HAYAL GÜCÜ SINIR TANIMAZ (İNOVASYON )

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DIŞ TİCARETİNİZ BURDA BAŞLAR!
Advertisements

Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
KAMU ÇAĞRI MERKEZLERİNDE PROAKTİF YAKLAŞIM 24 Eylül 2012.
Final Sunum Şablonu Dönem Final Sunumları
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
TARİHÇEMİZ 1976 yılında İstanbul'da kurulan Polin, bugün su kaydırakları ve su parklarının tasarım, üretim ve montajında her kıtada gerçekleştirdiği 2000.
Gantek Teknoloji AR-GE Faaliyetleri ve bir AR - GE başarı hikayesi Ertuğrul Ağar.
Perakendenin Yükselen Değeri.  1991 den Bugüne 1993 te Konya nın ilk hipermarketini açan Adese, zamanla Konya merkez ve ilçelerinin yanı sıra, Ankara,
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
İTALYAN VE TÜRK TEKNOLOJİSİNİN BULUŞTUĞU NOKTA Şirketimiz 2000 yılında Mimsunar LPG Otogaz Dönüşüm adı altında bir şahıs firması olarak İzmit'de 5 adet.
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
"Eğitimdir ki bir milleti ya özgür,
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
Yeni Pazarlama Teknikleri
TARİHÇE Dünden bugüne "Marshall" 1954  Topkapı'da, 20 kişilik küçük bir fabrikada Marshall kuruluyor 1958  Türkiye'nin ilk alkid üretimi Marshall.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
TEMSA GLOBAL Grup Adı: YEŞİL Grup Üyeleri: Aslınur Dalkılıç
Hazırlayanlar Ahmet AKGÜN A.Salih SANIK
DIGITAL SIGNAGE ÇÖZÜMLERİ
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ MODELLERİ Prof. Dr. RANA ÖZEN KUTANİS
Sağol “Warhol”.
Açık İnovasyon ve Fikri Varlıklar Sertaç Köksaldı İnovasyon ve Sınai Mülkiyet Hakları Konferansı 4 Aralık 2009.
Teknoloji ve İnovasyon için Gelişim ve İletişim Platformları Selen Kocabaş.
PAZARLAMADA İNOVASYON
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İNOVASYON.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
İNOVASYON.
BUSINESS MADE SIMPLE Türkiye ArGe Üssü Olabilir mi? C. Müjdat Altay Genel Müdür, Nortel Netaş.
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
“SEN İ N MASALIN” ORGAN İ ZASYON İ FT İ HARLA SUNAR…
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
KARİYER YÖNETİMİ Doç. Dr. Yasemin ÖZDEMİR B. Bu ünite ile; Kurumsal kariyer yönetimi uygulamalarını değerlendirerek birer İK yöneticisi olarak neler yapılabileceğine.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
KÜRESELLEŞMENİN BEYİN GÖÇÜNE ETKİSİ VE TÜRKİYE
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Garanti’de İnovasyon 1. Garanti’nin inovasyon anlayışı ve yaklaşımı
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
GİRİŞİMCİ.
İNOVASYON.
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
2016 Kayseri Ticaret Odası.
Ayşegül ARSLAN.
BRANDING - MARKETING - TRADING
Betül GÜLER
SAAB OTOMOBİL HALİDİN SÖNMEZ
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Son yıllardaki atılımlarıyla dünyada tüm dikkatleri üzerine çeken Tata Motors'un Türkiye operasyonu 1997 yılında Isoto ile başlamıştır. İlk adımda, tek.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEKNOLOJI VE TASARIM DERSI.
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Sunum transkripti:

HAYAL GÜCÜ SINIR TANIMAZ (İNOVASYON ) Hazırlayan: Neslihan Birge / Bilgehan Özçayan / Merve Öngen / Çiğdem Teke 1

'Dün dünde kaldı cancağızım, Bugün yeni bir şeyler söylemek lazım.' Mevlana 2

* Yeni ve değişik bir şey yapmak anlamındaki INOVASYON NEDİR? * Yeni ve değişik bir şey yapmak anlamındaki Latince ‘innovare’ kökünden türetilmiştir. * Farklı, değişik yeni fikirler geliştirmek ve bunları uygulamaktır. 3

INOVASYON NEDİR? * Uzun Vadeli * Yenilikçilik * Ticari bir fayda * Bütünsellik * Uzun Vadeli * Yenilikçilik * Ticari bir fayda * Yaratıcılık 4

SIMPLE BUT INNOVATIVE? 5

INOVASYON NE DEĞİLDİR? * BULUŞ DEĞİLDİR!!!! SINGER 6

INOVASYON NE DEĞİLDİR? * TEK AŞAMALI BİR SÜREÇ DEĞİLDİR !!! * AR -GE DEĞİLDİR !!!! * TEK AŞAMALI BİR SÜREÇ DEĞİLDİR !!! 7

INOVASYON NE GEREKTİRİR? * Risk almak * Yaratıcılık * Müşterinin değerini bilmek * Sorgulamak * İşbirliği * İletişim 8

ÖNE ÇIKAN İSİMLER 9

ÖNE ÇIKAN İSİMLER 10

ÖNE ÇIKAN İSİMLER 11

TASARIMDA ÖNE ÇIKAN MARKALAR VESTEL VİTRA ARZUM PAŞABAHÇE FORD ARÇELİK TWİGY ÇİLEK 12

Twigy 22 sene önce 1989 yılında kurulmuş, ithalat ve ihracat şirketi olarak faaliyet göstermekte olan Terteks’in bir ürünü ve markası olarak ortaya çıkan Twigy, özellikle terlik konseptine getirdikleri yeniliklerle oldukça popüler ve çok tercih edilen markalardan biri olmayı başardı. Bu terlik tam benlik! Sloganıyla ön plana çıktı 13

14

Çilek Odası Çilek, 1995 yılında Mustafa Muharrem ve Muzaffer Çilek kardeşler tarafından tasarım odaklı bir firma olarak kuruldu.Firma sahiplerinin soy isimlerinden firma logosu oluşturulmuştur 15

Karel Karel, 1986 yılında özgün tasarımlarıyla, Türkiye'de elektronik telefon santralı pazarını yaratmış, bu pazara PBX ürünleri kazandırmış ve Türkiye'nin haberleşme alanında elektro-mekanik sistemlerden elektronik haberleşme sistemlerine geçişinde öncü olmuştur. 16

GİLAN Muharrem Geylan ve Ferhan Geylan yeni ortakları Levent Pişkiner‘ in de katılımıyla Gilan‘ ı şirket olarak kuruyorlar. 1993 yılı, Gilan‘ ın kurumsallaştığı yıl. 1994′ te Türkiye’ nin en prestijli alışveriş merkezi Akmerkez‘ de açılan ilk mağazayla Gilan müşterilerinin karşısına bir marka olarak çıkıyor.   17

18 18

MAVİ JEANS Şu Türkler’de çok oluyor! Reklam filmiyle belleklerimizde yer edinen dünyaca ünlü Türk markası Mavi jeans farklılığını vücut yapısına göre blue jeans planlayarak ortaya koydu. İnovasyon stratejisi çok beğenilen mavi jeans son yıllarda ABD pazarında etkin bir şirkettir. Tasarımları, marka yönetimi ve pazarlama uygulamaları çeşitli orijinallikler içeriyor. 19 19 19

Vücuda ve kültüre mükemmel uyumu arayan Perfect Fit kavramı dünyada hızlı bir ivme yakalayan mavinin çıkış noktası oluyor. Mavi pazardaki müşterisini takip ediyor. İnsanın anatomik yapısını inceliyor ve tasarımların kendi ekipleri tarafından yapılmasını istiyor. 20 20 20

Markanın mükemmel uyum felsefesi, kültürü de beslemektedir. Her ülkede insanların anatomik yapısı farklılık gösterdiği için tek bir ürün tipi yoktur, bunun yerine ürün yelpazesi vardır. Ürün geliştirme, tasarım ve üretim ekibi geliştirilecek ürün üzerine odaklanmaktadır. Markanın mükemmel uyum felsefesi, kültürü de beslemektedir. 21 21 21

KÜLTÜR ve İNOVASYON İnovasyon farklı bir kültür ve anlayış gerektirir. Bu farklı kültür ve anlayış, geniş bir vizyona sahip değişme ve gelişmeye açık bireylerle oluşturulabilir. İnovasyon da desteklendiği kültürden oluşur. Değişim ve dinamizmi destekleyen kültürel yapıda, inovasyon daha fazla destek bulur. Bu tür ortamlarda inovasyon konusunda daha avantajlı ortam sağlanır. om 22 22 22

Ülkeleri ve kültürleri birbirinden ayıran sınırların kalktığı bir dünyada yaşıyoruz. Yeni ekonominin en önemli silahı olan inovasyon küreselleşmenin getirdiği benzerlikleri aşarak yok olmamak için neredeyse tek savaş aracı olmuş durumdadır. 23 23 23

İnovasyon bir kültür meselesidir İnovasyon bir kültür meselesidir. İşletmelerde ürünlerde değişim ihtiyacının farkındayız değişime inanıyoruz. Bu inanca sahip olmanın, organizasyonlarda bu yenilik potansiyellerini beslemenin, büyütmenin ve sonuçlarını üretmenin adına “inovasyon kültürü” diyoruz. 24 24 24

İnovasyon, farklı bir kültür ve anlayış gerektirir. KÜLTÜR VE İNOVASYON İnovasyon, farklı bir kültür ve anlayış gerektirir. Değişim ve gelişmeye açık olmak Hedef pazarı iyi analiz etme ve farklılık ve benzeşmelere odaklanma

İnovasyon için çok seslilik en büyük zenginliktir!!!! KÜLTÜR VE İNOVASYON İnovasyon için çok seslilik en büyük zenginliktir!!!! Büyük fırsatlar sağlar!!!! Global ama yerel çözümler!!!!

GLOBAL ÖRNEKLER Mc Donalds

GLOBAL ÖRNEKLER Coca -Cola

GLOBAL ÖRNEKLER Apple

DAMAT -TWEEN TÜRKİYE'DEN ÖRNEKLER Leke tutmayan gömlek Sigara Kokusu Tutmayan Kumaş Coolmax serisi

'Dünyaya bir çentik atın!!!' Steve Jobs SONUÇ 'Dünyaya bir çentik atın!!!' Steve Jobs “Geleneksel aklın aksine, inovasyon, birilerine doğuştan verilen ve birilerine de verilmeyen bir lütuf değildir; pratik yoluyla geliştirilebilecek bir beceriler kümesidir. Sadece başkalarının fikirlerini hayata geçiren değil, fikrin kendisini ortaya çıkaran olmalısınız.” Dr. Jeffrey Dyer, yönetim profesörü

'Bizden küçük bir öneri 'Mor ineğin akıllısı' Prof Dr. Arman KIRIM SONUÇ 'Bizden küçük bir öneri 'Mor ineğin akıllısı' Prof Dr. Arman KIRIM TEŞEKKÜRLER.....