T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRL ÜĞÜ İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLERİNE İLETİLMESİNDE YARAR GÖRÜLEN KONULAR ANKARA ARALIK-2009.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

T.C. KAHRAMANMARAŞ VALİLİĞİ İl Millî Eğitim Müdürlüğü
ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim
KAMU HİZMET ENVANTERİ SEMİNERİ
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
SAKARYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİ GELİŞTİRME BÖLÜMÜ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Eğitim-Öğretim Yılı Eylül Dönemi Seminer Çalışması
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Ortamlarının ve Öğrenme Süreçlerinin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı Aralık 2014 Ayşe TURNA.
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞLERİ
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KASIM 2013 MERKEZÎ ORTAK SINAVLAR TAŞRA TEŞKİLATI GÖREVLERİ SINAVDAN ÖNCE YAPILACAKLAR İl ve ilçelerde de sınav.
BENİM LİSEM HANGİSİ?.
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
1 Niğde İl Milli Eğitim Müdürlüğü – Stratejı Şubesi: İstatistik Bürosu.
Mersİn İl Mİllİ EğİTİm Müdürülüğü EĞİTİMDE KALİTE yönetİm sİstemİ değerlendİrİcİ eğİtİmİ   MERSİN.
MANİSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİM GEÇİŞ VE KONTENJANLAR
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
EĞİTİM İSTATİSTİKLERİ
HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ VE SEÇMELİ DERSLER
28 – 29 Kasım 2013 Merkezi Ortak Sınavlar Taşra Teşkilatı Görevleri.
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Tercih İşlemlerinin Yapılacağı Yerler:
Nedir?. Eğitime %100 Destek Projesi 193 Sayılı Gelir ve 5422 Sayılı Kurumlar Vergisi Kanunlarında değişiklik yapan 24/04/2003 tarih ve sayılı Resmi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) TERCİH ve YERLEŞTİRME SİSTEMİ –
 Cazibe Merkezi Okullar  Hacı Rafet Gümüş Lisesinin Dönüşümü  Arzulu İlk Öğretim Okulunun Durumu.
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI. 1 - Öğretim Şekli 2- Tahsis Durumu 3- Bina Durumu 4- Lojman Durumu 5- Bina Kullanımı (Özellikle derslik sayıları) E-OKUL MODÜLÜNE.
ZONGULDAK İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM İSTATİSTİKLERİ
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 1.
1 ZÜMRÜTOVA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. 2 “En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır.
Varsa okul logosu Okul adı Adres.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TEOG tercih ve yerleştirme işlemleri Lise türleri
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği RG Değişiklik Sayı Tarih
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
OKULUN KISA TARİHÇESİ 1 Aralık 1949 tarihinde kız okulu olarak açılmıştır yılında İstasyon Caddesindeki şimdiki binasına taşınmıştır
PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI MEB / PKMB 1984.
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ KAĞITHANE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Hazırlayan: Zehra AKÇA (Psikolojik Danışman)
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
İl Millî Eğitim Müdürlüğü
EĞİTİM İSTATİSTİKLERİ
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ
ÇORUM İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (TEOG) 2015 – 2016 Eğitim - öğretim yılından başlayarak altı temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından.
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
OKUL YÖNETİMİ Dr. Kerim Karabacak
1 ERENLER İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE/İSTATİSTİK BİRİMİ.
Çankırı İl Milli Eğitim Müdürlüğü
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ OKUL TANITIMLARI. BATMAN SPOR LİSESİ 2.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
ŞEHİT SABRİ ERYELER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ KUMRU-ORDU
Ortaöğretime Geçiş Sistemi
Sunum transkripti:

T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRL ÜĞÜ İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLERİNE İLETİLMESİNDE YARAR GÖRÜLEN KONULAR ANKARA ARALIK-2009

2 2 A-MEVZUATA İLİŞKİN √ Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği, √ Fen Liseleri, √ Anadolu Liseleri, √ Sosyal Bilimler Liseleri, √ Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri, √ Yabancı Dil Eğitim Öğretim, √ Kurum Tanıtım, √ Ortaöğretim Kurumları Ödül ve Disiplin, √ Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmelikleri ile

3 √ Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Nakil ve Geçiş, √ Uluslar Arası Yarışmalarda Dereceye Giren Öğrencilerin Ödüllendirilmesi Hakkında Yönergeler irdelenmelidir. Söz konusu mevzuatın uygulamasında karşılaşılan sorunlar ile ihtiyaç duyulan değişiklik teklifleri, gerekçeleri ile birlikte Ortaöğretim Genel Müdürlüğüne gönderilmelidir. 3

4 B. PROGRAM VE DERS KİTAPLARI Ortaöğretimin yeniden yapılandırılması çerçevesinde Anadolu liselerinden hazırlık sınıfları kaldırılmıştır. Anadolu liselerine hazırlık sınıfı açılması teklifi yapılmamalıdır. Veliler ve takipçiler ikna edilmelidir. Yeni programların anlaşılmasına ve uygulanmasına önem verilmeli ve takip edilmelidir. Özellikle Yabancı dil (İngilizce) programları izlenmelidir 4

Yeni hazırlanan öğretim programı ve ders kitaplarının tanıtımı konusunda, gerekli çalışmalar yapılmalı, ilde görev yapan tüm öğretmenler, formatörlerden yararlanmak suretiyle hizmet içi eğitimden geçirilmelidir. Özellikle yenilenen öğretim programı ve ders kitaplarının tanıtımı konusunda hizmet içi eğitim almış branş öğretmenlerinden yararlanılmalı ve ildeki tüm öğretmenlerin bilgilendirilmesi amacıyla toplantılar düzenlenmelidir. 5

Bilindiği gibi Ortaöğretim Kurumları Haftalık Ders Çizelgeleri ile açıklamaları Talim ve Terbiye Kurulunun 11/09/2009 tarih ve 151 sayılı Kararı ile uygulamaya konulmuştur. Ayrıca 15/10/2009 tarih ve 181 sayılı Ek Karar ile de ilaveler yapılmıştır. Söz konusu Kararlar doğrultusunda uygulamanın takip edilmesi gerekmektedir. Öğretim programı ve ders kitapları incelenmeli, eleştiri ve öneriler il bazında raporlaştırılarak, Genel Müdürlüğümüze ulaştırılmalıdır. 6

7 C. VEB SAYFASI, İNTERNET, e-POSTA Tüm okullar, WEB sayfalarını oluşturmalı İnternet ve e-posta adreslerini ilgili genel müdürlüklere göndermelidir. Konu il ve ilçe millî eğitim müdürlerince de takibe alınmalıdır. 7

8 D. OKUL BAHÇELERİ VE DİĞER MEKANLAR Okul bahçelerinin ağaçlandırılması, okulların depoları, kantinleri, tüm mekan ve eklentilerinin temiz tutulması, sağlıklı ve hijyenik ortamlarda eğitim-öğretim faaliyetlerinin sürdürülmesi izlenmelidir. 8

9 E- YATIRIM, ONARIM, DONATIM VE BÜTÇE a-Yatırım Okul açma teklifleri şartları uygun ise Ocak-Haziran ayları arasında yapılmalıdır. Açılma şartlarını taşımayan okulların, açılmaları teklif edilmemelidir. Yatırım teklifleri, önem derecesine göre e-yatırım projesi kapsamında, bilgisayar ortamında her yıl istenilen süre içerisinde teklif edilmelidir. 9

10 Binaların atıl kapasitelerinin ortak kullanımı mutlaka sağlanmalıdır. Binaların tahsis dışında kullanılması halinde ilgili daireye bilgi verilmelidir. 10

11 b) Onarım Onarım ödenekleri illere toplu gönderilmektedir. Okul onarımlarının, acil ihtiyaç durumuna göre planlı bir şekilde tatil süresi içerisinde başlanıp bitirilmesine önem verilmelidir. Onarılan okulların listesi ve özeti ilgili daireye gönderilmelidir. 11

12 c) Bütçe Fizikî mekân, derslik, öğrenci ve öğretmen sayısı bakımından benzer olan okulların yakıt, su, elektrik, temizlik ve kırtasiye harcamalarında önemli farklılıklar izlenmeli ve incelenmelidir. Ödeneklerin tasarruf tedbirleri de dikkate alınarak ekonomik olarak kullanılmasına özen gösterilmeli, tüm paydaşlarda bu bilinç geliştirilmelidir. 12

13 Okulların doğalgaz dönüşümleri mutlaka yapılmalıdır. Özellikle kalorifer yakıtı (kal-yak) Fuel-oil kullanımı kesinlikle terk edilmeli ve konu izlenmelidir Mali yılın son ödeneklerinin tenkis olmamasına özen gösterilmeli ve izlenmelidir.

14 d) Donatım Donatımlar da bilgisayar ortamında alınmaktadır. e- donatım veya e-taşınır modülü üzerinden alınacak donatım ihtiyaçları zamanında girilmelidir. Okul isimleri sıfat ve unvan belirtilmeden verilmelidir. Prof. Dr. Orhan Okay Lisesi yerine Orhan Okay Lisesi, Şehit Jandarma Kıdemli Yüzbaşı Ersin Bacaksız Anadolu Lisesi yerine Ersin Bacaksız Anadolu Lisesi şeklinde isimlendirilmelidir. Liselerin, Anadolu lisesine dönüştürülmeleri hızlandırılmalıdır. Önümüzdeki yıl Anadolu Liselerinin, lise sayısından daha fazla olmasına yönelik planlamalar yapılmalı ve dönüştürme teklifleri Genel Müdürlüğümüze gönderilmelidir. 14

15 F- OKUL PANSİYONLARINA İLİŞKİN Pansiyonların tam kapasite ile hizmet vermesine özen gösterilmelidir. Pansiyonlarda imkanlar ölçüsünde yatakhanelerin oda, banyoların kabine dönüştürülmesi çalışmaları devam ettirilmelidir.

16 G- EĞİTİM-ÖĞRETİME İLİŞKİN ÖSS ve ÖSYS sonuçları her yıl mukayeseli olarak okul türleri bazında değerlendirilmeli ve gerekli iyileştirme tedbirleri alınmalı ve okullar arasında rekabet oluşturulmalıdır. Merkezi giriş sınavı dışındaki öğrenci alan ortaöğretim kurumlarına elektronik ortamda (e-kayıt) öğrenci kaydı yapılmasına önem verilmelidir. Öğrencilerin mesleki ve teknik orta öğretime daha fazla yönlendirilmeleri özendirilmelidir.. 16

Öğrencilerin derslerdeki başarılarını artırmak ve sınav deneyimi kazanmalarına yardımcı olmak, ulusal ve uluslar arası düzeyde yapılan sınavlarda başarılı olmalarını sağlamak amacıyla okullarda soru bankası oluşturulmalı, her tür ve kademede ve sınıflar seviyesinde ortak sınav yapılması imkânlar ölçüsünde özendirilmelidir. 17

18 H. DİĞER ÖNEMLİ HUSUSLAR Öğretmen ve öğrencilerin okuma alışkanlığı kazanmaları için kampanyalar düzenlenmeli, okul kütüphaneleri sürekli açık tutulmalı ve kütüphanesiz okul bırakılmamalıdır. Mevzuatta yapılan değişiklikler, eğitim öğretimin özüne dönük genelgeler Bakanlığımız web sayfalarında yayınlanmaktadır. Hızlı ve kolay erişim amacıyla belirtilen sayfaların günlük takibi mutlaka yapılmalıdır. (