ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU 2008-2012.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÜLNAR MESLEK YÜKSEKOKULU İKTİSADİ VE İDARİ PROGRAMLAR
Advertisements

STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

T.C. DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU. HEDEFİMİZ Öğrencilerimizi; Çağdaş bilgi ve mesleki beceri ile donatmak, Nitelikli, ahlaklı, kültürlü ve sorumlu.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Şekillendirme ve üretim teknikleri konularında, klasik yöntemler yanında günümüz bilgisayar programları ve yazılımları kullanılarak donanımlı.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI ( )
1.2. Eğitim Öğretim Programı Yüksek Lisans programımız alandaki yenilikler ve öğretim üyesi kadromuzun gelişmesi unsurları da dikkate alınarak yeniden.
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
H.Ü. Fen Fakültesi İstatistik Bölümü PERFORMANS GÖSTERGESİ ÖLÇÜM PLANI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ.
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
EĞİTİM FAKÜLTESİ Akademik Yılı Genel Kurul
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU

1. BÖLÜM VİZYONMİSYONDEĞERLER

Bölümümüzün vizyonu: Ulusal dil bilincine sahip, Türkçeyi güzel konuşan ve öğreten öğretmenler yetiştirmektir. Bölümümüzün misyonu: Öğretmenlik mesleğini benimsemiş, mesleğini severek yapan, tanımlanmış Türkçe öğretmenliği yeterliliklerine sahip öğretmenler yetiştirmektir.

DEĞERLERİMİZ Atatürk İlke ve Devrimlerine Bağlı Olmak Akademik mükemmellik ( Üstünlük, seçkinlik ) Dürüstlük ( Kişisel, akademik veya profesyonel ) Akademik özgürlük ( Eğitim, araştırma,ve ifade özgürlüğü ) Adalet Şeffaflık Sorumluluk bilinci Yaratıcılık Yenilikçilik İşbirliğine açık olmak Liderlik Takım bilinci Türkçe sevgisi ve dil bilinci Katılımcılık

DEĞERLERİMİZ Saygılı olmak Sürekli eğitim – öğretim Toplumsal sorumluluk Hesap verebilirlik Etik değerlere bağlı olmak Liyakat İdealist olmak Kurum aidiyeti Hoşgörülü olmak Çevre bilinci Veriye ve bilgiye dayalı karar almak Eleştirel düşünme bilinci Çalışkanlık

PAYDAŞLARIMIZ

Paydaşlar Hizmet alanlar Çalışanla r Temel Ortak Stratejik Ortak Bölümümüz Akademik Personeli  ME.Ü.Eğitim Fakültesi Dekanlığı  İdari Personel  Lisans Öğrenciler (yerli ve yabancı)  Lisansüstü Öğrenciler   Veliler (yerli ve yabancı)  YÖK Milli Eğitim Bakanlığı  o : BAZILARI  : TAMAMI Üniversitelerarası Kurul  Öğretmen Sendikaları  

Paydaşlar Hizmet alanlar Ç alışanlar Temel Ortak Stratejik Ortak Resmi ve Özel Okullar  Mezunlar Bilimsel Araştırma Kuruluşları  Yazılı ve Görsel Basın (Kamu-Özel)  Dershaneler Toplum Üniversitemizin Diğer fakülteleri  Bilimsel Dergi Editörleri   Fakültemizin Diğer Bölümleri   Üniversitemizin Enstitüleri   Üniversitemizin Araştırma merkezleri   MEÜSEM  o : BAZILARI  : TAMAMI

HİZMET VE ÜRÜNLER

HİZMETLER  Eğitim-Öğretim  Mezunlar  Eğitim Danışmanlığı  Bilimsel Danışmanlık  Hizmet İçi Eğitim  Bilimsel Yayınlar  Ders Kitapları  Bilimsel Toplantılar ÜRÜNLER

DURUM ANALİZİ

Eğitim Altyapısı Derslikler: Derslikler: Derslerimiz Fakültemiz dersliklerinde yürütülmektedir.

Bilgisayar Laboratuvarında Bulunan Donanım Bilgisayar Laboratuvarında Bulunan Donanım Bilgisayar20 Adet Bilgisayar20 Adet DONANIM

AKADEMİK PERSONEL Anabilim Dalımızda Öğretim üyesi Prof. Dr.- Doç. Dr.- Yrd. Doç. Dr.1 Öğretim görevlisi1 Okutman2 Ar. Gör.2 olmak üzere 6 akademik personel bulunmaktadır.

YARDIMCI AKADEMİK PERSONEL 35. Madde Kapsamında Başka Üniversitelerde Bulunan Personel Başka üniversitelerde öğretim elemanı bulunmamaktadır.

İDARİ PERSONEL Bölüm Sekreteri1 Hizmetli2 İdari personel bölümümüzün kadrolu elemanları olmayıp fakülte bünyesinde görev yapmaktadır.

Öğretim Programları

LİSANS PROGRAMI ( I.Ö ve II.Ö. ) Ders Grubu KrediOran% Alan Dersleri 7855 Genel Kültür Dersleri 2820 Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri 3625 TOPLAM Toplam ders saati :142 Toplam ders saati :142 Toplam öğretim elemanı sayısı : 4+17 Toplam öğretim elemanı sayısı : 4+17 Öğretim elemanı başına düşen ders saati : 7 Öğretim elemanı başına düşen ders saati : 7

ULUSLAR ARASI İLİŞKİLER Bölümümüzde Erasmus Programından yararlanan öğrenci bulunmamaktadır Bölümümüzde Erasmus Programından yararlanan öğrenci bulunmamaktadır

Bilimsel Etkinlikler

ARAŞTIRMA ve BİLİMSEL FAALİYETLER (Konferans ve Seminerler) Bölümümüz tarafından eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında, tüm öğrenci ve öğretim elemanlarına yönelik “Bahar Konferansları” başlığı altında bir dizi konferans düzenlenmiştir.

BİLİMSEL YAYINLAR 2003: : : : : : : : 2

SWOT Analizleri

HEDEF KİTLEMİZ Dış Hedef Kitle: Öğrenciler (Lisans + Yüksek Lisans) Öğrenci Velileri MEB ve okullar Öğretmenler Diğer Eğitim fakülteleri Özel Okullar Özel Dershaneler Üniversiteler Sivil Toplum Örgütleri ( TEV, AÇEV, Öğretmen Sendikaları…) Diğer Kamu Kuruluşları İç Hedef Kitle: Bölüm çalışanları Öğrenci toplulukları

GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ SWOT analizi sonuçlarına göre Sorun çözmede öğretim elemanları arasında dayanışma sağlanması. Öğretim elemanı-öğrenci ilişkileri istenilen ölçülerde Öğretim elemanları nitelik olarak iyi durumda Dersleri etkileşimli ve aktif olarak yapıyoruz. Öğrencilerimizin giriş puanları ve genel kültür düzeyleri yüksek. Yeterince staj ve uygulama yapabiliyoruz. Ders programlarımız yeni ve güncel. Bilgisayar teknolojilerini kullanabilme becerisi yüksek. Mezunlarımız kolayca iş bulabiliyorlar.

ZAYIF YÖNLERİMİZ SWOT analizi sonuçlarına göre Öğretim elemanı eksikliği. İdari personel ve hizmetli sayısının yetersizliği. Dersliklerin fiziki durumlarının ve donanımlarının yetersizliği. İnternet erişim olanaklarının yetersizliği.

KURUM DIŞI FIRSATLAR 1. Eğitime talep giderek artıyor, bu da yeni çalışma alanları yaratıyor. 2. Bilgiye ulaşma yolları çeşitleniyor ve hızlanıyor. 3. Hızlı gelişen bir kentte bulunmamız nedeniyle Türkçe öğrenmeye yönelik kursların ve etkinliklerin sayısı artıyor.

KURUM DIŞI TEHDİTLER Milli Eğitim Bakanlığının öğretmen atamalarında adayların Türkçeyi kullanma becerilerini dikkate almaması YÖK ve MEB arasındaki sorunlar eğitim politikalarının geliştirilmesini engelliyor. Mesleğe giriş sınavları (KPSS) eğitim kalitemizi olumsuz etkiliyor. Öğretmenlerden beklentiler giderek artıyor. Çok fazla müfredat ve sistem değişikliği uyum sorunu yaratıyor. Bütçe kısıtlamaları gelişmemizi yavaşlatıyor.

Stratejik Amaç ve Hedefler

AMAÇLAR VE HEDEFLER I. STRATEJİK AMAÇ: Lisans programlarında çağdaş eğitim ve öğretim düzeyini sürdürmek ve daha da geliştirmek için teknolojik donanımı zenginleştirmek ve eğitim ortamlarının kalitesini yükseltmek. HEDEFLER: Dershanelerimizi görsel ve işitsel öğretim teknolojisinin ürünleri ile donatmak, buralarda internet altyapıları oluşturmak.

AMAÇLAR VE HEDEFLER II. STRATEJİK AMAÇ: Öğretim elemanı yetersizliğini gidermek amacıyla çalışmalar yapmak. HEDEF: Türkçe öğretimi alanında uzmanlaşmış öğretim üyesi temin etmek.

AMAÇLAR VE HEDEFLER III. STRATEJİK AMAÇ: Öğrencilerimizin üyesi oldukları toplumun gelişimine katkı yapmasını sağlamak amacıyla 2007 yılından itibaren bütün lisans programlarımızda başlatılacak olan Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi’ni projeler bazında yaygınlaştırmak. HEDEFLER: Öğrencilerin bireysel ya da grup olarak projeler yapmasını sağlamak amacıyla proje planlama, hazırlama ve gerçekleştirme yeteneklerini geliştirmek.

AMAÇLAR VE HEDEFLER IV. STRATEJİK AMAÇ: Uluslararası tanınırlığı artırmak, Erasmus programını yaygınlaştırmak. HEDEFLER: 1. İkili anlaşmaları çoğaltmak 2. Öğrencileri programa katılmaya teşvik etmek 3. Konuk öğretim elemanlarını davet etmek. 4. Öğretim elemanlarımızın Erasmus programlarına katılımını teşvik etmek.

AMAÇLAR VE HEDEFLER V. STRATEJİK AMAÇ: Bilimsel aktiviteleri her alanda artırarak sürdürmek. HEDEFLER: 1.Ulusal ve uluslararası kongrelere ve sempozyumlara katılmak. 2.Eğitim alanında gerçekleştirilen çalıştaylara aktif olarak katılmak. 3.Ders kitapları ve ders notları yayınlamak suretiyle öğrenim kalitesini yükseltmek. 4.Araştırma makalelerinin sayısını artırmak.

AMAÇLAR VE HEDEFLER VI. STRATEJİK AMAÇ: Öğrencilerimizin bilimsel ve eleştirel düşünme becerileri kazanması ve bu becerilerini öğretmenlik mesleğinde uygulaması. HEDEFLER: Bu amacın gerçekleştirilmesine yönelik öğretim elemanı ve teknik donanımın sağlanması.

Performans Ölçütleri

Kontenjanlar ProgramÖğretimKontenjan Türkçe Öğretmenliği I40+1 II.40+1

ÖSS Puanları ProgramÖğretim En az – En çok En az – En çok Türkçe Öğretmenliği I Türkçe Öğretmenliği II – –

LİSANS PROGRAMINDA GENEL BAŞARI ORANI Program Başarı Oranı (%) Türkçe Öğretmenliği ( I.Ö. ) 98 Türkçe Öğretmenliği ( II.Ö. ) 97