EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Mutluköy İlköğretim Okulu
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
MERHABA.
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Ünite Portfolyo Sunumu
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
NESİ VAR ? Elif ŞAHİN.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Bilgisayar Destekli Eğitim
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
DÜN BUGÜN YARIN Ünite Portfolyo Sunumu Fatma KIYMAZ Asuman İŞLER.
Öğrencilerin çalışmalarının değerlendirilmesinde destek verici, bütünleştirici ve aydınlatıcı olan portfolyo oldukça etkili bir değerlendirme metodudur.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
ÜNİTE PORTFOLYO SUNUMU HAYRİYE UTKU
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
DOSYAMA BAKIYORUM Kazanım: “Eğitsel ve Mesleki Planlama Dosyası” ndan yararlanarak yükseköğretim programı seçer. 12. Sınıf 119 nolu kazanım etkinliği.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
GÖZLEM FORMLARI Gözlem “Bir şeyi iyi anlamak için onun kendi kendine meydana gelen türlü belirtilerini gözden geçirmektir”
İlker KÖSE Bilgi Sistemleri Danışmanı Sağlık Bakanlığı
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
TANILAMA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Mutluköy İlköğretim Okulu
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
BE BEP NEDİR ?.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ PROF. DR. HÜSEYİN ALKAN BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ

EĞİTİM SİSTEMLERİ Genel amaçlar eğitim felsefesi yetiştirmek istediğimiz insan nitelikleri ülke gereksinimleri Eğitim programı öğrenilmesi gereken konuların dağılımı öğrenme ortamı öğretmenin eğitimi Ölçme ve değerlendirme gibi üç ana parçadan oluşan bir bütündür

SİSTEMİN PLANLAMASI BU ÜÇ AYAK GÖZ ÖNÜNE ALINARAK YAPILIR

ÖZELLİKLE ÖĞRETMENİN Önce ölçmenin, sistemin en önemli parçalarından biri olduğuna inanması gerekir NEYİ ÖLÇÜYORUZ Hedeflenen Kazanımların Edinilip Edinilmediğini Amaçlar Yönünde Gelişme Sağlanıp Sağlanamadığını

Öğrenme Ortamının Doğru Olup Olmadığını Programda Sıkıntı Olup Olmadığını Sıralamada Teknoloji kullanımına uygunlukta Öğretmen YAKLAŞIMINI Kullanılan araçların anlamlılığını

ÖLÇMEYİ NASIL YAPABİLİRİZ? DÜZEY BELİRLEYEREK GÖZLEYEREK HATA ANALİZİ YAPARAK PERFORMANS ÖLÇÜMÜ YAPARAK DOSYA TUTARAK ÖDEV VEREREK PROJE ÇALIŞMALARI YAPTIRARAK ÖĞRTENCİNİN KENDİNİ ÖLÇMESİNE KATKI SAĞLAYARAK

ön öğrenmeleri ve öğrenme stilleri gibi öğrenci karakteristiklerinin ölçümü, öğretmene ne kazandırır? Ne tür öğrenme etkinlikleri oluşturması gerektiğini belirlemede, öğrencileri tanımada, Öğrencileri nasıl cesaretlendireceğini ortaya çıkarmada(eksiğini gidererek) öğretmene yardımcı olur

Öğrencilerin gelişimini sağlamada ve onları yönlendirmede pek çok bileşenin etkin olduğuna öğretmenin öncelikle inanması gerekir. Bu inancı pekiştirebilmek için, onların

Öğrencinin,. akademik performansını,. ana özelliklerini, *Öğrencinin, *akademik performansını, *ana özelliklerini, *beceri performanslarını, *teknolojiyi tanıma düzeylerini, *teknoloji kullanma becerilerini ölçme zorunluluğu vardır.

Öğretmenler bunu öğrencilerini, gözlemleyerek, çalışmalarını inceleyerek, ne bilip ne bilmediklerini ortaya çıkarmak için ön ölçme yaklaşımlarını kullanarak, yaratıcılıklarını belirleyerek, değişik konulardaki düşüncelerini alarak sağlayabilirler.

Tüm bu söylenenlere yardımcı olması amacı ile,” Öğretme ve öğrenme sürecinde, bize yardımcı olacak biçimde ölçmeyi nasıl kullanabiliriz?” sorusuna yanıt aramak üzere yola çıkılabilir.

Öğrencilerin gözlenmesi. NASIL ÖĞRENDİĞİ ve KİM OLDUĞU yönlü sorulara yanıt aramaktır. öğretmenin sınıfta ders boyunca öğrencilerini gözlemesi, onların tartışmaya katılımını ve sorulara cevaplarını dinlemesi, sınıf dışı ortamlarda yaptıklarını gözlemesini

Birinci Basamak. Gözlenecek davranış/beceri/etkinlikleri belirleme bunlar kimdir? “, “nasıl öğreniyorlar?” ve ”ne yapmak istiyorlar?” kim çalışırken görevini yapıyor ve kim yapmıyor?” “kim çalışma ile ilgileniyor görünüyor ve kim çalışmaya kendini tam olarak veriyor ya da vermiyor?”

öğrenciler çalışmanın her basamağında kendilerine düşen görevi doğru yapıyor mu?” Arkadaşları ile işbirliğine giriyor mu? Vb.

İkinci Basamak:Gözlenen davranış/beceri/etkinliklerin not edilmesi Bir gözlemden açık ve net belge ve bilgi edinebilmek için öğrenci davranış ve /ya da performansının düzenli bir biçimde kayıt altına alınması gerekir. “küçük anlık notlar” “ çalışma notları”

Üçüncü Basamak:Gözlenen Notların Analizi Ve Kullanımı “Not edilen bilgiler öğrencilerin bilinçli olarak beceri kazandığını gösteriyor mu?” “Öğrenciler şu anda neler bilmektedirler?” “Öğrenciler hala neleri bilme gereksinimini duymaktadırlar?” “Derlenen bilgiler öğrencilerin öğrenmeye organize olup olmadığını anlamaya uygun mudur?” Derlenen bilgiler öğrencinin gelişimi ya da öğrenme profili ile ilgili ek bilgiler verebilir mi? gibi sorulara yanıt aranabilir.

II.Düzey belirleme. Burada amaç Öğrencinin ne bildiği, hangi becerilere sahip olduğu, hangi kavramları öğrendiği ile ilgili bilgi edinmek ve belirlenen eksiklikleri ortadan kaldırarak yola daha emin adımlarla devam etmektir.

Düzey belirlemede kullanılan ölçme aracı sonuçları öğretmene yeni eğitim sürecinin başlangıcında öğrenciye .hangi bilgilerin sunulacağı, .bu sunumun nasıl yapılacağı, .öğrenci uygulamasının nasıl yaptırılacağı gibi konularda yol gösterici olmalıdır.

III.Hata analizi. “hata kalıplarını “ ortaya çıkarmak yeni öğrenme yaklaşımını ona göre oluşturmak, Uygulamayı düzeltmek, gerekirse alternatif öğretim planı yapmak

IV.Yazılı kayıtlar ,”Anlık Notlar”, ”Dosyalama notları” ve “Bilgi Derleme notları” çalışma örnekleri dosyası, ev ödevleri dosyası, sınavlar dosyası, final ödevleri dosyası gibi dosyalar tutulmaktadır. Tutulan dosyada öğrencinin, değişik sorulara verdiği cevaplar, ölçme araçlarına tepkisi, öğretmenin geri bildirimleri

V.Performans ölçümü. “doğal bir ölçme türü” Bireyin “ ne bildiği” ve “ ne bilmediği” ni ortaya çıkaran bir ölçme aracı. Bilgi ve edinimleri kullanabilmenin ölçümü

VI. Öğrenci Günlükleri ve Öğrencinin Ölçme Sürecine Katılımı Ölçme Kriterlerinin Birlikte Hazırlanması Bazı Sunumların Öğrenciler Tarafından Ölçülmesi Öğrencilerden Günlük Toplanması