ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Artırılmış Gerçeklik (Augmented Reality).
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
BİLGİSAYARLI GÖRMENİN UYGULAMA ALANLARI
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
Hayatımızda ve Derslerde Teknoloji
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Eğitimde Video ve Animasyon Kullanımı
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
MOBİL ÖĞRENME VE MOBİL UYGULAMALAR
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
GESTURE BASED INTERFACE
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
Duran Uygur
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
HER AN HER YERDE PROGRAMLAMA (Ubiquitous Computing)
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
Artırılmış Gerçeklik Hazırlayanlar Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL
Artırılmış Gerçeklik (AR)
Mercedes-Benz Magic iPhone & iPad & Android Uygulaması Video Prezentasyon için tıklayınıztıklayınız.
ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK
İşletim Sistemleri Hazırlayan Hakan YİĞİT.
T.C. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç.
Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
İLKÖĞRETİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANILMASI VE UYGULANMASI
Artırılmış Gerçeklik Hafta 4 Halil Güvel Emre Karakaş Okan Yigit
Arttırılmış Gerçeklik
E-Öğrenme Nedir?
Metod Aşırı Yükleme (Overloading). İzle
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel Emre Karakaş Kübra Kantarcıoğlu Şeyda Kervan Okan Yigit 1 ANKARA 2014.
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
Leap Motion Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel
PLAYSTATION EĞLENCE KONSOLU
Osman SAKA- Bilişim 2000 Prof.Dr. Tanju Aktuğ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Doç.Dr. Ziya Alkan Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dr. Murat Sincan Hacettepe.
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
SMARTWATCH HAZIRLAYANLAR Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL Hatice PEHLEVAN
LEAP MOTION Hazırlayanlar Adem ÖNAL Emrah YETGİN Enes YİĞİT
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
Hazırlayan: Yeşim EKİCİ. Dünya genelindeki bilgisayar ağlarını ve kurumsal bilgisayar sistemlerini birbirine bağlayan elektronik iletişim ağıdır Internet.
OYUN ANALİZİ HAZIRLAYAN: MERVE SAYAR. TANITIM Tasarımcı: Will Wright Yapımcı: Maxis Yayımcı: Electronic Arts Yıl: 2000 Tür: Strateji / Yaşam Simülasyonu.
Grup 2 Damla Akdulum Gizem Dertli Burak Karadaş Osman Kuzgun İpek Özcan Yakup Uludağ 2014 Bahar Dönemi Ankara.
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
Öğretmen Yeterlikleri
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DAVUT DOĞAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ SINIF.
LEAP MOTİON Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi
Smart Watch Hüseyin Özkan Halil Güvel Emre Karakaş Şeyda Kervan
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Google Glass Damla AKDULUM Gizem Sahime DERTLİ Burak KARADAŞ
Leap Motion HAZIRLAYANLAR Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL Eziz DURDİYEV
SECOND LİFE. SL kullanıcıları bir oyundan farklı olarak bulundukları ortamlarda gerçek hayata benzer aktivitelerde bulunurlar. Örneğin SL oturanı SL’de.
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
AKILLI TAHTA.
Sunum transkripti:

ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK Burak KARADAŞ Damla AKDULUM Gizem Sahime DERTLİ İpek ÖZCAN Osman KUZGUN Yakup Kadir ULUDAĞ 2014 Bahar Dönemi Ankara

İçindekiler Arttırılmış Gerçeklik Boyutsal Artılmış Gerçeklik Arttırılmış Gerçekliğin Uygulama Alanları Eğitimde Arttırılmış Gerçeklik Kullanımı Arttırılmış Gerçeklik Uygulama Örnekleri Geleceğin Mesleklerinden Arttırılmış Gerçeklik Mühendisi ZOOP ile Arttırılmış Gerçeklik

Arttırılmış Gerçeklik Gerçek dünyadaki çevrenin ve içindekilerin bilgisayar tarafından üretilen ses, görüntü, grafik ve GPS verileriyle zenginleştirilerek meydana getirilen canlı, doğrudan veya dolaylı fiziksel görünümüdür.

Arttırılmış Gerçeklik(2) “Arttırılmış gerçeklik” kavramı ilk kez 1992 yılında Airbus üzerinde çalışma yapan Tom Caudall tarafından kullanılmıştır. Geçmişi eskiye dayanmasına rağmen 2000’li yıllardan sonra Flash’la kullanılmaya başlandığından dolayı yaygınlaşmıştır. Arttırılmış gerçeklikte, gerçek dünya ile dijital dünya birbirine en yakın halindedir. Eylem, gerçek zamanlı olarak gerçekleşmektedir. Kullanıcı çevresindeki bilgiyle, online reklamlarla, diğer kullanıcıların bıraktığı dijital ayak iziyle etkileşime girebiliyor.

Boyutsal Arttırılmış Gerçeklik Boyutsal Arttırılmış Gerçeklik (Spatial Augmented Reality, SAR) gerçek dünyanın monitörler, başa monte edilmiş görüntü araçları, vs. kullanımı olmaksızın direkt olarak gerçekliğinin artırılması, yani bu dünyaya sanal objeler yerleştirilmesidir. Özel bir görüntü ekipmanına olan ihtiyacının ortadan kalkması boyutsal dünyada ekstra bir efora gerek kalmadan sınırsız sayıda izleyiciye görünür olabilme avantajını getirmektedir. Bu sayede, özel görüntü içeriğini bir elmadan tutun da bir binaya kadar herhangi ölçekteki bir objenin üzerine yansıtabiliyoruz.

Boyutsal Arttırılmış Gerçeklik(2) Daha komplike ortamlara veya birden çok objenin üzerine aynı anda yansıma yapılabilmesi de mümkündür. Bunların hepsi 3D Tarama teknolojisini kullanan bize özel yazılımımız tarafından ortamın modellenmesine veya objelerin, kameraların, projektörlerin yeniden yerleştirilmesine gerek kalmadan otomatik olarak yapılmaktadır.

Arttırılmış Gerçeklik Uygulama Alanları Reklam – Tanıtım Harita ve Coğrafi Bilgi Sistemleri Eğlence – Oyun Simülasyon Projeleri Askeriye Eğitim Sinema Sağlık

Eğitimde Arttırılmış Gerçeklik Kullanımı AG uygulamalarında görsel nesnelerin 3 boyutlu kullanılması öğrencilerin ilgilerini çekerek katılımlarını arttırmakta ve onları motive etmektedir. Ayrıca, konular üzerinde farklı bakış açıları kazandırmaktadır. Öğrencilerin gerçek dünyada yapılması zor olan deneyleri, anlatılması karmaşık ve maliyetli olan konuları öğretmeye yardımcı olmaktadır. Astronomi, coğrafya, kimya, fizik vb. konuların sunulmasında gerçekçi bir benzetim ortamı sunmaktadır. AG işbirlikçi görevlere olanak sağlayarak öğrenci-öğretmen ve öğrenci-öğrenci arasında işbirliğini geliştirir.

Eğitimde Arttırılmış Gerçeklik Kullanımı(2) Öğrencinin yaratıcılık ve hayal gücünü gelişmesine yardımcı olur ; Arttırılmış Gerçeklik öğrencinin gerçek dünyaya olan algısını ve gerçek dünya ile etkileşimini artırarak öğrenme, eğlence veya eğitici eğlence (edutainment) için uygulanabilir. Sanal eğiticinin kullanıldığı AG uygulamalarında öğrenci kendi hızına göre kişiselleştirilmiş eğitim alabilir. Çeşitli öğrenme stillerine uygun özgün bir öğrenme ortamı yaratılabilir. AG ortam uygulamaları doğru bilgi ve çıkarımların elde edilebilmesi için öğrenme çevresine yenilikler getirerek bu bilgilerin ve çıkarımların daha iyi anlaşılmasını, irdelenmesini ve farkına varılmasını sağlar.

Arttırılmış Gerçeklik Uygulama Örnekleri American Apparel http://www.youtube.com/watch?v=0O9CUpqSNRU&feature=player_embedded

Arttırılmış Gerçeklik Uygulama Örnekleri(2) Lexus Mayo Modellerini QR Kodu ile canlandırma http://www.youtube.com/watch?v=wSK3qXIgzIE&feature=player_embedded

Arttırılmış Gerçeklik Uygulama Örnekleri(3) Volkswagen Up http://www.youtube.com/watch?v=CsTtNaSCzCc&feature=player_embedded

Arttırılmış Gerçeklik Uygulama Örnekleri(4) Unilever Dijital Romantizm http://www.youtube.com/watch?v=X82x7SqMbaU&feature=player_embedded

Arttırılmış Gerçeklik Uygulama Örnekleri(5) Time Water Flow Simulation http://www.youtube.com/watch?v=j9JXtTj0mzE

Arttırılmış Gerçeklik Uygulama Örnekleri(6) BMW augmented reality https://www.youtube.com/watch?v=P9KPJlA5yds#t=55

Geleceğin Mesleklerinden Arttırılmış Gerçeklik Mühendisi Arttırılmış Gerçeklik Mühendislerinin pratik mühendislik uygulamalarını kullanan detaycı, dikkatli, ayrıntıları fark edebilen ve bütünü görebilen, veri toplama ve analiz etme yöntemlerine hakim, teknolojik gelişmeleri takip eden ve teori ile pratiği birleştirebilen bireyler olmaları beklenir. Arttırılmış Gerçeklik Mühendisleri, dünya üzerinde bulunan nesne ve yerleri, tüm gerçeklikleriyle bilgisayar ortamına aktarırlar.

Geleceğin Meslekleri: Arttırılmış Gerçeklik Mühendisi(2) Kullanıcıların ihtiyaçları olan yerlerin ve nesnelerin, gerçeğinden ayırt edilemeyecek bir biçimde sanal bir sahneye veya ortama aktarılmasını sağlarlar. Yapılan projeler, kullanıcıların duyusal algılama yoluyla görüntü, ses ve diğer özellikleri tanımlamalarını sağlamak için üretilir. Projeler film ve oyun gibi eğlence sektöründe, askeri eğitimlerde, mühendislik tasarımlarında ve sağlık alanında kullanılır.

Geleceğin Meslekleri: Arttırılmış Gerçeklik Mühendisi(3) Arttırılmış Gerçeklik Mühendisleri olmak için adayların Bilgisayar Mühendisliği veya Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanlarında eğitim almış olmaları gerekiyor.

ZOOP ile Arttırılmış Gerçeklik Mobil arttırılmış gerçeklik uygulamasıdır. Android :https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gz.zoop&hl=tr IOS: https://itunes.apple.com/us/app/zoop-augmented-reality/id615936764?mt=8

Kaynakça http://tr.wikipedia.org/wiki/Art%C4%B1r%C4%B1lm%C4%B1%C5%9F_ger%C3%A7eklik http://huseyinsayin.com/artirilmis-gerceklik-nedir/ http://www.parlakbirgelecek.com/tr/faydali-bilgiler/kariyer/gelecegin-meslekleri-artirilmis-gerceklik-muhendisi http://www.gravi.com.tr/tr/Teknoloji/Boyutsal_Arttirilmis_Gerceklik http://www.slideshare.net/nazzzy/artrlm-gereklik-ve-sanal-dnyalar http://ab.org.tr/ab13/bildiri/114.pdf