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DEMOKRASİ VE EĞİTİM Demokratik öğretmen, tek tip insanla, yaşamın tekdüze bir sürece dönüşeceğinin farkındadır. Bu nedenle, tek tip düşünmeyi izin vermediği gibi, genel sosyal norm ve değerleri yıpratacak açılımlara da engel olur. Böylece öğrencileri verili bir özgürlük alanı çizmiş olur. Fakat öğrencilerin bu sınırı zorlamasına izin vermekle birlikte dışına çıkmasına izin vermez. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DEMOKRASİ VE EĞİTİM Demokratik öğretmen, seçme özgürlüğünün insanı insan yapan en temel faktör olduğunun farkındadır. Sınıfta kararları alırken görüş alır, oylama yapar, tercihlere saygı duyar. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

DEMOKRASİ VE EĞİTİM Demokratik öğretmen, istenmeyen davranışları ceza yoluyla çözmeye çalışmaz. Anlamaya, yol göstermeye ve hatanın tekrarlanmamasına çalışır. AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ

KAYNAKÇA DURUKAN,H-ÖZTÜRK,H.İ (2005). Sınıf Yönetimi. İstanbul:Lisans yayıncılık. TEZCAN,M (1994). Eğitim Sosyolojisi. Ankara:Zirve Ofset. www.universite-toplum.org/pdf/pdf.php?id=327 AKŞEHİR SELÇUKLU LİSESİ