Bilimsel Makale Yazmak ve Yayınlamak

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERİTESİ 10 ARALIK 2010 Bologna Süreci’nde Sosyal Boyut.
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
ERASMUS Nedir? Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ: Öğrenci Konseyi Başkanlarına Yönelik Toplantı 14 Mayıs 2010 Akdeniz.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Akademik Etik İhlalleri
Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi
Yapabildiklerimiz Yapabildiklerimiz
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
Bologna Sürecinde Enstitümüz
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Bologna Süreci Değerlendirme Raporu: Türkiye örneği
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
Emerald kullanıcılarınıza yayın yapma konusunda nasıl yardımcı olabilir? Kullanıcılarınız için yardımcı kaynaklar Mine Tonta Business Manager, Turkey.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
/ 181 BolognaSürecinde 20 Nisan Dr. Zekeriya Aktürk Ders Bilgi Paketi Hazırlama - Amaç - Öğrenim.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
Kış Sporlarının Bölge Hayvancılığının Gelişmesine Muhtemel Etkileri Fahri YAVUZ 1.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
Tarım Politikası Dersi-Uygulama Yayın Arama/Tarama
Recep KILIÇARSLAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN. Bologna Süreci nedir? Pek çok uluslararası kuruluşun işbirliği ile Türkiye’nin de dahil olduğu 47 üye ülke tarafından.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Dr. Armağan Erdoğan TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMALARı VE GELECEĞE BAKıŞ SOSYAL BOYUT KAVRAMı: UYGULAMALAR VE ÖNGÖRÜLER Dr. Armağan Erdoğan.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış Prof. Dr. Nejat Erk EYLÜL 2015 ANKARA.
TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNDE BOLOGNA SÜRECİ VE GELECEĞE BAKIŞ I. BOLOGNA SÜRECİ ARAŞTIRMALARI KONGRESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EYLÜL 2015 Prof. Dr. Mehmet.
Bilimsel Makale Yazmak ve Yayınlamak Fahri YAVUZ Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Erzurum
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Bologna Süreci ve Anorganik Kimyada Alternatif Araştırma Alanları
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

Bilimsel Makale Yazmak ve Yayınlamak Fahri YAVUZ Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü 25240 Erzurum fyavuz@atauni.edu.tr

21. Yüzyılda Yükseköğretimdeki Yönelimler Akademik Boyutta; Küreselleşen dünyada Öğrenci/Mezun/Öğretim elemanı Hareketliliği/Dolaşımı kaçınılmaz artış gösteriyor. Başka ülkelerde alınan derecelerin şeffaf, anlaşılır ve tanınır olması önem kazanıyor. Rekabet, eğitimin kalitesini kaçınılmaz kılıyor. Yeni teknolojiler, eğitim ve araştırma materyallerini değiştiriyor, esnek öğrenme yöntemlerinin önemi artıyor. Gerek eğitim, gerek araştırma alanlarında ortak programlar ve projeler prestij ve öncelik kazanıyor.

21. Yüzyılda Yükseköğretimdeki Yönelimler Ekonomik Boyutta; Küreselleşen ekonomilerde yükseköğretimin önemi artıyor. İstihdam etme ve istihdam edilme arasındaki bağın görünürlüğünün artması iş dünyasının yükseköğretime ilgisini artırıyor. Rekabet edebilme işlevi yükseköğretimin kalitesi ile işgücünün kalitesini birbiriyle daha somut ilişkilendiriliyor. Yaşam boyu öğrenmenin rolü ve önemi belirginleşiyor.

21. Yüzyılda Yükseköğretimdeki Yönelimler Sosyo-Kültürel Boyutta; Küreselleşen ekonomilerde yükseköğretimin önemi artıyor. İstihdam etme ve istihdam edilme arasındaki bağın görünürlüğünün artması iş dünyasının yükseköğretime ilgisini artırıyor. Rekabet edebilme işlevi yükseköğretimin kalitesi ile işgücünün kalitesini birbiriyle daha somut ilişkilendiriliyor. Yaşam boyu öğrenmenin rolü ve önemi belirginleşiyor.

21. Yüzyılda Yükseköğretimdeki Yönelimler Siyasi Boyutta; Ülkeler yükseköğretim kurumlarının, elemanlarının ve öğrenci veya mezunlarının uluslararası arenada rekabet edebilecek düzeyde olmasını tercih ediyor. Diğer alanlarda olduğu gibi yükseköğretimde de uluslararası işbirliğini güçlendirmeye yönelik ortak projeler, programlar, bilgi ağları yapılandırılıyor. Eğitim sistemlerini uluslararası arenada tanınır ve karşılaştırılabilir olabilecek şekilde yeniden yapılandırıyor. Hareketlilik ve dolaşım oranlarında “beyin göçü” nün önüne geçmek için giden ve gelen dengesini korumaya çalışıyor.

Küresel Gelişmeler Avrupa Konseyi, Avrupa Komisyonu, UNESCO, OECD ve daha başka pek çok uluslararası kuruluş yükseköğretime dair çalışmalar başlatmışlardır. Avrupa Komisyonunca desteklenen Eğitim ve Gençlik Programlarıyla öğrenci/öğretim elemanı ve personel hareketliliği başarılı bir şekilde uygulanmaya konmuştur. 1999 yılında Avrupa Düzeyinde 29 Ülkenin Eğitim Bakanları tarafından imzalanan Bologna Deklarasyonu, günümüzde 46 ülkenin dahil olduğu bir yükseköğretim yapılanması reformu niteliği kazanmıştır. A.B.D ve Japonya ile rekabet için Üye ülkelerin ekonomik ve sosyal ihtiyaçlarına uygun Avrupa Yükseköğretim Alanı’nı oluşturmak hedefiyle başlayan Bologna Süreci artık “küresel” boyut kazanmıştır. A.B.D, Uzak Doğu, Avustralya, Güney Amerika gibi bölgeler Bologna sürecini takip etmeye ve referans olarak kullanmaya başlamışlardır.

Bologna Süreci Karşılaştırılabilir, rekabetçi ve şeffaf bir yükseköğretim alanı oluşturmak 1999’da başlayan bu sürece Türkiye 2001’de bu amaçla dahil oldu Bu sürece şu anda 46 ülke dahildir Süreç, iki yılda bir yapılan bakanlar düzeyinde toplantılarla hedef ve faaliyet alanlarını geliştirmiştir.

Sürecin Hedefleri Anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir derece sistemi Kalite güvencesi Diploma ve öğrenim sürelerinin tanınması Yaşam boyu öğrenme Ortak dereceler 2009’da Leuven toplantısında Sosyal boyut Hareketlilik ve Yaşam boyu öğrenme 2010 sonrasında ağırlık verileceği belirtilmiştir.

Bologna Sürecinin Ana Faaliyet Alanları Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi Kalite Güvencesi Diploma ve Derecelerin Tanınması Öğrenci Katılımı ve Sosyal Boyut

Öğrenciler ??? Yüksek Lisans ve Doktora yapanlar Erzurum dışından olanlar Üniversitede ve dışarıda çalışanlar Bilimsel araştırma yapmış olanlar Tez yazmış olanlar Makale yazmış olanlar Yayınlamış olanlar SCI’da yayınlamış olanlar A sınıfı dergide yayınlamış olanlar?

Ön Kabuller İyi bir makale ancak iyi bir bilimsel çalışmadan çıkar Makale, bilimsel bir çalışmanın en önemli çıktısıdır. Makale, bilimsel çalışmada veya tezde olan her şeyi içermez. Makale yayınlama süreci, aynı zamanda çalışmanın bilimselliğini ispatlama sürecidir.

Kapsam Bir makalede olmaz ise olmazlar nelerdir? Makale yazılırken genelde yapılan bazı hatalar nelerdir? Makale gönderilecek dergi nasıl seçilir? Editör ile yazışmalar nasıl olmalıdır? Makalenin Kabul veya reddinde ne yapılmalıdır? Karşılaşılan problemler nelerdir?

Bilimsel Dergiler İçin İyi Bir Makale Nasıl Yazılır?

Hakemleri Etkilemenin Ana Unsurları Bilimsel Teoriği iyi kullanmak gerekir Kaliteli iletişim ve iyi yazımın yerini hiçbir şey tutmaz Ayrıntılara dikkat et gramer, hatasız yazım, tablo ve şekillerin uygunluğu

Teori ve Uygulama Ampirik çalışmayla ilgili yeterince bilgi bulundur – böylece bir kişi sizin çalışmanızı aynen yapabilsin Sizden kullandığınız veriler ve program istendiğinde şaşırmayın Çok gerekli ise ekleri vermeği unutmayın

Çokça Yapılan Hatalar Makalenin çok uzun tutulması Kötü yazım Mevcut çalışmaları çok eleştirmek (senin hakemlerinin bu çalışmaları yapan birinin olabileceğini unutma) Gerekli bilgilerin seçimindeki zayıflık (gereksiz ve kişisel ayrıntıların verilmesi gibi) Mesleki argo kullanılması ve gereksiz teknik bilgilerin verilmesi Makaleyi çok erken veya çok geç dergiye göndermek

Makalenin Organizasyonu ve Sunumu (Standart Model) Introduction Problem Identification Problem Justification Objectives Conceptual / Theoretical Framework Emprical Analysis Data Results Conclusion

Yayınlama Kanalları ve Uygun Derginin Seçimi Nasıl Yapılır?

Makaleyi nereye göndereceksiniz? Yabancı Dergiler American Journal of Agricultural Economics Journal of Agricultural and Resource Economics European Review of Agricultural Economics Canadian Journal of Agricultural Economics Journal of Agricultural Economics Türkiye’deki Dergiler Turkish Journal of Animal Science and Veterinary Turkish Journal of Agriculture and Forestry Ziraat Fakültesi Dergileri Tarım Ekonomisi Derneğinin Dergisi Diğer Dergiler Journal of Animal and Feed Sciences The Indian Veterinary Journal Reddedilmesi durumunda elinizde bu dergi listesi hazır olsun

Ne Göndereceksiniz? Uygun standartlarda yazılmış makalenin istenen sayıda fotokopisi Günümüzde gittikçe bunlar elektronik ortamda yapılıyor Makalenin yayınlanmasını isteyen üst yazı, veya e-posta

Sonra ne yapacaksın? Editör makaleyi teslim aldığına dair size bilgi verir Makale hakemlere gönderilir – iki taraflı veya tek taraflı kör inceleme yapılır Bekle ......... istersen 5/6 ay sonra editörü ara

Editörden İhtimal Dahilindeki Cevaplar Doğrudan Red Red – kapı kapalı Red – kapı açık Elden geçir ve tekrar gönder Kabul

Hakemlere nasıl cevap verilir ? Oku ve 3-4 gün için bir köşeye koy Eleştirilere, geçerli iseler, mümkün mertebe iyi cevap ver, aksi taktirde editörle görüş Yeniden gönderirken, yaptığın her şeyi ve niye yaptığını anlat Hakemlere teşekkür et – onlar sizin çalışmanız üzerine epey zaman harcadılar – fakat aşırılığa kaçmadan

Makale reddedilir ise ne yapacaksınız? Eğer 1. ve 2. durum ise, başka bir dergiyi deneyin Eğer 3. ve 4. durum ise önerilere dikkatli cevap ver Ayrıca üçüncü düzeltmeye hazır olun

Eğer diğer dergide makaleyi reddederse ne yaparsınız? Israrcı ol – başka bir dergiye gönder 4/5 redden sonra artık ısrarı bırakabilirsiniz

Kabul edildiğinde ne yapacaksınız? Allaaaah deyip makaleyi bir kenara atarsınız Bir veya birkaç arkadaşınızla ıslatabilirsiniz Daha sonra makalenin son şeklini derginin kurallarına tam riayet ederek hazırlayıp gönderirsiniz Galley Proofs (Matbaa Baskısı) nı dikkatli okuyup gerekli düzeltmeleri yaparsınız ve zamanında gönderirsiniz Veee yayınlanmış halini görmeyi beklersiniz .......

Problemler

Uluslararası dergilerde İyi bir ekonomik teori Orijinal metodoloji Konunun orijinalliği veya dergiye uyumu Çok iyi bir İngilizce ile yazılması Dergilerinden cevap süresinin uzunluğu

Tablo. AJAE cevap verme zamanları Gün Sayısı İlk İkinci Üçüncü 0-15 7,3 18,5 38,5 16-30 1,8 2,5 7,7 31-45 3,6 7,4 15,5 46-60 10,4 17,3 30,8 61-75 13,4 13,6 0,0 76-90 11,6 91-105 11,8 12,3 106-120 121-135 6,2 136-150 5,4 1,2 150 üzeri 17,0 100,0 Ortalama 92 65 32

Ulusal dergilerde Dergilerle olan yazışmaların uzun sürmesi, Hakem görüşlerinin yönlendirici ve detaylı olmaması ve Uygun hakemlerin seçilememesi

Genel Problemler Pozitif seleksiyon mekanizmaları iyi çalışmıyor. Yeterli ve planlı çalışmıyoruz Grup çalışması için yeterli altyapı ve alışkanlığın olmaması Yeterli İngilizce bilmiyoruz. Yaptığımız araştırmaların kalitesi düşük

Özel problemler Yüksek lisans, doktora ve akademisyenlik azımsanmayacak oranda bilimsellik dışı mülahazalarla yapıyor Lisans üstü seviyede bilimsel uygulamaya yönelik iyi bir ders eğitimi veremiyoruz. Yüksek lisans eğitiminde öğrencinin kendini zorlayacağı rekabet ortamı yok.

Teşekkürler