KAŞİFLİK/MUCİTLİK ve YENİLİK ve GİRİŞİMCİLİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Strateji Tasarımı İlker acar.
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
REKLAMCILIK Hafta 5.
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Üniversite - Sanayi İşbirliği Destek. Programa Etken Olan Temel Sorular
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Girişimcilik.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
"Eğitimdir ki bir milleti ya özgür,
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
GİRİŞİMCİLİKTE YENİLİK (İNOVASYON)
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
GİRİŞİMCİ YAVUZ SELİM MURATOĞLU.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
DEĞER VE ENTELEKTÜEL SERMAYE Yıldız Teknik Üniversitesi
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
İÇ GİRİSİMCİLİK.
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
STOK MALİYETİ.
VERİMLİLİK ve VERİMLİLİK ÖLÇÜMÜ
Pazarlama ve Temel Kavramlar
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Proje Hazırlama Eğitimi Dr. Necati VARDAR KTO Karatay Üniversitesi Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği Öğretim Üyesi.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
EKONOMİK DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Şirket Adı İş planı sunusu.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Hazırlayan İNOVASYON BİLAL ÇİÇEK 8\A 759 İNOVASYON Önce sonra.
TEKNOLOJI VE TASARIM DERSI.
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
Pazarlama İletişimi
Şirket Adı İş Planı Sunusu.
Sunum transkripti:

KAŞİFLİK/MUCİTLİK ve YENİLİK ve GİRİŞİMCİLİK

Genellikle kaşiflik ve yeniliğin eş anlamı olduğu zannedilmektedir Genellikle kaşiflik ve yeniliğin eş anlamı olduğu zannedilmektedir. Ancak bu iki kavram arasında belirgin farklılıklar vardır.

Kâşiflik/mucitlik yeni fikirleri oluşturma süreciyle ilgiliyken yenilik bu yeni fikirlerin mal ve hizmetlere dönüştürülmesi sürecini odak alır. Kısaca yenilik yeni fikirlerin paraya dönüştürülme süreciyle ilgilidir. Kâşiflik bir bilim adamının veya yarısı bitmiş resimle uğrasan bir sanatçının hayalinde ortaya çıkan bir süreç olarak da tasvir edilebilir.

Yenilik, kaşifçe/mucitçe fikirler üzerinde çalışacak yetenekli ve birbirini tamamlayan insanların emeğini de gerektiren zor bir istir. Ayrıca yenilik, kaşifçe fikirleri somut ürün ve süreçlere dönüştürülme süreci içerisinde tüketici hizmetlerini geliştirmek, maliyetleri azaltmak ve örgüt içinde yeni kazanç alanı oluşturmakla da ilgilenir

En geniş anlamıyla yenilikçilik kavramını ele alan kişi Schumpeter’dir En geniş anlamıyla yenilikçilik kavramını ele alan kişi Schumpeter’dir. Schumpeter (1950) yeni firmaların ve girişimciliğin temel fonksiyonları olarak olan yeniliği görmüştür. Ayrıca, Schumpeter girişimciliği farklı açıdan ele alarak tanımlama yoluna giden ilk kişidir.

Schumpeter’a göre yenilik kavramı girişimcilik tanımının temelinde bulunmaktadır. Girişimciyi; yeni mal ve hizmetler üretme, yeni süreç geliştirme, yeni ihracat pazarları bulma, yeni bir örgüt yapısı oluşturma gibi isletme açısından yeni birleşimler sağlayarak, mevcut ekonomik düzeni yıkan kişi olarak tanımlar.

Eğer yeni teknoloji, ürün, pazar yâda örgütsel uygulamalar piyasadaki mevcut ürünlere yada örgütsel uygulamalara açık alternatifler oluşturmuyor ise kaşifçe/mucitçe yıkım oluşamaz

Peter F. Drucker’a göre ise işletme yönetiminde iki temel görev vardır: İnovasyon ve pazarlama (1985, Innovation and Entrepreneurship). Pazarlama, müşterilerin bugünkü ihtiyaçları ile ilgilenirken inovasyon, gelecekteki ihtiyaçları ile ilgilenir. İşletmeler sürekli inovasyon çabası içinde olmazlarsa, tüketici ihtiyaçları ve teknolojiler değiştiğinde işletmelerin yaşama şansı olmaz.

Toplumsal, kültürel ve idari ortamda yeni yöntemlerin kullanılmaya başlanması anlamına gelen yenilik kavramı, Türkçede İngilizce ‘”İnnovation” kelimesinin karşılığı olarak kullanılmaktadır

Türk Dil Kurumu’nun da ‘innovation’ sözcüğünü yenilik olarak Türkçeleştirdiği ve yeniliği “var olan bilgi birikiminden yola çıkılarak daha gelişmiş, daha kaliteli, daha işlevsel yeni ürünler, üretim süreçleri, örgütlenmeler ve yönetim uygulamalarının geliştirilmesi” olarak tanımladığı görülmektedir

Öte yandan “innovativeness” kavramının karşılığı olan yenilikçilik; yeniliklere karşı verilen tepkileri, değişime ve yeni olan şeyleri denemeye karşı istekliliğini ifade etmektedir. Benzer bicimde “innovator” kavramının karşılığı olan yenilikçi ise, Roger’ın (1995) ifadesiyle yenilikçilik kategorilerinden biridir ve diğer kategorilere göre yenilikleri daha önce benimseyen grubu ifade etmektedir

İnovasyon nasıl ki yenilenme sözcüğünün karşılayamayacağı bir anlam yükü taşıyorsa bir buluş gibi anlaşılmaması da gerekli. İnovasyonu buluştan ayıran en iyi örneklerden birisi Türk Teknoloji Vakfı tarafından verilmiştir.

Bir mucit yeni bir buluş yapabilir fakat bu fikrin geniş bir çevre tarafından kabul görmesi, üretilmesi ve sunulması “girişimcinin” faaliyet alanını oluşturur. Hiçbir zaman insanlığın hizmetine sunulamamış birçok buluş yapılmıştır. Bu buluşlara konu olan ürün ya da hizmetler, gerekli kaynakları harekete geçirme yeteneğine sahip girişimciler tarafından ele alınmadığından tüketicilere sunulma aşamasına gelememiştir

SİNGER. Evet, tahmininizin aksine, Isaac SİNGER, dikiş makinasını icat eden ve dolayısıyla adını veren kişi değildir. Dikiş makinasını 1846 yılında, Boston'lu bir mucit Elias Howe icat etti. Ama, icadını inovasyona dönüştürmeyi beceremeyen Howe, hem icat ettiği makinaya adını verme hem de bundan milyarlarca dolar kazanma şansını kaybetti.

Bu işi başaran Singer, dünyanın her tarafında dikiş makinası denince akla gelen marka ve isim oldu. Singer'in bunu nasıl yaptığı da sanayicilerimiz için önemli bir ipucu: Howe'un dikiş makinası için aldığı patentten yararlanmıştır. İnovasyon için patentler büyük ipuçları içerir ve sürekli yeni ürün ve üretim yönetim geliştirerek rekabet gücünü korumak hedefindeki girişimcilerin kendi alanlarındaki patentleri izlemeleri ve incelemeleri büyük yarar sağlar.

İcatlar ve patentler inovasyon için büyük fırsatlar içerir ama girişimciden beklenen icat yapması değil, inovasyon yapmasıdır. Çünkü ancak o zaman pazar payını ve karlılığını artırıp rekabet gücünü yükseltebilir”

İNOVASYON/YENİLİK SÜRECİ İnovasyon; yeni fikirleri (ürün, metot veya hizmet gibi) değer yaratan çıktılara dönüştürme sürecidir. Bu süreç iki temel basamaktan oluşur. İnovasyon sürecini başlatması bakımından önem arz eden ilk basamak; yeni ve kaşifçe fikirlerin ortaya çıkmasıdır. Emek ve yatırım gerektiren ikinci basamak ise ortaya çıkartılan yeni ve kaşifçe fikirlerin ticarileştirilmesi, başka bir deyişle katma değer sağlayanürün, metod veya hizmetlere dönüştürülmesidir.

İnovasyon Türleri Ürün İnovasyonu • Hizmet İnovasyonu • Süreç İnovasyonu • Pazarlama İnovasyonu • Organizasyonel İnovasyon

Ürün İnovasyonu • Farklı ve yeni bir ürünün geliştirilmesi • Varolan bir üründe değişiklik, farklılık ve yenilik yapılması

Teneke kutudaki içecekleri hiç bu şekilde içmeyi düşünmüş müydünüz?

Kavun dilimleyicisi tek kelimeyle mükemmel bir buluş.

Mısır soyucu farklı ve inovatif bir düşünce

Mısır tutucu ızgara mısırcıların işini kolaylaştıracak

Yumurta kırmak artık daha kolay:)

Soğan gözlüğü gerçek bir ihtiyaç.

Hizmet İnovasyonu • Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş bir hizmet yaklaşımı • Hizmetin sunum ve dağıtım sistemindeki farklılık • Hizmetin sunulmasında yeni teknolojilerin kullanılması

Süreç İnovasyonu • Farklı yeni bir üretim veya dağıtım yönteminin geliştirilmesi veya varolan yöntemlerin iyileştirilip daha gelişkin hale getirilmesi.

Pazarlama İnovasyonu • Yeni pazarlama yöntemlerinin ve yeni pazarlama kanallarının geliştirilmesi, yeni ambalaj ve boyutlama gibi yeniliklerin geliştirilip uygulanması.

Organizasyonel İnovasyon • Yeni çalışma ve iş yapış yöntemlerinin geliştirilmesi ya da varolan sistemlerin firma şartlarına uyarlanarak kullanılması.

Başarılı bir yenilik yapabilmek için yeni ürünün ya da yeni hizmetin beş ölçüte göre değerlendirilmesi gerekir (Doyle, 2003, s. 219-220) Arş. Gör. Osman KOYUNCU

Fayda: Müşteriler yeni özellikleri değerli bulmalıdır Fayda: Müşteriler yeni özellikleri değerli bulmalıdır. Örneğin, saniyesini sektirmeyecek yeni bir kol saati mükemmel bir teknik özelliğe sahiptir, ancak büyük bir olasılıkla müşteriler bunu önemli bir fayda olarak algılamayacaktır. Arş. Gör. Osman KOYUNCU

2. Enderlik: Yeni ürünün getirdiği fayda benzersiz bulunmalıdır 2. Enderlik: Yeni ürünün getirdiği fayda benzersiz bulunmalıdır. Pazarda mevcut bir ürünün aynı faydayı sağladığı algılanırsa, yenilik fikrinin değeri az olur. Arş. Gör. Osman KOYUNCU

3. Zamanlama: Yeni ürünler geliştirmenin ve pazara sunmanın hızı gün geçtikçe önemli hale gelmektedir. Geliştirilmesi geciken ürünlerin geliştirme maliyeti yüksek olur, daha düşük kar marjları vardır ve daha küçük pazar payı elde ederler. Arş. Gör. Osman KOYUNCU

4. Süreklilik: Yeni bir ürün, benzersiz bir fayda sağlayabilir ancak hemen de taklit edilebilir ve hissedarlara fazla değer yaratmaz. Buluşu yapan şirketin pazara girişe yönelik engeller geliştirmesi gerekir. Arş. Gör. Osman KOYUNCU

5. Pazarlanabilirlik: Şirketin yeni ürünü pazarlayabilme yeteneği olmalıdır. Bunlara güvenilir ve etkin ürünler geliştirmek, üretmek, müşterilerin ödeyebilecekleri bir fiyat koymak ve dağıtımını ve satış sonrası hizmetlerini verebilecek etkin bir dağıtım kanalı kurmak dahildir. Arş. Gör. Osman KOYUNCU

YENİLİK KAYNAKLARI Yeniliklerin ortaya çıkmasını sağlayan fırsatlar olarak da görülen yenilik kaynakları Peter F.Drucker tarafından iki grup halinde toplanmaktadır. Arş. Gör. Osman KOYUNCU

Birinci grupta olanlar şirketin veya sektörün içinde yer alır. Bunlar beklenmedik gelişmeler, uyumsuzluklar, süreç ihtiyaçları, sektör ve pazar yapısındaki değişiklikler şeklinde dört tür kaynaktır. Arş. Gör. Osman KOYUNCU

Bunlardan başka ikinci grup olarak şirketin dışındaki sosyal ve entelektüel ortamlarda bulunan kaynak sayısı da üçtür. Arş. Gör. Osman KOYUNCU

demografik yapıdaki değişiklikler, algılama değişiklikleri Bunlar, demografik yapıdaki değişiklikler, algılama değişiklikleri ve yeni bilgidir. (Ürper, 2009, s. 44) Arş. Gör. Osman KOYUNCU