3.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İletişim Teknolojileri ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
Duran Uygur
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
MERHABA.
AKILLI TAHTA’NIN PEDAGOJİK OLARAK KULLANIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Derya Duygu KARSLI
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
Araçları Sınıflandırma İşlemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Mimio İle İnteraktif Eğitim
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Multimedya (Çoklu ortamlar)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğrenme Öğretme Süreci
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Öğretimde Materyal Kullanımı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
YAZILIM DEĞERLENDİRME
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Teknoloji Nedir?.
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM MATERYALLERİ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
İletişim teknolojilerinde ki hızlı gelişim küreselleşmeyi hızlandırmaktadır. Özelikle mobil iletişim sistemlerinin yaygınlaşması ile dolaşımda olan bireylerin.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı İletişim Teknolojileri ve Uygulamalar Teknoloji Destekli Araçlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

3

2

1

ÇOKLU ORTAM

ÇOKLU ORTAM ÇOKLU ORTAM NEDİR? ÇOKLU ORTAMIN AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI NELERDİR? ÇOKLU ORTAMDA EKRAN TASARIMI NASIL OLMALIDIR?

ÇOKLU ORTAM (MULTİMEDYA) NEDİR? Çoklu ortamı (multimedia) olusturan kelimeler incelendiginde “çoklu (multi)” kelimesinin birden fazla forma sahip olma, “ortam (media)” kelimesinin ise, bilginin aktarıldıgı ortamı ifade ettigi görülmektedir . Basit bir anlatım ile göze,kulaga,dokunma duyusuna hitap eden çevreler çoklu ortam olarak ifade edilmektedir.

ÇOKLU ORTAM (MULTİMEDYA) NEDİR? Çoklu ortamlar yalnızca bilginin değişik yollar kullanılarak sunulması değil,bu yolların planlanmış bir program olarak bütünleştirilerek kullanılmasıdır. Bu planlanmış yeni yapıda, bütün öğeler birbirlerini tamamlayıcı bir rol üstlenmektedirler.

ÇOKLU ORTAM (MULTİMEDYA) NEDİR? Çoklu ortam (Multimedya) için belli bir tanım yapmak ve çoklu ortamı terimlestirmek zordur. Çoklu ortam; “Bir dönem müze ve galerilerde kullanılan sunuları, power point sunuları ile ögretimi, zamanla video ve sese dayalı kasetlerle ögretimi ve çagımızda ise konusan kitapları ve web sayfalarını özellikle de bilgisayar yazılımlarını içine alan oldukça genis ve devamlı bir degisim içinde olan bir iletisim seklidir.”

ÇOKLU ORTAM (MULTİMEDYA) NEDİR?

Etkileşimli (interactive) multimedyada ise, kullanıcı "pasif izleyici" değil "aktif katılımcı"dır. Bağlantıları (link) kullanarak aradığı bilgiye ulaşma, veri girerek veya dokunmatik ekran yoluyla yönlendirme veya video konferans gibi uygulamalarda canlı katılım gibi değişik düzeylerde etkileşim şansına sahiptir. Çoklu ortamda yapılan bir sunu hem metin, hem de ses, hareketli ve hareketsiz görüntüler, grafikler, video klipler vb. gibi öğeleri içinde barındırabilir.

Çoklu Ortam Tasarımında İki Yaklaşım 1. Teknoloji Merkezli 2. Öğrenen Merkezli

Çoklu Ortam Tasarımında İki Yaklaşım Teknoloji Merkezli: Çoklu ortam tasarlarken, bu işlevleri nasıl kullanırız? sorusunu sorar. Çoklu ortam teknolojisindeki yenilikler üzerinde durur ve bu teknoloji merkezli tasarımcılar bu alandaki yeniliklerle ( ör. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki yenilikler - WWW sanal ortamlar, kablosuz erişim gibi), ve buradaki sunumların nasıl olacağı ile ilgilenir. Teknoloji merkezli yaklaşımda yanlış olan nedir?

Çoklu Ortam Tasarımında İki Yaklaşım Yirminci yüzyılda eğitim teknolojileri konusunda yapılan araştırmalar teknoloji merkezli yaklaşımın genellikle eğitimdeki gelişmeleri sürdürmekte başarısızlığa uğradığını savunmaktadır. Örneğin, yirminci yüzyılın başlarında hareketli resimler bulunduğunda (icat edildiğinde) bu görsel teknolojinin eğitimi geliştireceği konusundaki umutlar çok büyüktü. Ancak, bu konuda yapılan çalışmalar öğretmenlerin sınıflarında hareketli resimleri beklenildiği gibi kullanmadığını ortaya koymuştur. Benzer bir örnek radyo için de verilebilir. 1945’de radyonun sınıflarda tahta kadar yaygınlaşacağını ve radyonun sınıf ortamının vazgeçilmezlerinden olacağı görüşü yaygındı. Ancak, bu konuda da hareketli resme benzer bir sonuç elde edilmiştir.

Çoklu Ortam Tasarımında İki Yaklaşım 1950’lerde televizyonun evrensel bir sınıf yaratmak için kullanılabileceği ve az maliyetle daha zengin bir eğitim sağlanacağı umudu ön plana çıktı. Ancak, burada da öğretmenlerin sınıflarda TV’yi de çok sıklıkla kullanmadıkları görüldü. 20. yüzyılda ise, gündeme bilgisayarlar geldi. Görsel, işitsel görsel ve işitsel gibi bir çok özellikle desteklenen ve daha önceki teknolojilerden çok daha üstünlüklere sahip olan bilgisayarların yaygınlaşması bir çok neden dolayı o kadar da kolay olmamıştır.

Çoklu Ortam Tasarımında İki Yaklaşım Tarihsel süreç içerisinde teknolojinin hiç biri beklentileri ve umutları karşılamamıştır. Burada sorun nedir? Sorun: Öğrenenin ihtiyaçları, nasıl öğrendiği gibi özellikleri dikkate almayan teknoloji merkezli yaklaşım.   Oysa, öğreneni ön plana alarak teknoloji yardımıyla öğrenmelerini sağlamak gerekirdi.

Çoklu Ortam Tasarımında İki Yaklaşım Öğrenen Merkezli: Öğrenen merkezli yaklaşım insan zihninin nasıl çalıştığı ile işe başlar ve “öğrenmeyi zenginleştirmek için çoklu ortamı nasıl kullanabiliriz?” sorusuna yanıt arar. Öğrenen merkezli yaklaşım, teknolojinin insan zihnini nasıl çalıştıracağı ve öğrenmeye motive edeceği konusunda çalışır ve “teknoloji insana hizmet etmelidir” görüşünü savunur.

ÇOKLU ORTAMDA ÖĞRENME Literatür incelendiginde çoklu ortamda ögrenmenin daha etkili ve kalıcı oldugu sonucuna ulasan birçok çalısma ile karsılasılmaktadır.Özellikle teknoloji tabanlı çoklu ortam ögrenmenin basarısındaki nedenler şu sekilde açıklanabilir.

Çoklu Ortam Öğrenmenin Başarısındaki Nedenler Gerçek yasama yakınlık: Teknoloji tabanlı çoklu ögrenme ortamları iyi tasarlandıklarında ögrenen; renkleri, hareketi görür; sesleri duyar; nesneleri bulundukları üç boyutlu ortam içinde gerçek yasamın simüle edilmis sekli olarak karsımıza çıkmaktadır. Bu tip bir çevrelerde hareket halinde algılar ve onlarla etkilesme fırsatı yakalayabilmektedir. Dikkat çekicilik: Çoklu ortam, birden fazla duyuya hitap ettiginden ögrenenlerin dikkatlerinin sunulan bilgi üzerine çekilmesi ve ilginin daha uzun süre korunması mümkün olmaktadır.

Çoklu Ortam Öğrenmenin Başarısındaki Nedenler Esnek ögrenme ortamları: Özellikle etkilesimli çoklu ögrenme ortamlarında ögrenenlere ögrenme ortamı içerisinde ögrenme stil ya da stratejilerine göre ilerleme serbestligi verilerek esnek bir yapı saglanmaktadır. Kalıcılık: Yapılan arastırmalara göre, ögrenene görme ve isitme yolu ile çoklu ortamlarda aktarılan bilgilerin kalıcı oldugu gözlenmektedir.

1% 2% 4% 10% 83% TATMA DOKUNMA KOKLAMA DUYMA GÖRME ÖĞRENME

Akılda Tutma OKUMA 10% DUYMA 20% GÖRME 30% DUYMA ve GÖRME 50% SÖYLEME 70% 90% OKUMA DUYMA GÖRME DUYMA ve GÖRME SÖYLEME YAPMA Akılda Tutma