MİKRO ÖĞRETİM İlk kez yılında öğretmen eğitiminde kaliteyi artırmak amacıyla yapılan deneysel bir programın bir parçası olarak ABD de Stanford üniversitesinde.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Spor Pedagojisi.
Advertisements

Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
MERHABA.
Mikro Öğretim Dr. Şirin KARADENİZ.
Özel Öğretim Yöntemleri
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
Öğretmenlik Uygulaması
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
MERHABA.
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MERHABA.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
8 inci sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecektir eğitim-öğretim yılından.
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
MİKRO ÖĞRETİM.
OKUL AİLE BİRLİĞİ GÖREV VE YETKİLERİ
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
İ NG İ L İ ZCE Ö Ğ RETMENL İĞİ DERSLER İ N İ N SWOT ANAL İ Z İ Grup: Fireflies.
Etkinlikler ve Örnek Formlar
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Eğitimde Program Geliştirme
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI MEB / PKMB 1984.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI TANITIM SUNUSU
Bilgilendirme Toplantısı
İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Dünya Çocuk Bilim Derneği
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretimin Planlanması
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
BE BEP NEDİR ?.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

MİKRO ÖĞRETİM İlk kez yılında öğretmen eğitiminde kaliteyi artırmak amacıyla yapılan deneysel bir programın bir parçası olarak ABD de Stanford üniversitesinde geliştirilmiş, bizde kimi özel kurumlarla üniversitelerde son yıllarda uygulanmasına başlanmıştır. Bu teknik nasıl öğretileceği konusunda aday öğretmenleri yetiştirmek için öğretmen yetiştiren kurumlarda özel sektör ve kamu kurumlarında hizmet içi eğitim çalışmalarında kullanılmaktadır. Hazırlayan: Rabia Aydoğan Sınıf Öğretmenliği 2-C

TANIMLAR Mikro öğretim normal öğrenme ve öğretim süreçlerinin karmaşıklığını basitleştirmeyi amaçlayan bir laboratuar öğretim yöntemidir. Mikro öğretim yüz yüze eğitimin gerçekleştirilmesi için sınıf içinde uygulanan bir tekniktir.

TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ Bu teknikte kısa tutulur.(5-20 dk arası)Öğrenci sayısının az olmasına dikkat edilir. (1-5 öğrenci) ve her dersin öğretilme amacı yeterince açıklanır. Ders verilirken zamanın ayarlanmasına çok dikkat edilir.Burada önemli olan konu, mikro öğretim tekniğinin uygulanması sürecindeki evreleridir.Mikro öğretim çoğunlukla “öğret-yeniden öğret” çevrimi adı verilen bir sınama yanılma durumu olarak saptanır.

ÖĞRET, YENİDEN ÖĞRET Öğret yeniden öğret çevrimi altı basamaktan oluşur. 1- Verilen görevin gereklerine uygun bir mikro ders hazırlanır. 2-Belirlenen mikro ders öğretilir. 3-Öğretme işlemini ne derece başarıyla erine getirildiğinde dair sözlü,yazılı yada teyple dönüt alınır. 4-Bu alınan dönüt ışığında mikro ders yeniden düzenlenir. 5-Mikro ders yeniden öğretilir. 6-Bu defa öğretme işleminde gerçekleştirilen yada gerçekleştirilemeyen iyileştirmelerle ilgili sözlü,yazılı yada teyple dönüt alınır.

GÖZLEMLEME, BETİMLEME, DEĞERLENDİRME, YAZILI VE SÖZLÜ OLARAK DÖNÜT SAĞLAMA DERSİN KÜÇÜK BİR BÖLÜMÜ SUNULUR. BU SUNU FİLME ALINIR. SUNU TV’DEN YA DA VİDEODAN İZLENİR. TARTIŞMALARDA EKSİKLİKLER ÜZERİNDE DURULUR. DEĞERLENDİRME YAPILIR.

FAYDALARI MİKRO ÖĞRETİM GERÇEK YAŞANTILAR KAZANDIRIR. BU YÖNTEM İLE ÖĞRETİ PROG. KONTROL ALTINA ALINIR. BELLİ HEDEFLERİN GERÇEKLEŞMESİNİ ÖN PLANA ÇIKARTIR. ÖĞRETİMDE BİR LABORATUVAR ORTAMI YARATIR. SINIRLI KAYNAKLARLA DAHA GENİŞ, DAHA DENETİMLİ DENEY YAPMA İMKANI VERİR. NORMAL SINIF ÖĞRETİMİNİN KARMAŞIKLIĞINI AZALTIR. ANINDA DEĞERLENDİRME YAPILMASINI SAĞLAR.

SINIRLILIKLARI Sınıf yönetimi ve disiplinin sağlanmasına engel olabilir. Video kamera her okulda bulunmayabilir. Video kullanılmaması denetim çeşitliliğini azaltır. Bütün öğretim becerilerinin kazanmasına uygun düşmeyebilir. Öğretmen adaylarında aşırı heyecan ve kaygı uyandırabilir.