BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
KAVRAM ÖĞRETİMİ.
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Eskipazar Müftülüğü Aile İrşat ve Rehberlik Bürosu Aile Okulu Dersleri-5 Hoş geldiniz.
Gülsel KARABAŞ Zihin Engelliler Sınıf Öğretmeni
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
TEST – 1.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
PROGRAM TASARIMI
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Akran destekli öğrenme
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
Kaynaştırma Ortamında Kavram Öğretimi ve Öğretimsel Uyarlamalar
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
7. BÖLÜM KAVRAM, BECERİ ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
Bir İŞLEM Öğretilecekse, Öğretmenin Sunuda Kullanacağı içerik Öğeleri Öğrencinin Alıştırma + Değerlendirme Etkinliklerinde Kullanacağı İçerik Öğeleri Genelleme.
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
DERS 8: Ölçüt Bağımlı Değerlendirmeler
Ders 2 Kavram Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
ÖĞRENMENİN AŞAMALARI Sezgin Kartal
Öğretimin Planlanması
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Kaynaştırma Ortamında Kavram Öğretimi ve Öğretimsel Uyarlamalar
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖZEL EĞİTİM BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ

İÇERİK ÖĞRETİM ÖNCESİ HAZIRLIK SÜRECİ 1 ÖĞRETİMİ DEĞERLENDİRME 2 KAVRAM ÖĞRETİMİ 3 BECERİ ÖĞRETİMİ 4 YILMAZ MUTLU

içerik (ne öğretilecek), Öğretim, içerik (ne öğretilecek), süreç (nasıl öğretilecek) ürün (öğrenilen ne ve nasıl değerlendirilecek) olmak üzere üç alanda incelenmeli ve geliştirilmelidir(Bender,2002). YILMAZ MUTLU

ÖĞRETİM ÖNCESİ HAZIRLIK SÜRECİ AMAÇLARIN BELİRLENMESİ İÇERİK ANALİZİ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİN BELİRLENMESİ YILMAZ MUTLU

AMAÇLARIN BELİRLENMESİ Öğrencinin var olan performansı öğretimin başlayacağı ilk basamak olmalıdır. Öğretmen, öğrencinin bulunduğu bu basamaktan başlamak üzere hazırlayacağı öğretim programındaki amaçları belirlemelidir. Belirlenen amaçlar, öğrencinin bir yıl içindeki eğitim sürecinde neleri kazanacağını göstermelidir (Bettencourt and Howard,2007). YILMAZ MUTLU

İÇERİK ANALİZİ Analiz öğretilecek olan beceri ya da kavramın daha küçük basamaklara ayrılması işi olarak tanımlanabilir. Öğretim içeriği, beceri ve kavram olmak üzere ikiye ayrılır. Diğer bir deyişle öğretim sürecinde kazandırılacak amaç ya bir beceri ya da bir kavramdır. YILMAZ MUTLU

İçerik (beceri veya kavram) analizi, çocuklara güçlük oluşturan yapıların daha kolay anlaşılabilen parçalara ayrılmasıdır. Bunun için içerik kavram ve beceri olarak sınıflandırılmalıdır. Çünkü kavram analizi ile beceri analizi yapılırken kullanılacak süreçler farklıdır. YILMAZ MUTLU

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ Bir materyalin öğretim ortamındaki etkinliğini belirleyen en önemli unsur, materyalin, öğrenme ortamı ve hedefleri ile öğrencinin bilişsel ve pedagojik özelliklerine uygun olarak hazırlanması ve kullanılmasıdır (Yanpar ve Yıldırım, 19.99) YILMAZ MUTLU

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİN BELİRLENMESİ Öğretmenin öğretimde en iyi bildiği yöntemi kullanması başarılı bir öğretimin temelidir. Öğrencinin bireysel gelişimini destekleyen ve öğrenciye bilgiye nasıl ulaşacağını öğreten teknikler olmalıdırlar (Bettencourt and Howard,2007). YILMAZ MUTLU

ÖĞRETİMİ DEĞERLENDİRME Öğrencilerin performanslarının ve öğretimin etkililiğinin, bir başka deyişle öğrencilerin hedeflenen öğretimsel amaçlara ulaşıp ulaşamadıklarının değerlendirilmesi ile öğretmen, hem öğrencilerin gelişimine ve hem de kendi öğretim sürecine ilişkin çok önemli bilgiler elde eder (Sucuoğlu, 2006). Diagnostik assessment Formative assessment Summative assessment YILMAZ MUTLU

YOL BOYAMA Temel'e karayollarını boyama işi vermişler. Temel başlamış çalışmaya. İlk gün tam 200 metre boyamış. İkinci gün 100 metre, üçüncü gün 50 metre. Artık dördüncü gün 10 metre boyayınca amiri Temel'i çağırmış: - Hayırdır evladım iyi çalışıyordun? - Ben yine iyi çalışıyorum. - İyi ama dün 50 metre bugün de 10 metre boyamışsın. - Ee haliyle. İlk günlerde boya kovasına gidip gelmek kolaydı, sonraları çok vakit almaya başladı... YILMAZ MUTLU

KAVRAM ÖĞRETİMİ Bireylerin ortak tepki vermesine yol açan ilişkili uyaranlara kavram denir. Kavram öğrenme, nesneleri, olayları ya da insanları bir sınıfa koyabilme ve bu sınıfa bir bütün olarak tepkide bulunabilme olarak betimlenmektedir. YILMAZ MUTLU

Kavram öğretimine başlanabilmesi için öğrencinin eşleme becerisine sahip olması gerekmektedir. Eşleme öğrenciye sunulan kavramın aynısını çevresinde bulunan ya da önüne konulan materyaller arasında göstermesi olarak tanımlanabilir. YILMAZ MUTLU

KAVRAM ANALİZİ VE PERFORMANS BELİRLEME KAVRAMIN YAPISINA İLİŞKİN ANALİZ Kavramın ilişkili (ayırıcı) ve ilişkisiz (ayırıcı olmayan) olan niteliklerinin belirlenmesidir. Örneğin: üçgen kavramının ilişkili niteliği üçgenin şekli,üç kenarının olması, üç köşesinin olması vb. ilişkisiz nitelikleri ise üçgenin yapıldığı malzeme, rengi,boyu vb. YILMAZ MUTLU

KAVRAMIN SUNUMUNA İLİŞKİN ANALİZ Kavramın sunumunda kullanılacak olan olumlu ve olumsuz örneklerinin belirlenmesidir. Edinim Aşaması: Kavramı Ayırt Etmesi Akıcılık Aşaması: Kavramı Kullanması Kalıcılık Aşaması: Kavram Kullanımının Sürmesi Genelleme Aşaması: Benzer Bağlamlarda Öğrendiği Kavramı Uygulaması YILMAZ MUTLU

BECERİ ÖĞRETİMİ Beceri, bireyin sahip olduğu yeterliliklerine dayalı olarak yapabileceği tahmin edilen ya da yaptığı etkinliklerdir. YILMAZ MUTLU

BECERİ ANALİZİ VE PERFORMANS BELİRLEME Öncelikle hangi beceriye ilişkin performans alınacağı belirlenmelidir. Performans alımı yapılacak olan beceriyi belirledikten sonra, beceriyi oluşturan alt basamakları belirleyerek becerinin analizi yapılmalıdır. Beceriye ilişkin performans alımı öğrencilere sunulan fırsatlara göre tekli fırsat yöntemi ve çoklu fırsat yöntemi olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. YILMAZ MUTLU

DUYMUYOR - Doktor bey, bizum Fadime sağır herhalde, sorularima cevap vermeyi... - Karınızın işitme derecesini ölçelim. Siz bir soru sorun, duymaz ise beş adım yaklaşıp soruyu tekrarlayın. Ne kadar mesafede duyuyor bilelim. Temel, deneme yapmak için eve gittiğinde Fadime'yi yemek yaparken bulmuş: - Karıcuğum bugün yemekte ne var? Ses yok... Beş adım yaklaşıp bir daha sormuş. Çıt yok... Bir beş adım daha yaklaşıp yine sormuş: - Kiz Fadime saa diyrum, yemekte ne var? - Bak Temel, dördüncü kez söyliyrum, yemekte hamsili pilav var... YILMAZ MUTLU