TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KOT KUMLAMA VE SİLİKOZİS: AYSBERG’LE Mİ KARŞI KARŞIYAYIZ?
Advertisements

EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -12-
Cinsel Dokunulmazlığa Karşı Olaylarda Mağdurların Ruh Sağlığı Boyutu
*Damla GÜVEN **Yasemin AKBAL ERGÜN
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Tıp Fakültesi Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerinin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Yöntemleri Hakkında Bilgi, Tutum ve Davranış Farklılıkları  Hazırlayanlar:
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
Nurhak Merkez Sağlık Ocağına Başvuranlarda Proteinüri Risk Faktörleri
Bağıl Değerlendirme Sistemi
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
*Semra MUTLU **Yasemin AKBAL ERGÜN
ÖMER PINAR MEHMET EREN ÖZTÜRK OĞUZHAN ÇAMLICA
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**,
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
YENİ DOĞAN BEBEKLERİN YOĞUN BAKIMA ALINMASINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ARASINDA BESLENME BİLGİ DÜZEYLERİ VE VÜCUT KİTLE İNDEKSİ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? İbrahim N. I. Abuawad1, Muhammed Abdullayev1,
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ
Neden İki Faktörlü Anova Yapıyoruz?
YusufAlpaydın AEP Formatör Eğitimi İstanbul, 30 Kasım-06 Aralık 2012 Eğitim Materyallerini Yerelleştirme Prof. Dr. Halil EKŞİ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
TIP ÖĞRENCİLERİNDE DERSLERE KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İnsan hayatının yegâne bekçisi olan doktorların şüphesiz ki nitelikli bir eğitim almaları hem.
BAĞIL DEĞERLENDİRME Arş. Grv. Recep KARA Veteriner Fakültesi Gıda Hijyeni ve Teknolojisi Anabilim Dalı.
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
Deneysel Araştırmalar Desenler
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
12.HAFTA İÇERİK VARYANS ANALİZİ Giriş Tek Faktörlü Varyans Analizi
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Parametrik Hipotez Testleri
T-testleri örnek soru ve çözümleri
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri, ANOVA Mann-Whitney U Testi Wilcoxon İşaretli Sıra Testi Kruskal Wallis.
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
Deneysel Modeller Gerçek deneme M. Öntest-sontest kontrol gruplu deseni Sontest kontrol gruplu deseni Solomon dört gruplu desen Yarı deneme M. Eşitlenmemiş.
NON-PARAMETRİK TESTLER Doç. Dr. Kemal DOYMUŞ K.K.E.F İlköğretim Bölümü.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Araş. Gör. Dr. N. Emel ELVERİCİ ARDIÇ
1: Şehit Yüzbaşı Beşir Bayraktar Ortaokulu,
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
Teorik Dağılımlar: Diğer Dağılımlar
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
Kategorik Veri İki Bağımsız Grup
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
HEMŞ.MELİKE ÇELİK DOÇ.DR.ÖZLEM UĞUR DOÇ.DR.EZGİ KARADAĞ
Araş. Gör. Dr Abdullah Kaan KURT
Arş. Gör. Dr. Esranur AKBULUT
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA SINIF VE CİNSİYET FAKTÖRLERİNİN ROLÜ Özge Coşar1, Şule Yalnız1, Elif Navruz1, Aslan İsgandarov1. 1 Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencisi GİRİŞ 1., 2. ve 3.sınıflarda “ders grupları” şeklinde eğitim-öğretim yapılmaktadır. Tıp fakültesi 1., 2. ve 3.sınıflar arasında ders içerikleri açısından farklılıklar vardır. 1.sınıfta derslerin yüzeysel işlendiği, 2.sınıfta daha derin temel bilgilerin verildiği, 3.sınıfta ise klinik derslerine giriş yapıldığı görülmektedir. Bunların yanı sıra öğrenciler arası cinsiyet farklılıklarının da başarıyı etkileyebileceği düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı; tıp fakültesi öğrencilerinin başarısında sınıflara ve cinsiyete göre belirgin bir fark olup olmadığını araştırmaktır. MATERYAL&METOD Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Amfileri ve Araştırma Hastanesinde, 2012-2013 dönemi Tıp Fakültesi 1., 2. ve 3. sınıf öğrencileri (732 kişi) arasından rastgele seçilen 46’sı 1. sınıf, 44’ü 2. sınıf ve 20’si 3. sınıf olmak üzere toplam 110 kişiye gözlemsel araştırma tekniğiyle anket uygulaması yapıldı . Tıp fakültesi 1., 2. ve 3. sınıflarda yapılan sınavlarda öğrencilerin aldıkları not ortalamaları ve sınıf geçme durumları kendilerine sorularak kaydedildi. Sınıflar ve cinsiyetler göz önünde bulundurularak değerlendirmeler yapıldı. Verilerin istatistiksel analizinde anova ve ki-kare testi kullanıldı. Daha sonra verilerin hata ayıklaması yapıldı.   ÖZET Bu çalışmanın amacı tıp öğrencileri arasında başarı durumlarında sınıflara ve cinsiyete göre belirgin bir fark olup olmadığını araştırmaktır. Araştırmaya, 46 1.sınıf 44 2.sınıf 20 3.sınıf olmak üzere toplam 110 kişiye anket uygulaması grubun 4 üyesi tarafından yapılmıştır. 2009-2012yılları arasındaki üç öğretim yılına ait tıp fakültesi 1., 2. ve 3.sınıflarda yapılan sınavlarda öğrencilerin aldıkları not ortalamaları, sınıf geçme durumlarına ait veriler öğrencilerin kendilerinden alınarak kaydedildi. Sınıflar ve cinsiyetler göz önünde bulundurularak, değerlendirme yapıldı. Verilerin istatistiksel analizi anova ve ki-kare testi kullanılarak yapıldı. Bu araştırmada sınıflar arasında başarı durumunda fark olmadığı ama cinsiyetler arasında kızların erkeklere göre daha başarılı olduğu saptanmıştır. Bunun nedeni kızların erkeklere göre derslere karşı ciddiyetinin fazla olması ve bunun doğrultusunda daha fazla zaman ayırmasıdır. Tablo 1. Öğrencilerin Sınıflara Göre Dağılımı Tablo 2. Öğrencilerin Cinsiyete Göre Dağılımı SONUÇ Tıp fakültesinde 1., 2. ve 3.sınıflar arasında başarı yönünden bariz bir fark olmadığı fakat kız ve erkek öğrencilerin ders ortalamalarında belirgin bir fark olduğu görülmüştür. Kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha başarılı olduğu saptanmıştır. Tablo 3. Sınıflara göre yıl sonu ortalamaları Tablo 4. Kız ve erkek öğrencilerin yıl sonu ortalamaları Tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Sınıflara göre yıl sonu ortalamalarında fark yoktur. (p =0,196) Kız öğrencilerin geçen yılki yıl sonu ortalaması 70,8936± 5,92061 iken, erkeklerin geçen yılki yıl sonu ortalaması 67,7190± 5,92550 bulundu. Kızların ortalama puanları istatistiksel olarak erkelere göre daha yüksektir. (p= ,006). TARTIŞMA Bu araştırmada sınıflar arasında başarı durumunda fark olmadığı ama cinsiyetler arasında kızların erkeklere göre daha başarılı olduğu saptanmıştır. Bunun nedeni kızların erkeklere göre derslere karşı ciddiyetinin fazla olması ve bunun doğrultusunda daha fazla zaman ayırmalarından kaynaklanmaktadır. KAYNAKLAR Atatürk Üniversitesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı 2012-2013 ders programı http://aile.atauni.edu.tr/ogrenciler/dersnotu/2012_2013/index.html Acemoğlu H, Yıldırım A, Aktaş O: Tıp Fakültesinde Değişen Sınav Yönetmeliğinin Öğrenci Başarısına Etkisi. 2007.