Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Danışma ve İletişim Unsurlarının Artırılması 16-17 Mart 2009 Oturum 6A.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MALİ İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME RAPORU
Advertisements

Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları İçin DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 3 Hükümet ve Kamu Kurumları için DEA Danışma Süreci.
SAİT FAİK GÜLŞEN Dış Ticaret Uzmanı
Kırsal Kalkınma Destek Ekibi EU Turkish Cypriot community support Karpaz Bölgesi Yerel Kalkınma Stratejisi Mehmetçik, 10 Aralık 2010.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
5. Dünya Su Forumu bir sonraki Forumun programını oluşturma ortaklık WWC-Türkiye-Uluslar arası paydaş başlangıç toplantısı İstanbul– 19 Mart 2007.
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Girişimcilik.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Türkiye’de Yolsuzlukla Mücadele Güven SAK Ankara, 7 Temmuz 2005.
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
Vergi Teşvikleri – Hesap Verebilirliğin Sağlanması Visa Paajanen/NAOF
Performans yönetiminin durumu Visa Paajanen/UDK
Düzenleyici Etki Analizi (DEA) ve Sivil Toplum Regulatory Impact Assessment and Civil Society Dr. Esra LaGro, DEA Danışmanı ve Türkiye Kurumsal Yönetim.
Support to Local Administration Reform 1 Birlik için stratejik yönün tanımlanması.
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
1 İnnova Bilişim Çözümleri Enerji ve Atık Yönetimi Yazılımları.
Düzenleyici Etki Analizi’nin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğiticilerin Eğitimi” Kasım 2008 Düzenleyici Reform ve DEA Lydia Jørgensen Senior.
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 3 DEA’lerin İncelenmesi Problem Tanımı ve Amaçlar.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 1 DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar.
Düzenleyici Etki Analizi’nin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğiticilerin Eğitimi” Kasım 2008 AB’de DEA Hazırlayan: Lydia Jørgensen, Üst Düzey.
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticileri için DEA Oturum 2: DEA konusunda bazı Uluslar arası Deneyimler 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenlemesi Programı– Modül 28 Emeklilik Fonları Richard Berr Direktör, Değerleme ve Raporlama 20 Haziran 2006.
Karşılaştırmalı bir perspektifle yeni kamu yönetimi
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Düzenleyici Etki Analizi’nin Türk Mevzuatına Tanıtılması “Eğiticilerin Eğitimi” Kasım 2008 Cesar Cordova Direktör, Jacobs and Associates.
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 3 Düzenleyici Reform ve DEA.
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
“Analitik Araçlar ve Veri Toplama” Çalıştayı Nisan 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Kanıtların Toplanması 1.
“Genel DEA Eğitimi” 6-8 Temmuz 2009 Karen Hill, DEA Proje Ekip Lideri Oturum 5 “Problemi Tanımlamak ve Mevcut Durum Tespiti”
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğitimcilerin Eğitimi” Kasım 2008 Oturum 5 Problemin Tanımlanması ve Mevcut Durumun.
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
Pazarlama Araştırması
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 2 DEA Süreci – Önerilen Yönetmelik ve Rehber.
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticiler için DEA Oturum 2: DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
Stratejik Yönetim.
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması Düzenleyici Etki Analizinin Planlanması Mart Oturum Takımlar, Paydaşlar ve İletişim.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Kamu Ar-Ge Fon Kaynaklarına Erişim
KONGRE TURİZMİ VE FUAR ORGANİZASYONU
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
©McGraw-Hill Education, 2014
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Danışma ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum 6A Başarılı bir DEA Danışmanın Planlanması ve Yapılması

Daha İyi Danışma için Uygulamalı Adımlar Danışmayı önceden planla Paydaşları belirle Danışma belgesini hazırla Danış Cevapları analiz et ve önerileri dikkate al Analizi DEA’nin içine entegre et Geri bildirim sağla

Yarı-hedefli Aktif Danışma Etki üzerinde bilgi toplamak için hedefli bir danışma başlat Web’deki kaynakları kullanın –İngiltere’nin kuralları –Kanada rehberi eng.asphttp:// eng.asp Danışma belgesini hazırlayın –Bakan tarafında gözden geçirilme –İnternette yayınlama –Aktif danışma kullanılması (toplantılar ve hedef gruplar)

1. Adım: Danışmayı planla Emek orantısal olmalı Açık amaçlar ortaya koyun Zamanlamayı idare ederek zamana uyun Danışma sürecinin bütçesini çıkartın Danışma mekanizmalarını DEA sürecine göre uyarla ve karıştır

2. Adım: Paydaşları Belirle Düzenlenen birimler –İş dünyası (yerel, yabancı, büyük ve küçük) –Çalışanlar –Tüketiciler Paydaşlar –STKlar –Üniversiteler, beyin takımı –Diğer kullanıcılar Kamu idaresi (kamu üstü ve geneli) Siyasi temsilciler

İki birbirine bağlı temel konular DEA’nın kullanışlı olması Paydaşların temsili

Paydaş haritası Etki-İlgiDüşük EtkiYüksek Etki Düşük PayEn düşük öncelikli Paydaş grubu Karar ve görüş ifadesi için faydalı, lobicilik Yüksek Pay Önemli Paydaş grubu belki güçlendirilmesi gerekir En kritik Paydaş grubu

Danışılan taraflar herkesi temsil eder mi? ‘İçeridekiler’ ‘Dışarıdakiler’e karşı –Tüketicilere danışılması –Gelecekte oluşabilecek düzenlenen birimler Danışma aracılığıyla yakalama –Lobi faaliyeti ve danışma –Ses çıkaracak grupların idare edilmesi

3. Adım: Danışma Belgesi Hazırla §Belge 5-10 sayfa arasında §Yapı 1.Bakan tarafında imzalı önsöz 2.Yönetici Özet 3.Nasıl cevaplanacak 4.Reform neden gerekli? (problem tanımı) 5.Dikkate alınan seçenekler 1.Seçeneklerin açıklanması 2.Etki türleri §Başvuru formu –Açık sorular –Etkiler Tablosu

4. Adım: Paydaşlara Danış Geniş veya Hedefli Danışma Aktif veya Pasif Danışma e-danışma –İnternette yayınlama ve geri-bildirim

Geniş veya Hedefli Danışma Hedefli Paydaş ve Temsilci grupları Hedef gruplar/Test panel grubu Kamuya açık toplantılar ve konferanslar Uygulayıcı gruplar ve Sanayi-Hükümet Forumları Anketler Geniş (genelde zorunlu) Yazılı danışma Bilgi notu ve yorumlar (ön yayınlama). Dinlemeler Zorunlu tavsiyeler

Aktif veya Pasif Danışma Aktif Danşma grupları, komisyonlar, kamuya açık oturumlar Gayrı-resmi danışma Panel ve hedef testleri Eş denetim Anket Pasif Yorum için dağıtım, bilgi ve yorum, Bilgi ve yorum (Önyayım)

Genel veri toplama teknikleri (1) TeknikAvantajlarDezavantajlar Etkilenen nüfusu temsilen model işletmeler Maliyet verileri toplamanın hızlı ve ucuz yöntemi. Çok basit ve önermelerdeki hatalar açık. Çok geniş olarak danışılmalı Modelleme: Ekonometrik model oluşturma (girdi- çıktı, genel denge modelleri, çevresel etki değerlendirme modelleri, mikrosimülasyon modelleri). Toplumun belirli kesimlerinin refahını ölçmenin ve ekonomi aracılığıyla ikincil etkileri tahmin etmenin. Şeker Ortak Pazarı Reformu hakkında DEA’sında farklı reform senaryonların makroekonomik etkisini belirlemek için modelleme analizi kullandı. Bunun yanısıra niteliksel çok-kriterli geniş etki değerlendirmesi yapıldı ve paydaş görüşleri de alındı. Pahalı ve önerme yanlışlarına açık. Makro modeller mikro müdahaleler konusunda ayrıntı vermez. Analizi yapanların elinde hazır bir model yoksa, modelleme yapmak için gerekli araçlar ve kaynaklara ulaşmaları kısıtlıdır. Fayda ile ilgili verilere ulaşmak için ekonomik modeller uygun değildir Pasif Danışma (Yorum için yayım) İyi düzenleme için çok çeşitli veri ve fikir vermesi için hızlı ve ucuz toplama. Taraf tutulmasına açık ve kötü veri. Diyaloga açık değil Veri boşlukları.

Genel veri toplama teknikleri (2) TeknikAvantajlarDezavantajlar İş AnketleriHızlı veri toplanır, hedeflenen gruplarda yapılabilir, başka türlü toplanması güç olacak veri bulmaya yarar. Bilgi genişliği kısıtlıdır (maliyet bilgisi olur ancak fayda bilgisi azdır), fazla güvenilir değil, maliyet yüksek olabilir. Seçeneklerin araştırılması güçtür. Odak gruplarıİş Tartışma Paneli hızlı sonuç verebilir maliyet & fayda konusunda daha geniş çaplı veriler sunabilir. Alternatifleri ve seçenekleri kolayca araştırabilir. Veri kalitesi bir sorun teşkil edebilir. Ön hazırlık ve paydaşlarla iyi ilişkiler gerektirir.

Danışma Taktikleri Hedefle danışma –Belirli paydaşlarla bilgi ihtiyaçlarını bağlantılandırmak için yapılır. Çeşitli seviyeli danışma stratejileri –Asgari ve tutarlı standartlar –Ancak detaylı bilgi almak için esnek adaptasyon olabilir –Danışma yöntemlerini karıştırın

Rahatsız edenler görüşlere karşı Veri ve etki kanıtları Görüşler & Kişisel Çıkarlar

Danışma Toplantıları Gündem Hazırla –Toplantının amacı –Danışmanın amacı –Tartışılan konular –Olası seçenekler / varolan çözümler Katılımcılar listesi İfade edilen görüşleri kaydet ve raporla –Öneriler, gerçekler, referanslar –Özel sorular için oylama yapın –Anketler dağıtarak, yazılı yorum isteyin Devamını bildirin –Görüşlerinin nasıl kayıt altına alındığını ve dikkate alındığını –Politika oluşturma sürecini ne kadar etkilediklerini –Toplantıdan sonra politika gelişmelerinden bilgilendirilmeye devam edeceğinizi

Danışmanın sınırlarını belirleyin Araştırılması gereken anahtar etkileri belirleyin 30 günlük danışma süresi tanıyın –2006 Yönetmeliğine uyma kararı Güvenirlik sağla –Hükümet Genel Sekreterinin imzasını alın

Düzenleyici etkiler açısından seçenekleri karşılaştır 23 Etki, örn.:Seçenek 1: Bir şey yapmama Seçenek 2: Yeni yasa Seçenek 3: Davranış kuralları ve koordinasyon mekanizmaları İşletme masrafları ve iş yapma (örn. İhracat artışı) Laboratuar hizmetlerinin kalitesi (uluslar arası standartlara uygunluk) Ticaret ve uluslar arası ilişkiler (WTO, EU uyumu) Ekonomiye yabancı yatırımın çekilmesi Yenilikçiliğin desteklenmesi, teknolojik değişiklik Sağlıkla ilgili acil durumlara cevap verebilme Türk tüketicilerin sağlıklarına etkiler Bölgesel ve belediye gelişimi Daha temiz çevre Laboratuarlarda iş bulma (sayı ve nitelik) Kamu bütçesi (vergi azalması, kamu fonlarının daha verimli kullanılması)

Danışma Mekanizmalarının sınırları Danışma fazlası –Danışma birimlerinin çoğalması Danışma “yorgunluğu” –Danışmanın incelikli olması –Sormak, odaklanmak, soruşturmak, sorgulamak Sonuçların öngörülmesi –Reform karşıtlarının danışma sürecini suistimal etmesi –Danışma ve politik tartışma

5. Adım: Cevapları Analiz et ve Önerileri Ekle Analysis –Olumlu ve olumsuz cevapları ayır –Sonrasında gelecek sorular hazırla, gerekirse –Teyit et –“Olağanüstü” cevapları araştır –Danışma genel oylama değildir Temsil sonuçlarının gözlenmesi –‘Cevap Analiz Tablosu'.

Cevapların Gözlemlenmesi

6. Adım: Cevapları DEA’ya entegre et Karşılıklı toplantılar Anahtar hücrelerin analizi, belirsizlik değerlendirmesi Yeni kanun için analizin yazımı –Etki 1 Konu Seçenek A Seçenek B Seçenek C Seçenek D Özet –Etki 2 –vs.

Sonuçların özet tablosu

7. Adım: Geri bildirim sağlanması Hesap verebilirlik konusu Çok önemli çünkü –İnanırlık, –Güven sağlanması –Gelecek danışma için sürdürülebilirlik Bilgi teknolojisi kullanılması