Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Advertisements

BİLGİSAYARDA KULLANILAN FAYDALI PROGRAMLAR
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
UZAKTAN EĞİTİM.
Ders Kitaplarında Tasarım
Görüntü Özellikleri.
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Bilgi işlem Daire Başkanlığı
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
SUNUMA SES , VIDEO EKLEME SUNUM TASARIMI ANİMASYONLAR SLAYT GEÇİŞİ
BİL Temel Bilgisayar Bilimleri
MERAL ÖZARSLAN BETÜL KUBAT ÖMER FARUK BAY
Ofis Yazılımları- Hesap Tablosu Programları
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Profesyonel sunu hazırlama
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
Hazırlayan: Emin BORANDAĞ
Powerpoint 2003 – Uzantısı .ppt Powerpoint 2010 – Uzantısı .pptx
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
SUNUMA SES , VIDEO EKLEME SUNUM TASARIMI ANİMASYONLAR SLAYT GEÇİŞİ
HALK KÜTÜPHANELERİ SOSYAL AĞLARDA HALK KÜTÜPHANELERİNE ERİŞİM.
Çağlar AKGÖZ WEB SAYFALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ.
ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ,TASARIMI VE HAZIRLANMASI
Web Sitesi Hazırlama.
EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
POWER POİNT SUNU HAZIRLAMAK
Sunu HazIrlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler
BÖLÜM 6.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Hazırlayan: EMRAH HAS. Eşzamanlı ya da eş zamansız, metin, grafik, animasyon, ses, video gibi içeriğin tamamen işlenmiş, yarı işlenmiş ya da ham veri.
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ E Ğİ T İ M 1.  Grafik arayüzün tasarımı  Tasarım ilkeleri  Esneklik  Etkileşimlilik  Kullanabilirlik  Geliştirme süreci.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
İNSAN-BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ. İnsan Bilgisayar Etkileşimi (İBE) alanındaki pratik ve teorik çalışmalar, bilgi ve iletişim teknolojilerinin insana ve insan.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
powerPoint nedir
DERS YAZILIMLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Robot Prenses ve Zombi Cüceler
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
başlık anlatım Kırmızı arka plan üzerinde resimlerle SmartArt grafiği
Öğretim Yazılımı Tasarımı Rehberi
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
4. OFİS PROGRAMLARI (POWERPOINT)
Web Kaynaklarının Değerlendirilmesi
Sunum transkripti:

Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi Öğr.Gör. Fırat YÜCEL Akdeniz Üniversitesi Enformatik Bölüm Başkanlığı

Geliştirme Süreci Analiz Tasarım Geliştirme Uygulama Değerlendirme (Biçimsel/Ürün)

Geliştirme Süreci - Analiz İhtiyaç Analizinin Yapılması İhtiyacı belirlemeye yönelik süreç İçeriğin Analizi Hedef kitlenin belirlenmesi Tasarımdan kim faydalanacak Özellikleri nelerdir? Önbilgi ve Yetenekleri nelerdir? Hangi tip öğrenmeye yatkınlıkları var?

Geliştirme Süreci - Tasarım Öğretim hedeflerinin (amaçlarının) belirlenmesi Etkin ve verimli öğretim tasarımı yapmak Değerlendirme araçlarını seçmek Öğrenciyi yönlendirmek

Geliştirme Süreci - Tasarım Öğretim yöntemlerinin belirlenmesi Düz anlatım Soru Cevap Grup çalışması Tartışma Problem temelli öğrenme Oyun/Simülasyon temelli öğrenme vs.

Geliştirme Süreci - Geliştirme Geliştirme araçlarının seçimi Metin (Word, Excel, Open Office, Publisher) Web sayfası (Frontpage, Dreamweaver) Grafik (CorelDraw, Photoshop, Paint) Ses (GoldWave, Sound Factory) Video (MovieMaker, Premier, Final Cut) Oyun/Animasyon (Flash)

Geliştirme Süreci - Geliştirme Metin öğelerinin tasarımı Kolay okunabilirlik ve önemli yerlere dikkat çekmek esastır Yazı tipi, boyutu, satırlar arası boşluklar Paragraf düzeni, yazı efektleri ile vurgulama Başlıkların kullanımı ve seviyesi Hizalama Zemin ve yazı rengi tutarlılığı

Geliştirme Süreci - Geliştirme Grafik Arayüz Tasarımı Renk kullanımı (sıcak, soğuk, zıt, arka plan, renk çeşitliliği) Objelerin Oranları Denge (simetri) Kontrol elemanları, düğmeler ve menüler Kullanabilirlik, kolay kullanım Esneklik – kullanıcı tarafından özelleştirmek Etkileşim – arayüzün kullanıcıya verdiği geri dönüt

Geliştirme Süreci - Geliştirme Grafik Elemanlarının tasarımı Öğretim amacına uygunluk Çözünürlük Boyut Gerektiği kadar ayrıntı Doğru renk kullanımı

Geliştirme Süreci - Geliştirme Ses elemanlarının tasarımı Öğretim amacına uygunluk Ses kalitesi Boyut Öğrenen kontrolü Metin ve grafikle kullanılması durumunda eş zamanlı çalışması

Geliştirme Süreci - Geliştirme Video elemanlarının kullanım amacı ve tasarımı Öğretim amacına uygunluk Görüntü kalitesi ve boyut Gerektiği kadar ayrıntı Öğrenen kontrolü – oynat, durdur, bitir Ses kullanılması durumunda ses ve videonun eş zamanlı çalışması

Geliştirme Süreci - Geliştirme Animasyon elemanlarının kullanım amacı ve tasarımı Öğretim amacına uygunluk Görüntü kalitesi ve boyut Gerektiği kadar ayrıntı Öğrenen kontrolü – oynat, durdur, manipülasyon Ses kullanılması durumunda görüntünün eş zamanlı çalışması

Geliştirme Süreci - Geliştirme Programların ve arayüzlerin geliştirilmesi Pilot testlerin yapılması ve değerlendirilmesi Tasarımda düzeltmelerin yapılması

Kaynaklar http://www.gef.gazi.edu.tr/ortak_de rsler/Kaynaklar/ders_yazilimi_gelistir me_hafta6.ppt