MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI DERS KİTAPLARI VE EĞİTİM ARAÇLARI YÖNETMELİĞİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Advertisements

Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
Eğitim Öğretimde Planlama
Özel Öğretim Yöntemleri
Kurulun İnceleme ve Araştırması
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Ulusal Yeterlilik Ulusal yeterlilik; yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşlarınca yapılan değerlendirmelerle tespit edilen ve MYK (Mesleki Yeterlilik.
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
AYDIN ÇOCUK MAHKEMESİ İSMAİL ÇEKİN PEDAGOG
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
2012/07 özel eğitim yönetmeliği değişiklikleri
Eğitim Kurumları Bilgilendirme Toplantısı Eğitim Kurumları Denetimi
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği RG Değişiklik Sayı Tarih
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
Öğretİmİn PlanlarI.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
Müracaat ve Şikayetler
Çalışma Yaprağı.
OKUL YÖNETİMİ Dr. Kerim Karabacak
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
Destek Eğitim Odaları.
GÖRSEL TASARIM.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Kazanımların tümünün doğrudan veya dolaylı yer almaması 2.İçerikte bilimsel hata bulunmaması.
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
DANIŞMANLIK TEDBİRİ UYGULAMALARI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
ANLATIMA HAZIRLIK.
TANILAMA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
11. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
Programın Karşılaştırılması Sunusu
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
7th International Congress of Research in Education
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
Öğretimin Planlanması
9. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
KANUNLARDA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
… Sınıf Öğretmeni.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
2019 AKADEMİK TEŞVİK ÖDENEĞİ BİRİM KOMİSYONLARI BİLGİLENDİRME VE EŞGÜDÜM TOPLANTISI 25 Aralık 2018.
Sunum transkripti:

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI DERS KİTAPLARI VE EĞİTİM ARAÇLARI YÖNETMELİĞİ

Yayınevlerinde aranacak kriterler  MADDE 5 – (Değişik : /27961 RG) (1) Ders kitabı üreten yayınevleri; ders kitabı üreteceği alanlar için yazar veya yazarlar ile en az birer editör, dil uzmanı ve görsel tasarım uzmanını çalıştırdığını veya bu uzmanlardan hizmet satın aldığını, söz konusu personelin fikir ve sanat eserleri ile ilgili kanuna aykırı iş ve işlemler ve yüz kızartıcı suçlardan hüküm giymediğini beyan eder.  (2) Yayınevlerince yapılan başvuruda verilen herhangi bir belgenin veya yazılı beyanın gerçek dışı olduğunun idari veya adli makamlarca tespit edilmesi hâlinde belgenin veya beyanın yer aldığı taslak ders kitabı, inceleme işlemi durdurularak yayınevine iade edilir.

Ders kitaplarının nitelikleri  MADDE 6 – (1) Ders kitapları;  Anayasa ve kanunlara aykırı hususları içermez.  İnsan haklarına aykırılık, cinsiyet, ırk, din, dil, renk, siyasi düşünce, felsefi görüş ve benzeri ayrımcılık içermez.  Bilimsel ilke ve yöntemlere uygun olarak hazırlanır.  Reklam niteliğinde ögeleri içermez.  Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçları ve Temel İlkeleri ile dersin programına ve hitap ettiği eğitim kurumunun amaçlarına uygun olur.  Öğretim programlarında belirtilen Atatürk ilke ve inkılâpları ile ilgili kazanımları içerir.

Ders kitaplarının sağlanma usulleri  a) Yarışma;  İhtiyaç duyulan alanlarda Bakanlıkça taslak ders kitabı hazırlanmasıyla ilgili olarak ödüllü veya ödülsüz yarışma açılabilir.  b) Sipariş;  c) Satın alma;  Bakanlık, okutulmasına ihtiyaç duyulması hâlinde, yurt içinde veya dışında yazılmış ya da tercüme edilmiş olan kitaplar satın alma yoluyla temin edebilir.  ç) Yazdırma;  Bakanlık, bu Yönetmelik hükümlerince Başkanlığın koordine veya rehberliğinde kuracağı bir komisyona kitap hazırlatabilir.  d) Özel kesimce hazırlama;

Ders kitaplarının sağlanma usulleri  Bakanlıkça yarışma, sipariş, satın alma ve yazdırma usulleriyle temin edilen kitapların incelenmesi de Başkanlıkça yapılır.  (5) (Değişik beşinci fıkra : /27961 RG) Taslak ders kitabının hazırlanmasında yararlanılan kaynaklar kaynakçada belirtilir. Başka bir ders kitabından alıntı yapılamaz ve bir ders kitabı diğerine kaynak olarak gösterilemez. Bu hükme aykırı bir durumun tespiti ve bu tespitin Kurulca yerinde bulunması hâlinde taslak ders kitabı, ilgili birim veya yayınevine iade edilir. Yayınevi, iade edilen taslak ders kitabının ait olduğu alanın bu kitap seviyesinde bir yıl süreyle ders kitabı başvurusunda bulunamaz.

Ders kitaplarının hazırlanması  a) İçerik;  Konu ve üniteler, sınıf seviyesine göre günlük hayatla bağlantılı ve uygulamalı olarak ele alınır.  Dersin özelliğine göre ünite, bölüm ve konular arasında hacim bakımından programında belirtildiği şekilde uygun bir denge kurulur.  Kazandırılacak bilgi, beceri, tavır ve tutumlar ile değerler sınıf seviyesine uygun kavram ve örneklerden hareket edilerek verilir.  Konuların işlenişinde gereksiz bilgi ve ayrıntıya yer verilmez.  İstatistiki ve bilimsel bilgiler güncellenmiş olarak verilir.

Ders kitaplarının hazırlanması  b) Dil, anlatım ve üslup;  Yaşayan Türkçe doğru, güzel ve etkili kullanılır.  Türkçeleşmiş kelimeler, yaşayan Türkçenin bir parçası olarak değerlendirilir.  Konuların işlenişinde doğru, açık, anlaşılır yalın bir dil ve anlatım kullanılır.  Kelimeler, nüanslara dikkat edilerek titizlikle seçilir.  Metinlerde akıcılık, mantık dokusu ve fikir bütünlüğü sağlanır.  İlköğretimin ilk üç sınıfında soyut kavramların kullanılmasından kaçınılır.

Ders kitaplarının hazırlanması  c) Öğrenme, öğretme, ölçme ve değerlendirme;  Öğrencinin yeni bilgileri ezberlemesi değil, zihninde yapılandırması hedeflenir.  Öğrenme yöntemleri ve stratejileri dikkate alınır ve üst düzey düşünme becerileri geliştirilir.  Değerlendirmeye ilişkin unsurlar, ölçme ve değerlendirmenin ilke ve teknikleri dikkate alınarak düzenlenir.

Ders kitaplarının hazırlanması  ç) Teknik, tasarım ve düzenleme;  Görsel unsurlar, öğrencilerin gelişim basamaklarına uygun, görsel algı yönünden renk uyumuna dikkat edilerek açık, temiz ve net bir baskıyla hazırlanır.  Her türlü yazı, resim, fotoğraf ve benzeri materyallerden telif hakları gözetilerek alıntı yapılabilir.  resim altı yazıları, dipnotlar ve benzeri kullanılan yazılar hariç ilköğretim 1 inci sınıflar için yirmi, 2 nci sınıflar için onsekiz, 3 üncü sınıflar için ondört, 4 üncü sınıflar için oniki, 5 inci sınıflar için onbir, daha üst sınıflar için ise on puntodan daha küçük harfler kullanılmaz.  Dipnotlar, bölüm veya ünite sonlarında verilir.

Öğrenci çalışma kitabının hazırlanması  Öğrenmeyi kolaylaştırmak amacıyla öğrencinin ilgisini çekecek çeşitli örneklere yer verilir.  Konularla ilgili öğrenmeyi destekleyici ve günlük hayatla ilgisini kurabileceği çalışmalara ağırlık verilir.  Konular, öğrencinin öğrenmesini kolaylaştıracak ve ilgisini çekecek grafik, şekil, resim, fotoğraf, harita, karikatür gibi görsel ögelerle desteklenir.  Dersin özelliğine göre soru-cevap, doğru-yanlış, çoktan seçmeli, eşleştirme, boşluk doldurma, bireysel ve grup çalışmaları, canlandırma, tablo tamamlama, cümle tamamlama gibi yöntem, teknik ve etkinliklere de yer verilir.

Öğretmen kılavuz kitabının hazırlanması  Konuların işlenişinde ulaşılmak istenen hedefler belirtilir.  Öğretmeyi ve öğrenmeyi kolaylaştırmak amacıyla ilgi çekici değişik örnek ve uygulamalara yer verilir  Konu ile ilgili zaman analizine ve konunun işleniş planına,  Öğretmenin konu ile ilgili yapacağı ön hazırlıklara,

Kitapların okutulma süresi  MADDE 25 – (1) Ders kitaplarının okutulma süresi, Kurul kararında belirtilen öğretim yılından itibaren 5 öğretim yılıdır. Okutulma süresinin uzatılması  MADDE 26 – (1) Okutulma süresi sona eren ders kitaplarının süreleri uzatılmaz. Ancak alanında ders kitabı bulunmayan veya bir kitap bulunan ders kitaplarının bir yıl süreyle uzatılıp uzatılmamasına, ilgili birimlerin veya başvuru sahiplerinin Başkanlığa başvurusu sonucunda Kurulca karar verilir. Bu durumdaki kitaplar için süre uzatımı, en fazla iki defa yapılabilir.  Program değişikliklerinin ders kitaplarına yansıtılması  Ders kitabının yeniden yazımını gerektiren program değişikliklerinde,  a) Başvurusu yapılmış, inceleme ve değerlendirme işlemleri sonuçlandırılmamış taslak ders kitapları ilgili birim veya yayınevine iade edilir.  b) Ders kitaplarının okutulma süresi sona erer.

Ders kitabı yerine okutulacak eğitim araçları  MADDE 34 – (1) Ders kitabı bulunmaması hâlinde, ilgili birimce ders kitabı yerine kullanılacak eğitim aracı hazırlanır ve okutulur. Bu eğitim aracı ders kitaplarını inceleme usul ve esaslarına göre incelenir ve Kurulun onayına sunulur. Kurulca onaylanması hâlinde eğitim aracının okutulma süresi alanında ders kitabının okutulmaya başlanacağı öğretim yılına kadar sürer. Bu süre beş yılı geçemez.