Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi Öğr.Gör. Fırat YÜCEL Akdeniz Üniversitesi Enformatik Bölüm Başkanlığı
Geliştirme Süreci Analiz Tasarım Geliştirme Uygulama Değerlendirme (Biçimsel/Ürün)
Geliştirme Süreci - Analiz İhtiyaç Analizinin Yapılması İhtiyacı belirlemeye yönelik süreç İçeriğin Analizi Hedef kitlenin belirlenmesi Tasarımdan kim faydalanacak Özellikleri nelerdir? Önbilgi ve Yetenekleri nelerdir? Hangi tip öğrenmeye yatkınlıkları var?
Geliştirme Süreci - Tasarım Öğretim hedeflerinin (amaçlarının) belirlenmesi Etkin ve verimli öğretim tasarımı yapmak Değerlendirme araçlarını seçmek Öğrenciyi yönlendirmek
Geliştirme Süreci - Tasarım Öğretim yöntemlerinin belirlenmesi Düz anlatım Soru Cevap Grup çalışması Tartışma Problem temelli öğrenme Oyun/Simülasyon temelli öğrenme vs.
Geliştirme Süreci - Geliştirme Geliştirme araçlarının seçimi Metin (Word, Excel, Open Office, Publisher) Web sayfası (Frontpage, Dreamweaver) Grafik (CorelDraw, Photoshop, Paint) Ses (GoldWave, Sound Factory) Video (MovieMaker, Premier, Final Cut) Oyun/Animasyon (Flash)
Geliştirme Süreci - Geliştirme Metin öğelerinin tasarımı Kolay okunabilirlik ve önemli yerlere dikkat çekmek esastır Yazı tipi, boyutu, satırlar arası boşluklar Paragraf düzeni, yazı efektleri ile vurgulama Başlıkların kullanımı ve seviyesi Hizalama Zemin ve yazı rengi tutarlılığı
Geliştirme Süreci - Geliştirme Grafik Arayüz Tasarımı Renk kullanımı (sıcak, soğuk, zıt, arka plan, renk çeşitliliği) Objelerin Oranları Denge (simetri) Kontrol elemanları, düğmeler ve menüler Kullanabilirlik, kolay kullanım Esneklik – kullanıcı tarafından özelleştirmek Etkileşim – arayüzün kullanıcıya verdiği geri dönüt
Geliştirme Süreci - Geliştirme Grafik Elemanlarının tasarımı Öğretim amacına uygunluk Çözünürlük Boyut Gerektiği kadar ayrıntı Doğru renk kullanımı
Geliştirme Süreci - Geliştirme Ses elemanlarının tasarımı Öğretim amacına uygunluk Ses kalitesi Boyut Öğrenen kontrolü Metin ve grafikle kullanılması durumunda eş zamanlı çalışması
Geliştirme Süreci - Geliştirme Video elemanlarının kullanım amacı ve tasarımı Öğretim amacına uygunluk Görüntü kalitesi ve boyut Gerektiği kadar ayrıntı Öğrenen kontrolü – oynat, durdur, bitir Ses kullanılması durumunda ses ve videonun eş zamanlı çalışması
Geliştirme Süreci - Geliştirme Animasyon elemanlarının kullanım amacı ve tasarımı Öğretim amacına uygunluk Görüntü kalitesi ve boyut Gerektiği kadar ayrıntı Öğrenen kontrolü – oynat, durdur, manipülasyon Ses kullanılması durumunda görüntünün eş zamanlı çalışması
Geliştirme Süreci - Geliştirme Programların ve arayüzlerin geliştirilmesi Pilot testlerin yapılması ve değerlendirilmesi Tasarımda düzeltmelerin yapılması
Kaynaklar http://www.gef.gazi.edu.tr/ortak_de rsler/Kaynaklar/ders_yazilimi_gelistir me_hafta6.ppt