Pazarlama Araştırması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL BİR MAKALE NASIL YAZILIR
Advertisements

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI Ö ğ r. Grv. Semih AÇIKGÖZO Ğ LU
Yeni Pazarlama Teknikleri
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
HAFTA I.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE İSTATİSTİK
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama Yönetimi Süreci
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
BTO423 Bilimsel Araştırma Yöntemleri
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI SÜRECİ
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Araştırma Yöntemleri 3- Bilimsel araştırmanın amacı
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİNDE
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları
MAN-535 Araştırma Yöntemleri
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 5
Sunum transkripti:

Pazarlama Araştırması Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU www.semihacikgozoglu.com

Pazarlama Araştırması Üretimden önce başlayıp, tüketimden sonrada devam eden pazarlamanın kontrol edemediği teknoloji, demografi, sosyo-kültürel yapı, rekabet, yasalar gibi makro, 4P gibi mikro çevresiyle ilgili olarak meydana gelen problemler ve fırsatlar konusunda sistematik, bilimsel ve tarafsız bir şekilde veri toplama, bu verileri sınıflandırma, tahlil etme, yorumlama ve rapor etme faaliyetlerinin tümüdür.

Pazarlama Araştırması Türleri Probleme Bakışlarına Göre Pazarlama Araştırması Uygulamalı Araştırma: Fiyatlarımızı %20 artırırsak pazar payımız ne olur? Temel Araştırma: Küreselleşme ülkemizdeki tüketicilerin tüketim alışkanlıklarını nasıl etkiler? Amaçlarına Göre Pazarlama Araştırması Keşfedici Araştırma: Pazara nasıl yeni bir ürün sunabiliriz? Tanımlayıcı Araştırma: Dergimizin abonelerinin sosyo-ekonomik ve demografik özellikleri nelerdir? Nedensellik Araştırması: Reklam harcamaları arttıkça satışlarımızda artmakta mıdır?

Pazarlama Araştırması Kararlarını Etkileyen Faktörler Araştırma bir merakı gidermek için yapılmamalıdır. Zamanlama iyi yapılmalıdır. Araştırma kaynakları belli olmalıdır. Maliyet fayda analizi yapılmalıdır.

Pazarlama Araştırma Süreci ve Hataları Pazarlama Araştırmasının Süreci Ön Hazırlık Konunun Geçmişi Araştırmanın Amacı Araştırmanın Yargılanması Araştırmanın Tasarımı Problem ve/veya fırsatın tanımlanması Araştırma taslağının hazırlanması Araştırma yönteminin seçilmesi Örnekleme yönteminin seçilmesi Araştırmanın Uygulanması Verilerin Toplanması Verilerin Tasnifi Verilerin Analizi Bulguların Yorumu Raporun Yazılması Sonuçların Uygulanması ve İzlenmesi

Pazarlama Araştırmasında Problem Tanımlama Gerekli Ön İşlemler Karar vericiyle tartışma Endüstri Uzmanlarıyla Görüşme İkincil Verilerin Analizi Nicel Araştırmalar Problem Çevresinin İçeriği Geçmiş Bilgiler ve Tahminler Kaynaklar ve Sınırlamalar Amaçlar Tüketici Davranışı Yasal Çevre Ekonomik Çevre Pazarlama ve Teknolojik İmkanlar Pazarlama Problemini Tanımlamada Hatalar Geniş Problem tanımı Dar Problem Tanımlama Probleme Yaklaşımın Unsurları Amaçlar/Teorik Çerçeve Analitik Modeller Araştırma Soruları Hipotezler

Pazarlama Araştırma Hataları Örnekleme Hatası Örnekleme Dışı Hatalar Tasarım Hataları Seçim Hatası Anakütle Belirleme Hatası Örnekleme Çerçevesi Hatası İkame Bilgi Hatası Ölçme Hatası Deneysel Hata Veri Analizi Hatası İdari Hatalar Cevaplama Hataları Cevapsızlık Hataları