UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

UZAKTAN EĞİTİM.
Uzaktan Eğitimde Bilişim Ortamları ve Teknolojileri
KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Almanya’da Uzaktan Eğitim
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Eğitim-Öğretim Yılı Eylül Dönemi Seminer Çalışması
Meslek Yüksekokulu Akademik Genel Kurul Toplantısı 11 Haziran 2013 Çankırı.
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Uzaktan Eğitimin Temelleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
Osman SAKA- Bilişim 2000 Prof.Dr. Tanju Aktuğ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Doç.Dr. Ziya Alkan Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dr. Murat Sincan Hacettepe.
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
U ZAKTAN E ĞITIMDE A KADEMIK D ANıŞMANLıK V E R EHBERLIK.
UZAKTAN EĞİTİM.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAYIN YOLLARI
UE TEKNOLOJİLERİ Ders UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ Ders Sorumlusu
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
YAŞAMBOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA BATI AVRUPA e-SERTİFİKA PROGRAMLARI
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
İnternete Dayalı Eğitimde Oluşturmacı Yaklaşım Deneyimi Prof. Dr. Ali Ekrem Özkul Öğr. Gör. M. Emin Mutlu Öğr. Gör. M. Canan Öztürk.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
UZAKTAN EĞİTİM.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
ŞEHİT ORHAN DURUKAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Bilişim Teknolojileri Alanı.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Dr. Serçin KARATAŞ UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ Teknolojiler ve Ortamlar.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
SANAL SINIF UYGULAMASI
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
İletişim Araçları.
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Bireysel Çalışma Yöntemi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
EĞİTİM SİTELERİNİN YÖNETİMİ
UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK

YÜZYÜZE AKADEMİK DANIŞMANLIK HİZMETLERİ Yüzyüze Öğretim, öğrenme-öğretme etkinliklerinin öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesidir. Uzaktan öğretime yöneltilen eleştirilerin başında bu sistemlerin öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci etkileşimine yeterince yer vermediği sorunu gelmektedir. Değişik ülkelerdeki uzaktan öğretim sistemleri incelendiği zaman uygulanan yüzyüze öğretim etkinliklerinin çok değişiklik gösterdiği anlaşılmaktadır. Bir ülkede uygulanan yüzyüze öğretimi başka ülkelerde görmek olanaksız olmaktadır. Alana ilişkin kaynaklar tarandığı zaman bu etkinliklerin aşağıda sıralanan 15 başlık altında toplana bileceği görülmektedir.

Uzaktan Eğitimde Yüzyüze Eğitim Uygulamaları Birebir Yüzyüze Eğitim: Uzaktan eğitimde birebir yüzyüze eğitim akademik ya da akademik olmayan eğitimlerdir. Grupla Yüzyüze Eğitim: Uzaktan Eğitimde gruplar halinde sağlanabilecek yüzyüze eğitim akademik ya da akademik olmayan eğitimlerdir.

1) Yaz Okulları 2) Gece Okulları 3) Eğitim Merkezlerinde Çalışmalar 4) Ulusal Merkezlerde 5) Bölgesel Merkezlerde 6) Yerel Merkezlerde 7) Hafta Sonu Toplantıları 8) Fabrika, İşyeri vb Alanlarda Çalışmalar 9) Yayın İzleme Merkezleri Çalışmaları 10) Geleneksel Örgün Eğitim Kurumlarında Çalışmaları 11) Gezici Öğretmenlerle Öğretim 12) Öğretmenlerin Evlerinde Ziyaret 13) Taşıtlarla Hizmet Götürme 14) Yuvarlak Masa Toplantıları, Forumlar 15) Değişik Ülke Öğrencilerinin Ziyareti

Yüzyüze eğitim şeklinde verilen akademik danışmanlık hizmetleri, öğrencilerin yoğun olarak bulundukları merkezlerde hafta sonlarında alan uzmanları tarafından genellikle cumartesi günleri üniversite ve yüksekokullarda verilmektedir. Bu hizmetlerde yüz yüze eğitimin yukarıda sıralamış olduğumuz yararları aynen geçerli olmaktadır.

Yüzyüze Eğitimin Yararları Düğer kaynaklarla yapılan öğretimi destekleme Öğretmeye esneklik kazandırma Yeni yöntem ve teknikler hakkında bilgi verme Hatalı ve yanlış öğrenmeyi düzeltme Belirli konularda derinleşme olanağı sağlama Yatay ilişkilere olanak sağlama (öğrenci/öğrenci) Öğretmen / öğrenci ilişkilerine olanak sağlama Laboratuvar ve atölye çalışmalarına olanak sağlama Seminer çalışmalarına olanak sağlama Anında geri besleme ve öğrenme Sınavlara hazırlık olanağı verme

Yüzyüze Eğitimin Sınırlılıkları Bu etkinlikler süre bakımından yeterli olmamaktadır. Öğrenciler daha çok yüzyüze öğretim olanaklarının sağlanmasını istemektedir.   Öte yandan, ailevi ve mesleki sorumlulukları bulunanların, sorumluluklarını bir tarafa bırakıp, bu etkinliklere katılmaları güçlükler doğurmaktadır. Bunun yanında yetişkin uzaktan öğretim öğrencileri, yüzyüze öğretim etkinlikleri nedeni ile tekrar okula dönmek istemektedir. Bu etkinliklere katılan öğrencilerin oturma ve yol harcamaları sorunlar doğurmaktadır. Bu etkinliklerde öğrenci, büyük ölçüde grupla, yani gruba göre ilerlemek zoruda kalmaktadır. Bu da olumsuz bir yön olarak görülmektedir.

BİLGİSAYAR DESTEKLİ AKADEMİK DANIŞMANLIK HİZMETLERİ Eğitim teknolojisinde önemli gelişmelerin sağlanması ve açık öğretim öğrencilerinin bilgisayara erişim oranlarının artmasıyla, bilgisayar destekli akademik danışmanlık derslerinin laboratuvarların ve CD-ROM'ların yanı sıra, internet ortamında da dağıtılması ya da yayınlanması talepleri artmaya başlamıştır. Öğrencilerin bu telepleri değerlendirilereki uzaktan eğitim yazılımlarının tasarımı yenilenmeli ve yeni tasarıma ait dersler üretilmelidir. Akşamları veya hafta sonlarında orta ve yükseköğretim kurumlarının binalarının kullanılmasıyla gerçekleştirilebilen bu hizmetin amacı, öğrencilere yardımcı olmaktır. Bu yardım, onların öğrenme becerilerini içinde bulundukları bireysel koşullara uygun olarak etkili bir şekilde öğrenmerine yöneliktir.

İNTERNET ORTAMINDA E-POSTA(ELEKTRONİK POSTA) YOLU İLE AKADEMİK DANIŞMANLIK HİZMETLERİ Evinde ya da işyerinde bilgisayarı bulunan ve internet bağlantısı olan öğrenciler, elektronik posta adreslerini uzaktan öğretim bürolarına bildirmeleri halinde, uzaktan öğretim hizmeti sunan kurumun öğretim üyeleri ile doğrudan irtibat kurabilmekte ve anlamadıkları konuları kendileri ile tartışabilmektedir.

TELEFONLA AKADEMİK DANIŞMANLIK HİZMETLERİ Belirli bir uzaklıktaki konuşmaları ileten ve yansıtan, birbirinden uzakta bulunan iki kişinin sesli iletişime geçmelerini, yani konuşmalarını sağlayan bir işitsel teknoloji olan telefondan uzaktan uzaktan öğretimde akademik danışmanlıkhizmeti amacı ile de yararlanılabilmektedir. Öğrenciler konu alanı uzmanı olan kişilerin, kurumların ve kuruluşların telefon numaralarına ulaşarak, bu numaralara telefon açmak suretiyle danışmanlık hizmeti almak istedikleri konu hakkında bilgi edinebilirler.

MEKTUPLA AKADEMİK DANIŞMANLIK HİZMETLERİ Öğrenme-öğretme etkinlikleri yazılı gereçler kullanılarak yürütüldüğü bir eğitim modelidir. Bu uygulamadan akadamik danışmanlık için de yararlanılabilir. Günümüzde e-posta kullanımı buna alternatif oluabilir. Hem daha hızlı ve daha az maliyetlidir. Bu yüzden mektupla eğitim-öğretim ve akademik danışmanlık gün geçti popülerliğini yitiriyor. Hatta günümüzde kullanılmıyor denebilir.

ÖZET Uzaktan eğitime yöneltilen eleştirilerin başında, bu sistemlerin öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci etkileşimine yeterince yer vermediği sorunu gelmektedir. Birebir yüzyüze eğitim ve grupla yüzyüze eğitimi uzaktan eğitimdeki yüzyüze eğitim uygulamalarıdır. Yüzyüze öğretim etkinliklerinin değişik ülkelerde çok değişiklik gösterdiği anlaşılmaktadır. Uzaktan eğitimde yüzyüze eğitim şeklinde verilen akademik danışmanlık hizmetleri, öğrencilerin yoğun olarak bulundukları merkezlerde hafta sonlarında alan uzmanları tarafından genellikle cumartesi günleri üniversite ve yüksekokullarda verilmektedir. Bu hizmetlerde yüzyüze eğitimin yararları aynen geçerli olmaktadır. Yüzyüze eğitimin birtakım yararlarının yanı sıra, sınırlılıkları da söz konusudur.

ÖZET Evinde ya da işyerinde bilgisayarı bulunan ve internet bağlantısı olan öğrenciler, elektronik posta (e-mail) adreslerini uzaktan öğretim bürolarına bildirmeleri halinde, uzaktan öğretim hizmeti sunan kurumun öğretim üyeleri ile doğrudan irtibat kurabilmekte ve anlamadıkları konuları kendileri ile tartışabilmektedirler. Telefon akademik danışman ile öğrenci arasında ileri düzeyde bireysel etkileşim sağlar. Aynı zamanda mektup ve video konferans ta uzaktan eğitimde danışmanlık için kullanılabilir.

TEŞEKKÜRLER Önder GÖLAÇ Anadolu Üniversitesi 2014