PROJE DENETİMİ. Proje Denetimi zDenetim, planlama-izleme-denetim döngüsünün son elementidir zDenetim,projenin 3 unsuru üzerine odaklanmıştır yBaşarım.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yazılım Geliştirme Süreci
Advertisements

YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
Adım Adım Kurumsallaşma
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
MALZEME İHTİYAÇ PLANLAMASI
MODÜL 4 Organizasyon.
YÖNETİM İŞLEVLERİ: DENETLEME
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
5. GÜN Değerlendirme ve İzleme Süreci Örnekleri  1)Sağlık ve Sosyal İşler Bakanlığı sektöründe yapılan değerlendirmeler ve hesap verebilirlik arasındaki.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Performans yönetiminin durumu Visa Paajanen/UDK
PROJENİN PLANLANMASI 1.
Kaynakların Dağılımı.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Projenin sonlandırılması
TEST – 1.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenlemesi Programı– Modül 28 Emeklilik Fonları Richard Berr Direktör, Değerleme ve Raporlama 20 Haziran 2006.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Risk Yönetimi KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı.
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması. Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması Küçük işletmelerde muhasebe ve nakit akışı Tanımlama.
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Süreç Yönetimi.
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
Girişimcilik.
MUHASEBE DENETİMİ 2. HAFTA.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
FİNANS VE MUHASEBE H04.
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
MALİ DENETİME GİRİŞ.
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Hasta Kayıt Kabul, Taburcu Ve Transfer İşlemleri R-ADT
Matriks Organizasyon Yapısı
PLANLAMANIN TAMAMLANMASI VE DENETİM PROGRAMLARININ HAZIRLANMASI
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

PROJE DENETİMİ

Proje Denetimi zDenetim, planlama-izleme-denetim döngüsünün son elementidir zDenetim,projenin 3 unsuru üzerine odaklanmıştır yBaşarım yMaliyet yZaman Chapter 11-1 Proje denetimi Başarımın denetimi Maliyetin denetimi Zamanın denetimi

Başarımın Denetimi zProje başarımını olumsuz etkileyen ve denetim gerektiren nedenler: yBeklenmedik teknik sorunların oluşması yGerektiği zaman yeterli kaynağın bulunamaması yAşılmaz teknik sorunların mevcutluğu yKalite veya güvenilirlik sorunlarının oluşması yMüşterinin belirteçlerde değişiklikler istemesi yİşlevsel karmaşıklıkların ortaya çıkması yTeknoloji yeniliklerin projeye etkisi Chapter 11-2

Maliyetin Denetimi zProje maliyetini etkileyen ve denetim gerektiren nedenler: yTeknik zorlukların daha çok kaynak gerektirmesi yİşin kapsamının büyümesi yBaşlangıç tekliflerin düşük olması yRaporlamanın kötü veya zamansız olması yBütçelemenin yetersiz kalması yDüzeltici denetimin zamanında yapılmaması yGirdi fiyatlarında değişiklik olması Chapter 11-3

Zamanın Denetimi zProje zaman programlamasını etkileyen ve denetim gerektiren nedenler: yTeknik zorlukların çözümünün planlandığından uzun sürmesi yİlk zaman değerlendirmelerinin çok iyimser olması yİşlerin ardışıklığının düzgün olmayışı yMalzeme, personel ve teçhizatın gerektiği zamanda bulunamaması yÖnceki görevlerin tamamlanmaması yMüşterinin değişen siparişlerine uygun olarak işlerde revizyona gidilmesi yYasa ve Yönetmeliklerde Düzenlemeler Chapter 11-4

Denetimin amacı zDenetimin iki esas hedefi bulunmaktadır: y1. faaliyetlerin değiştirilmesi yoluyla sonuçların düzenlenmesi y2. örgütsel varlıkların yönetimi zProje yöneticisi hem düzenlemede, hem de örgüt varlıklarına sahiplenmede aynı derecede dikkatli olmalıdır zProje yöneticisi örgütün fiziki varlıklarını, insan kaynaklarını, mali kaynaklarını korumalıdır Chapter 11-5

Fiziki Varlıkların Denetimi zFiziki varlıkların kullanımının denetimi: yÖnleyici veya düzenleyici biçimde varlıkların bakımı yBakım ve değiştirmenin zamanlanması yBakım kalitesi yBakım programlaması öyle yapılmalıdır ki, müdahaleyi en aza indirmekle teçhizatın işlek durumda tutulması sağlanmış olsun yFiziki envanterler (teçhizat veya malzeme ) denetime tabi tutulmalıdır Chapter 11-6

İnsan Kaynaklarının Denetimi zİnsan kaynaklarının yönetimi, personel artımının ve gelişiminin denetlenmesini gerektirir zProjeler insanların yetişmesi için verimli zemindir zHer bir proje özgü olduğundan,projelerde çalışan insanların makul kısa bir süre içinde geniş yelpazede deneyim kazanmak imkanı bulunuyor Chapter 11-7

Mali Kaynakların Denetimi zMali kaynakların sahiplik ve düzenleme denetimi yöntemleri bunlardır: yMevcut varlıkların denetimi yProje bütçelerinin denetimi ySermaye yatırımının denetimi zBu denetimler, bir dizi analizlerle ve muhasebe/denetleme işlevleri yapmakla gerçekleştirilir Chapter 11-8

Mali Kaynakların Denetimi- devamı zProje ekibi üzerinde muhasebe/denetleme işlevlerinin yapılması zorunludur zÜst kurumlar, müşteriye ait veya onların hesabında olan kaynakların korunmasından ve doğru kullanımından sorumludur zFirmanın, proje yürütme yeteneği ile ilgili tüm olgular açılmalı, doğrulanmalı ve araştırılmalıdır Chapter 11-9

Denetim sürecinin 3 Türü zKararlar bunlarla ilgili olmalıdır: yProjenin hangi noktalarında denetim yapılacak yNe denetlenecek yDenetim nasıl ölçülecek ySapmalara ne derecede tahammül edilecek ySapmalar oluşmadan önce onları nasıl belirlemek ve önlemek mümkündür Chapter 11-10

Denetim Sürecinin 3 Türü- devam zProjede denetimin hangi amaçla yapılmasına bağlı olmadan,3 esas denetim mekanizması bulunmaktadır: yYap/yapma denetimi (Go/no-go control) yPostdenetim (Post control) ySibernetik denetim - projelere çok ender olarak kullanılmaktadır Chapter 11-11

Yap/yapma denetimleri zBazı özgü önkoşulların karşılandığını görmek için bir test biçiminde yapılmaktadır zProje yöneticiliğinde çoğu denetimler bu türdendir zBu denetim türü projenin hemen her yönü üzerinde kullanılabilir Chapter 11-12

Yap/yapma denetimi için bilgi gereksinimleri zProje önerisi, şartname planları, çizelgelemeler ve bütçe, projede yap/yapma denetimini uygulamak için gereken bilgileri içerir zKilometretaşları, denetim faaliyetlerine odaklanmak için önemli olaylardır zKilometretaşları, aralık ve nihai ürün şeklinde proje aşamalarının sonuçlarını ifade eder Chapter 11-13

Postdenetimler zPostdenetimler olgudan sonra uygulanır zGelecek projelerin amaçlarına ulaşma imkanlarını iyileştirmeye yöneliktir zAşağıdaki bilgileri içeren belgeleri gerektirmektedir: yProje hedefleri yKilometretaşları, kontrol noktaları, bütçeler yProjenin nihai raporu yBaşarıyı ve süreci iyileştirmek için tavsiyeler Chapter 11-14

Denetim sistemlerinin nitelikleri zİyi denetim sistemi: yEsnek olmalıdır yEtkin maliyetli olmalıdır yGerçekten yararlı olmalıdır yProjenin gerçek ihtiyaçlarını karşılamalıdır yZamanında işlemelidir yAlgılayıcı ve gözlemleyiciler,müşteri ve ana kurum için makul sınırlar içinde projeyi denetlemek için yeterince doğru ve kesin olmalıdır Chapter 11-15

Denetim Sistemlerinin Nitelikleri-devamı zİyi denetim sistemi: yMümkün oldukça basit olmalıdır yBakımı kolay olmalıdır yGenişlene bilmelidir yBelgelendirmiş olmalıdır xBelgeler tam eğitim programını içermelidir Chapter 11-16

Denetim Sistemleri zTüm denetim sistemlerinde geriye dönüşüm, denetim süreci olarak kullanılmaktadır zBaşarım, maliyet ve zamanın denetimi farklı girilş verileri gerektirir: yBaşarım- tasarım değişiklikleri bildirimleri, test sonuçları, kalite kontrol, yeniden işleme sonuçları yMaliyet - fiili nakit akımları hesabı, satın alma siparişleri, devamsızlık, gelir raporları, işçilik /saat ücretleri yÇizelgeleme – kıyaslama raporları, durum raporları, PERT/CPM ağları, Gantt diyagramları, WBS, ve eylem planları Chapter 11-17

Denetim, bir yöneticilik fonksiyonudur zDenetlemenin amacı her zaman aynıdır: y projenin, mevcut iş-zaman çizelgelemelerinin,bütçenin ve teslimatın, planlaştırılmış program, bütçe ve teslimat bilgileriyle yakınlığının sağlanması zProje yöneticisinin görevi,öyle denetim oluşturmaktır ki, proje için yararlı davranışlar teşvik edilsin, yararsız olanlar ise önlensin Chapter 11-25

Yaratıcı faaliyetlerin denetimi zYaratıcılık yüksek oldukça sonuçları etkileyen belirsizlikler de yüksek oluyor zAşırı denetim yaratıcılığı engeller zDenetim yaratıcığın düşmanı değildir, ama yaratıcı faaliyet de tam belirsizlik anlamına gelmez zYaratıcı projeleri denetleme için 3 yaklaşım: yİlerlemenin incelenmesi yPersonelin yeniden atanması yGiriş kaynaklarının denetimi Chapter 11-30

İlerlemenin incelenmesi zİlerlemenin incelenmesi sonuçlara ulaşıma odaklanır zKesin sonuçlar olmasa da süreç denetlenebilendir zDenetim projenin her kilometretaşı için yapılmalıdır Chapter 11-31

Giriş Kaynaklarının Denetimi zVerimliliğe odaklanmaktadır zGiriş kaynaklarının işlenilmesi,çıktı üzerinde de önemli kontrol sağlar Kaynakların kontrolü aşamaları büyük bir dikkatle seçilmelidir Chapter 11-33

Özet zDenetim,maliyet,başarım ve zamana yöneliktir zDenetimin iki önemli hedefi bulunmaktadır: girişimleri (faaliyetleri) değiştirmekle sonuçları düzenlemek ve kurumun fiziki, insan ve mali varlıklarını korumak zİki esas denetim süreci türü: yap/yapma ve postdenetim Chapter 11-38

Özet zPostdenetim raporu dört bölümden oluşmaktadır : yProjenin hedefleri yKilometre taşları ve bütçeler yNihai proje sonuçları yİyileştirme için tavsiyeler Chapter 11-39

Özet zDenetim sistemleri motivasyonla sıkı bağlıdır ve iyi dengelenmiş olmalıdır: mali bakımdan etkili, arzu olunan sonuçlara uygun olmalı ve abartılmamalıdır zYaratıcılığı denetlemede üç yaklaşım: ilerlemeyi gözden geçirme; personel değiştirme ve girişin kontrolü zProje yöneticisinin en büyük sorunu_değişimin denetimi Chapter 11-40