ARALIK AYI BÜLTENİ Subheading.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARALIK AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
Advertisements

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “OCAK AYI BÜLTEN”
NİSAN AYI BÜLTENİMİZ.
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
ARALIK AYI BÜLTENİ.
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OCAK AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
ŞUBAT AYI BÜLTENİ.
ARALIK AYI BÜLTENİMİZ.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
EYLÜL VE EKİM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
ARALIK AYI BÜLTENİ.
PSİKOMOTOR-BİLİŞSEL AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “EYLÜL AYI BÜLTEN”
OCAK AYI BÜLTENİ.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
4-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
MART AYI BÜLTENİMİZ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
ARALIK AYI BÜLTENİMİZ.
OCAK AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR? OCAK AYINDA NELER YAPTIK?
ARALIK AYI BÜLTENİ.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
OCAK AYI BÜLTENİMİZ.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
ARALIK AYI BÜLTENİ.
EYLÜL AYI BÜLTENİMİZ.
ARALIK-OCAK AYI PARTİMİZ
ARALIK AYI BÜLTENİ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
Okula ve Çevreye Uyum: Çocuğun aileden sonra sosyalleşme sürecine devam ettiği yerlerden biri de okul öncesi eğitim kurumlarıdır. Çocuğun okul öncesi.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
ARALIK AYI BÜLTENİ.
ŞUBAT AYI BÜLTENİMİZDE
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
3-4 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİĞİ
OCAK-ŞUBAT AYI BÜLTENİMİZ.
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİ.
ARALIK -OCAK AYI BÜLTENİMİZDE
ŞUBAT AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
OCAK AYI BÜLTENİ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
EKİM AYI BÜLTENİ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
ARALIK AYI BÜLTENİ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
OCAK AYI BÜLTENİ.
PENGUENLER SINIFI KASIM AYI AİLE KATILIMI
ARALIK 2016 ÖZEL ATABEK ANAOKULU.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ARALIK 2016 ÖZEL ATABEK ANAOKULU.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
Ahlak Gelişimi Lawrence Kohlberg Carol Gilligan
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

ARALIK AYI BÜLTENİ Subheading

BÜLTEN NELER VAR? ARALIK AYI AMAÇ VE KAZANIMLARI ARALIK AYI KAVRAMLARI ARALIK AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİ ARALIK AYI GEZİLERİ ARALIK AYI TİYATRO VE SİNEMASI ARALIK AYI MEYVESİ ARALIK AYI PARTİ VE KUTLAMALARI ARALIK AYI DOĞUM GÜNÜ OCAK AYI MİNİ PROGRAMI OCAK AYI AİLE KATILIMI

ARALIK AYI AMAÇ VE KAZANIMLARI PSİKOMOTOR ALAN Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 1. Değişik yönlere doğru uzanır. 5. Belli bir yüksekliğe çıkar. 6.Belirli bir mesafeyi sürünerek gider. 14.Atılan nesneleri yakalar. 15.Nesneleri belli bir mesafedeki hedefe atar. Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri 4.Nesneleri takar. 5.Nesneleri çıkarır. 6.Nesneleri ipe vb. dizer. 7.El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır. 13.Malzemeleri istenilen nitelikte keser. 14.Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır. Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme Kazanımlar 4.Malzemelere elleriyle şekil verir. 5.Malzemelere araç kullanarak şekil verir. Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme 3.Tek ayak üzerinde belirli bir süre durur. 4.Tek / çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar. SOSYAL-DUYGUSAL ALAN Amaç 1. Kendini tanıyabilme 1.Fiziksel özelliklerini söyler. 2.Belli başlı duyuşsal özelliklerini söyler. Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme 1.Olumlu / olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar. 2. Yetiksin denetiminin olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranır. 3.Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar

Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanımlar 1.Kendiliğinden iletişimi başlatır. 2.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır. 3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur. 4.Aldığı sorumluluğu yerine getirir. 5.Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir. 6. Gerekli durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır. Amaç 7. Hoşgörü gösterebilme 1.Hata yapabileceğini kabul eder. 2. Kendi hatalarını söyler. 5. Başkalarının hata yapabileceğini kabul eder. Amaç 9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme 1.Yaşamın sürdürülebilmesi için gerekli olan kaynakları verimli kullanır. 2.Günlük yaşamdaki kurallara uyar. Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan özgün ürünler oluşturabilme 1. Estetik bedensel hareketlerle yürür/dans eder. 2. Özgün şiir, öykü, şarkı söyler. 4. Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürünler yapar. 5. Çeşitli materyaller kullanarak ritim oluşturur. 6. Çeşitli sesler kullanarak müzik oluşturur. Amaç 12. Çevredeki güzellikleri koruyabilme Kazanımlar 2. Çevredeki güzellikleri korumak için yapılması gerekenleri açıklar. 3. Çevredeki güzellikleri korumada sorumluluk alır. DİL ALANI Amaç 1. Sesleri ayırt edebilme 1.Sesin kaynağını söyler. 2 Sesin geldiği yönü belirler. 3. Sesin özelliğini söyler. 4.Verilen sese benzer sesler çıkarır. Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme 2.Kelimeleri doğru telaffuz eder. 3. Konuşurken sesinin tonunu işitebilir biçimde ayarlar. Amaç 3. Türkçeyi doğru kullanabilme 1.Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır. 2.Konuşmalarında temel dilbilgisi kurallarına uygun konuşur. Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme 1.Dinlerken / konuşurken göz teması kurar. 2.Sohbete katılır. 4. Belli bir konuda konuşmayı sürdürür. 5.Söz almak için sırasını bekler. 6.Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.

BİLİŞSEL ALAN Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme Kazanımlar 1. Varlıkları birebir eşleştirir. 2.Varlıkları renklerine göre eşleştirir. 3.Varlıkları şekillerine göre eşleştirir. 4. Varlıkları büyüklüklerine göre eşleştirir. Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme 1. Varlıkları renklerine göre gruplar 2. Varlıkları şekillerine göre gruplar. 3. Varlıkları büyüklüklerine göre gruplar. Amaç 9. Nesneleri sayabilme 3. Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir 4. Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar. 5. Nesneleri sayarak miktarlarını az ya da çok olarak söyler. Amaç 10. Geometrik şekilleri tanıyabilme 1.Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler 2.Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir. Amaç 11 . Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme 1. Gösterilen sembolün anlamını söyler. 2. Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir. Amaç 12. Mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme Kazanımlar 2. Yönergeye uygun olarak mekânda konum alır. Amaç 17. Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme 1. Olayları oluş sırasına göre söyler. 2.Zamanla ilgili kavramları anlamına uygun şekilde kullanır. Amaç 16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme 1. Bir olayın olası nedenlerini söyler. 2. Bir olayın olası sonuçlarını söyler. ÖZBAKIM BECERİLERİ Amaç 1. Temizlik kurallarını uygulayabilme 1.Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır. 2.El,yüz ve vücudun diğer kısımlarını uygun biçimde yıkar. 3.Tuvalet gereksinimine yönelik işleri yardımsız yapar. 7.İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutar. Amaç 2. Giysilerini giyme ve çıkarabilme 1.Duruma ve hava koşullarına uygun giyeceği seçer. 2.Giysilerini yardımsız çıkarır. 3.Giysilerini yardımsız giyer. 6.Giysilerini asar.

Amaç 3. Doğru beslenmenin önemini fark edebilme Kazanımlar 1.Yiyecekleri ve içecekleri ayrım yapmadan yer / içer. 2.Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer / içer. 5.Öğün zamanlarında ve süresinde yemeye özen gösterir. Amaç 4. Dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme 1.Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır. Amaç 5. Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme 1. Tehlikeli olan durumları söyler 2. Tehlikeli olan durumlardan uzak durur. 3. Herhangi bir tehlike anında yetişkinlerden yardım ister

Nesne ile nesne eşleştirme ARALIK AYI KAVRAMLARI Büyük-Küçük Uzun-Kısa Az-Çok Yukarıda-Aşağıda İçinde-Dışında Sabah-Akşam Eski-Yeni Nesne ile nesne eşleştirme İlişki Kurma

GÖKYÜZÜNDE NELER VAR? VE YENİ YIL İSİMLİ ŞARKILAR ÖĞRENDİ

Gökyüzünde neler var bilin bakalım Binelim bir rokete hop uçalım Gece ay dede bana gülücük atar. Yıldızlar göz kırpar ışıklar saçar. Güneş doğdu işte aydınlık oldu. Ay dede ve yıldızlar hemen uyudu. Pamuk gibi bulutlar hoplar zıplarım. Roketime binerim hop uçarım. YENİ YIL Eski yıl sana erdi yepyeni bir yıl geldi Bu yıl olsun mutlu bir yıl bu yıl olsun Hey, hey Yeni yıl, yeni yıl, yeni yıl Bizlere mutlu olsun Sizlere kutlu olsun…

ARALIK AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİ

DERGİLERDEN KESTİĞİMİZ İFADELER İLE KOLAJ ÇALIŞMASI YAPILDI

EVDEN GETİRDİĞİMİZ NESNELER İLE MAVİ KÖŞESİ OLUŞTURULDU

GÖKYÜZÜNDE NELER VAR?

ROKETLİ KAPI SÜSÜ YAPTILDI:)

NESNE İLE SAYI EŞLEŞTİRME ÇALIŞMASI YAPILDI

KESE KAĞIDINDAN ASTRONOT ŞAPKASI YAPILDI

YENİ YIL İÇİN SINIF SÜSLENDİ

MEYVE TAÇLARI YAPILDI

KOLİLERDEN ROKET YAPILDI

HAYALİMİZDEKİ GÖKYÜZÜNÜ ÇİZİLDİ ZIMPARA KAĞITLARINA HAYALİMİZDEKİ GÖKYÜZÜNÜ ÇİZİLDİ

İP BACAKLI UZAYLI ÇOCUK İSİMLİ HİKAYEYİ DİNLENİLDİ

ÇALIŞMA SAYFALARI YAPILDI KİTABIMIZDAN ÇALIŞMA SAYFALARI YAPILDI

YENİ YIL HEDİYELERİMİZ HAZIRLANDI

PAFİN OKULUMUZA GELDİ:)

ARALIK AYI MEYVEMİZ PORTAKAL

PORTAKAL İNCELEDİ VE PORTAKAL SIKILDI

PORTAKALIN TADINA BAKILDI DAHA SONRA PORTAKALIN TADINA BAKILDI

KÜTÜPHANEMİZDEKİ KİTAPLAR İNCELENDİ

ARALIK AYI GEZİLERİ

ŞİŞLİ BİLİM MERKEZİ

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ GÖZLEM EVİ

FLORYA FAMILY DENT

ARALIK AYI PARTİLERİ

TÜRK MALLARI HAFTASI KUTLANDI TUTUM YATIRIM VE TÜRK MALLARI HAFTASI KUTLANDI

YENİ YIL PARTİMİZ

ARALIK AYI TİYATROSU

ÖNÜM ARKAM SAĞIM SOLUM TRAFİK

ÖĞRENCİMİZİN DOĞUM GÜNÜ KUTLADI ARALIK AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİMİZİN DOĞUM GÜNÜ KUTLADI

CANTÜRK KARAOĞLAN

İSTEK ÖZEL BİLGE KAĞAN ANAOKULU OCAK AYI MİNİ PROGRAMI 4 YAŞ 03 Bu haftaki konumuz; İLETİŞİM VE İLETİŞİM ARAÇLARI 100. gün etkinliğimize başlıyoruz… Not: Evden gelirken gerçek iletişim araçları ve resimlerini getirmeyi unutmuyoruz. 04 “İletişim nedir? Nasıl iletişim kurarız?” Sohbet ediyoruz. “Mektup Kimde” oyunu oynayarak “Postacı” şarkısını öğreniyoruz. Anne ve babacığım bugün benden mail alabilirsin 05 Sıcak-soğuk kavramını deney yaparak öğreniyoruz. Öğrencilerimize gönderdiğiniz mailleri ve faksları okuyoruz. NOT: BUGÜN BİZE FAKS ÇEKEBİLİRSİNİZ YA DA MAİL YOLLAYABİLİRSİNİZ. 06 “İletişim araçlarını ve ne işe yaradıkları” hakkında sohbet ediyoruz. Sanat etkinliğinde; artık materyaller ile “telefon” yapıyoruz. Telefon üzerinde hangi rakamlar bulunur öğreniyoruz. 07 Eski zamanlarda insanlar nasıl haberleşirdi? Öğreniyoruz. “Haberleşme” adlı drama çalışmasını yapıyoruz. 10 Bu hafta “ENERJİ TASARRUFU HAFTASI” Enerji tasarrufu nedir? Niçin tasarruflu olmalıyız? , Enerji tasarrufu için neler yapmalıyız? konuları ile ilgili konuşuyoruz. 11 Bu ay ki Yaşayan Değerler Konumuz; “ARKADAŞ OLMAK” “Kendimizi nasıl takdim ederiz?” sohbet ediyoruz. 12 “Üçgen ” şeklinin çizimini kavrıyoruz. “Renkli üçgenler” isimli örüntü çalışmasını yapıyoruz. “Şekillerin Eğlencesi” isimli hikâyeyi dinliyoruz. 13 Turuncu rengi öğreniyoruz. Ana renkler ile (kırmızı, sarı, mavi) gruplama çalışması yapıyoruz. Okul gazetesi çıkarıyoruz. 14 Sanat etkinliğinde “Televizyon” yapıyoruz. Televizyonda reklamları izliyoruz. NOT: REKLAMINI YAPMAK İSTEDİĞİN BİR ÜRÜNÜ OKULA GETİREREK TELEVİZYONDA ARKADAŞLARINA TANITABİLİRSİN.

27 17 Bu haftaki konumuz; “MASALLAR” Not: Evden gelirken masal kahramanlarının figürlerini ve resimlerini getirmeyi unutmayalım. 18 “En sevdiğim masal kahramanı” isimli sanat etkinliğini yapıyoruz. “ Koyun russell” adlı hikâyeyi dinliyoruz. 19 FLYİNN D&R’A GİDİYORUZ. Not: Evden gelirken 3 TL getirmeyi unutmayalım. Gezi sonrası değerlendirme resmi yapıyoruz. 20 OCAK AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZİN DOĞUM GÜNLERİNİ KUTLUYORUZ. Sınıfımızın kitap köşesi için masallar hazırlıyoruz… 21 Masal Kahramanları’nın maskelerini yaparak masalları canlandırıyoruz. 24 “Masalcı nine’nin” Masallarını dinlemek için kütüphaneye gidiyoruz. “Masal kahramanlarım” adlı grup çalışmasını yapıyoruz. 25 Daire ve üçgen şeklini çizmeyi öğreniyoruz. Daire ve üçgen şekilleri ile örüntü yapıyoruz. “Bedenimiz üçgen ve daire” İsimli drama çalışmasını yapıyoruz. 26 “Bir Ziyaretçiye Nasıl Davranılır?” drama yaparak öğreniyoruz. “En sevdiğim masal kahramanı” adlı grafik çalışmasını yapıyoruz. 27 BUGÜN OKULUMZDA PİJAMA PARTİSİ VAR! NOT: Pijamalarını ve terliklerini getirmeyi unutma! Pijama partisi için “mısır patlatıyoruz.” “Elmo ile uyku vakti” isimli filmi izliyoruz. 28 Bugün 1. dönemin son günü SAAT 14:30’ da velilerimizin katılımıyla dönem sonu RAPORLARIMIZ verilecek. NOT *Katılamayacak velilerimizin yerine aileden bir kişinin gelmesi çocuklarımızın üzülmesini önleyecektir. *Bugün nöbetçi sınıf uygulaması olmayacaktır

İSTEK ÖZEL BİLGE KAĞAN ANAOKULU OCAK AYI AİLE KATILIMI 4 YAŞ 03 Çocuğunuzla, internetten iletişim araçları ile ilgili resim ve bilgi araştırması yapınız. 04 Çocuğunuzla soğuk havalarda ısınmak için neler yapılabileceğini konuşunuz. 05 Çocuğunuzdan pastel boya ile kendi tasarladığı bir telefon çizmesini isteyiniz. 06 Çocuğunuzla iletişim araçlarının gerekliliği hakkında sohbet ediniz. 07 Çocuğunuzdan Okulda öğrendiği postacı adlı şarkıyı size söylemesini isteyiniz. 10 Çocuğunuzla Enerji Tasarrufu ile ilgili evde neler yapılabileceği hakkında konuşunuz. 11 Çocuğunuzla arkadaşlık konusunda sohbet ediniz. Arkadaşıyla yaşadığı bir olayı anlatmasını isteyiniz. 12 Telefonla bir yakınınızı arayarak çocuğunuzun konuşmasını sağlayınız 13 Çocuğunuzla beraber evde bulunan boyalar arasında kırmızı ve sarı rengi karıştırarak turuncu renk elde ediniz. Ardından evdeki turuncu renkli eşyaları bulunuz ve sayınız. 14 Çocuğunuz ile birlikte su dolu bir kabın içine çeşitli nesneler koyunuz batan ve yüzenleri gözlemleyerek özelliklerini karşılaştırınız 17 Çocuğunuzla birlikte internetten masal kahramanları ile ilgili resim ve bilgi araştırması yapınız. 18 1’den 5’e kadar gazete ve dergilerden bulduğu sayıları keserek boş bir kâğıda yapıştırmasını isteyiniz. 19 Çocuğunuzla beraber bir masal kitabı alınız. 20 Beraber içinde portakal olan bir yiyecek hazırlayın. 21 Beraber balon eşliğinde oynanan bir oyun oynayınız. Örneği; balonlu dans vb… 24 Çocuğunuza kendi seçtiği bir hikaye kitabını okuyunuz. 25 Çocuğunuzdan pastel boya ile daire ve üçgen çizmesini isteyiniz. 26 Çocuğunuzla eve gelen bir misafire ve okula gelen bir ziyaretçiye nasıl davranılır sohbet ediniz. 27 Çocuğunuzla beraber yarın yapılacak pijama partisi için pijama seçiniz. 28 Çocuğunuzla evdeki büyük-küçük eşyaları bulunuz. Birlikte tatil planınızı yapınız.