HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Erzurum Masa Tenisi İl Temsilciliği Faaliyet Sunumu
Tıp Fakültesi Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerinin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Yöntemleri Hakkında Bilgi, Tutum ve Davranış Farklılıkları  Hazırlayanlar:
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
Diferansiyel Denklemler
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Uygulamalı Örneklem Seçimi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
ÖMER ÖZDEMİR NE DERSENİZ ÇARPIM TABLOSUNA BAKALIM MI.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
ARALARINDA ASAL SAYILAR
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
ÖMER PINAR MEHMET EREN ÖZTÜRK OĞUZHAN ÇAMLICA
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
Uygulamalı Örneklem Seçimi
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
1/20 GRAFİKLER Yandaki grafik, hangi çeşit grafiktir? Şekil Sütun Çizgi Daire KIZ ERKEK   Her resim 4 öğrenciyi gösteriyor A B C D.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
4 X x X X X
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ AİLE HEKİMLİĞİNİ NE KADAR TANIYOR? Beyza Boğa*, Merve Ayşe Atmaca*, Uğur Can İzlimek*, Kadir Özmen**, Nagihan Külahlıoğlu**,
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
Diferansiyel Denklemler
Metin’in yaşı kardeşinin yaşının 3 katı kadardır
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ARASINDA BESLENME BİLGİ DÜZEYLERİ VE VÜCUT KİTLE İNDEKSİ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? İbrahim N. I. Abuawad1, Muhammed Abdullayev1,
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Diferansiyel Denklemler
TIP ÖĞRENCİLERİNDE DERSLERE KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İnsan hayatının yegâne bekçisi olan doktorların şüphesiz ki nitelikli bir eğitim almaları hem.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
3-BULGULAR 1-GİRİŞ 2-YÖNTEM2-YÖNTEM Araştırma kesitsel olarak yapılmıştır. Çalışma Eylül ayı 2012’de Erzurum merkezde yapılmıştır. Çalışmanın evreni Erzurum’un.
Sunum transkripti:

HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ? ARAŞTIRANLAR: UĞUR KAYA*, YUSUF TÜREDİ*, HİLAL EREN, SÜMEYYE ASLAN*, MERYEM ÖZYOLCU* HAZIRLAYAN VE SUNANLAR: ESRA KAHVECİ**, BETÜL ŞEYMA YENİAY**, NİSANUR DOĞAN** *: Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 2. Sınıf, Erzurum\Türkiye **:Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. Sınıf, Erzurum\Türkiye AMAÇ:“Tıp fakültelerinde uygulanan Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) ile Entegre sistem arasında öğrenci memnuniyeti açısından fark var mıdır?” sorusuna cevap bulmaktır. PDÖ veya ENTEGRE sistem ile eğitim alan öğrencilere uygulanan sistemin hekimliğe katkısı sorulduğunda PDÖ sistemi ile eğitim alan öğrencilerin %40,0’ı (n=10) uygulanan sistemin hekimliğe katkısı olacağını düşünüyorum, %16,0’sı (n=4) uygulanan sistemlerin hekimliği etkilediğini düşünmüyorum, %16,0’sı (n=4) araştırma yetisini arttırdığı için katkısı olacağını düşünüyorum cevaplarını verdi.ENTEGRE sistem ile eğitim alan öğrencilerin ise %40,0’ı (n=10) uygulanan sistemin hekimliğe katkısı olacağını düşünüyorum, %32,0’si (n=8) uygulanan sistemlerin hekimliği etkilediğini düşünmüyorum, %24,0’ü (n=6) pratik yönü eksik kaldığı için katkısı olacağını düşünmüyorum cevaplarını verdi (Tablo 1). YÖNTEM: Eylül 2012 tarihinde Gözlemsel-Kesitsel araştırma yöntemi kullanılarak rastgele seçilen 1, 2,3, 4 ve5. Sınıf Ankara Üniversitesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerine e-posta ve telefon yoluyla, Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerine ise yüz yüze görüşülerek 9 soruluk anket uygulanmıştır. Araştırmamızda sistem memnuniyeti açısından; PDÖ ve Entegre sisteme dair bilgi düzeyleri, uygulanan sistemin üniversite tercihlerini ne kadar etkilediği, sistemin zorluğu, avantaj ve dezavantajları, meslek hayatlarına, TUS’a, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisi hakkında sorular sorduk. SPSS programına veriler girilerek kategorik değişkenlerimizdeki-kare testi kullanılmıştır.   Tablo1: PDÖ ve Entegre Sistemlerinin Hekimliğe Katkısı Okulda uygulanan sistem Sistemin hekimliğe katkısı Pratik yönü eksik kaldığı için katkısı olacağını düşünmüyorum Araştırma yetisini arttırdığı için katkısı olacağını düşünüyorum Uygulanan sistemin hekimliğe katkısı olacağını düşünüyorum Uygulanan sistemlerin hekimliği etkilediğini düşünmüyorum Fikrim yok PDÖ n=0 n=4 n=10 n=7 (0%) (16,0%) (40,0%) (28,0%) ENTEGRE n=6 n=8 n=1 (24,0%) (32,0%) (4,0%) Figür1: Katılımcıların Yaş Ortalaması Histogram Grafiği Öğrencilere uygulanan sistemin avantajları sorulduğunda PDÖ sistemi ile eğitim alan öğrencilerin %48,0’i (n=12) araştırma odaklı olduğu için daha akılda kalıcı oluyor, %32,0’si (n=8) fikrim yok, %20,0’si (n=5) klinik becerilerimizi artırıyor cevaplarını verdi. ENTEGRE sistem ile eğitim alan öğrencilerin ise %40,0’ı (n=10) çok zorlanmadan sınıf geçilebiliyor, %24,0’ü (n=6) komite içerisindeki konu bütünlüğü öğrenmeyi kolaylaştırıyor, % 12,0’si (n=3) hiçbir avantajı yok cevaplarını verdi. PDÖ veya ENTEGRE sistemi ile eğitim alan öğrencilere uygulanan sistemin dezavantajları sorulduğunda PDÖ sistemi ile eğitim alan öğrencilerin %36,0’sı (n=9) yoğun araştırma mesaisi istiyor, %24,0’ü (n=6) hiçbir dezavantajı yok, %12,0’si (n=3) ders çalışmaya çok vakit kalmıyor cevaplarını verdi. ENTEGRE sistem ile eğitim alan öğrencilerin ise %36,0’sı (n=9) ezbere dayalı olduğu için bilgiler kalıcı değil, %20,0’si (n=5) pratik yönü eksik kalıyor, %16,0’sı (n=4) öğrenci merkezli değil, cevaplarını verdi. BULGULAR: Hazırlamış olduğumuz anket formunu rastgele seçilen 50 tıp fakültesi öğrencisine uyguladık. Uyguladığımız öğrencilerin %20’si (n=10) Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencisi, %30’u (n=15) Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencisi ve %50’si (n=25) Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencisidir.Bu öğrencilerden %54’ü (n=27) kız %46’sı (n=23) erkek öğrencilerdir. Ayrıca öğrencilerin %20’si (n=10) 1.sınıf, %44’ü (n=22) 2.sınıf, %14’ü (n=7)3.sınıf, %6’sı (n=3) 4.sınıf ve %16’sı (n=8) 5.sınıfta öğrenim görmektedir. Ankete katılanların yaş ortalaması ise 20,7±1,8 tür (Figür 1). Verilen cevaplara göre PDÖ sistemi ile eğitim alan öğrencilerin %72’si (n=18), ENTEGRE sistem ile eğitim alanların %80’i (n=20) sistemlerinden memnun olduklarını belirtmişlerdir. SONUÇ: Yaptığımız araştırmaya göre uygulanan sistemin öğrenci memnuniyetine etkisi yoktur.Fakat iki sistemin de avantaj ve dezavantaj oranlarına bakılarak; PDÖ sisteminde eğitim görenlerin bu sistemde kendileri araştırarak öğrendiklerinden bilgilerin daha kalıcı olduğunu ve hekimlikte bunun faydası olacağına inandıklarını görmekteyiz. Entegre sistemde eğitim görenlerinse çok zorlanmadıklarını fakat pratik yönü eksik kaldığından uzun vadede bilgilerin hatırda kalmasının zorlaşacağını düşündüklerini görüyoruz.