ÖĞRENME MERKEZLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
UZAKTAN EĞİTİM.
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
Güssün Güneş & İlkay Holt 9-11 Şubat 2006 Pamukkale Denizli
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
Similasyon (Benzetim)Tekniği
Eğitim Öğretimde Planlama
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
E-Öğrenme Nedir?
Interaktif Akıllı Tahta Uygulamaları ve Matematik
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
Osman SAKA- Bilişim 2000 Prof.Dr. Tanju Aktuğ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Doç.Dr. Ziya Alkan Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dr. Murat Sincan Hacettepe.
Hazırlayanlar Seher Erdoğan Fatma Tapa E. Temuçin Örsdemir Ferdi Erdem
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
/ 61 Zekeriya Aktürk, Nezih Dağdeviren EQuiP Türkiye Delegeleri Aile Hekimliğinde Kalite Kursu Bir Kalite İyileştirme Planı (KİP) Oluşturma Grup Çalışması.
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
UE TEKNOLOJİLERİ Ders UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ Ders Sorumlusu
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
İSTASYON YÖNTEMİ.
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
Uzaktan Eğitimde Öğretmen Ve Öğrenci Rolleri Ve Akademik Danışmanlık
Öğretim İlke ve Yöntemleri
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
ÖĞRETİM ARAÇLARI Bölüm 6. Öğretim Araçları Yazı tahtası Akıllı tahta Bilgisayar Tarayıcı Dijital kamera Dijital fotoğraf mk. Web kamerası Dijital ses.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÖĞRETİM MATERYALLERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

ÖĞRENME MERKEZLERİ

ÖĞRENME MERKEZLERİ Öğrenme merkezi; sınıfın bir köşesinde öğretmek, öğrendiğini güçlendirmek amaçlı aktiviteler ve materyaller düzenlenmesi ile oluşturulur. Bir öğrenme merkezi, öğrencilerin zorunlu ya da seçmeli bazı etkinliklerde bulunduğu bir odadır.

ÖĞRENME MERKEZLERİ Bu merkezlerde öğrencilerin gereksinim duyduğu kitap, bilgisayar, fen deneyi, ses kayıt ve benzeri araç ve materyaller bulunur. Öğrenme merkezleri ya da öğrenme istasyonları olarak adlandırılabilen bu ortamlar, öğrencide yeni öğrenmeler sağlayabildiği gibi daha önce öğrenilenlerin pekiştirilmesine de fırsatlar tanır.

ÖĞRENME MERKEZLERİNİN PLANLANMASI Her öğrenme merkezlerinin başında bir uzman görevli bulunur. Her grubun ise bir lideri vardır. Öğrenme merkezlerine gelen öğrencilere uzmanlar o merkezde yapacakları hakkında bilgi verir, yardım eder. Grup liderlerinin görevi ise grubundaki elemanları sıralı bir şekilde her bir merkeze bir öğrenci göndermek şeklinde dağıtır. Grup elemanları her bir merkezde belli bir süre kalarak bütün merkezleri dolaşır.

ÖĞRENME MERKEZLERİ Merkezlerin oluşturulmasında aşağıdaki noktalara dikkat edilir; Öğrenmenin amaçlarına odaklanmalıdır. Öğrencilerin amaçlara yönelik bireysel gelişimini sağlayıcı materyal ve aktiviteler içermelidir. Aktiviteler, basitten karmaşığa, somuttan soyuta yapılandırılmıştan açık uçluya doğru sıralandırılmalıdır.

ÖĞRENME MERKEZLERİ Materyaller ve aktiviteler öğrenci hazır bulunuşluk düzeyleri, öğrenme profilleri ve ilgilerini kapsayacak şekilde çerçevelenmelidir. Öğrencilerin anlayabileceği net yönlendirmeler kullanılmalıdır. Öğrencinin ihtiyacı olan ve yapmasının yararlı olacağı öğretim sunulmalıdır. Öğrencinin merkezlerde yaptıklarını ve yaptıklarıyla birlikte orada geçirdiği zamanın kalitesini saptanmak amaçlı kamera kullanılabilir (Ya da öğretmen gözlem yoluyla saptar ve öğrenci ile paylaşır.)

ÖĞRENME MERKEZLERİ Oluşturulabilecek örnek merkezler şunlardır: Kütüphane Merkezi Drama Merkezi Yazı Merkezi Uygulama Merkezi Online Olarak Uzmana Danışma Merkezi İnternetten Araştırma Merkezi Video İzleme Merkezi Sanat Merkezi Dinleme Merkezi

KAYNAKLAR: October 2003 | Volume 61 | Number 2 Teaching All Students Pages 72-75 Raising Expectations forv the Gifted Colleen Willard-Holt Farklılaştırılmış Öğretim Stratejileri www.erg.sabanciuniv.edu/iok2004/bildiriler/ (Erişim Tarihi17.02.2007) http://www2.aku.edu.tr/~gocak/yeni%20yonelimler/vesileistasyon.pdf Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi /5 : /64 - /72 [/999J ÇOKLU ZEKÂ KURAMI ve EĞİTİME YANSIMALARI Nilay TALU http://www.egitimdergisi.hacettepe.edu.tr/200222F%20%C4%B0NC%C4%B0%20MORG%C4%B0L.pdf Fen Eğitiminde İstasyonlarda Öğrenme İle İlgili Bir Uygulama İnci MORGIL, Ayhan YILMAZ, Nuray YÖRÜK http://content.scholastic.com/browse/article.jsp?id=11897&FullBreadCrumb=<a+href%3D"http://www2.scholastic.com/browse/search/?query%3Dlearning%2Bcenters%26Ntt%3Dlearning%2Bcenters%26Ntk%3DSCHL30_SI%26Ntx%3Dmode%2Bmatchallpartial%26N%3D0%26Nty%3D1"+class%3D"endecaAll">All+Results</a> www.bodywalk.org/instructions.htm

Rabia KÜFREVİOĞLU- Serap YAĞMUR TEŞEKKÜRLER… Rabia KÜFREVİOĞLU- Serap YAĞMUR